Mihin katosi Leppävirtalainen Juha Laitinen v. 2006?

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
LAWoman
Christopher Lorenzo

Re: Mihin katosi Leppävirtalainen Juha Laitinen?

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Kurjaa, että Mikko82 tuli tännekin sabotoimaan keskustelua, kun keskustelun taso on ollut todella hyvää tässä ketjussa. Ehdottomasti olen myös sitä mieltä, että numeroon kannattaa soittaa. Onkohan Juvela saanut jo tähän apua tai onko itse koettanut? Voihan sieltä vastata joku suomenkielentaitoinenkin...
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
mamma71
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja mamma71 »

Laitetaan nyt tännekin fb:hen tullutta infoa:

onko mitään tietoo onko tällä henkilöllä sukulaista helsingissä päin?

muistuttaa paljon entistä tuttavaani. kasvonpiirteissä samaa ja ikäkin täsmäis..

heti kun näin kuvan, niin loksahti suu auki. voisivat olla veljeksiä, niin saman näköisiä. pitäneen varmistaa asia.

mutta jos on sama henkilö niin nimen on vaihtanut ja uuden perheen perustanut.
jos saan tutun kiinni niin sumplaan hänen kanssa asiaa.. hän kuitenkin tunsi paremmin kyseisen henkilön.

Mielenkiintoista, alkaisikohan vihdoin ratketa? Tuskin tuolla facebookissa kukaan omalla nimellään huvikseen tällaista kirjoittaa.
hannu hanhi
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

mamma71 kirjoitti:Laitetaan nyt tännekin fb:hen tullutta infoa:

onko mitään tietoo onko tällä henkilöllä sukulaista helsingissä päin?

muistuttaa paljon entistä tuttavaani. kasvonpiirteissä samaa ja ikäkin täsmäis..

heti kun näin kuvan, niin loksahti suu auki. voisivat olla veljeksiä, niin saman näköisiä. pitäneen varmistaa asia.

mutta jos on sama henkilö niin nimen on vaihtanut ja uuden perheen perustanut.
jos saan tutun kiinni niin sumplaan hänen kanssa asiaa.. hän kuitenkin tunsi paremmin kyseisen henkilön.

Mielenkiintoista, alkaisikohan vihdoin ratketa? Tuskin tuolla facebookissa kukaan omalla nimellään huvikseen tällaista kirjoittaa.
Mielestäni turhaa omaisten kiusaamista tuollainen spekulointi. Juha ei elä missään uutta elämää, siitä ei ole mitään oikeaa näyttöä. Poliisi olisi kyllä saanut uuden elämän selville eikä Laitisen tapausta enää tutkittaisi katoamisena. Valitettavasti todennäköisin vaihtoehto on, että Juha ei ole elossa. Toivottavasti hänen kohtalonsa joskus selviää, se auttaa omaisia edes pikkuisn.
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

En tosiaan usko että uutta elämää ainakaan Helsingissä tai yleensäkkään Suomessa eläisi, varmasti olisi jo selvinnyt jos näin olisi, tuo Venäjän suunta voi olla kyllä mahdollinen.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
LAWoman
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Niin no, eihän tuossa kommentissa tosin kerrottu, että missä elelisi uudella nimellä vaan, että sukulaisia voisi olla Helsingissä...
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
Helmie
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Aika kummallinen kommentti kyllä. En jotenkin osaa uskoa, että tuo pitäisi paikkaansa.
smith
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja smith »

venäjä teoria :
Mieti itse tunnetko ketään suomalaista joka muuttaisi venäjälle. :roll: Nii i eli eiköhän ton venäjä teorian oikeesti voi unohtaa, että joku muuttaisi venäjälle ilman varoja ja että sillä olisi venäjällä vielä työpaikkakin. Teoriassa mahdollista, mutta todennäköisyys todella pieni.

sunnuntai baarivisiitti:
tunnen viinaan meneviä ihmisiä paljon ja tiedän viinaanmenevän ihmisen luonnetta. Viinaanmenevä henkilö ei lähde juamaan 1 olutta baariin se on varma. Olen miettinyt että erityisesti tuota 1 oluen juantia että onko sillä joku syvempi merkitys oliko se tavallaan "viesti" ja halusi tulluksi nähdyksi kylillä. Halusiko juha kertoa jotain baarivisiitillä esim "sunnuntaina olen ainakin vielä elossa".

