Se on kyllä tosi jännä että jotkut asiat vaan uskotaan ilman lähteitä tai tekemällä jostain yhdestä lähteestä omia tulkintoja, kun taas jotain asioita ei uskota vaikka löytyy paljon uskottavia lähteitä (ryssien paskana oleva talous, ryssien tappiot ja lukemattomat muut asiat). Jaa miksi? Koska halutaan löytää mitä tahansa, joka palvelee omaa harhaista todellisuutta.kiinnostunut5 kirjoitti: Ti Helmi 24, 2026 6:00 pm Tässäpä pähkinä sikalapiolle, nykyaikana kun videoista ei todellakaan ole pulaa. Esim 4v sitten kun venäjä aloitti hyökkäyssotansa niin siitä on tuhansia videoita ensimmäisestä päivästä lähtien. Anteeksi siis tuhansia ensimmäisenä päivänä.
Ukrainan kriisi - Venäjä hyökkää Ukrainaan maalta, mereltä ja ilmasta
Re: Ukrainan kriisi - Venäjä hyökkää Ukrainaan maalta, mereltä ja ilmasta
-
Solttuetsivä
- Jessica Fletcher
En nyt tähän hätään löydä sitä juttua joka ihan muutamia päiviä sitten oli jossa Medvedev ilmoitti nuo 420 000 - 480 000 värväystä
vuosittein 2022-2025.
Vuosi 2023:
Presidentti Vladimir Putin väitti joulukuussa 2023, että sopimussotilaita oli värvätty edeltävien 12 kuukauden aikana lähes 490 000.
Mutta luvut 2024 ja 2025 löytyi heti, Medvedin ilmoittamia lukuja.
2024:
Medvedev ilmoitti tammikuussa 2025, että noin 450 000 ihmistä allekirjoitti sopimuksen Venäjän armeijan kanssa vuonna 2024.
Lisäksi yli 40 000 ihmistä liittyi vapaaehtoisjoukkoihin.
2025:
Tammikuussa 2026 Medvedev ilmoitti, että vuonna 2025 sopimuksen allekirjoitti 422 704 henkilöä.
32 000 ihmistä liittyi vapaaehtoisprikaateihin.
Medvedevin mukaan noin 450 000 venäläistä allekirjoitti armeijan palvelussopimuksen vuonna 2024.
Some 450,000 Russians signed contracts to serve in army in 2024, says Medvedev
https://www.reuters.com/world/europe/so ... 025-01-24/
Russian Army Recruited 417K Contract Soldiers in 2025, Medvedev Claims
Medvedev said, noting also that around 36,000 people volunteered to enlist this year
https://www.themoscowtimes.com/2025/12/ ... ims-a91536
Mutta AI vastaa heti näin:
Venäjän on raportoitu värvänneen sotilaita suurin piirtein noin 400 000 – 490 000 vuodessa Ukrainan sodan aikana.
vuosittein 2022-2025.
Vuosi 2023:
Presidentti Vladimir Putin väitti joulukuussa 2023, että sopimussotilaita oli värvätty edeltävien 12 kuukauden aikana lähes 490 000.
Mutta luvut 2024 ja 2025 löytyi heti, Medvedin ilmoittamia lukuja.
2024:
Medvedev ilmoitti tammikuussa 2025, että noin 450 000 ihmistä allekirjoitti sopimuksen Venäjän armeijan kanssa vuonna 2024.
Lisäksi yli 40 000 ihmistä liittyi vapaaehtoisjoukkoihin.
2025:
Tammikuussa 2026 Medvedev ilmoitti, että vuonna 2025 sopimuksen allekirjoitti 422 704 henkilöä.
32 000 ihmistä liittyi vapaaehtoisprikaateihin.
Medvedevin mukaan noin 450 000 venäläistä allekirjoitti armeijan palvelussopimuksen vuonna 2024.
Some 450,000 Russians signed contracts to serve in army in 2024, says Medvedev
https://www.reuters.com/world/europe/so ... 025-01-24/
Russian Army Recruited 417K Contract Soldiers in 2025, Medvedev Claims
Medvedev said, noting also that around 36,000 people volunteered to enlist this year
https://www.themoscowtimes.com/2025/12/ ... ims-a91536
Mutta AI vastaa heti näin:
Venäjän on raportoitu värvänneen sotilaita suurin piirtein noin 400 000 – 490 000 vuodessa Ukrainan sodan aikana.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/3d2 ... 270d45e988USA hylkäsi Ukrainan
Eilen klo 23:03
Yhdysvallat pidättyi äänestämästä YK:n yleiskokouksessa päätöslauselmasta, joka tukee kestävää rauhaa Ukrainassa.
Päätöslauselma hyväksyttiin maanantaina 107 äänen enemmistöllä Venäjän täysimittaisen hyökkäyksen neljäntenä vuosipäivänä.
Ukrainan aloitteesta laadittu teksti vaatii välitöntä tulitaukoa sekä Ukrainan suvereniteetin ja alueellisen koskemattomuuden kunnioittamista kansainvälisesti tunnustettujen rajojen puitteissa.
