Madeleinen tapaus ( ketju 2)

Ulkomailla kadoksissa olevat henkilöt
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Sirpa,

se on faktaa, että Kate ja gerry McCann ovat epäiltyinä jutussa.

Epäilyiksi heidät on asettanut portugalin poliisi BRITTIpoliisin avustaessa tutkimuksissa, jotka johtivat tähän tilanteeseen.

Faktaa tuntuu olevan myös se, että kallis juristi kaarti koittaa kovasti saada pariskunnan statusta jutussa muutettua, mutta ei vielä 3 kk yrittämisen jälkeen ole onnistunut.
Silloin lienee niin, että on joitain muitakin faktoja, joita me emme tiedä.

Tuo on vain minun logiikkaa, mutta hämmästyttävän usein se toimii :)
X-tine
Jack Bauer

Anna vihje poliisille!

Viesti Kirjoittaja X-tine »

Sirpa, kun sinulla on tietoa, mitä ei poliisilla näytä olevan, niin eikö sinun olisi todella syytä kertoa asia poliisille?
Sirpa kirjoitti: >>>(Viereisessä ikkunassa on juuri samanlainen kaihdin kuin McCannien loma-asunnossa, kävin kokeilemassa, ja hyvin nousi ulkopuolelta ylös. :D
Ai niin, ja sisäpuolelta nostamiseen ei todellakaan tarvita moottoria.)
>>
Kate väitti, että kaihtimet oli avattu ulkopuolelta väkivalloin ja että ne olivat rikki? Miksi hän sanoi niin, vaikka Sinä olet kokeillut, että ne saa ihan helposti auki ulkopuolelta?
Kun puhuu totta, ei tarvitse muistaa niin paljon.
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Mistä tiedät, että hän sanoi niin, olitko paikalla?

Miss Holmes: pidän mielessäni, että myös McCannit ovat itse voineet järjestää lapsen kuljetuksen, ja avainhenkilö on tämä kuljetuksen suorittanut - oli sitten lapsi tuossa vaiheessa elossa tai kuollut.

Eikö kannattaisi nyt etsiä tuota ihmistä?

Muratin "murtunut" alibi kertoo, että hänellä on jotakin tietoa tästä asiasta.
Alethes doksa meta logu
Sirpa

En malta olla siteeraamatta Einsteinia. Olisiko kyse tästä?

"Välineiden täydellisyys ja tavoitteiden hämäryys näyttää kuvaavan aikakauttamme."

Vaiko kenties tästä...

"Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestäkään aivan varma."

Lähde: Wikiquote

Tai ihan suomalaisen joululaulun sanoin:

"Turhuuden turhuus kaikki on, niin turhaa touhu tää;
me kylmin käymme sydämin, laps sivuun vain jos jää."

(Mauno Isola)
Alethes doksa meta logu
X-tine
Jack Bauer

Monet todistavat siitä

Sirpa kirjoitti:Mistä tiedät, että hän sanoi niin, olitko paikalla?

En ollut todellakaan paikalla - en ole edes kokeillut naapurin ikkunan avattavuutta kuten sinä.
Käsittääkseni kaikki täällä ovat lehtitietojen ja videohaastattelujen varassa (lukuunottamatta erästä, joka on moneenkin kertaan vihjannut omaavansa sisäpiiritietoa).
Ensimmäiset uutiset (Martin Fricker In Praia Da Luz and Rod Chaytor 05/05/2007) olivat haastatelleet kolmea McCannien ystävää, joille Kate itse oli puhelimessa kertonut tapauksesta:
Close family friend Jon Corner, of Liverpool, told how tearful Kate sobbed down the phone early yesterday: "Someone has taken my little girl." - - - "Kate said the shutters of the room were smashed.
- - -
Close family friend Gill Renwick, of Liverpool, who also spoke to GP Kate yesterday, said: "Poor Kate and Gerry don't know where to turn.
"Madeleine has obviously been taken. She couldn't have gone out on her own and the shutters were forced."
- - -
Trish said: "When Kate checked, she came out screaming. Maddy had gone. The door was open and the window in the bedroom and shutters were jemmied open. Nothing had been touched and no valuables taken.
Asia on ollut esillä myös niin paljon esillä kaikissa lehdissä sekä BBC:n, SkyNewsin ym televisioiden jutuissa, että Mitchell olisi varmasti korjannut asian, jos hänen päämiestensä suuhun olisi laitettu sellaista, mitä he eivät ole sanoneet.
Sirpa kirjoitti: >> pidän mielessäni, että myös McCannit ovat itse voineet järjestää lapsen kuljetuksen, ja avainhenkilö on tämä kuljetuksen suorittanut - oli sitten lapsi tuossa vaiheessa elossa tai kuollut.
Eikö kannattaisi nyt etsiä tuota ihmistä?
Muratin "murtunut" alibi kertoo, että hänellä on jotakin tietoa tästä asiasta.
Toivottavasti poliisi ottaa vinkeistäsi vaarin. :)
Vallitsevien teorioiden mukaan pois kuljettamiseen on tosiaankin tarvittu perheen ulkopuolinen henkilö, jolla on paikallistuntemusta. Jokainen asiaa seurannut on nähnyt, miten tuota ihmistä on etsitty yli 8 kuukautta - ja yhä etsitään. Onko Muratilla asian kanssa jotain tekemistä, sitä emme tiedä. Katoamisaikaan häntä ei ole nähty huoneiston lähellä, mutta monet henkilöt kertovat nähneensä hänet etsinnöissä.
Viimeksi muokannut X-tine, Ti Tammi 01, 2008 7:22 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sirpa