auton katoaminen:
tuohon auton katoamiseen kiinnitetaan liikaa huomiota. Oikeesti tommoisen auton hävittäminen ei ole ongelma. Jos on kaasuhitsausvälineet (joita maaseudulla on paljon) niin kesyapinakin palastelee auton todella nopeesti.

kosto:
kaunainen,vihaa kantava,mustasukkainen henkilö voi tulla kaukaakin menneisyydestä. Juha taustoja pitäis poliisin tutkia teinivuosista ennen juvelaa paljon tarkemmin. Kannan itse vihaa erästä henkilöä kohtaa kuten aikaisemmin kerroin ja tuo viha on 20v takaa. Vihankohdetta suojelee vain se että en muista enään hänen nimeä ja kasvoja. Voin kertoo omasta kokemuksesta että viha voi olla niin syvää 20v jälkeenkin että vihankohde tulee välillä uniin edelleen.

Haluasin itse päästä vihantunteesta eroon jo pikkuhiljaa ja saada tilalle vaikka anteeksiantoa. Ehkä joku tuntenut samoin juhaa kohtaa ja halunnut päästä tunteesta eroon ja ajatellut että kun kostaa niin tunne häviää. Kostaessa tunne ei mihinkää katoa se muuttaa muotoaan vaan, jos kostaa tunne muuttuu katumukseksi ihminen vaan on rakennettu näin. Paatuneimmatkaan rikolliset ei oo kestänyt katumuksen tunnetta, nbk:n kovanaama latekaan ei kestänyt katumuksen tunnetta vaan lopulta tunnusti murhat.
häirikkö
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja häirikkö »

sunnuntai baarivisiitti:
tunnen viinaan meneviä ihmisiä paljon ja tiedän viinaanmenevän ihmisen luonnetta. Viinaanmenevä henkilö ei lähde juamaan 1 olutta baariin se on varma. Olen miettinyt että erityisesti tuota 1 oluen juantia että onko sillä joku syvempi merkitys oliko se tavallaan "viesti" ja halusi tulluksi nähdyksi kylillä. Halusiko juha kertoa jotain baarivisiitillä esim "sunnuntaina olen ainakin vielä elossa"

Missään ei mielestäni sanota että Juha olisi niin viinaan menevä ettei olisi yhtä kaljaa pystynyt ottamaan. Itse saan sellaisen kuvan että silloin kun oli vapaata ja viina maistui niin se kyllä maistui, muttei alkoholismista ole viitteitä. Eli en usko että tässä sillä tarkoituksella on menty näyttäytymään.
Kötti
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Kötti »

smith kirjoitti: kosto:
kaunainen,vihaa kantava,mustasukkainen henkilö voi tulla kaukaakin menneisyydestä. Juha taustoja pitäis poliisin tutkia teinivuosista ennen juvelaa paljon tarkemmin. Kannan itse vihaa erästä henkilöä kohtaa kuten aikaisemmin kerroin ja tuo viha on 20v takaa. Vihankohdetta suojelee vain se että en muista enään hänen nimeä ja kasvoja. Voin kertoo omasta kokemuksesta että viha voi olla niin syvää 20v jälkeenkin että vihankohde tulee välillä uniin edelleen.

Haluasin itse päästä vihantunteesta eroon jo pikkuhiljaa ja saada tilalle vaikka anteeksiantoa. Ehkä joku tuntenut samoin juhaa kohtaa ja halunnut päästä tunteesta eroon ja ajatellut että kun kostaa niin tunne häviää. Kostaessa tunne ei mihinkää katoa se muuttaa muotoaan vaan, jos kostaa tunne muuttuu katumukseksi ihminen vaan on rakennettu näin. Paatuneimmatkaan rikolliset ei oo kestänyt katumuksen tunnetta, nbk:n kovanaama latekaan ei kestänyt katumuksen tunnetta vaan lopulta tunnusti murhat.
Samaa mieltä Smithin kanssa kostosta ja vihasta. Kostaja saattaa olla pitkänkin ajan takaa ja vieläpä sellainen, että Juhan läheiset eivät tiedä asiasta yhtään mitään eli vihamies on tuntematon Juhan läheisille.

