Tyhmiä kysymyksiä
Mulle jäi aikoinaan ikuiset traumat, kun Granium(?) lautapelissä mulle napsahti tehtäväksi lausua kirjain kirjaimelta takaperin sana "ksylofoni". Itse en siis saanut nähdä sanaa tietenkään, vaan pelkästään sen perusteella miten kanssapelaaja sen siitä kortista luki.
Luettelin täydellisesti i-n-o-f-o-l-y-x.
Ja metsäänhän se meni.. oikea olisi sen pelipainoksen mukaan ollut ksylofoni.
Harmittaa vieläkin.. voijee
Luettelin täydellisesti i-n-o-f-o-l-y-x.
Ja metsäänhän se meni.. oikea olisi sen pelipainoksen mukaan ollut ksylofoni.
Harmittaa vieläkin.. voijee
"Yöperho on koteloitunut"
^
Niin se Ksylofoni raastaa monen elämää. Itse jouduin väkipakolla sitä ensimmäisillä luokilla koulussa soittamaan ja vieläkin sen ääni saa aikaan uskomattoman raivoreaktion, jolloin voisin hyppiä koko soittimen paskaksi.
Howler Suomikauppa on toki tuttu, mutta kun niilläkin perkaleilla on toimitusajat :p
Nääh, yleensä minul ei ole kuin tyhmiä kysymyksiä, mutta nyt ei tule yhtään mieleen... Outoa.
Niin se Ksylofoni raastaa monen elämää. Itse jouduin väkipakolla sitä ensimmäisillä luokilla koulussa soittamaan ja vieläkin sen ääni saa aikaan uskomattoman raivoreaktion, jolloin voisin hyppiä koko soittimen paskaksi.
Howler Suomikauppa on toki tuttu, mutta kun niilläkin perkaleilla on toimitusajat :p
Nääh, yleensä minul ei ole kuin tyhmiä kysymyksiä, mutta nyt ei tule yhtään mieleen... Outoa.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
"On selvää, että kaksi kertaa kaksi on neljä. Paljonko on kaksi kertaa enemmän tai vähemmän ja puolet enemmän tai vähemmän?"
Tuo oli suora sitaatti Kotimaisen kielen tutkimuskeskuksen sivuilta.
Tieteellinen vastauskin siellä tosin on, eli haluaisin nyt vaan tiedustella, miten minfolaiset käsittää nuo sanonnat.
Laitan vielä lähteen tuolle artikkelille: http://www.kotus.fi/index.phtml?s=885
Tuo oli suora sitaatti Kotimaisen kielen tutkimuskeskuksen sivuilta.
Tieteellinen vastauskin siellä tosin on, eli haluaisin nyt vaan tiedustella, miten minfolaiset käsittää nuo sanonnat.
Laitan vielä lähteen tuolle artikkelille: http://www.kotus.fi/index.phtml?s=885
"Yöperho on koteloitunut"
Muutama on enintään 99.
Kettuuntunut isäntä selitti aikanaan Karpolle, että oli antanut naapurille luvan kaataa muutaman puun ja tämä oli kaatanut melkein sata. Oikeus käsitteli asian ja homma oli ihan OK.
Auttaneeko tämä mitenkään ed. kysymykseen?
Tuskin...mutta mikä on muutama? itse olen aina ajatellut, että n. kolme.
Kettuuntunut isäntä selitti aikanaan Karpolle, että oli antanut naapurille luvan kaataa muutaman puun ja tämä oli kaatanut melkein sata. Oikeus käsitteli asian ja homma oli ihan OK.
Auttaneeko tämä mitenkään ed. kysymykseen?
Tuskin...mutta mikä on muutama? itse olen aina ajatellut, että n. kolme.
Alussa on rakkaus, lopussa on naru. (K. Palsa)
-
Doctor Lecter
- James Bond (Daniel Graig)
Tai sekin on outoa, että vain parista oluesta tulee niin humalaan, että puhallus polisin alkometriin tuottaa tuloksen 1,8 promillea. Tästä päästäänkin next kysymykseen: miksi ratista kärähtäneet ovat lähes poikkeuksetta ottaneet vain sen pari olutta ja jankkaavat tätä samaa niin poliisille kuin ystävilleen?Cotton kirjoitti:Myös on outoa, että yhdestä kaljasta tulee känniin! Muistaisipa vain, että oliko se 21. vai 22.?!
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
- Juliet Jones
- Axel Foley
<-- Eikös se promillemäärä ole sellainen asia, joka riippuu henkilön koosta, aineenvaihdunnasta ja nopeudesta, jolla nuo "pari" on riipaistu? Jos minä vetäisin nopeassa tahdissa kaksi keskaria ja sitten hyppäisin rattiin, niin alcometri saattaisi näyttää jopa yli kaksi promillea.
Jos taas satakiloinen karju vetäisi saman määrän, vaikka samalla vauhdilla, niin viisari voisi värähtää huomattavasti alemmaksi kuin itselläni. Jos taas vetäisi ne kolmessa tunnissa, ei ehkä värähtäisi ollenkaan. Vai miten se menee?
Jos taas satakiloinen karju vetäisi saman määrän, vaikka samalla vauhdilla, niin viisari voisi värähtää huomattavasti alemmaksi kuin itselläni. Jos taas vetäisi ne kolmessa tunnissa, ei ehkä värähtäisi ollenkaan. Vai miten se menee?
-
Doctor Lecter
- James Bond (Daniel Graig)
^ tuo on totta - tavallaan. Kun puhalluksen 1,8 promillea sitten ilmenee verikokeessa olevan 1,4 promillea, niin kärähtänyt edelleen jankkaa sitä "paria olutta ja nää teidän laitteet näyttää mitä sattuu" - jargonia.
Kun eräs hieno rouva kärähti ratista, niin selitys oli, että vain pari lasillista viiniä ruoan kanssa, eihän sen pitäisi vaikuttaa. Jo päältä päin näki, että joko nuo lasit joista viiniä oli nautittu, olivat ämpärin kokoisia tai sitten rouvan laskutaidossa oli jotain pahasti vialla.
Tähän liittyvä kysymys on se, että miksi ihmiset valehtelevat jopa itselleen?
Kun eräs hieno rouva kärähti ratista, niin selitys oli, että vain pari lasillista viiniä ruoan kanssa, eihän sen pitäisi vaikuttaa. Jo päältä päin näki, että joko nuo lasit joista viiniä oli nautittu, olivat ämpärin kokoisia tai sitten rouvan laskutaidossa oli jotain pahasti vialla.
Tähän liittyvä kysymys on se, että miksi ihmiset valehtelevat jopa itselleen?
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
- maija turjukka
- Ainesta Watsoniksi
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... highlight=
Oliko ennen normaalia että 26-vuotias ajoi mopolla (Helsingissä)?Doctor Lecter kirjoitti:26-vuotias Kauko Tuure Tapani Lehtimäki tuomittiin
1971 Helsingin raastuvanoikeudessa 3 vuodeksi 5 kuukaudeksi kuritushuoneeseen ja menettämään ehdonalaisen vapautensa.
...
Lehtimäen katsottiin syyllistyneen mopon kuljettamiseen alkoholin vaikutuksen alaisena.