BODOM: Poikien moottoripyörät

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Ron_Burgundy
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Ron_Burgundy »

Hessu52 kirjoitti:Kiitos AWA kehuista, ihan tässä vanha menee punaiseksi, kun en ole tottunut kauniisiin kiitoksiin.

Tästä Gussen motukan satulastahan tuolla toisaalla jo mainitsinkin, että sen alle olisi mahtunut vaikka vanhanaikainen leivinuuni, sillä sieltä sivustolta löytynyt kuva todistaa satulan koon olevan n. 50-70 senttiä pitkä noin 10 senttiä korkea ja parikymmentä leveä.

Laskekaa ne joilla on "snurra" ja kyseinen taito hyppysissä, eli päässä, mikä on satulan alle jäävän tilan koko.

Kyllä sinne alle yksi nahkis olisi mahtunut ja jäänyt tilaa vielä kangaskassillekin.
Anteeksi vaan, mutta ainakaan HD-mallin prätkärotsi ei mahdu mitenkään "piiloon" tuon kokoisen satulan alle. Äsken kokeilin survoa sellaista takkia laatikkoon, jonka koko on 40cm x 60cmx 10cm. Eii sovi sellaiseenkaan vaikka kuinka viikkaat nätisti. Ongelma on näet siinä, että se ei mene 10cm litteäksi. Ja sitten sen muka pitäisi pysyä satulan alla. Sehän pitäisi sitoa jollakin kiinni, että ei valu pois.

Kyllä ne kamat on ihan jossain muualla. Verkkatakki ehkä mahtuisi, mutta nahkatakki ei.

Omassa prätkärotsissa ei ole muute vuorta ollenkaan. Käytän sitä ajaessani omalla prätkällä kesällä. Malli on lyhyt ja keskellä takkia menee oranssi 10cm korkea vaakaraita. Muuten musta takki.

Niin ja satuloista. Olen omistanut useita vanhoja moottoripyöriä ja mopoja 50- ja 60-luvulta. Kyllä niissä kaikissa on ollut superlonia pehmusteena nahkan ja niiden jousien välissä, joten todellinen sisätilavuus on ehkä n. 2/3 osaa ulkkomitoista maksimissaan.
Jesse Livermore
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Jesse Livermore »

Hessu52 kirjoitti:Kiitos AWA kehuista, ihan tässä vanha menee punaiseksi, kun en ole tottunut kauniisiin kiitoksiin.

Tästä Gussen motukan satulastahan tuolla toisaalla jo mainitsinkin, että sen alle olisi mahtunut vaikka vanhanaikainen leivinuuni, sillä sieltä sivustolta löytynyt kuva todistaa satulan koon olevan n. 50-70 senttiä pitkä noin 10 senttiä korkea ja parikymmentä leveä.

Laskekaa ne joilla on "snurra" ja kyseinen taito hyppysissä, eli päässä, mikä on satulan alle jäävän tilan koko.

Kyllä sinne alle yksi nahkis olisi mahtunut ja jäänyt tilaa vielä kangaskassillekin.

Ööö? 4 kuutiota? Kyllä sinne 7 leivän uuni olisi tosiaan mahtunut, hyvinkin.
Olivatpa poliisit tyhmiä, kun eivät edes leivinuunia huomanneet...
:lol:
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Hessu52 kirjoitti:Etkö kukkuu saa niitä fotoja kaiken kansan nähtävillle näille sivustoille, niin olisi parempi keskustella asioista.
Jotkut tahot eivät välttämättä katso suopeasti tiettyjen kuvien yleistä julkaisemista.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

[quote="Hessu52"]Etkös sinä skoone ole tietoinen, että retkeläisiltä katosi tavaraa, kuten lompakot, kellot, naisten uimapuku, nahkarotsi, kangaskassi ja Gussen puukko, joka sittemmin löytyi Gussen kotoa, mistä löytyi se kadonnut sormuskin, josta Gussen äiti oli ilmoittanut.
quote]

Olen kyllä lukenut kadonneista tavaroista, mutta ei minua sen vuoksi voi kutsua "tietoiseksi".

Sormuksenhan toimitti entinen tyttöystävä poliisille (saa varmasti selville asiakirjoista). Koska NG itse oli sairaalassa , eikä voinut puhua, niin ilmeisesti vanhemmat ilmoittivat sormuksen ja puukon kadoksissa oleviksi. Sittemin huomattiin, että ko puukko olikin kotona. Ja sormuksen toi entinen heila.

En ymmärrä miksi vihaatte NGtä noin kovasti? Siksikö, että hän ei kuollut kuten muut telttailijat?
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Arvon skoone, ei täsä ole vihasta kyse.

