turumurre kirjoitti:Tara kirjoitti:
Tässä on satakunnan kansassa ollut uutinen, riidasta johon lapset ovat kertoneet heränneensä
/.."Kaksi pariskunnan lapsista kertoi poliisin puhutteluissa vanhempiensa riidelleen kovaäänisesti surmayönä. Vanhin tytär on kertonut, että "äiti ja isä olivat kahdestaan makuuhuoneessa", kun hän oli puhelimessa hätäkeskuspuhelun aikana.
Vanhin, tuolloin noin 10-vuotias lapsi oli kertomansa mukaan herännyt yöllä kaksi kertaa vanhempiensa kovaääniseen riitelyyn ja mennyt katsomaan heitä makuuhuoneeseen. Vanhemmat olivat pyytäneet häntä poistumaan makuuhuoneesta.../.." 30.3.2010
http://yle.fi/alueet/satakunta/2010/03/ ... origin=rss
Tämä on ihan täyttä soopaa, mitä lehdet välillä kirjoittelee.
Jokainen jolla etp on luettavana, voi tarkistaa lapsen hiillostamisista syksyllä 2009,
ettei ylläoleva pidä riitelyn osalta millään tavalla paikkaansa.
Lisäys:
Tai sitten lehti on lukenut vain etp-johdannon.
Kannattaa lukea ajatuksella lapsen kyseiset kuulustelut
sori kauheesti, se että mitään riitelyä ei muka ollut ollenkaan ei nyt vain ole ollenkaan niin varmaa kuin vakuutat..
laitetaan nämä jutut tänne vielä uudestaan:
ETP
046 - 047
Kuulustelu
30.9.2009
.../
Auer: Olen aiemmissa kuulusteluissa kertonut, että minulla ja Jukalla on ollut yöllä 01.12.2006 kovaa riitaa ja olen todennäköisesti saanut hysteerisen kohtauksen, jossa järki ja havaintokyky ei ole toiminut normaalisti. Olen ilmeisesti ollut valtavan kauhun vallassa saatuani iskun rintaani, että en ole kyennyt selkeästi ajattelemaan asioita. Pidän mahdollisena, että olen kuvitellut Jukan mahdolliseksi uhaksi tai tappajaksi ja tästä tästä minulle on tullut ajatus ulkopuolisesta henkilöstä.
Tuohon aikaan olen ollut muutenkin ns. herkässä mielentilassa. NN:llä (lähisukulaisella) todettiin 'sairaus' (tästä pyyhin yhden sanan pois ja kirjoitin tilalle sairaus - Tara) ja tämä on vaikuttanut kaiken muun ohella mielentilaani. Lisäksi minulla oli alkamassa kuukautiset ja tämä vaikutti osaltaan minun hormonaaliseen tasapainooni. Kuukautisia edeltävänä aikana olen yleensä herkässä mielentilassa.
Olen yrittänyt miettiä tätä tapahtumaa ja pidän mahdollisena, että minun ja Jukan riita on riistäytynyt pois molempien hallinnasta ja itse olen ollut niin kauhuissani, että olen luullut Jukkaa joksikin murhamieheksi ja kohdistanut häneen em. sanan.
Kuulustelija: "Tyttäresi axxxxxx ja poikasi bxxxxxxx ovat yöllä kuulleet sinun ja Jukan riitelevän kovaäänisesti. Olet myös itse kertonut, että sinä ja Jukka olette riidelleet kovaäänisesti yöllä. Olet kertonut, että sinulla on ollut veitsi kädessä ja myös Jukka on jossakin vaiheessa pidellyt veistä kädessään. Olet kertonut, että Jukka on ollut raivoissaan sinulle ja pitänyt veistä kädessään. Tämä on tapahtnut 24.00 - 02.41 välillä. - axxxxx on todennäköisesti kuullut sinun sanovan sanan (u)-o-l-e, koska tämä on myös kuulunut puhelimen kautta hätäkeskukseen ja tallentunut heidän järjestelmäänsä. axxxxx kertoo, kun hän oli puhelimessa, olivat isä ja äiti kahdestaan makuuhuoneessa ja isän äänet loppuivat.
Kuulustelija: Miltä tämä sinusta kuulostaa? Pidätkö vielä uskottavana aiempaa kertomustasi ulkopuolisesta henkilöstä?"
