Gustafssonin vammat

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Hessu52
Watson itse

Re: Gustafssonin vammat

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Metka homma, ensin Sariola kumoaa muiden esittämiä arveluja kalamiesten saapumisajankohdista, muka arvailuna, mutta seuraavassa hetkessä kirjoittaa omia arvailujaan lähes faktoina, eli selvää manipulointia omien päämäärien saavuttamiseksi.

Minä olen siitä varma ja jo aikaa sitten todistanut sen, ettei Kivilahden kellonaika ns. klo.06.00 miehestä, omasta mielestäni keskiniemen kulkijasta, voi pitää aikataulullisesti paikkaansa, tai sitten kulkijoita on ollut kaksi, joista lintupojat eivät ole nähneet kuin toisen.

Gussen olisi aivan hyvin voinut olla tuo kuhkija!

Gussen vammat eivät ole mielestäni olleet niin vakavia, mitä on annettu aikoinaan ymmärtää, eikä aikalais lehdistökään olisi uskaltanut mitään negatiivista sen ajan lähes urhoksi masinoidun Gustafssonin sanomisia, tai vammojen vakavuuksia, voinut alkaa epäilemään.

Tuollainen oli sen ajan lehdistö, eli nosti itse sankarinsa, eikä niitä sitten alkanut arvosteleman, ainakaan negatiivisesti.

Muutaman vuoden päästä Hymylehti sitten muuttikin systeemiä eri suuntaan, vaikkakin edelleen lehdistö piti kiinni pitkään tavastaan.
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

^Ei NG tä oikein voi istuttaa kello kuuden kulkijaksi, jos nyt yhtään otetaan silminnäkijää, olkoonkin vain OK, huomioon. Kulkijalla ei ollu kantamuksia.
Mitä NG siellä olisi viilettänyt tyhjin käsin siihen suuntaan?
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Hessu52
Watson itse

Niin, tarkoitin sitä teltanriekaleilla (haahuilijaa, tai miksi sitä sanoisi) "kuhkijaa" Gusseksi, en "keskiniemen kulkijaa"!

Sen kerran kun joku sana sattuu tulemaan koneestani ulos oikein, niin sitten se käsitetään väärin, sori vaan.
yövuoro
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Jotain erityistä noissa puukonpistoissa on, lisääntyneestä keskustelija määrästäkin päätellen.
Gustafsson siis kertoi ettei kolmeen viikkon tiennyt tapahtuneesta.
Kertoi myöskin ettei tuleva vaimo tiennyt puoleen vuoteen Gustafssonin osuudesta Bodomiin. Miten Gustafsson sitten nuorikolleen on selittänyt nuo lukuisat puukoniskujen jäljet kasvoissaan.
Erikoista.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Gaia
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Gaia »

yövuoro kirjoitti:Jotain erityistä noissa puukonpistoissa on, lisääntyneestä keskustelija määrästäkin päätellen.
Onko näistä puunpistoista olemassa jotain infoa joka olisi tarkastettu oikeaksi. Vai onko vain jotain kaupunkilegendaa. NG tässä kuulustelussa painottaa sitä että ne olivat juuri puukosta tullut ne haavat.

:? :? :?
Hessu52
Watson itse

Olisiko sinun, parahin Gaija aika tutustua enemmänkin tähän tapaukseen.

Kun lukee noita Gustafssonin juttuja ja kuulusteluja, niin siellä tulee usein esille se, kuinka puukkoa on tullut niin pirusti, että "tuosta meni puukko läpi ja millin päästä silmäkulmasta, ym.."

"Puukkoa alkoi tulla niin pirusti", Gusse kertoi taksikuski Toivolallekin, tämän kuljettaessa Gussea korvaklinikalla, joten aika jyvin muistinsa menettäneeltä mieheltä, joka kuitenkin muisti sen, ettei prätkiin illalla koskettu, eikä hän surmannut ystäviään, kun häneltä tiedusteltiin mistä hän sen voi tietää, niin taisi todeta, että tietääpä vaan, tai jotain siihen suuntaan, jotta helkutin hyvä huono muisti miehellä on!

Onhan noita Gustafssonin omia dokumenttejä vaikka kuinka paljon, joten etsipä ne nyt ensialkuun käsiisi ja perehdy niihin.

Tämä ihan ystävällisenä neuvona, eikä minään veetuiluna.
yövuoro
Martin Beck

Vielä puukonpistoista,
ensihoidon antanut amanuenssi Hassinen mietti Gustafssonia hoitaessaan miten saisi posken ammottavan läpireiän siististi ommeltua.
Ohuet puukonpistot tai -viillot tekevät siistireunaisen vamman , jossa on helppo painaa reunat yhteen ja ommella.
Repaleisuus on syntytavaltaan erilainen kuin puukonpisto.
Mahdollisesti haavassa oli monikerroksissia ja- tasoisia kudosvaurioita.
Arpi kuulemma näkyy vieläkin.
Viiltohaavat arpeutuvat paremmin.
Hessu52
Watson itse

Siis viittaisi joko nyrkistä tulleeseen iskuun, tai vastaavasta astalosta.

Miksi ei myös putoaminen voisi tulla kyseeseen, eli töyräältä alas ratakiveen, jollaista olen jo useasti ehdottanut!

