Eli tiukka linja pitää, vaikka Soinivaara onkin sanonut että suomen poliisi vuotaa kuin seula, mutta anonyymisiin poliisilähteisiin perustuvaa uutisointi on Suomessa kuitenkin aika harvinnaista verrattuna moneen muuhun maahan
Tärkein juttu on tuleeko syyte ja tuleeko syyte määräajassa.
Aivan, jos tämä pitäisi paikkansa, pitäisi itse tutkinnanjohtaja JJ asettaa ensimmäisten joukossa syytteeseen, hänhän oli poissulkemassa vaimoa jo heti tutkinnan alkuvaiheessa.Belker kirjoitti:
Aueria tukevat ihmiset taitavat olla ihmeissään. Jos auer osoittautuu syylliseksi miehensä murhaan, niin ovatko kaikki häneen uskoneet johonkin syyllisiä? Vaikuttaa vainoharhaiselta tulkinnalta.
Joka tapauksessa mielestäni on outoa, että epäillyn mahdolliset nettikirjoittelut ovat nyt poliisin syynnissä.
Miksi? Ei hän surmankaan jälkeen kiven alla ole elänyt joten 'netti-ihmisenä' on luultavasti seurannut menoa eri palstoilla.
Luonnollisesti hän on ollut kiinnostunut, mitä ihmiset ajattelevat, ja mistä puhutaan, mutta miten tämä nyt liittyy itse rikokseen?
Kyllä minä ymmärän miksi koulusurmien jälkeen jotkut nettikirjoittelut ovat olleet poliisin syynissä, mutta tälläisessa tapauksessa?