Meitä on moneksi, kaikki ei mahdu junaan, joku jää asemalle jne. Emme todellakaan voi olla kaikkien kavereita. Suomalaiskansallinen kateuskin voi aiheuttaa surmia.
Minä juon viinaa ainoastaan silloin, kun minulla on juhlapäivä. Silloin minulla on juhlapäivä, kun minulla on viinaa!
smith
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja smith »

häirikkö kirjoitti:sunnuntai baarivisiitti:

Missään ei mielestäni sanota että Juha olisi niin viinaan menevä ettei olisi yhtä kaljaa pystynyt ottamaan. Itse saan sellaisen kuvan että silloin kun oli vapaata ja viina maistui niin se kyllä maistui, muttei alkoholismista ole viitteitä. Eli en usko että tässä sillä tarkoituksella on menty näyttäytymään.
kohtuukäyttäjä ei ota dokausputkia ja krapularyyppyjä. Nimenomaan kadonneet sarjassa viitattiin useassakohtaa juhan dokupiirteisiin. Mikä on alkoholismin raja?Mielestäni se on se kun dokailusta alkaa oleen haittaa itelle ja muille, näistä haitoista ohjelmassa viitattii useassa kohtaa. Kyllä kadonneet sarjasta sain sen kuvan että juha oli doku. Tämän asianhan juhan lähipiiri pystyisi vahvistamaan lähtikö juhalla 1 kaljasta mopo käsistä ja lähtisikö juamaan lähikuppilaan yhtä. Itse oon sitämieltä että juha halusi tulla nähdyksi kylillä, jos esim aavisti jotain pahaa olevan luvassa.
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Kuten edellinen kirjoittaja sanoikin, niin Juha ei todellakaan ollut mikään alkoholin kohtuukäyttäjä.
Siihen en kantaa ota, miksi baarissa joi vain yhden oluen, ainakin omasta kokemuksesta sanon että saatan käydä kohtuullisen selvänä baarissa ottamassa 1 tai 2 olutta/muuta alkoholijuomaa, jutella mukavia ihmisten kanssa ja sitten jatkaa juomista kotona.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
metallikukko
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja metallikukko »

Entäs jos tämä Virranpojan reissu onkin vain ihan normi humalainen päähänpisto ilman sen kummempia sivumerkityksiä? Kyllä Jussi kävi ennenkin joskus ravintoloissa , sillä tuli nuorena miehenä useampaankin kertaan nakattua mies entiseen Soisaloon?

Näitä pikku päähänpistoja herralla oli muitakin , kuten muunmuassa toisinaan akuutisti ilmenevä ekshibitionismi...
hannu hanhi
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

Aika merkillistä, ettei tuota baarissa Laitisen kanssa käynyttä miestä ole kukaan tunnistanut. Jos tuo mies on Juhan katoamisen taustalla, merkillistä, että hän on julkisesti näyttäytynyt Juhan seurassa. Vanhat velat tuntuvat järkevimmältä syyltä todennäköiseen henkirikokseen.

Voihan poliisilla olla joku tarkemman tutkinnan alla, mutta ilman ruumista on vaikea näyttää mitään. Todennäköistä kuitenkin on, että Laitinen on kuskattu jonnekin omassa autossaan, jolloin kenenkään ei tarvi pelätä kuitujen tai dna:n löytymistä omasta autostaan. Se oma auto on sitten maan perusteellisesti hävitetty.
Blues
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Blues »

Totuushan on, että esimerkiksi tänne Eestiin voi "kadota".
Isikukoodin haettuasi voit muuttaa nimesi vaikka Michel Angeloksi, eikä kukaan kysele, eikä missään ole tiedossa omaa, alkuperäistä nimeäsi.
Kukaan ei varmasti kysele mitään ja jos et itse tee Suomen Maistraattiin ilmoitusta muutostasi, ei siitäkään kukaan mitään tiedä.

Toiminee paremmin vielä venäjällä?
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Damien »

Blues kirjoitti:Toiminee paremmin vielä venäjällä?
Aivan varmasti.Onhan kyseessä maailman suurin valtio jossa on sen miljoona pikkukylää ja monta suurkaupunkia.Kaikkiin pikkukyliin ei tietotekniikka ole vielä edesw joutunut ja muutenkin väestörekisteri/laskenta on täysin lapsen kengissä.Jos tuolla rahaa/työtä riittää ja pysyttelee
kaukana harmeista virkavallan kanssa, saa tehdä ihan rauhassa mitä haluaa.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Lukittu