Sen jälkeen telttaan hoitoon ja sitten karkoitus teltasta, sillä ei kukaan olisi kännistä ukkoa teltassa pitkään katsellut ja jos tällä on ollut vieläpä lärvi auki, muualtakin kuin suun kohdalta, heh!

Muuten, kuinka verinen se Gussen makuupaikan päänalunen on ollut, eli miten on pusero pystynyt estämään veren valumisen, jos Gusse on siinä päätään koko ajan pitänyt.

Pään alusen ei pitäisi olla juurikaan veressä, puseron tekemän void alueen takia!
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

Pieni pätkä oikeudesta missä NG selostaa vammojaan.

Onko kyselijänä Leppiniemi? Minusta on.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Tässä papin laittamassa pienessä katkelmassa, Gustafsson kertoo saaneensa ensimmäiset lehdet kaksi viikkoa tapahtuneesta - ja hän kertoo niitä silmäilleensä.

Puukoiskuista Gustafsson kertoo saaneensa tiedon vanhemmiltaan - sairaalasta ei ole niistä puukoniskuista kerrottu !!. Eli sairaala ei ole olemattomista puukoniskuista raportoinut potilaalle ja tuskin mihinkään muuallekaan.

Poliisikuulustelussa Gustafsson kertoo kuinka hänen kasvonsa ovat niin pahasti murskatut, että poskipäät ovat edelleen eri korkeudella. Tämän hän havainnollistaa sormilla osoittaen molempia poskipäitä eri korkeudelta. Mielenkiintoista.

Mikä vammoista mahtoi saada toisen puolen poskesta putoamaan toista alemmas? Tosin Gustafsson sanoo tarkentaen, että "jos sitä ei tiedä niin ei sitä huomaa". Käsimerkein saa kuka tahansa osoitettua terveisiinkin kasvoihin vaikutelman, että poskipäät ovat eri tasoilla? Herää kysymys, että mistä tässä on kysymys?

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Gaia kirjoitti:
yövuoro kirjoitti:Jotain erityistä noissa puukonpistoissa on, lisääntyneestä keskustelija määrästäkin päätellen.
Onko näistä puunpistoista olemassa jotain infoa joka olisi tarkastettu oikeaksi. Vai onko vain jotain kaupunkilegendaa. NG tässä kuulustelussa painottaa sitä että ne olivat juuri puukosta tullut ne haavat.

:? :? :?
No eihän mitään puukonhaavoja kait ollutkaan. Mutta haavoja oli ja lääkärit olisvat tutkinnanjohdollokin kertoneet, että päässä oli useita puukonhaavoja. Myöhemmin lääkärikin oikein lehdessä täsmensi, että haavat olivat jonkilaisesta tylpästä astalosta.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Haavoja/ruhjeita oli, sitä ei ole kukaan koskaan kiistänyt. Oli myös pinnallisa haavoja eli naarmuja. Itse en ole nähnyt mainintaa minkään muun haavan tai ruhjeen hoidosta kuin poskessa olleen haavan ompelu, jonka opiskelija Hassinen teki. Tästä haavasta ei nykyisin ole valokuvissa nähtävää jälkeä jäänyt. Voisi kuvitella, että haava on ollut pistemäinen ruhje. Siis ruhje joka on läpäissyt posken pehmeän ihon. Hassisen kertoma hoitoaikakin viittaa aika vaatimattomaan ompeluun.

Nämä eritasoilla olevat poskipäät ovat todella mielenkiintoiset.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
yövuoro
Martin Beck

Konsta, siis lääkärit oikein tähdensivät, että kyse oli tylpällä astalolla tehdyistä vammoista?
Gustafsson tyytyi vanhempien kertomaan lukuisista puukoniskuista ja kertoi taksinkuljettajalleen puukkoa tulleen niin pirusti.
Hypnoosissa Gustafsson kertoi kahdesta astalosta, toinen oli puukko ja toinen joku putken tapainen. Tuossa piillee totuuden siemen.
Jälleen jää kuitenkin ihmettelemään pysähtyneisyyden vaikutelmaa, jonka hypnoosikertomuksesta saa. Ruma mies tunkee telttaan sisälle , kädessä aseita ja vaatetuskin jää mieleen.Teltassa neljä henkeä.Voisi kuvitella, että tilanteessa olisi voinut saada poistettua toisen astalon hyökkääjän käsistä.
Hessu52
Watson itse

Huvittaa tuo Gustafssonin kertomus korvaklinikalta, kun lääkäri kysyy uskoaltaako Gustafsson katsoa röntgenkuvia, no toki, koska Tölikassa röntgeneitä ei näytetty ja miksiköhän ei näytetty?

Olisko korvaklinikalla vielä joain tietoja noista vammoista, no on sitä kait kyselty!

Jos leuka on noin murskaksi mennyt, minkä Gusse kuulustelussa kuvailee, ei sillä olisi "ruispullaa" syöty moneen kuukauteen, eikä leuka olisi niin pian kuntoon tullut, mitä se oli, ainakin kuvien mukaan, kun Gusse pääsi sairaalasta, siis lievää liioitteluako taas?
yövuoro
Martin Beck

Kotiinpalatessa äitinsä tiedusteli onko nälkä ja riensi voileipiä laittamaan.
Kykeni siis jo nauttimaan pureskeltavaa ruokaa, liekö kev.
Lukittu