Tarkoitat ehkä sisäpiiritietona tätä ciceron väittämää (tämä nyt yhtenä esimerkkinä) mutta en kyllä oikein usko...

"Poliisilla on kuulemma katen päiväkirja josta käy ilmi lukuisia asioita iltaan liittyen. Kate on kuulemma surmannut tyttärensä ja järjestänyt tämän mittavan hullumyllyn katoamisen ympärille ihan itse."

(Suljettu Madeleine-ketju s. 99)

Entä tällainen siisäpiiri tieto 12.10.

"missään ei ole ollut virallisesti että kate saa raivareita vain epävirallisesti, kuulemma hajotti kaikenlaista siinä vaiheessa kun kuuli että heitä epäillään niin sieltä heidän villastaan."

Ketju on täynnä vastaavia ciceron väittämiä ilman mitään linkkiä tai perustetta. Jokainen, joka on seurannut ketjua tietää miten käy jos cicerolta koittaa pyytää linkitystä väittämiinsä. Vain kerran olen saanut häneltä rehellisen vastauksen ..."mun ei tarvi todistella mitään...".

Lopulta syylliseksi leimataan linkin pyytäjä, kun hän pilaa vänkäämisellä ketjun kulun. Ymmärrän spekulaation, joka perustuu edes jonkinlaiseen tietoon, mutta edellä olevat väittämät ovat silkkaa McCann vastaista propagandaa.

Löytyykö todella syitä suljetun ja tämän ketjun verran vanhempien syyllisyydestä?

Vain kaksi viikkoa ketjuun tulonsa jälkeen cicero on antanut selvityksen motiivistaan 23.9., joka sisältää vastauksen kysymykseen MIKSI hän tekee sitä mitä tekee?

"Sanotaanko niin että juttu meni minun kohdallani jossain vaiheessa siihen että en voi uskoa heitä syytömiksi madeleinen katoamiseen.."

Olisi mielenkiintoista tietää mitä tapahtui.
Alethes doksa meta logu
Sirpa

Takaisin tytön katoamiseen.

Toivoisin, että kun asiaa mietitään, mietittäisiin sitä avoimin silmin, eikä ainoastaan etsien merkkejä vanhempien syyllistymisestä tappoon, se ei ole tähänkään mennessä johtanut mihinkään - tyttö on edelleen kadoksissa elävänä tai kuolleena, ja joku henkilö hänet kuljetti johonkin.

Kuinka monta tapahtumaa muut löytävät 3. päivälle elokuuta?

Itse olen löytänyt Muratin puutarhan tutkimisen 12 poliisin voimin, (oliko tuolloin paikalla myös Philomena McCannin palkkaama yksityisetsivä?), vanhempien käytössä olleen maastoauton tutkimisen, vanhempien käynnin Huelvassa Espanjassa ja Belgiassa nähtiin Madeleinen näköinen tyttö, jota tiedotusvälineet raportoivat. Kaikkiko sattumaa samalle päivälle?

