Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

matlockb
Watson itse

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja matlockb »

^DL on oikeassa, kysäisin yv:nä jänikseltä missä lehdessä juttua oli ei vastausta sittemmin kertoi kun joku palstalla kyseli no se on tietysti oma valinta mihin vastaa ja mihin ei.
Lisäksi kirjoituksensa saa muunneltuna versiona halutessaan lukea suoli24:stä joten kyllä se halukkuus kirjoittaa mitään katoaa salamannopeasti kun tarpeeksi kauan aikaa menee, eiköhän tämä palsta nykyään ole enemmän jäniksille ja annaannoille ym. (joka saa kirjoittaa mitä haluaa ilman seuraamuksia)..
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
hannu hanhi
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

Ärsyttää ja ärsyttää. Täällä ärsyyntyminen täytyy aina suhteuttaa siihen kaikkeen paskaan, mitä tänne kirjoitetaan. Sirpa elää ihan omissa maailmoissaan ilman sairaudentuntoa, mutta saa kerta toisensa jälkeen aina palata tänne suoltamaan järjettömiä salaliittoteorioita. Sitten on noita testosteronilla pumpattuja sekakäyttäjiä, joilla teiniuho on jäänyt pysyvästi päälle. On Sirua, joka omissa fantasioissaan on ihan ainutlaatuinen, mutta joka silti kykenee keskinkertaisuuteen. Löytyy Doctor Lecterin aloittamaa yleistä keskustelua mustalaisista, tuo keskustelu on virallisesti luokiteltu järjestäytyneeseen rikollisuuteen. Ulvilahörhöjen juttuja en ole lukenut enää varmaan pariin vuoteen.

Tähän suhteutettuna jarmo.janis menettelee. Jarmolla on kykyä itsekritiikkiin, mikä on täällä katoava luonnonvara. Siksi annankin Jarmolle neuvoksi, että ei kommentoi kaikkea mikä liikkuu. Kommenttien pitäisi olla edelleenkin lyhyempiä, vaikka tässä asiassa Jarmo onkin edistynyt. Kielioppisääntöjä pitää edelleenkin hioa, vaikka siinäkin on edistystä tapahtunut.

Kommenteista on käynyt ilmi, että Jarmo lukee muutakin rikoskirjallisuutta kuin tätä niin rakasta minfoa. Siksipä Jarmo voisi tuoda ketjuihin ihan viitteiden kanssa uutta tietoa eikä aina vain kommentoisi ja spekuloisi.

Sirpa, Siru ja DL eivät koskaan ole olleet väärässä, jarmo.janis on taas reilusti pystynyt rajallisuutensa myöntämään. Jos ihminen kykenee tiukan paikan tullen olemaan nöyrä, siitä ansaitsee aina lisäpisteitä. Itse pyrin siihen, vaikka ei se minullekaan ole helppoa.
kip
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja kip »

Eniten ärsyttää reijoreipas, reimareipas, jarmo janis, hannu hanhi.... Kun ei noita jaksa muistaa että kuka on kukakin. :D Erityisesti ärsyttää siksi että ovat jokainen niin erityyppisiä kirjoittajia, mutta ei vain pysy päässä.
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Minun lienee pakko korjata/tarkentaa kirjoitustani. En siis tarkoittanut suunnata sitä jarmo.jänikselle vaan tarkoitin vain sivuta viestissäni hänen tapaansa lukemalla mutta vastaamatta yksityisviestiini.
Suuntasin sen annaannan, turumurren ja ennen kaikkea heidän toimintansa hyväksyvän ylläpidon suuntaan.
Itselleni koko Ulvilan juttu on selvä ja uskon Auerin saavan tuomion murhasta, ei taposta johon puolustus vaikeana hetkenä vedonnee.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Sulla on vahva usko, mulla ei, kun puolustus teki monta vuotta töitä löytääkseen sen 80 % teknistä tutkinta-aineistoa, jonka poliisi jätti toimittamatta syyttäjälle ja käytti KKO-kortinkin saadakseen peitetoiminnan auki.

Miksi poliisi jätti viemättä tuon aineiston syyttäjälle, jos tekninen tutkinta tuki syytettä tai miksi puolustus niin teki - penkoi sen aineiston osoittaakseen syyttömyyden - jos se osoittaakin Anneli Auerin syylliseksi?

Sulla on varmaan hyvä selitys tähän?
Alethes doksa meta logu
E Mörkö
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja E Mörkö »

Surmaa vesurilla, surmaa vasaralla, tai kirveellä. Tulos on sama.
Sirpa

Mars itsellesi. Minfossa ärsyttää tyhmyys ja siksi haluankin tuohon perusydinkysymykseen, jonka ympärille rakentuu koko minfomaailma järkevän vastauksen ja juuri tässä missä ärsyttää, koska kyseinen nimimerkki toi asian tähän esille ja tosi ärsyttävästi.

Asia koskee meitä kaikkia, koska syyttäjä sanoi lopputuloksella/prosessilla olevan merkitystä koko Suomen kannalta, joten sietää sinunkin olla kiinnostunut vastauksesta.
Alethes doksa meta logu
E Mörkö
Hercule Poirotin viikset

Ei sitten tullut mieleenkään, että olisi voinut vinkata matlockb:lle siirtymistä kyseiseen topiikkiin keskustelemaan asiasta?

