Telttamysteeri?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

kujala kirjoitti:
konsta kirjoitti:Jalassa ollessaan kengät taas olisivat aivan eri suunnissa, kaukana toisitaan, siis kun isketään.
Näin se menee. Jos Nilsin oikea kenkä olisi ollut void-alueella, vasen olisi ollut jossakin tyystin muualla. Ja koska toista void-aluetta ei ole löytynyt, on vasemman täytynyt olla tuon ensimmäisen lyönnin veriroiskealueen ulottumattomissa.
Tai maaperän päällä.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

kukkuu kirjoitti:
Tai maaperän päällä.
Näköjään sinäkin miellät, että Nils on ollut jotekin hasussa asennossa, jalka ilmassa. Tietenkin se edellyttää, että toinen jalka on ollut kokonaan eri paikassa, eli tukevasti maassa.

Mutta ne veriroiskeet, jotenkin nen ovat pääytneet siihen toiseenkin kenkään. Miten?
MEG
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja MEG »

Itse lyöjänä laskisin ainakin vasemman polven-mieluiten molemmat- maahan.
kujala
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja kujala »

MEG kirjoitti:Itse lyöjänä laskisin ainakin vasemman polven-mieluiten molemmat- maahan.
Juuri näin, mutta pieni korjaus. Tilanne on ollut kaoottinen, joten tuskin murhaajalla on ollut aikaa ihan molempia polvia maahan laskea. Joku muukin on voinut yrittää teltasta pakoon. Jos on lyötävä matalalla olevaa objektia ja tehtävä se nopeasti, laskeudutaan hetkeksi polviasentoon. Kun oikea jalka on edessä, vasen makaa automaattisesti takana polven varassa (lyönti I). Myöhemmin toisen lyönnin yhteydessä - lyötäessä taas matalalla olevaa objektia - on toimittu "normaalisti": vasen jalka on ollut edessä ja oikea jalka polven päällä takana.

Siispä ensimmäinen lyönti: roiskeita oikeaan, vasen katveessa.
Toinen lyönti: roiskeita vasempaan, oikea katveessa.

Tämä on puhdasta spekulaatiota.
kujala
Martin Riggs

kukkuu kirjoitti:- - olisiko mahdollista Mäen raajojen aiheuttaneen void-alueen? Mäki todennäköisesti on tullut teltasta ulos kontaten, - -
Kukkuu alkaa olla totuuden ytimessä. Sovitellaanpa hyökkääjän kenkää (ei siis välttämättä Nilsin) void-alueen yläosaan, jolloin alaosaan jää tilaa jollekin, joka on ollut siinä ennen kuin kenkä tuli siihen viereen. Void-alue on tallentanut kuin valokuvana tilanteen, jolloin hyökkääjä on saapunut Tuulikin viereen ja kumauttanut kivellä Tuulikkia päähän tämän yrittäessä paniikissa ylös aukosta. Kannattaa myös huomata, että void-alueen "ympyrän" kohdalla pisteet rajaavat vain sitä tilaa, jonka sisällä ei ole ollut varmasti roiskeita - jokin objektin osa on silti voinut olla niiden veripisaroiden välissä. Olen tähän kuvaan hahmotellut jonkinlaista tähtikuviota, jossa olisi viisi sakaraa:

Kuva

8)
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

kujala kirjoitti: Siispä ensimmäinen lyönti: roiskeita oikeaan, vasen katveessa.
Toinen lyönti: roiskeita vasempaan, oikea katveessa.

Tämä on puhdasta spekulaatiota.
Joo, tai molemmat kengät vierekkäin teltan sivussa, ilman jalkoja. yksinkertainen selitys.

Tämäkin tosin pelkkää spekulaatiota.
kujala
Martin Riggs

konsta kirjoitti:Joo, tai molemmat kengät vierekkäin teltan sivussa, ilman jalkoja.
Sopii mulle. Meinasinkin tuossa aikaisemmin ehdottaa, että puhutaan koko ajan vain "hyökkääjän kengistä", ettei Konsta saa raivaria. Silloin void-alueelle voi sovitella pelkästää hyökkääjän vasenta kenkää ja voidaan jättää kokonaan oikeakin kenkä sikseen.
:roll:
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

MEG kirjoitti:Itse lyöjänä laskisin ainakin vasemman polven-mieluiten molemmat- maahan.
Oikeakätisellä paras eli voimakkain lyöntiasento on vasen polvi maassa, kokeilkaa vaikka. Ei nyt ketää päähän mutta muuten.

Ja tämä ei ehkä tänne kuulu, muttei malta:

Vammaspesialistit, eikö Anjan päävammat olleet " vasemmalla taraivon ulkosivulla " ja Sepillä " vasemmalla puolella ohimon alueelta päälaen alueelle ".

No, jos olettaa että Sepiä lyötiin edestä - löytyi niiltä sijoiltaan
...Anja taas ilmeisesti yritti pakoon...lyötiin takaa...niin eikö tuo olisi vasenkätisen hommia vai miten?