Auer: En pidä... ja lopputulos on ollut se, että olen surmannut Jukan".../ Tara:Tekee tunnustuksen. Riita lähtenyt liikkeelle olemattomista asioista... ja sitten:) .../
Auer: "Tämän vuoksi lopputulos on ollut kohtuuton riidan syihin nähden...
(ETP-lainaukset loppuvat tähän)
----------------
Vaikka Auer on muutellut kertomustaan, niin se ei muuta miksikään sitä mikä on ETP:ssä edelleen tallessa. Eikä se muuta sitä mitä lapset ovat kertoneet samoista asioista -huolimatta siitä millä tavalla hekin ovat muuttaneet käsityksiään. Kun lasten puheita ei tänne voi laittaa, niin ei voi mitään. Sinä teet oman tulkintasi mukaisia johtopäätöksiä, ei siinäkään mitään. Niin tekevät muutkin. Mitä muuta kukin voisi tehdä??
On ihan turha vääntää kättä siitä, mitä kaikkia ETP-pätkiä tänne laittaa, että mikä on 'vakuutavampaa' tekstiä kuin jokin toinen. Siellä ei missään lue, että 'vain tämä on totta'!
Kertausta vielä: Lapset ovat ETP:ssä kertoneet, että 'isä tai äiti kiljui' sekä 'isä huusi',ja että 'molemmat huusivat'. Tämä ei ole ristiriidassa sen kanssa mitä Auer on kertonut murhaa edeltävistä tapahtumista, että heillä oli ollut riitaa mm Jukan suhtautumisesta axxxx:aa kohtaan. Auer on esittänyt päinvastaisia muistikuvia murhaa edeltävistä tunnelmista: 1) kaikki oli ihan hyvin 2) riitaa oli ollut. Hän myös itse perunut nämä molemmat vaihtoehdot kertaalleen, ensin yhden, sitten seuraavan väitteensä. Ne nyt vain eivät ihan oikeasti voi korvata toinen tosiaan - ristiriita on yhä vain olemassa.
Riita-kysymys on useissa kohdissa esillä, tunnustusvaiheessa, ja ne löytää kaikki ETP:stä. Jos näistä kysymyksistä laittaa esille Auerin esittämiä molempia vaihtoehtoja koskevia otteita ETP:stä, niin kummat Auerin mielikuvista tai muistikuvista on 'täyttä soopaa'?? Eikä sitä 'soopaa' saisi laittaa esille missään muodossa? Ei sellaisenaan, eikä lehtiuutisen referoinnin mukaan? Puhut aivan kuin olisit ollut siellä paikalla. Minusta ne puheet, että 'kaikki oli hyvin', ovat soopaa - mutta en kiellä ketään väittämästä päin vastaista.
Auer on myös vahvistanut molemmat vaihtoehdot oikein merkityksi kummallekin kuuluvassa asiayhteydessä. On jumalauta kohtuutonta vaatia keneltäkään vedenpitävää todistetta siitä, kummalla kerralla
Auer puhuu itse täyttä soopaa, sillä molemmat vaihtoehdot 1) 'oli riitaa' <--> 2) 'ei ollut riitaa' eivät voi olla totta yhtäaikaa.
Minua et voi syyttää, että olisin laittanut esille vain Auerin syyllisyyttä tukevaa ETP-materiaalia. Koska ETP:n dokumenttien ristiriitaisuuksia ei voisi edes käsittää, ellei juuri niitä ristiriitaisuuksia tuoda esiin, eli toisiaan vastaan sotivia kuvauksia tilanteesta.
Lapsia nyt vain on ollut välttämätöntä kuulla. Elämä ei ole oikeudenmukaista, banaalia, mutta totta. Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun lapset nyt vain joutuvat kokemaan ylivoimaisia asioita - Tässä tapauksessa minun mielestä Auer on itse sotkenut lapset mukaan omiin tekoihinsa ja kertomuksiinsa, ja koko kammottavaan tapahtumaan, niin että kyllä sen kysymyksen miksi näin käy, että miksi lapsia on jouduttu ns 'hiillostamaan' voisi osoittaa Auerille itselleen ensimmäiseksi.