Gustafssonin vammat

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Jos sinä Sariola pystyt tekemään pelkkien valokuvien perusteella jostain kaukokatseisen tai likinäköisen, niin kait minä voin mennä autooni ja kokeilla, minkälaista on nousta auton takapenkiltä auttamatta sanomalehti, vai Apulehtikö sillä käsissääsn oli.

Kupikohan on uskottavampi, kokeellinen arvio, vai valokuvan perusteella tehty arvio?

Voin sanoa olevani sen verran raihnainen, että pystyn varmasti sanomaan, kuinka vaikea selkävikaisen on nousta auttamatta auton takapenkiltä.

En kuitenkaan niin huonossa kunnossa ole, että rollaattoria joutuisin käyttämään, enkä vaippoja hosuissa, mutta ikä tekee nuo jäsenetkin hieman jäykäksi, joten niitä on aina joskus syytä voidella.
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

No niinhän se on, että jos jäsen menee jäykäksi on sitä hyvä voidella, ettei satu.
Vaikka perjantaipullollisella.
:lol:
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Hessu52 kirjoitti:---------------------
Kupikohan on uskottavampi, kokeellinen arvio, vai valokuvan perusteella tehty arvio?

Voin sanoa olevani sen verran raihnainen, että pystyn varmasti sanomaan, kuinka vaikea selkävikaisen on nousta auttamatta auton takapenkiltä. --------------------------------
Lääkärin ammatti on enemmän ehkä käytännön ammatti. Mahdollisesti alan lääkäri voisi tehdä Hessun autosta nousemisesta johtopäätöksiä, onko selkä kunnossa vai ei. Kukaan lääkäri sentään tuskin pelkästä valokuvasta alkaisi tekemään johtopäätöksiä potilaan terveydentilasta, varsinkaan sellaisen, jonka vammat ovat mahdollisesti kallon sisäisiä. Vielä vähemmän sellaiseen pystyy henkilö, jolla ei ole lääkärikoulutusta.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Sariola kirjoitti: Lääkärin ammatti on enemmän ehkä käytännön ammatti.
Niin, Tenovuohan ei tee käytännön työtä juurikaan. Mutta oikeus häntä uskoi, joten oletan että Sariola myös ajattelee että hän oli pätevä, ylläolevasta kommentista huolimatta. :oops:
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Loka kirjoitti:
Sariola kirjoitti: Lääkärin ammatti on enemmän ehkä käytännön ammatti.
Niin, Tenovuohan ei tee käytännön työtä juurikaan. Mutta oikeus häntä uskoi, joten oletan että Sariola myös ajattelee että hän oli pätevä, ylläolevasta kommentista huolimatta. :oops:
Mistähän tällainen käsitys on, ettei <Tenovuo tekisi käytännön työtä?
Loka
Alibin Kestotilaaja

konsta kirjoitti: Mistähän tällainen käsitys on, ettei <Tenovuo tekisi käytännön työtä?
Kuten hyvin tiedät, Tenovuo on teoreetikko eikä ehkä hoida konkreettisesti potilaita kuten lääkärit jotka ovat siitä kutsumusammattinsa saaneet.

Lääkäreistä voi tulla myös paperityöntekijöitä, tutkijoita, opettajia.........
Hessu52
Watson itse

Kas pokaa pontevaa, kun syö Kyrönmakkaraa, tällä lauseella toivotan konstan mahdollisiman tervetulleeksi jälleen takaisin.

Ja heti mies ampui itsensä juttuineen metsään.

Teoreetikkopa tuo Tenovuo on ja auttaa oikeusasioissa puolustuksia voittamaan tapauksia, kuten Bodomin tapauksissa nähtiin.

Sinähän ei ollut kyse siitä etteivätkö kaikki asiantuntijat olisi olleet oikeassa, mutta puolustuksen asiantuntijan kannalle päädyttiin, koska ei voitu 100%: n varmasti näyttää, etteikö Gusse olisi voinut tehdä murhia, vaikka näin olisi suurimman osan syyttäjän asiantuntijoista voinut olla.