Lisäksi siinä vaaditaan sotavankien täysimittaista vaihtoa ja Venäjän laittomasti pidättämien henkilöiden vapauttamista.
Päätöslauselmaa vastaan äänesti 12 maata, muun muassa Venäjä, Valko-Venäjä, Iran ja Pohjois-Korea.
Yhdysvaltojen lisäksi 50 muuta maata pidättyi äänestämästä, joukossa muun muassa Kiina, Unkari, Kazakstan, Serbia ja Uzbekistan.
Yhdysvallat esitti myös muutoksia päätöslauselmaan, muun muassa viittausten poistamista Ukrainan alueelliseen koskemattomuuteen ja oikeudenmukaiseen rauhaan. Yleiskokous hylkäsi muutosesitykset.
- rikkalapio
- Axel Foley
Joko alkaa valkenemaan Ukrainan kohtalo pikkuhiljaa olisi jo ainakin aika 
Ei Eurooppa ole mikään USA:n vasalli muualla kun Venäjän propagandassa
- Schimanski -
"Iran on lyöty. Kukaan ei ole koskaan voittanut näin. MINÄ pelastin Yhdysvallat ja maailman siinä sivussa.
Tiedättehän te."
-Trump-
- Schimanski -
"Iran on lyöty. Kukaan ei ole koskaan voittanut näin. MINÄ pelastin Yhdysvallat ja maailman siinä sivussa.
Tiedättehän te."
-Trump-
Älä vielä iloitse.rikkalapio kirjoitti: Ke Helmi 25, 2026 11:04 am Joko alkaa valkenemaan Ukrainan kohtalo pikkuhiljaa olisi jo ainakin aika![]()
Odota sitä kun alkaa oikea sota, ryssän "operaatio" jää sen jalkoihin.
- rikkalapio
- Axel Foley
Pikkaisen historiaa ajalta jolloin media vielä teki työnsä
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-
-
Eskimopuikko
- Hetty Wainthropp
Minkä vuoksi tuon linkkaamasi Xitter tilin joka toisessa postauksessa on Xitterin huomautukset siitä etteivät niissä olevat videot ole sitä mitä ko. henkilö väittää niiden olevan? (Ilmoituksissa on toki lähteet siitä mitä ne oikeasti ovat)rikkalapio kirjoitti: Ke Helmi 25, 2026 4:28 pm Pikkaisen historiaa ajalta jolloin media vielä teki työnsä
- rikkalapio
- Axel Foley
Vaikea sanoa miksi tässä nyt sellaisia ei kuitenkaan ole. Tuolloin vielä jopa CNN teki työnsä ja raportoi tapahtumista niin Krimillä kuin Donbasin alueella.Eskimopuikko kirjoitti: Ke Helmi 25, 2026 5:32 pmMinkä vuoksi tuon linkkaamasi Xitter tilin joka toisessa postauksessa on Xitterin huomautukset siitä etteivät niissä olevat videot ole sitä mitä ko. henkilö väittää niiden olevan? (Ilmoituksissa on toki lähteet siitä mitä ne oikeasti ovat)rikkalapio kirjoitti: Ke Helmi 25, 2026 4:28 pm Pikkaisen historiaa ajalta jolloin media vielä teki työnsä
Viimeksi muokannut rikkalapio, Ke Helmi 25, 2026 5:50 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-
-
Eskimopuikko
- Hetty Wainthropp
^ei ole ollenkaan vaikea sanoa miksi tuossa ei sellaista ole;
Kyseinen julkaisu on niin uusi, ettei sellaista ole kerennyt vielä tulla.
Kyseinen julkaisu on niin uusi, ettei sellaista ole kerennyt vielä tulla.
- rikkalapio
- Axel Foley
Herra Zelenskyn ex neuvonantaja tiesi aika hyvin 2019 mitä tulee tapahtumaan.No 2019 Pentagon julkaisi omat suunnitelmansa Venäjän varalle.
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-
- rikkalapio
- Axel Foley
Muistoja Mariupolista 2014
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-
- rikkalapio
- Axel Foley
Zelensky kuvaili tulevan roolinsa jo 2014 hämmästyttävän tarkasti
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-
-
Solttuetsivä
- Jessica Fletcher
2014 Zelenskyi ei ollut mitenkään mukana politiikassa tai Ukrainan hallinnossa.rikkalapio kirjoitti: Ke Helmi 25, 2026 6:26 pm Zelensky kuvaili tulevan roolinsa jo 2014 hämmästyttävän tarkasti
Silloin Zelenskyi oli erittin suosittu koomikko, näyttelijä ja käsikirjoittaja niin Venäjällä kuin Ukrainassa.
-
Orge Gerwell
- Martin Beck
Kuten huomataan, niin myös Mariupolissa oli vuonna 2014 kameroita. Ja ne perkeleet jopa tallensivat.
- rikkalapio
- Axel Foley
Siinä hyvin kirjoitettu mistä lähti konflikti käyntiin.
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-