Ärsyttää tämä topiikkien rönsyily.

Ps. Ei oo pakko kiinnostaa, jos ei taho.
Ja onpa maailmassa monta ihmeellistä asiaa, joka hämmästyttää, kummastuttaa (välillä ihan v*tuttaa) pientä kulkijaa.
Siru83
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Kirjoittajat voi jakaa dekkareita lukeneisiin ja realisteihin. Dekkari-tyypit kehittelevät mielikuvituksellisia teorioita myös niiden tapausten kohdalla, jotka ovat ilmeisiä itsemurhia tai niihin ei muuten näytä liittyvän rikosta. He toivovat, että tapaukset olisivat kuin dekkareista ja kehittelevät teorioitaan siinä toivossa. Realistit ovat kiinnostuneita siitä, mitä on oikeasti tapahtunut eikä ole tarvetta kehitellä monimutkaisia dekkareita muistuttavia juonikuvioita. Dekkari-tyypit sotkevat ketjuja jorinoillaan.

Lisäksi ärsyttää tyypit, joiden on pakko kommentoida jotain väliin ihan vain kommentoidakseen jotain tai saadakseen itsensä esille tai koska heillä on tarvetta hyökätä jotain nimimerkkiä vastaan. Ihan vain tiedoksi, että minä ainakaan en pidä itseäni ketään muuta kirjoittajaa parempana vain siksi, että olen tänne kirjoitellut tietyn ajan tai määrän tms, vaan ihan samalla maan tasolla ovat kaikki lähtökohtaisesti, en siis tarvitse ns. perässähiihtäjiä, joilla on tarve kommentoida tekstejäni, vaikkei heillä olisi mitään tarpeellista sanottavaakaan.
Sirpa

E Mörkö kirjoitti:Ei sitten tullut mieleenkään, että olisi voinut vinkata matlockb:lle siirtymistä kyseiseen topiikkiin keskustelemaan asiasta?

Ärsyttää tämä topiikkien rönsyily.

Ps. Ei oo pakko kiinnostaa, jos ei taho.
Ja onpa maailmassa monta ihmeellistä asiaa, joka hämmästyttää, kummastuttaa (välillä ihan v*tuttaa) pientä kulkijaa.
Ei tullut mieleen vinkata matlockb:lle yhtään mitään, kun sain näin pistämättömän TIETOISKU -tilaisuuden. Mietipä joskus, että mitä haittaa mahtaa aivotominnalle olla siinä, että kaikki asiat yritetään lokeroida kuin konsanaan koko ihmisen terveys ja psyyke ja sielunkin toiminta eri topiikkeihin, joille ei suoda minkäänlaista rönsyilyä tai vaikka politiikka, tai koko ihmisen elämän suunnan määrääminen valtiovallan taholta "ilman topiikkien rönsyilyä".

Kyse on isommasta lokerointitarpeesta, jota aletaan jo alakoulussa minfotasolla ihmisille opettamaan: sut lokeroidaan, sä kuulut tähän topiikkiin, pysy siinä MARS takaisin sinne minne kuulutkin, ja jos et pysy ruodussa, me on perustettu tänne tällainen lautamiesosio, jossa sitten ne yhdessä ruoskii sua, kun sä et ole niitten kanssa samaa mieltä, että se tikku on lyhyempi, vaikka me sanotaan, että se on pidempi, vaikka se oikeasti onkin lyhyempi (eräästä sosiaalipsykologian testistä, jossa testattiin sosiaalista painetta väittää totuutta vastaan, kun muut ovat erimieltä).

Rikon toistuvasti tätä sääntöä vastaan ja ihan tietoisesti juuri sen manipulointivaikutuksen vuoksi.

Juu, ei ole pakkoa sua kiinnostaa, mutta otatko huomioon, että mm. tälläkin ketjulla on ollut lukematon määrä lukijoita, joita voi kiinnostaa, joten eikö ole aika itsekästä täällä aina toitottaa jostakin kirjoittajasta, että se pitäisi ylläpidon toimesta bannata loppuiäksi, kun MUA EI KIINNOSTA?

Ihmetyttää aina se, että iso osa tänne kirjoittavista ei hahmota kirjoittavansa melkoisen kokoiselle yleisölle, ja jopa virkavallalle.

Lukukertoja mm. tällä ketjulla:
27395
Alethes doksa meta logu
E Mörkö
Hercule Poirotin viikset

Rakkahin Sirpa, tartun tämän kerran.

Minä nyt en ota ihan täysin rotia tuosta sinun kirjoittelusta.

Tämä topiikkihan on ärsyttää minfossa, eikä Ulvila ja minua ärsytti kyseinen asia.

Minä en tietääkseni ole AINA täällä toitottamassa jonkun kirjoitteluista ja vaatimassa päätä vadille, joten älä sinä kirjoittele muunneltua totuutta.

