Juha Joutsenlahti

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Valhalla
Watson itse

Re: Juha Joutsenlahti

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Turun Sanomat sanoo jo suoraan:
IL: Ulvilan surmatutkinnan ex-johtajaa epäillään rikoksesta
KOTIMAA | Turun Sanomat 08:46
Ulvilan surmatutkinnan entistä tutkinnanjohtajaa Juha Joutsenlahtea epäillään virka-aseman väärinkäytöstä tapauksen tutkinnassa, kertoo Iltalehti. Valtakunnansyyttäjänvirasto vahvistaa epäilyn, mutta ei kommentoi, mitä kyseinen virka-aseman väärinkäyttö pitää sisällään.
Eli tutkintaan liittyisi. Olen kyllä tyytyväinen jos JJ vihdoin päätyy oikeuteen siihen aitioon mihin kuuluukin. Ja se ei ole todistajien aitio.

Täytyy kyllä monen häntää nostaa ja samalla omaa. Tätä kohtaloa on JJ:lle täällä perään kuulutettu. Niin kuin hovin jälkeen ennustettiin, että lapset vielä aukaisevat suunsa ja case jatkuu. Vain lsh tuli kaikille puun takaa mutta senkin suhteen on sittemmin paljon arvattu oikein. Vielä ne toteutuu KKO:nkin ennusteet.
Toripolliisi
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Toripolliisi »

Epäillään virka-aseman väärinkäytöstä tapauksen tutkinnassa. Ei virkatehtävien laiminlyönnistä. Noilla asioila on selvä ero. On siis tehnyt esimerkiksi jonkin toimivaltaansa kuuluvan päätöksen väärin perustein tai tyystin perusteettomasti..
..saapa nähä..
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

Toripolliisi kirjoitti:Epäillään virka-aseman väärinkäytöstä tapauksen tutkinnassa. Ei virkatehtävien laiminlyönnistä. Noilla asioila on selvä ero. On siis tehnyt esimerkiksi jonkin toimivaltaansa kuuluvan päätöksen väärin perustein tai tyystin perusteettomasti..
Juuri näin. Eikä tarvitse hirvittävän paljon arvailla missä on fuskattu 8)
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Jonkinlaista vihiä liikkui mahdollisesta suhteesta v 2010 keväällä, siis minfossa joku, muista.. no nyt se varmaan saadaan tietää, ennen pitkää. JJ ei ole alaikäinen :) Eihän niihin huhuihin voinut ottaa kantaa sen kummemmin.. silkkihansikaskuulustelu oli se ensimmäinen, se nyt oli selvä asia.

Myötähäpeän tunne on estänyt minua JJ:n tekemisiä kovin paljoa revittelemästä, siis ihan sen takia että hän on antanut niin rehvakkaan toiveikkaita lupauksia tutkinnan edistymisestä ja mikään, siis yhtään mikään ei johtanut mihinkään.

Joutsenlahti: 2.3.2007: Ratkaisu voi tulla millä hetkellä tahansa. - Se voi tapahtua tänään tai huomenna, mutta siihen voi mennä vielä kuukausi. Uskon kuitenkin lujasti, että juttu selviää, sanoo tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Juha Joutsenlahti Porin poliisista.

Joutsenlahden mukaan tutkimukset etenevät aktiivisesti ja poliisi saa koko ajan uutta tietoa.

Nyt sitten mies on karussa?

Voi elämä, tämäkään tuskin on viimeinen käänne Ulvilan tapauksessa. Jukka Lahti kääntyilee hauda.. eih, hänen tuhkansa kääntyilee meren aalloilla. Monet kerrat on minusta tuntunut jollakin oudolla tavalla, että Jukka Lahti ei ole vielä kuollut, siis lopullisesti. Ei ennen kuin kaikki salat on kaivettu esiin.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
kuolema
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kuolema »

Tara kirjoitti: Myötähäpeän tunne on estänyt minua JJ:n tekemisiä kovin paljoa revittelemästä, siis ihan sen takia että hän on antanut niin rehvakkaan toiveikkaita lupauksia tutkinnan edistymisestä ja mikään, siis yhtään mikään ei johtanut mihinkään.
JJ on varmasti jo Argentiinassa venailemassa rakkaansa vapautumista. Pääsevät sitten yhdessä Annelin valtiolta saaduilla korvausrahoilla perustamaan sinne perheen ja uudet ringit. ;)
annijatta
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja annijatta »

