Ulvilan tapaus (ketju 4)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
peltirumpu
Adrian Monk

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

ulkosuomalainen kirjoitti:
Eihän tuohon pysty kukaan muu kuin ohjelmoitu tappaja-robotti...
Tai lastensa puolesta taisteleva aiti...
Lastensa puolesta? No jaa, aikamoinen äiti onkin, joka tuohon pystyy. Uskoo kuka haluaa...
Teleksi
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

Ja, ymmärtääkseni se on varma havainto, että Anneli kädet olivat puhtaat kun poliisit tulivat. (Poliisit ihmettelivät tätä jos silloin). Jos Anneli on saanut haavan hyökkäyksen alkuvaiheessa, kertomallaan tavalla, niin silloinhan hän on verisillä käsillä käyttänyt puhelinta (mistä on jäänyt luuriin jälki). Jos hänellä oli puhtaat kädet kun poliisi tuli, niin tämähän tarkoittaa, että hän on puhdistanut kätensä sen jälkeen kun soitti poliisille. Vaikka siis syyttömyyden kannalla olevat ovat sitä mieltä, että Anneli ei olisi ehtinyt peseytymään tässä välissä.

Se on sitten ihan toinen tarina, että mitä tämä käsien pesu (joka siis on ilmeisesti fakta?) kertoo syyllisyydetä/syyttömyydestä on sitten toinen ksymys. Ei paljoa, väitän minä.
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Auerin kannalta olisi muuten ollut paljon helpompaa piilottaa se veitsikin kuin puhdistaa siitä sormenjälkiä jne.
Mutta sormenjaljettomyydella oli ehka funktio: Jukka tapettiin veitsella jossa EI ole Annelin sormenjalkia. Ehka han pelkasi, etta kadonnut ase kaantyisi hanta vastaan. Tai sitten on ollut dramatiikan tajua: nappylahanska sangyssa, veitsi lattialla, tuoli oven takana. Ehkapa koko veitsi on punainen volvo ... errrr... red herring :-) Olemmeko varmoja etta sita itse asiassa edes kaytettiin Lahteen?
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Sippura
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Sippura »

Teleksi kirjoitti:Ja, ymmärtääkseni se on varma havainto, että Anneli kädet olivat puhtaat kun poliisit tulivat. (Poliisit ihmettelivät tätä jos silloin). Jos Anneli on saanut haavan hyökkäyksen alkuvaiheessa, kertomallaan tavalla, niin silloinhan hän on verisillä käsillä käyttänyt puhelinta (mistä on jäänyt luuriin jälki). Jos hänellä oli puhtaat kädet kun poliisi tuli, niin tämähän tarkoittaa, että hän on puhdistanut kätensä sen jälkeen kun soitti poliisille. Vaikka siis syyttömyyden kannalla olevat ovat sitä mieltä, että Anneli ei olisi ehtinyt peseytymään tässä välissä.

Se on sitten ihan toinen tarina, että mitä tämä käsien pesu (joka siis on ilmeisesti fakta?) kertoo syyllisyydetä/syyttömyydestä on sitten toinen ksymys. Ei paljoa, väitän minä.
No eipä minustakaan. Olen aivan varma, että jos minun käteni olisivat vereentyneet niin pesisin ne automaattisesti. Tuntuisi karmealta koskea puhelimeen verisillä käsillä!

Jos A on samanlainen kuin minä, niin en kyllä yhtään ihmettele käsien pesua. Minä pesen käsiäni kymmeniä kertoja päivässä. Ei ole neuroosi, en hinkkaa ja ajattele pöpöjä, siitä vain on tullut tapa. Ihan kuin hampaatkin. Mitä useammin peset, sitä äkemmin ne alkavat tuntua likaiselta.
~ Even a clock that is not going is right twice a day ~
Peräkylän Maigret
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Peräkylän Maigret »

Mariacka kirjoitti:
Sippura kirjoitti:Yhdessä vaiheessa minäkin olin syyllisyyden kannalla, mutta nyt en kyllä varmasti tällä tiedolla uskalla sanoa. Toivon sydämestäni, että ei ole syyllinen, etenkin lasten takia (ei sis. hurskastelua).
Itse olin aluksi lähes satavarma, että nyt se syyllinen löytyi. Tällä hetkellä tuntuu, ettei löytynytkään. Ja siihen vaikuttavat juuri samanlaiset tuntemukset, joilla ei tietysti ole logiikan kanssa mitään tekoa. Lapsia ja koko perhettä on riepoteltu niin paljon, että väkisinkin säälittää ja toivoisi kaiken kääntyvän parhain päin.
Jos tämä on jonkun mielestä feminismiä, niin olkoon sitten sitä.
Anneli taitaa olla aika rautarouva ainakin päätellen mitä poliisin kokenut päätutkija Matti Mäkinen oikeudessa todisti teosta:

"....Verijäljistä selvisi hänen mukaansa vain se, että kyseessä oli ollut pystypainitilanne, jossa osallisina olivat tekijä ja uhri..."

"... Lahti pani jäljistä päätellen tiukasti hanttiin. Viimeiset pistot tehtiin niin, että uhri makasi jo selällään maassa. Veitsen terän on täytynyt olla jo tuolloin vääntynyt..."
ulkosuomalainen
Michael Knight

Lastensa puolesta? No jaa, aikamoinen äiti onkin, joka tuohon pystyy. Uskoo kuka haluaa...
Entapa nainen, joka tietaa etta aviomiehen vakavasta puukottamisesta tulee vaistamatta vankilatuomio?
Tuskin siita Suomessa sakoilla paasee?