(Jos terveys, psyyke ja sielu voitaisiinkin jokainen erottaa omaan lokeroonsa, niin mietippä miten ihanteellinen tilanne se olisi kutakin näistä kolmesta harjoittaa ja vielläpä optimaallisesti.)

27398

edit. Selailin noita kirjoituksiasi tuolla ja ehkei minun olekkaan tarkoitus ottaa sinusta rotia.

Kiitos ja hei, hei.
Sirpa

E Mörkö kirjoitti:Rakkahin Sirpa, tartun tämän kerran.

Minä nyt en ota ihan täysin rotia tuosta sinun kirjoittelusta.

Tämä topiikkihan on ärsyttää minfossa, eikä Ulvila ja minua ärsytti kyseinen asia.

Minä en tietääkseni ole AINA täällä toitottamassa jonkun kirjoitteluista ja vaatimassa päätä vadille, joten älä sinä kirjoittele muunneltua totuutta.

(Jos terveys, psyyke ja sielu voitaisiinkin jokainen erottaa omaan lokeroonsa, niin mietippä miten ihanteellinen tilanne se olisi kutakin näistä kolmesta harjoittaa ja vielläpä optimaallisesti.)

27398

edit. Selailin noita kirjoituksiasi tuolla ja ehkei minun olekkaan tarkoitus ottaa sinusta rotia.

Kiitos ja hei, hei.
Eihän mun kirjoituksessa mitään vaikeaa ollut. KÄYTIN TILAISUUTTA HYVÄKSENI TIETOISKULLE. Piste. Sanoin sen suoraan. En minä missään vaiheessa sanonut, että mitä sinä olet vaatimassa tai et ole vaatimassa. Kirjoitin niille lukijoille, en sinulle.
Näinhän ne kuvitteli, ja siksi kaikki jaettiin osiin ja pilkottiin pieniksi, kunnes ne pääsi sinne atominytimeen asti, ja hups keikkaa päätyivät lopulta samaan kuin Platon, joka käytti vain järkeään, ja nyt niitten pitäisi pystyä selvittämään kansalaisille, että tulikin mentyä tuollaiset pari tuhatta vuotta pieleen tieteen kanssa, kun vähän jaettiin sitä optimaalisesti eri topiikkeihin, eikä löytynytkään enää sitä tieteen yhtenevyyttä.

Juu, ei kannatakaan yrittää ymmärtää, mutta muistaa, että kaikki minkä kirjoitamme - sinä ja minä - teemme sen palstan lukijoille.
Alethes doksa meta logu
E Mörkö
Hercule Poirotin viikset

Sirpa kirjoitti:Näinhän ne kuvitteli, ja siksi kaikki jaettiin osiin ja pilkottiin pieniksi, kunnes ne pääsi sinne atominytimeen asti, ja hups keikkaa päätyivät lopulta samaan kuin Platon, joka käytti vain järkeään, ja nyt niitten pitäisi pystyä selvittämään kansalaisille, että tulikin mentyä tuollaiset pari tuhatta vuotta pieleen tieteen kanssa, kun vähän jaettiin sitä optimaalisesti eri topiikkeihin, eikä löytynytkään enää sitä tieteen yhtenevyyttä.
Lainausta lyhennetty.

Eikös tässä meidän tapauksessa tämä tieteen yhtenevyys ole MURHA.INFO?

Ps. Platon ei ollutkaan tiedemies sanan oikeassa merkityksessä ja ihminen janoaa konkreettisuutta.

http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Higgsin_bosoni
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

hannu hanhi kirjoitti: Sirpa, Siru ja DL eivät koskaan ole olleet väärässä, jarmo.janis on taas reilusti pystynyt rajallisuutensa myöntämään. Jos ihminen kykenee tiukan paikan tullen olemaan nöyrä, siitä ansaitsee aina lisäpisteitä. Itse pyrin siihen, vaikka ei se minullekaan ole helppoa.
Olisiko niin, että Sirpa, Siru ja DL eivät ole tyhmiä eivätkä laita viestejään joka ikiseen ketjuun, tietämättä asiasta (tai ymmärtämättä asioista) mitään?
Muista lähdekritiikki!
hannu hanhi
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

skoone kirjoitti:
hannu hanhi kirjoitti: Sirpa, Siru ja DL eivät koskaan ole olleet väärässä, jarmo.janis on taas reilusti pystynyt rajallisuutensa myöntämään. Jos ihminen kykenee tiukan paikan tullen olemaan nöyrä, siitä ansaitsee aina lisäpisteitä. Itse pyrin siihen, vaikka ei se minullekaan ole helppoa.
Olisiko niin, että Sirpa, Siru ja DL eivät ole tyhmiä eivätkä laita viestejään joka ikiseen ketjuun, tietämättä asiasta (tai ymmärtämättä asioista) mitään?
Sirpa kyllä minun mielestäni tarjoaa samaa paskaa lähes joka ketjuun. Siru ja DL tietävät jo paljon paremmin, mitä kirjoittavat. Kyse oli lähinnä siitä, että nämä nimimerkit eivät mielestään koskaan ole olleet väärässä. Pidän sitä heidän subjektiivisena kokemuksena, en niinkään faktana.
Vastaa Viestiin