Minä luulen tämän liittyvän tutkintaan DNA testauksiin yms. Lainaan pätkän Joop W:n Satakunnan työ lehdessä julkaistusta kirjoituksesta:
1.2 2007 Murha tutkimus syö resurssit ja hermot.
.....Lauantaiaamuna minulle kuitenkin soitettiin taas Satakunnankadulta, eikä kysytty että soitetaanko pahaan aikaan. Eri henkilö kun torstaina kutsui minut todistajaksi poliisiasemalle... Anteeksipyyntöä en saanut. Sen sijaan sunnuntaiaamuna puhelin soi uudestaan ja taas eri henkilö lähetti terveisiä Porin poliisiasemalta! Peruutin saman tien sovitun tapaamisen ja pyysin miestä kirjaamaan ylös, minkä takia en enää suostunut yhteistyöhön.

Toinen tiesi joulukuun 1. päivän pihatapahtumasta kaikki yksityiskohdat mutta väitti, että silloin oli ollut kyse "puhuttelusta" eikä kuulustelusta. Ja että ei tällä kertaakaan olisi kyse kuulustelusta vaan "kansalaisvelvollisuudesta" antaa tietoja. Kun vastasin hänelle, että en tule Porin poliisiasemalle ilman tulkkia enkä tietämättä minkä takia minua epäillään, viranomainen kommentoi: "No, jos sä Joopi haluat taas olla meille suomalaisille hankala... Me noudetaan sut milloin ja mistä tahansa vaikka lentokentältä ja hommataan sulle joku tulkki..."

Saamattomuutta, laiskuutta, kykenemättömyyttä. Farssiksi koko tämä tutkimus pikku hiljaa muuttuu. Se on siis näistä jompikumpi: joko kahden kuukauden jälkeen Joutsenlahti myöntää, että hänellä ei ole hajuakaan murhaajasta eikä edes motiivista tai sitten että minä kuulun edelleenkin epäiltyjen joukkoon, vaikka minulla on alibi enkä edes sovi surmaajasta annettuun kuvaukseen enkä tuntenut uhria enkä ole ollut koskaan Tähtisentiellä enkä rikosrekisterissä.

Ensimmäisen vaihtoehdon tapauksessa Joutsenlahden ei kannattaisi kutsua koko Satakuntaa luokseen antamaan DNA-näytettä, vaan pyytää anteeksi heiltä, joilta hänen touhunsa on vienyt yöunet ja maineen ja välittömästi luovuttaa tutkinta KRP:lle. Toisessa tapauksessa taas minä haluan päästä kuulusteltavaksi henkirikosepäiltynä asianajajan sekä tulkin läsnä ollessa eli minä haluan saada mahdollisuuden vapauttaa itseni epäilyistä. Sen jälkeen on minun vuoroni haastaa Juha Joutsenlahti ja hänen porukkansa oikeuteen ja vaatia kunnon korvausta.

Voi liityä myöskin hänen puhelimensa salakuunteluun. Etsin vielä jutun jossa hän kertoi tästä asiasta.
Komisario Koskelan munaukset 4.3 2010
....Tapaus mihin asianajajani viittaa löytyy tutkinnanjohtajan esitutkinnasta: "Epäilin vaimo on työskennellyt Luvatassa Jukka S. Lahden työkaverina vuodesta 1987." Jokainen, joka on perehtynyt Ulvilan murhan perusfaktoihin tietää, että Lahti ei tullut Luvataan ennen 2000-luvun alkua. Todellisuudessa vaimoni ei ole ollut uhrin alaisena kuin peräti kuusi viikkoa keväällä 2006. Kuitenkin tutkinnanjohtaja on keksinyt tästä työpaikkaromanssin ja minulle motiivin: mustasukkaisuus.

"Poliisin käytäntö voi olla kömpelö, lapsellinen ja erittäin epäkohtelias ja liian usein odo-tamme siitä turhaan anteeksipyyntöä," vastasi asianajajani. Olin kirjoittanut hänelle, millä tavalla Porin poliisi ilmoitti minulle, että puhelintani salakuunneltiin vuonna 2007. Häm-mästyttävä puhelinkeskustelu tapahtui viime marraskuun lopulla.