Montako päivää tästä kului, kun tutkittiin McCannien auto (ilmeisesti joku toinen auto?) ja väitettiin sillä kuljetetun ruumista, josta tulevien DNA-näytteiden sanottiin tuovan ratkaisun koko tapauksen, mutta loppuratkaisua ei silti saatu.

Onko McCanneillä ja Muratilla jokin yhteys?

Haluavatko McCannitkään todella, että Muratia tutkittaisiin tai kuulusteltaisiin lisää?

Onko kummallakin osapuolella (McCannit ja "sieppaaja") jokin yhteinen intressi, että he eivät kumpikaan halua löydettäväksi tuota tyttöä kuljettanutta henkilöä, mutta vanhemmat haluavat kyllä löytää tytön.
Viimeksi muokannut Sirpa, Ti Tammi 01, 2008 5:01 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

Sirpa kirjoitti:Itse olen löytänyt Muratin puutarhan tutkimisen 12 poliisin voimin, (oliko tuolloin paikalla myös Philomena McCannin palkkaama yksityisetsivä?), vanhempien käytössä olleen maastoauton tutkimisen, vanhempien käynnin Huelvassa Espanjassa ja Belgiassa nähtiin Madeleinen näköinen tyttö, jota tiedotusvälineet raportoivat. Kaikkiko sattumaa samalle päivälle?
Ei millään pahalla, Sirpa, mutta onko tämä se säie, joka omistettiin sinulle?
Muista lähdekritiikki!
Sirpa

Ei millään pahalla skoone, mutta kerrotko tarkemmin mitä tarkoitat?
Alethes doksa meta logu
Sirpa

Mikä yhteys Tannerilla nyt voisi olla tähän kuvioon? Hänhän asuu samalla paikkakunnalla kuin Muratin sisko ja muistaakseni tätikin, ja Murat vietti lomaa pari viikkoa siellä juuri ennen Madeleinen katoamista? Sen jälkeen tulivat Algarveen lomalle niin McCannit, Tanner kuin Muratkin.

Tannerin sanotaan olevan päätodistaja sieppaukseen, Muratin sanotaan - sorry, mutta näin on - olevan pääepäiltynä katoamiseen ja McCannejä syytetään siitä.

Edelleen pidän johtolankana tähän tytön kuljetukseen osallistuneeseen henkilöön ohi ajaneen autoilijan havaintoa naisesta ikkunan takana (koska tämä havainto on täysin ulkopuolisen tekemä).

Onko kenelläkään tietoa siitä, että onko suoritettu mitään toimenpiteitä tai
etsintöjä tämän naishenkilön suhteen?
Viimeksi muokannut Sirpa, Ti Tammi 01, 2008 6:01 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

Sirpa kirjoitti:Ei millään pahalla skoone, mutta kerrotko tarkemmin mitä tarkoitat?
Joskus lokakuussa sinulla oli tuolla lautamiesten puolella "oma" säie, mutta se on jäänyt unholaan ja kirjoittelet tällä säikeellä varsin tiuhaan tahtiin. - Kuten muistat, emme olleet oikein "samalla aaltopituudella" silloinkaan.

Kysyin vaan, kun minua vähän harmittaa se, että en viitsi käydä tälläkään Madeleine-sivulla enää, kun en halua lukea sinun viestejäsi, ja suurin osa näyttää viesteistä olevan sinun kirjoittamiasi. Ja melkein toinen puoli sitten viesteistä kommentoi/vastaa sinua/sinulle.

No, voin seurata ruotsalaisia Madeleine-keskusteluja, joten aivan pimentoon en tämän vuoksi jää.

Ja ei kannata kenenkään nostaa tästä meteliä tai laittaa lautamiehiin. Minä vetäydyn Murhainfon Madeleine-säikeeltä ihan moitteitta. Sirpalle näyttää tuo asia olevan erittäin tärkeä, joten kirjoittakoon tänne niin paljon kuin ehtii.
Muista lähdekritiikki!
Sirpa

Mikä tuo asia näyttää olevan Sirpalle erittäin tärkeä?

Heh, saat puolestasi vastailla nyt minun kysymyksiini, niin minun ei tarvitse kysellä muilta - kyselyhän perustuu tällaisen spekuloinnin ja yhteisymmärryksen luomiseen, jossa toinen selvittää kantaansa asiaan ja perustelee näkemyksiään, jolloin syntyy asian suhteen "tutkintaa".