Confucius
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Teleksi kirjoitti:Se on sitten ihan toinen tarina, että mitä tämä käsien pesu (joka siis on ilmeisesti fakta?) kertoo syyllisyydetä/syyttömyydestä on sitten toinen ksymys. Ei paljoa, väitän minä.
Ei niin. Yleensähän kädet pestään, kun ne ovat likaiset, olipa niissä sitten vauvankakkaa, multaa tai vaikkapa verta. Enempi rutiini, joka on tehty sen kummemmin ajattelematta. Varsinkin, jos kädet ovat vereentyneet siten, kuten A sanoi, eli Lahden pulssin kokeilusta.

Mutta siitäkään ei ole tietoa, tuliko veri puhelimeen häkepuhelun aikana vai myöhemmin, kun poliisi soitti matkalta.
visitor59
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja visitor59 »

Teleksi kirjoitti:Ja, ymmärtääkseni se on varma havainto, että Anneli kädet olivat puhtaat kun poliisit tulivat. (Poliisit ihmettelivät tätä jos silloin). Jos Anneli on saanut haavan hyökkäyksen alkuvaiheessa, kertomallaan tavalla, niin silloinhan hän on verisillä käsillä käyttänyt puhelinta (mistä on jäänyt luuriin jälki). Jos hänellä oli puhtaat kädet kun poliisi tuli, niin tämähän tarkoittaa, että hän on puhdistanut kätensä sen jälkeen kun soitti poliisille. Vaikka siis syyttömyyden kannalla olevat ovat sitä mieltä, että Anneli ei olisi ehtinyt peseytymään tässä välissä.

Kummallista on sekin että poliisit ihmettelisivät puhtaita käsiä (ja jonkun lehti jutun mukaan kai oli joku
silloinen poliisi heti epäillytkin Aueria) - ja kuitenkaan ei paikkoja olisi tutkittu mitenkään "sillä silmällä"
Sitten niistä verisistä jalanjäljistäkin kai on joku epäselvyys - joidenkin mukaan niitä olisi siellä ollut
paljonkin, mutta vain yksittäisiä dokumentoitu .. Alan kallistua Mannerin kannalle - ei tässä jutussa
todellakaan olla muita faktoja kuin että Lahti on kuollut
visitor59
Roger Murtaugh

Entapa nainen, joka tietaa etta aviomiehen vakavasta puukottamisesta tulee vaistamatta vankilatuomio?
Suomessa siitä saa about 160'000 eur korvauksia ... :wink:
ulkosuomalainen
Michael Knight

Jos Lahti olisi kaynyt ulkopuolisen kanssa lattialla pystypainia, miksi hanen jaloissaan ei ole kuin yksi pieni haava? Paniko han aamutossut ensin jalkaan lasinsirpaleita valttaakseen? Ja otti kuoltuaan pois?

Confucius
Peräkylän Maigret
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Peräkylän Maigret »

Sippura kirjoitti:
No eipä minustakaan. Olen aivan varma, että jos minun käteni olisivat vereentyneet niin pesisin ne automaattisesti. Tuntuisi karmealta koskea puhelimeen verisillä käsillä!
Mutta entäpä sellainen ihminen jonka luonto riittää lyömään toiseen ihmiseen veitsen kaksi kertaa kahvaa myöten sisään (sic)...niin olisiko tuollainen ihminen niin huolissaan hygieniastaan..?
Viimeksi muokannut Peräkylän Maigret, Pe Touko 07, 2010 11:23 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
peltirumpu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

Riippuu vähän tilanteesta. Joskus on joku päässyt ilman sakkojakin.

Kyllähän surmaaja tietenkin voi olla Annelikin, mutta kun asiaa miettii niiden julkisuudessa esitettyjen "faktojen" pohjalta, niin oudolta se vaan tuntuu - ainakin syyttäjän esittämänä tapahtumaketjuna...
visitor59
Roger Murtaugh

ulkosuomalainen kirjoitti:Jos Lahti olisi kaynyt ulkopuolisen kanssa lattialla pystypainia, miksi hanen jaloissaan ei ole kuin yksi pieni haava? Paniko han aamutossut ensin jalkaan lasinsirpaleita valttaakseen? Ja otti kuoltuaan pois?
Niinpä, mutta kun se pystypaini taitaa kuulua verijälkien perusteella niin alkuperäisen kuin uudenkin
tutkimuslinjan skenaarioihin - ja molempien skenaarioiden mukaan ikkuna on siinä vaiheessa jo rikki..
Taidetaan tarvita 3 tutkintalinja...
Viimeksi muokannut visitor59, Pe Touko 07, 2010 11:26 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ulkosuomalainen
Michael Knight

Vaikka talossa olisi viela aviomiehesi murhaaja puukon kanssa liikkeella?

Confucius
hellämustapääfinnilä
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja hellämustapääfinnilä »

visitor59 kirjoitti: Kummallista on sekin että poliisit ihmettelisivät puhtaita käsiä (ja jonkun lehti jutun mukaan kai oli joku
silloinen poliisi heti epäillytkin Aueria) - ja kuitenkaan ei paikkoja olisi tutkittu mitenkään "sillä silmällä"
Sitten niistä verisistä jalanjäljistäkin kai on joku epäselvyys - joidenkin mukaan niitä olisi siellä ollut
paljonkin, mutta vain yksittäisiä dokumentoitu .. Alan kallistua Mannerin kannalle - ei tässä jutussa
todellakaan olla muita faktoja kuin että Lahti on kuollut
Tässä tutkintapöytäkirjan kuvassa nuo paikalta löydetyt jalanjäljet. Makuu-/takkahuoneen jäljet eivät ole ambulanssihenkilökunnan tai poliisin.
http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/uutise ... 919271.jpg
Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
Lukittu