Joku soitti vaimolleni hänen kännykkäänsä. "Hän on mieheni", vaimoni sanoo lyhyen kes-kustelun jälkeen ja antaa minulle puhelimensa. "Oletko JoopFinland?", kysyy miesääni. "Tuota noin niin, tässä soitellaan Porin poliisiasemalta tuota noin ja asia on minkä takia soitan teille tuota noin niin esimieheni on pyytänyt tuota..." Minulla nousee hiki pintaan ja sydän paukkuu kurkussani. Olen jo melkein varma, että lapselleni on sattunut jotain. "Tuota noin teidän puhelinnumeroanne on salakuunneltu joulukuussa 2007 ja tuota noin niin kun meillä on velvollisuus ilmoittaa teille asiasta tänään eli tuota sen takia nyt tänään soitan." "Kenen puhelinta on salakuunneltu?" kysyn pienen tauon jälkeen. "No tuota siis teidän", tulee vastaus. "Kenelle olet soittamassa tällä numerolla", kysyn taas. "Tuota JoopFinlandille olen soittamassa. Sinähän olet JoopFinland, eikä totta?" "Olen kyllä JoopFinland, mutta tämä ei ole minun puhelinnumeroni. Eli kenen puhelinnumeroa on salakuunneltu?" "No kun tässä lukee, että tämä on sinun puhelinnumerosi mutta tuota noin niin niin, mä annan sulle mun esimiehen numeron ja tuota että niin sinne voi soittaa ja kysyä lisää..."
Viimeksi muokannut annijatta, Pe Heinä 13, 2012 11:04 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
huppuhiiri
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja huppuhiiri »

Verkko AA:n ympärillä kiristyy. Joku merkitys luulisi silläkin olevan, että alkuaikojen tutkintajohtajaa epäillään virkarikoksesta tutkinnan aikana - ja jos vielä saadaan tuomio. Syyttäjälle mitä mainiointa materiaalia.

EDIT: Mistä voitaisiin syyttää:
1) löperö johtaminen (mm. eristämistä ei tehty kunnolla) ja heikot kuulustelut
2) DNA-pelleily ja syyttömien miesten jahtaaminen (esim. JW)
3) omituiset lausunnot joille ei löydy pohjaa, lähinnä se "toinen katoaa, toinen kuolee"
örkki
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja örkki »

Juttu olisi aikoja sitten selvinnyt, jos olisi ollut toisenlainen tutkinnanjohtaja.
Joutsenlahti ei nähnyt Ulvilan tapauksessa metsää puilta.
huippumies
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja huippumies »

Nyt sitten lehdet kilvan kysymään Annumamman mielipdettä. Taas ovat lapset puhuneet harrypottereita, onhan JJ sentään älykkäin poliisi jne...

Kun kyse on virka-aseman väärinkäytöstä, tulee mieleen kyllä suhdeasiat.. Tosielämän Kauniit ja Rohkeat tämä ceissi :roll:
Elizzza
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Elizzza »

tämä kuvaa ongelmaa joka voi esiintyä missä tahansa.
Sitä olisi syytä tutkia meidän nettikirjoittelun lisäksi ihan virallisesti ja monialaisten tutkijoiden toimesta.

Olen tähän ongelmaan törmännyt monen ihmisen kanssa. Tuntuu niin voimattomalta.

Poliisit suojelevat toisiaan. Heissä on joko sadismia tai/ja vallanhimoa, halutaan olla valtias, joka alkumetreillä päättää syyllisen tai syyttömyyden. Ehkä he lyövät vetoa, miten loppupeleissä käy.

Kun täällä netissä on "uskovaisia" jotka silmät ummessa uskovat AA joko enkeliksi tai piruksi, miksei poliisissakin olisi ei ainoastaan AA kohdalla vaan kenen tahansa suhteen.

Tämä ongelma on Ylöjärvellä hyvin huomattava. Korruption tunnusmerkkinä on, kun poliisi häärää kunnanhallituksessa ja kaveeraa maapolitiikassa ryvettyneiden kanssa. Siitä se lähtee lumipalloefekti.

