Gustafssonin vammat
Totta kai Hessu tajuaa, että mustahousuinen jäi makaamaan teltan päälle, kun Jesse niin on fabuloinut.
Kuvaus miehestä, joka poistuu rantaan teltan takaa, on siinä määrin epäselvä, että mihin rantaan tuo mainitsenmani "ukko" poistui, niemessä kun tuppaa olemaan yleisen tiedon mukaan useimmiten kaksi rantaa.
Vaikka kuvani eivät olekaan mitään ammattikuvaajan otoksia, niin kyllä noista sen verran selvää pitäisi saada, kuin aikalaisten moneen kertaan kopioiduista kuvistakin, että paikka, johon tämä lintupoikien näkemä mies olisi mennyt, olisi ollut juuri se paikka, josta kuvani on.
Voin tietysti käydä ottamassa parempiakin otoksia paikalta, jos kuvan laatu ei eräälle kirjoittajalle kelpaa, tai voisihan hän itse sen tehdä.
Kuvaus miehestä, joka poistuu rantaan teltan takaa, on siinä määrin epäselvä, että mihin rantaan tuo mainitsenmani "ukko" poistui, niemessä kun tuppaa olemaan yleisen tiedon mukaan useimmiten kaksi rantaa.
Vaikka kuvani eivät olekaan mitään ammattikuvaajan otoksia, niin kyllä noista sen verran selvää pitäisi saada, kuin aikalaisten moneen kertaan kopioiduista kuvistakin, että paikka, johon tämä lintupoikien näkemä mies olisi mennyt, olisi ollut juuri se paikka, josta kuvani on.
Voin tietysti käydä ottamassa parempiakin otoksia paikalta, jos kuvan laatu ei eräälle kirjoittajalle kelpaa, tai voisihan hän itse sen tehdä.
No et ole sitten sen vertaa viestejäni lukenut, että olisit huomannút minun epäilevän koko lintupoika-legendaa.Loka kirjoitti: Niinpä?Todella luotettavia todistajia, eikö? Kertooko tämä sinustakin siitä, että kaikki ei ole sitä miltä näyttää? Ts. jalat eivät välttämättä ole olleet Nissen jalat ja oliko jalkoja ollenkaan? Mistä se sinusta kertoo, jos uskot poikien nähneet Nissen jalat ja uskot sen sumeilematta, mutta et usko heidän ensimmäistä lausuntoaan jossa kerrottiin heidän nähneet vain ja ainoastaan vaatemytyn?
Asia on epäselvä, mutta miksi ihmeessä kaikki epäselvä yritetään epätoivoisesti vääntää Nilsin syyllisyydesksi. Lintupoikien pitäisi itse tietää, mitä ovat nähneet. Jos he muuttavat lausuntoaan jo ensimmäisessä kuulustelussa, se aiheuttaa - ei mitään Nissen suhteen - vaan epäilyksen lintupoikien lausuntoa kohtaan. Loppujen lopuksi, eivät tainneet niemessä käydäkkään, sepostaneet koko stoorin.
Toisaalta "heidän ensimmäinen lausintonsa" oli taas sarjassa iltapäivälehdistön hutilointia. Siellähän on myös juttu "antakaa niiden olla rauhassa", eli uskotko sitäkin?
Ymmärrän hyvin, että juuri oikeuden on otettava lintupoikien lausunto vakavasti. Kahdessa identtisessä todistuksessa mainitaan tarkasti jalat, poistunut hahmo jne. Jos juttu on keksitty, niin sille tuskin voi mitään, se ei siitä miksikään muuttuisi, vaikka sitä epäilisi maailman tappiin.
Toivoisin pohtivampaa otetta tähän asiaan. Jos joku asia on epäselvä, niin tuskin auttaa heti vääntää sitä Nilsin syyllisyydeksi. Voihan sitä joskus sanoa vaikka vain itselleen, että en tiedä. Se olisi alkua aivojen aktivoinnille.
Minua vastaan on turha kamppailla tässä asiassa. Jos jotakin epäilyttävää Nissen osuudesta löytyy, olen valmis pohtimaan sitä.
Kuvaus kätkeytyvästä miehestä oli kyllä erittäin ylimalkainen. Hahmo "oli mies, ja yllä oli jotain vaaleaa", näkyvissä noin 2 sekuntia.Hessu52 kirjoitti:Totta kai Hessu tajuaa, että mustahousuinen jäi makaamaan teltan päälle, kun Jesse niin on fabuloinut.