Ja koska muilla on ollut selkeitä mielipiteitä - minulla ei - niin minä kyselen mihin heidän mielipiteensä perustuvat, kuten edellä olevasta näet, silloinhan saat vastauksen siihen, että onko kyseiset mielipiteet perusteltuja itse asian suhteen.

Yleensä jos halutaan tutkia jotakin asiaa, tai selvittää jonkin asian todenperäisyyttä, se tapahtuu juuri näin, eikä tarkoita sitä, että sillä toiminnalla halutaan härskisti vain kumota toisen näkemys, jos se kumoutuu, niin ehkä se ei ollut asian suhteen perusteltu. Riippuu tietysti siitä halutaanko keskustella vain siten, että tuettaisiin omaa näkemystä, vai halutaanko tietää mikä on totuus missäkin asiassa.

Tähän perustuu myös erilaisten linkkien pyytäminen kirjoittajalta väittämien tueksi.

Ehkä tästäkin asiasta on tässä ketjussa erilaisia käsityksiä, mikä todella tukisi ajatusta kahden ketjun eduista, mutta tällaiseen vaihtoehtoon ei ole suotu mahdollisuutta täällä.

Olemmeko tästäkin eri aaltopituudella?

Entäpä, jos sinä skoone perustat jonkin toisen ketjun tänne, sellaisen joka tuntuisi sinusta hyvältä, minä en oikein voi, kun olen jo tämän perustanut, niin lupaan ja vannon, etten tule kirjoittamaan sinne sanaakaan.
Alethes doksa meta logu
X-tine
Jack Bauer

Sirpa sanoo, että tämä on hänen alkamansa ketju

Sirpa kirjoitti: Entäpä, jos sinä skoone perustat jonkin toisen ketjun tänne, sellaisen joka tuntuisi sinusta hyvältä, minä en oikein voi, kun olen jo tämän perustanut, niin lupaan ja vannon, etten tule kirjoittamaan sinne sanaakaan.
Joku yritti tänne murha-infoon uutta Madeleine-ketjua, mutta muistaakseni Raid sulki sen perustellen, että yksi ketju on jo olemassa. Tähän pitäisi mahtua. Mutta miten on?
Minä tosiaan luulin, että Sirpan aloittama ketju oli jo tullut täyteen ja että tämä uusi on Raidin aloittama, mutta ilmeisesti olin väärässä. Sirpa näyttää pitävän myös tätä ketjua omanaan, hän valvoo tämän ja asettaa säännöt, toimii keskustelun ohjaajana ja tuomarina. Yhä useammat ovat siirtyneet muualle, missä keskustelu on avoimempaa ja myös ketjun perustajan kanssa poikkeavat mielipiteet ja erilaisten teorioiden kehittely sallitaan.
Kaipaan sinua, Skoone!
Kaipaan sinua, Cicero, ja jo aikaa sitten pois peloteltu Anna Pihl - ja te monet muut, joilla on keskustelua eteenpäin vieviä puheenvuoroja!
Marsalkka
Horatio Caine

Re: Sirpa sanoo, että tämä on hänen alkamansa ketju

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

X-tine kirjoitti: Joku yritti tänne murha-infoon uutta Madeleine-ketjua, mutta muistaakseni Raid sulki sen perustellen, että yksi ketju on jo olemassa.
Lautamiehistä löytyy toinen.
Sirpa näyttää pitävän myös tätä ketjua omanaan, hän valvoo tämän ja asettaa säännöt, toimii keskustelun ohjaajana ja tuomarina.
En ole huomannut. Perusteluja hän näköjään pyytää ja sama tapa on minullakin. Sillä tavalla voi näppärästi suodattaa kackelsbergin keskustelusta.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Sirpa

x-tine: liittyen tähän Madeleine-ketjuun: onko sinun mielestäsi sopivaa laittaa tähän ketjuun totuutena sellaisia väittämiä, joita esitin ciceron sanoneen? Ja jos on, niin mihin perustat ajatuksesi?

PS Lautamiehistä löytyy mielenkiintoisia kommentteja siitä miksi jotku kirjoittajat ovat siirtyneet täältä muualle, mutta tuota sinun kuvaamaasi syytä en ole nähnyt....
Alethes doksa meta logu
Lukittu