Sitten toinen henkilö, jolla on hänet perkeleeksi tai johtotähdeksi uskovia, on kansanedustaja Jussi H-a. Kyllä kuohuvat ennakkoasenteet ovat lyöneet niin korkeita laineita että lakikirjakin on kostunut, ainakin joissain vaiheissa.

Sitten yhdistän yllättävästi Jeesuksen, Annelin ja Jussin. Kaikkien kohdalla on yleisön, huutavan yleisön vaatimuskuoron pauhu sekoittamassa tuomareiden päätä.
Kivimutka
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Kivimutka »

Nuku välillä Elizzza.
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

kuolema kirjoitti:
Tara kirjoitti: Myötähäpeän tunne on estänyt minua JJ:n tekemisiä kovin paljoa revittelemästä, siis ihan sen takia että hän on antanut niin rehvakkaan toiveikkaita lupauksia tutkinnan edistymisestä ja mikään, siis yhtään mikään ei johtanut mihinkään.
JJ on varmasti jo Argentiinassa venailemassa rakkaansa vapautumista. Pääsevät sitten yhdessä Annelin valtiolta saaduilla korvausrahoilla perustamaan sinne perheen ja uudet ringit. ;)
heeh.. :lol: 'perustamassa' sinne kotiäitiysaatteen mukaisen uuden lahkon, jonka johtajatar on arvaa kuka. Ei olisi siellä ensimmäinen laatuaan. Sanoin n kaksi vuotta sitten, että Auer sopisi jonkin hurlumhei-lahkon johtajaksi. En käyttänyt silloin sanaa karisma, koska sanassa on outoa positiivista latausta. Joiltain nyt kuitenkin jokin lamautuu Auerin tenhovoiman vuoksi, suitsait. Ja siitä se alkaa: päättömyys.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Elvis
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Joutsenlahti IS:lle: En voinut ajaa kuulusteluihin

Perjantai 13.7.2012 klo 11.29

Ulvilan surman entinen tutkinnanjohtaja kertoo Ilta-Sanomille, miksei ole mennyt poliisikuulusteluihin.
Juha Joutsenlahtea epäillään virka-aseman väärinkäytöstä.

Ulvilan murhamysteerissä uusi käänne

Iltalehti kertoi tänään, että Ulvilan surmassa ensimmäisenä tutkinnanjohtajana toimineen Juha Joutsenlahden epäillään käyttäneen virka-asemaansa väärin tapauksen tutkinnassa. Joutsenlahti kommentoi asiaa Ilta-Sanomille.

- En voinut ajaa kuulusteluun kivuliaan selkäni vuoksi 500 kilometriä valtakunnansyyttäjän luokse ja takaisin. Lääkäri määräsi minut sairauslomalle 18.6.-1.7.2012, minkä jälkeen sairauslomaa on jatkettu 13.7.2012 asti. Olen luvannut ottaa tutkinnanjohtajaan yhteyttä sairauslomani päätyttyä, Joutsenlahti kirjoittaa Ilta-Sanomille.

Joutsenlahti oli Ulvilan surman tutkinnanjohtaja ensimmäiset reilut 1,5 vuotta. Sen jälkeen hänen tilalleen vaihdettiin Porin poliisilaitoksen rikososaston johtaja Pauli Kuusiranta.

Tämä Iltalehden nettisivuilla. Selityshän se on tuokin.
Matlock
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Matlock »

Joutsenlahti iskee takaisin tiedotteella, mitä Yle ei pelkurimaisesti uskalla julkaista.

Tsemppiä miehelle, joka taistelee yksin salailevaa systeemiä vastaan.
Pasilan mies.
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Matlock kirjoitti:Joutsenlahti iskee takaisin tiedotteella, mitä Yle ei pelkurimaisesti uskalla julkaista.

Tsemppiä miehelle, joka taistelee yksin salailevaa systeemiä vastaan.
Ei toki yksin - vaan Annelin kanssa. Mukana Jens, tälläisen Annelin tunnemme -kerho, Seppo Isotalo, Jyrki Virolainen ja moni muu yhteiskuntamme keskeinen vaikuttaja.
Vastaa Viestiin