Asiakirjoissa, oikeuden päätöksessä ja esitutkintapöytäkirjassa, kyllä nimenomaan mainitaan, että tuo mies kätkeytyi nimenomaan niemen itärannalle, siis lintupoikien silmin katsottuna oikealle. Siellä oli se jyrkkä törmä, jonka taakse saattoi kätkeytyä. Niemen länsiranta oli loiva, eikä sinne voinut kätkeytyä. Myös niemen kärjen suuntaan polku laskeutuu vain hitaasti alaspäin pitkällä matkalla, joten sinnekään ei voinut kätkeytyä nopeasti. Tämähän on selvä asia.
Ukko poistui siis niemen itärannalle, jossa oli se jyrkkä törmä. Näin vakuuttivat sekä Haapalainen että Salonen, mikäli heihin on uskomista.
Samaan suuntaan oli teltan oviaukko.
-
Loka
- Alibin Kestotilaaja
Loka kirjoitti: Niinpä?Todella luotettavia todistajia, eikö? Kertooko tämä sinustakin siitä, että kaikki ei ole sitä miltä näyttää? Ts. jalat eivät välttämättä ole olleet Nissen jalat ja oliko jalkoja ollenkaan? Mistä se sinusta kertoo, jos uskot poikien nähneet Nissen jalat ja uskot sen sumeilematta, mutta et usko heidän ensimmäistä lausuntoaan jossa kerrottiin heidän nähneet vain ja ainoastaan vaatemytyn?
Olen lukenut kaikki sun kirjottamat viestit. Itseasiassa olen lukenut jokaisen Bodomiin kirjoitetun viestin ensimmäisestä viimeiseen. Pakko, jos haluaa selvittää edes osatotuuden ja saada uusia näkökantoja.konsta kirjoitti: No et ole sitten sen vertaa viestejäni lukenut, että olisit huomannút minun epäilevän koko lintupoika-legendaa.
Pointtini tuohon ylläolevaan ei ollut missään nimessä halveerata sun teoriaa, vaan yrittää verbaalisesti selittää, naamakkain kun ei nähdä, kuinka asioilla on aina kaksi puolta. Jos minun kannan mukaan mennään, ajattelen että tuo jalkajuttu liittyy Nissen syyllisyyteen. Sinun mukaasi syyttömyyteen. Sanot että"ainapitäävääntäänissensyyllisyydenpuolesta", teet samaa itse mutta syyttömyyden puolesta. Ts. tietyt asiat merkkaa tiettyyn suuntaan, sulla -ja mulla.konsta kirjoitti: Asia on epäselvä, mutta miksi ihmeessä kaikki epäselvä yritetään epätoivoisesti vääntää Nilsin syyllisyydesksi. Lintupoikien pitäisi itse tietää, mitä ovat nähneet. Jos he muuttavat lausuntoaan jo ensimmäisessä kuulustelussa, se aiheuttaa - ei mitään Nissen suhteen - vaan epäilyksen lintupoikien lausuntoa kohtaan. Loppujen lopuksi, eivät tainneet niemessä käydäkkään, sepostaneet koko stoorin.
..ja vielä. Jos pojat eivät nähneet Nisseä tai yhtään ketään todellisuudessa, se kyllä vahvasti puhuu sen puolesta että Nisse on voinut olla muualla ko. aikaan. Tai sitten; maannut teltan päällä samassa asennossa josta hänet löydettiin. (vaihtoehtoisesti, koska poikien lausunto on mitä on)
En usko. En ole tähän ikinä uskonut. Tähänhän tietysti sopii hyvin se, että pidän Nisseä syyllisenä enkä siksi usko miestä olevan olemassakaan.konsta kirjoitti: Toisaalta "heidän ensimmäinen lausintonsa" oli taas sarjassa iltapäivälehdistön hutilointia. Siellähän on myös juttu "antakaa niiden olla rauhassa", eli uskotko sitäkin?
Näinpä.. Samaa mieltä. Todistajan rooli Suomen oikeusvaltiossa valuisi reisille jos todistajan sana kyseenalaistettaisiin valan jälkeen ilman lausuntoa kumoavia seikkoja. Järkyttävää olisi jos poikia ei oltaisi uskottu kaiken sen valossa mitä tarjolla oli. Ihmettelen vain, kuinka nyt jo vanhat miehet pystyvät elämään asian kanssa.konsta kirjoitti: Ymmärrän hyvin, että juuri oikeuden on otettava lintupoikien lausunto vakavasti. Kahdessa identtisessä todistuksessa mainitaan tarkasti jalat, poistunut hahmo jne. Jos juttu on keksitty, niin sille tuskin voi mitään, se ei siitä miksikään muuttuisi, vaikka sitä epäilisi maailman tappiin.
Eikä myöskään Nissen syyttömyydeksi. Vaikka syyttömyyttään ei tarvitsekaan todistaa, minusta keskustelupalstalla kantansa pitää perustella ja todistaa. Ei Nissen, mutta Teidän Nissen puolesta.konsta kirjoitti: Toivoisin pohtivampaa otetta tähän asiaan. Jos joku asia on epäselvä, niin tuskin auttaa heti vääntää sitä Nilsin syyllisyydeksi. Voihan sitä joskus sanoa vaikka vain itselleen, että en tiedä. Se olisi alkua aivojen aktivoinnille.
