Koska Anneli ei välttämättä suunnitellut mitään, vaan tämä voi olla myös tuikitavallinen perheriita, joka meni överiksi ja hätäinen lavastus, joka ei olisi voinut upota kuin pöndeläisiin munkkipossu-poliiseihin täydestä. (sori vaan, kyllähän tämä case on jo poliisillakin esimerkkinä Tampereella, että miten rikospaikkatutkintaa EI tehdä).kapteeni kirjoitti:Annelista syntyy aika samanlainen hahmo, jos rakentaa tarinan jossa hän on tekijä. Jos huppari ei oo nii tyhmä että tekee harkitun murhan näin riskialttiisti, miksi hyper-älykäs Anneli ei keksi parempaa?kuolema kirjoitti:tästä über-älykkäästä heebosta, joka toimii kuin nero ja täys kahjo yhtäaikaa, älykkyysosamäärältään on noin 50-200 tilanteen vaihdellessa, toimii kaikkien periaatteiden vastaisesti ja osittain rikkoo myös fysiikan lakeja riippuen vähän miten uskomme todistajakertomuksia. .
Kun otetaan huomioon vielä sellainen seikka, että syytetty ei välttämättä kerro totuutta, vaan saattaa jopa hieman puhua palturia väliin, niin ei myöskään tarvita C-kasettinauhureita selittelemään tapahtumia. Nauhan litterointi on käynyt myös "tulkittavana" (meidän harrastajien) lähettämänä jenkeissä ns. quilty caller profiloijien luona ja vastaus oli, että "annamme lausuntoja vain valtioiden viranomaisille, mutta "something fishy is definitely going on...". Olisivat antaneet rahasta virka-apua, mutta kukaan viranomainen ei kuitenkaan tällaista apukeinoa halunnut käyttää. Joutsenlahti päätti käyttää sen sijaan muutama satatuhatta euroa veronmaksajien rahoja 700 porilaisen ihmisen DNA-testeihin, josko ne mätsäis KRP:n tutkijan kontaminaatioon. (ja tästä kontaminaatiosta kun jokainen järkevä ihminen antoi jo epäilyksensä ihan alkuaikoina!! se "yksittäinen sekoitus vaikka metsurin virtsaa" ja käynnistää tällaisen DNA massatestauksen! Noh, nytpä on poliisilla DNA-rekisterissä pirun paljon Porilaisten ihmisten näytteitä - ja meinaan niistä näytteistä voidaan saada mätsit vielä lapsenlapsiinkin "syytä epäillä tämän suvun jäsentä" -periaatteella). "joojoo, nää näytteet tuhotaan, eikä tietenkään tallenneta tietokantaan laaaainkaan"
Ulkopuolisen tekemänä tämä rikos on mielestäni monin verroin "järjettömämpi" joka suhteessa, koska mm. huppumiehen toiminnan ristiriitaisuuden takia kyseiseen henkiköön on mahdoton hakea motiivia. Ihmettelen suuresti ylipäätään, että miten tuollainen huppumies olisi voinut päästä karkuun. Minusta se on niin epätodennäköistä, että tämä kääntyy minun kuupassani Annelia vastaan. Sitten kun katsotaan Annelin käytöstä sekä tapahtumien, "tunnustuksen", oikeudenkäytien yms. valossa, niin tämä IMHO kertoo minulle, että todennäköisin surmaaja on Anneli itse. Jos ajattelen todennäköisyyttä saamieni tietojen pohjalta, niin olen itse noin 90% vakuuttunut tällä hetkellä. Mitään en vanno, vaan mielipiteeni elää jokaisesta uudesta lisätiedosta suuntaan tai toiseen - kun katsokaas ei oo häpee olla väärässä spekuloinneissaan. Mutta minäpä en ole tuomari ja meiltä kansalaisilta on piilossa paljon materiaalia - katsotaan siis miten käy.