Toki ehkä Sepin kohdalla liikaa oletusta, jos on aukosta poikittain Sepiin nähden isketty, niin on kai voinut olla kumpi käsi vaan, pöh.
Melko hapokasta. :shock:
kujala
Martin Riggs

papillon kirjoitti:...Anja taas ilmeisesti yritti pakoon...lyötiin takaa...niin eikö tuo olisi vasenkätisen hommia vai miten?
Teoriaa:
Tuulikin pää on ollut nousuasennosta johtuen voimakkaasti eteenpäin kallellaan. Se on lisäksi mahdollisesti ollut suuntautuneena I-päätyä kohti. Tuulikki ei tuossa tilanteessa ole välttämättä välittänyt tuon taivaallista, missä hyökkääjä on, vaan yrittänyt paniikinomaisesti pakoon. Tällöin kallon vasen puoli on saattanut olla täydellisesti hollilla - on ollut sama, onko hyökkääjä ollut vasen- vai oikeakätinen. Samaan kohtaan olis silti osunut.

Piirtelin tällaisen taiteellisen tuotoksen, miltä tilanne on ehkä reaalimaailmassa näyttänyt:
piirros
papillon
Perry Mason

^ Oikeassa olet, nimenomaan siinä tilanteessa että lyötävä eli uhri on kumarassa, alempana kuin lyjöä, voi lyödä kummalle puolelle tahansa. :lol:
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

kujala kirjoitti:
kukkuu kirjoitti:- - olisiko mahdollista Mäen raajojen aiheuttaneen void-alueen? Mäki todennäköisesti on tullut teltasta ulos kontaten, - -
Kukkuu alkaa olla totuuden ytimessä. Sovitellaanpa hyökkääjän kenkää (ei siis välttämättä Nilsin) void-alueen yläosaan, jolloin alaosaan jää tilaa jollekin, joka on ollut siinä ennen kuin kenkä tuli siihen viereen. Void-alue on tallentanut kuin valokuvana tilanteen, jolloin hyökkääjä on saapunut Tuulikin viereen ja kumauttanut kivellä Tuulikkia päähän tämän yrittäessä paniikissa ylös aukosta. Kannattaa myös huomata, että void-alueen "ympyrän" kohdalla pisteet rajaavat vain sitä tilaa, jonka sisällä ei ole ollut varmasti roiskeita - jokin objektin osa on silti voinut olla niiden veripisaroiden välissä. Olen tähän kuvaan hahmotellut jonkinlaista tähtikuviota, jossa olisi viisi sakaraa:

Kuva

8)
Kuvaako tuo piirroksesi sormia?
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Sopisihan tuohon viereen vaikka toinenkin kenkä, jolloin lyöjä olisi seissyt molemmat jalat maassa, mutta kuitenkin hieman epävakaassa asennossa.
papillon
Perry Mason

Hessu52 kirjoitti:Sopisihan tuohon viereen vaikka toinenkin kenkä, jolloin lyöjä olisi seissyt molemmat jalat maassa, mutta kuitenkin hieman epävakaassa asennossa.
Miksi sitten kengät eri tavoin vereentyneet?
kujala
Martin Riggs

Olen nyt tehnyt kolme kokeilua void-alueen vasemmasta alareunasta sovitellen siihen omaa kämmentäni. Void-alueen koon tuolla kohtaa pystyy laskemaan melko tarkasti niiden valkoisten palluroiden koolla - yksi sellainen on papillonin KRP-kuvan mukaan 13 mm. Skaalasin siis kuvan todellisiin mittoihinsa ja sovittelin siihen kämmentäni. Oma kännyni on melko pienikokoinen - luulen, että se sopii hyväksi vertailukohdaksi Tuulikin kämmeneen, siis 15-v 154 cm tytön kämmeneksi. Mitä pienempi kämmen on, sitä paremmin se sopii kohdilleen void-alueeseen.

Ekassa vaihtoehdossa ongelma on, että nimetön ja keskisormi ovat vieri vieressä - ehkä epätodennäköistä?
Vaihtoehto 1

Tokassa vaihtoehdossa käsi on selkeästi eri suunnassa - ongelma on se, että näin aseteltuna käsi menee melkein kengän päälle:
Vaihtoehto 2

Kolmas vaihtoehto on tasapainoisin, ns. pomminvarma ratkaisu. Kolme sormea on ympyrän keskellä, pikkurilli ympyrän oikealla puolella ja peukalo aika alhaalla:
Vaihtoehto 3

Kannatan itse viimeistä vaihtoehtoa. Näiden kokeilujen perusteella olen päätynyt vahvasti siihen mielipiteeseen, että void-alueen yläosassa on ollut hyökkääjän kenkä ja alaosassa Tuulikin oikea käsi hänen yrittäessään päästä ulos II-1-aukosta.

Koko void-sarja:
Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3
Kuva 4
Kuva 5
Kuva 6
Kuva 7
Kuva 8
Kuva 9
Kuva 10-1
Kuva 10-2
Kuva 10-3
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ensimmäinen lyönti, jalat melkein yhdessä, jolloin on tasapainon menetyksen pelossa pakko ollut ottaa "taka-askel" vasemmalla jalalla paljaalle maalle ja sitten toinen lyönti, joka on osunut matalammalla olevaan päähän, josta roiskeet oikeaan kenkään, eli voisiko kujala ottaa kantaa tällaiseen teoriaan?
Vastaa Viestiin