Minua vastaan on turha kamppailla tässä asiassa. Jos jotakin epäilyttävää Nissen osuudesta löytyy, olen valmis pohtimaan sitä.
Lopuksi konstalle illaksi ihmeteltävää: Loka sanoo; en tiedä kuka murhasi kolme nuorta helluntaina -60.
-
Jesse Livermore
- Hetty Wainthropp
Jos lintupojat ovat törmänneet tähän mieheen rannalla ja nähneet koko totuuden, niin en uskoisi murhaajankaan lähtevän enää lisää ruumiita tekemään, vaan ottaisi sen riskin, että vannottaisi lintupoikia pitämään turpansa kiinni.
Lintupoikia ennen on Kivilahti kuullut ääniä ja avunhuutoja neimestä, joita on mennyt katsomaan, jolloin tekijä on saattanut ottaa Kivilahtea nisksasta kiinni ja kovin sanoin uhata tätäkin henkensä menolla, jollei leukaluut pysy lonksumatta.
Kivilahti on painunut kotiinsa ai johonkin kätköpaikkaansa, joita pojilla niihin aikoihin usein oli, maja tai sentapainen.
Siksi Kivilahti ei ollut halukas menemään todistajaksi, ennen kuin hänen äitinsä komensi.
Lintupoikia ennen on Kivilahti kuullut ääniä ja avunhuutoja neimestä, joita on mennyt katsomaan, jolloin tekijä on saattanut ottaa Kivilahtea nisksasta kiinni ja kovin sanoin uhata tätäkin henkensä menolla, jollei leukaluut pysy lonksumatta.
Kivilahti on painunut kotiinsa ai johonkin kätköpaikkaansa, joita pojilla niihin aikoihin usein oli, maja tai sentapainen.
Siksi Kivilahti ei ollut halukas menemään todistajaksi, ennen kuin hänen äitinsä komensi.
-
Loka
- Alibin Kestotilaaja
Käytä mielikuvitusta. Syitä voi olla monia. Siihen aikaan vastaava tapaus oli Tulilahti, siitä noussut julkisuusrumba valtava. Pojat ovat voineet ajatella kun niemellä samaan aikaan olivat, että helvetti, otetaan tästä kaikki irti. Nuorten poikien omaa kivaa. Ei olla välttämättä tajuttu tilanteen vakavuutta ja todellisuutta, jälkikäteen on hankala perua kun mutsi antaisi isän kädestä ja isä vielä perään. Tämä toki vain spekulaatiota... Epäilen, että jommat kummat valehtelevat, joko pojat tai Kivilahti. Kivilahden viikon kotonaolo pistää miettimään, mutta mitä Hän mietti?Jesse Livermore kirjoitti:Kertokaa nyt samantien, miksi todistajat olisivat valehdelleet kello 6:n miehestä?
Tuskimpa vaan Nisseä suojellakseen. Koko ajatushan on huvittava.
-
Jesse Livermore
- Hetty Wainthropp
Hessu52 kirjoitti:Jos lintupojat ovat törmänneet tähän mieheen rannalla ja nähneet koko totuuden, niin en uskoisi murhaajankaan lähtevän enää lisää ruumiita tekemään, vaan ottaisi sen riskin, että vannottaisi lintupoikia pitämään turpansa kiinni.
No ei OK:n ainakaan Nisseä olisi pitänyt pelätä, koska tämähän oli pelkkä "nobody", eikä hänestä olisi ollut jatkossakaan uhkaajaksi.
-
Jesse Livermore
- Hetty Wainthropp
-
Loka
- Alibin Kestotilaaja
Hentoinen 14 -vee Kivilahti vastaan 18 -vuotias pitkä Gusse. "Otetaaks matsi, otetaaks matsi" -uhoa täynnä oleva Nisse. Siinä kun on verissäpäin käynyt vähän avautumassa pienelle lapselle, voi olla että mieleen hiipii ennemmin valemuistoja kuin totuutta viikon kotonaolon aikana.Jesse Livermore kirjoitti: No ei OK:n ainakaan Nisseä olisi pitänyt pelätä, koska tämähän oli pelkkä "nobody", eikä hänestä olisi ollut jatkossakaan uhkaajaksi.
edit, OK:n ikä muutettu oikeaksi.
Viimeksi muokannut Loka, Ti Loka 23, 2007 10:37 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Jesse Livermore
- Hetty Wainthropp
-
Jesse Livermore
- Hetty Wainthropp
-
Jesse Livermore
- Hetty Wainthropp