Tapaus sisältää niin monenlaisia juonenkäänteitä, että sitä voi pitää melkeinpä saippuaoopperana, ellei kyse olisi vakavasta asiasta.

Oikeastaan Nisse itse on saattanut itsensä tähän epäilyksen verkoon omilla kummallisilla lausunnoillaan ja puheillaan.

Lisäksi vammojen erilaisuudet ja niiden liioittelu on myös herättänyt karsaita katseita ja ajatuksia.

Ei tässä olla Gustaffssonnia tuomitsemassa, sillä hänhän on vapauttavan päätöksen asiassa saanut, mutta kun tapausta ei ole kuitenkaan vielä ratkaistu, ainakaan virallisesti, niin sen takia näitä spekulaatioitakin on.

Yhtenä retkeläisistä Gustaffsson siis on aina mukana spekulaatioissa, kuten olisi joku Matti Mankelimäki-Heinäseiväs, jos olisi ollut kyseisellä retkellä mukana ja jäänyt Gussen tavoin henkiin.
Hessu52
Watson itse

Saattaa ollakin, ettei sinun H-D-rotsisi mahtuisikaan penkin alle, riippuu tietenkin koostasi ja H-D- jengihän ei tunnetusti ole sieltä pienimmästä päästä, sillä pitäähän pyörää myös hallita ja siihen tarvitaaan habaa.

No, mutta kun verrataan Sinua ja Sepiä ja sen aikaisia nahkarotseja, niin kyllä on eroa kuin yöllä ja päivällä.

Sepin rotsi nyt olisi sujatanut kevyesti satulan alle. (käynkin viikonloppuna testaamassa kaverin vanhan AJS:n kanssa).

Et ole varmaankaan tutkinut tarpeeksi vanahanaikaisia satuloita, kuten minä, sillä systerin tuleva ukko myi niitä liikkeessään työkseen, joten kyllä minulla jonkinlainen näppituntuma asiaan on.

Itse jätkä ajeli 500 kuutioisella kardaanivetoisella BMW:llä joita ei montaa ollut silloin Suomessa.

Minä en ole koskaan oikein sisäistänyt noita kardaanivehkeitä, niin kuin sen toista prätkää, -52 mallista 350 kuutioista AVO:a.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Hessu52 kirjoitti:Sepin rotsi nyt olisi sujatanut kevyesti satulan alle. (käynkin viikonloppuna testaamassa kaverin vanhan AJS:n kanssa).
Nytkö vasta käyt testaamassa, argh!!?. Olethan rasittanut meitä tällä ketjulla jo satojen viestien verran.
Hessu52
Watson itse

Konsta, konsta, lopeta konstaileminen.

Minähän olen pitänyt asiaa itsestään selvänä, enkä ole saanut mistään sen tarkempaa vastalausetta, ennen kuin tämä H-D-kuski ilmoitti kokeilleensa omalla rotsillaan sulloa sitä jonnekin H-D:n sitsin alle.

Eihän sinne mahdu, sehän on selvää, mutta kaikkien mielen rauhaksi, aion käydä tämänkin tärkeän kokeen suorittamassa aidon AJS:n kera, josta sitten ensi viikolla kerron.

Aion ottaa äitini jäämistöstä matkaan vieläpä sellaisen kangaskassin, jonkalainen oli Gusseltakin, joko hävinnyt, tai sitten se oli se kassi, joka oli uhrikuvissa mukana.
Ron_Burgundy
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Ron_Burgundy »

Hessu52 kirjoitti:Konsta, konsta, lopeta konstaileminen.

Minähän olen pitänyt asiaa itsestään selvänä, enkä ole saanut mistään sen tarkempaa vastalausetta, ennen kuin tämä H-D-kuski ilmoitti kokeilleensa omalla rotsillaan sulloa sitä jonnekin H-D:n sitsin alle.

Eihän sinne mahdu, sehän on selvää, mutta kaikkien mielen rauhaksi, aion käydä tämänkin tärkeän kokeen suorittamassa aidon AJS:n kera, josta sitten ensi viikolla kerron.

Aion ottaa äitini jäämistöstä matkaan vieläpä sellaisen kangaskassin, jonkalainen oli Gusseltakin, joko hävinnyt, tai sitten se oli se kassi, joka oli uhrikuvissa mukana.
Siis minä kokeilin 40 x 60 x 10 cm laatikkoon, joka on tuplaten moottoripyörän satulaa leveämpi. Muuten samat mitat. Siis pituus ja korkeus.

Minä olen kooltani n. 178cm pitkä ja n. 80kg, eli ei minun rotsini ole kovinkaan paljon suurempi mitä 170cm pitkällä kaverilla.

Käy ihmeessä kokeilemassa ja ota kuvia. Minä voin kanssa ottaa kuvia omasta kokeesta ja laittaa viivoittimen tms. vierelle että selviää mittasuhteet. Kuvan kokeesta voin laitta niille, jotka laittavat esim. s-postiosoitteen yv:nä
_____
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja _____ »

Toiseksi tärkein seikka, pyörän satulan jälkeen, on juuri se, millainen takki sinne satulan alle olisi tullut mahtua. Tästä ei ainakaan tänne saakka ole tullut täsmällistä tietoa. Omistan nahkatakkeja nytkin pari kappaletta, jotka molemmat ovat sellaisia, ettei niitä survota kovinkaan pieneen tilaan. Toinen niistä on italialainen, helvetin ohutta nahkaa oleva, ja toinen kotimainen vähän paksumpi ja jäykempi. Kummassakaan ei ole vuorta saati vahvikkeita esim olkapäissä. Hyvä tietenkin että joku viitsii nähdä vaivaa tämän takia, mutta testitulos ei kerro oikeastaan mitään ennenkuin tiedetään millaista takkia pitäisi satulan alle sovitella.
alpo
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja alpo »

Yksi kiinnostava seikka moottoripyörissä on se, että sekä Marjatta että Virpi puhui prätkän käynnistämisestä. Seikka on kiinnostava, jos he puhuvat tietämättä toisten sanomisia. Toki Virpi on voinut kuulla Marjatan stoorin OBS- ohjelmassa.Virpin mukaanhan Nisse aikoi lähteä litomaan pyörällä, mutta palasi kuitenkin takaisin.
Onko Nisse kaatunut tällä matkalla? Laittoiko hän pyöränsä lähemmäksi telttaa palatessaan lyhyeksi jääneeltä ajoreissultaan?
Ai joo, nyttehä mä sen vasta hokasin.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

^Mihin aikaan tämä väitetty ajo olisi tapahtunut?
alpo
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja alpo »

Marjatan stoorin mukaan runsas tunti sen jälkeen, kun olivat lähteneet teltalta.
Eli 23- 01 välisenä aikana. No, Marjatan juttu on aika epäuskottava.
Virpin stoori oli lyhennetty palstalla ja siinä ei ollut edes mainintaa siitä, että Nisse olisi aikonut lähteä pois paikalta. Muistan kuitenkin tällaisen seikan Virpin stoorista, mutta voi olla että muisti tekee tepposen. Muistaakseni Virpi ei maininnut aikaa, jolloin Nisse aikoi poistua teltalta.
Ai joo, nyttehä mä sen vasta hokasin.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

alpo kirjoitti:Marjatan stoorin mukaan runsas tunti sen jälkeen, kun olivat lähteneet teltalta.
Eli 23- 01 välisenä aikana. No, Marjatan juttu on aika epäuskottava.
Virpin stoori oli lyhennetty palstalla ja siinä ei ollut edes mainintaa siitä, että Nisse olisi aikonut lähteä pois paikalta. Muistan kuitenkin tällaisen seikan Virpin stoorista, mutta voi olla että muisti tekee tepposen. Muistaakseni Virpi ei maininnut aikaa, jolloin Nisse aikoi poistua teltalta.
Kyllä siellä Virpin tarinassa oli mainita Nissen aikomuksesta lähteä pois, mikä sitten ei totetutunutkaan. Se meni vähän samaan tapaan kuin nettispekulaatiossa silloin juuri pohdittiin. Moottoripyörän käynnistämisestä ei kuitenkaan puhuttu mitään.
Hessu52
Watson itse

Oli noin muuten aika rankka viikonloppu, mutta sain tehtyä kaksi eri koetta, joista kirjoittelen huomenissa.

Valitettavasti en päässyt kokeilemaan kaverini AJS:n, satulan alle nahkarotsiani, joka sentään on "aikamiehen" kokoa ja painaakin enemmän, kuin kolmisen kiloa ja maksoin itseni siitä kipeeksi, eli ei ole tummien myymä, koska pakkasella hihat eivät murru eivätkä muutenkaan irtaannu.

Ihan on kaupasta ostettu.

Sen verran voin kuitenkin sanoa, että niiden antamieni mittojen mukaan tehtyyn laatikkoon, takki meni, kuin hohtimet kaivoon, joten itselleni olen ainakin asian todistanut.
Lukittu