No nyt on konsta jälleen "kotona" joten aletaanpa jälleen makustelemaan näitä eri teorioita.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

Loka kirjoitti:[ eikä ehkä hoida konkreettisesti potilaita kuten lääkärit jotka ovat siitä kutsumusammattinsa saaneet.
Siis vain potilaita hoitava lääkäri on kutsumusammatti? Entä (näin lakon alla) onko myös hoitava sairaanhoitaja kutsumusammatti :?:
Muista lähdekritiikki!
Sariola
Horatio Caine

Loka kirjoitti: Niin, Tenovuohan ei tee käytännön työtä juurikaan. Mutta oikeus häntä uskoi, joten oletan että Sariola myös ajattelee että hän oli pätevä, ylläolevasta kommentista huolimatta. :oops:
Minä olen siinä käsityksessä, että Tenovuo tekee käytännön työtä. MTV:n sivuilla mainitaan, että

OLLI TENOVUO on TYKS:ssä työskentekevä lääkäri, jonka erikoisalana ovat aivovammat.

Tuohan on Turun Yliopistollinen keskussairaala. Tuskin hän hän on siellä pelkästään palkkalistoilla. Varmaan tekee käytännön työtäkin. Ja nimenomaan aivovammojen kanssa tekemisissä.
Hessu52
Watson itse

Etsin henkilöhausta Tenovuo nimellä TYKS:n takaa kyseistä neurologia, tai henkilöä, joka kyseisellä nimellä olisi Turun Yliopistollisessa Keskussairaalassa työssä, mutta ei vain natsannut.

Voisitko tarkentaa mikä olisi tarkempi osoite.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Sariola kirjoitti:
Loka kirjoitti: Niin, Tenovuohan ei tee käytännön työtä juurikaan. Mutta oikeus häntä uskoi, joten oletan että Sariola myös ajattelee että hän oli pätevä, ylläolevasta kommentista huolimatta. :oops:
Minä olen siinä käsityksessä, että Tenovuo tekee käytännön työtä. MTV:n sivuilla mainitaan, että

OLLI TENOVUO on TYKS:ssä työskentekevä lääkäri, jonka erikoisalana ovat aivovammat.

Tuohan on Turun Yliopistollinen keskussairaala. Tuskin hän hän on siellä pelkästään palkkalistoilla. Varmaan tekee käytännön työtäkin. Ja nimenomaan aivovammojen kanssa tekemisissä.
Hmm. Netistä löytyy tietoa, lukekaa. Tenovuo on enemman johtaja kuin käytännön työtä tekevä lääkäri. Mutta kuten konstakin sanoi, se johtuu urakehityksestä. Näin on näreet.
Loka
Alibin Kestotilaaja

skoone kirjoitti:
Loka kirjoitti:[ eikä ehkä hoida konkreettisesti potilaita kuten lääkärit jotka ovat siitä kutsumusammattinsa saaneet.
Siis vain potilaita hoitava lääkäri on kutsumusammatti? Entä (näin lakon alla) onko myös hoitava sairaanhoitaja kutsumusammatti :?:
Surkea sanavalinta (väärä sanavalinta) minulta. Pahoittelut siitä. Tarkoitin kirjoittaa asian siten, että jotkut haluavat tehdä ikänsä konkreettista hoitotyötä, osa lähtee esim. tutkijaksi.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Hessu52 kirjoitti:Ja heti mies ampui itsensä juttuineen metsään.

Teoreetikkopa tuo Tenovuo on ja auttaa oikeusasioissa puolustuksia voittamaan tapauksia, kuten Bodomin tapauksissa nähtiin.
No tästä nyt ei ehkä enää kannattaisi jauhaa, viksumpiakin argumenteja voisi löytyä vammojen vähättelyy, mutta todettakoon nyt vielä se, että tästä tulee sellainen hauska mielikuva, että Tenovuon asiantuntijuus olisi hänelle jotenkin rasitteena. Jos olisi tavallinen rivilääkäri, niin sitten asiat olisivat kohdillaan? Ehkä asiantuntijan asema saavutetaan käytännön työllä?

Tulee mieleen nuo hauskat nettisivut, joissa annetaan seikkaperäiset ohjeet maallikolle, kuinka hän voi tehdä esimerkiksi umpisuolen leikkauksen kotioloissa itselleen. kjäh
Sariola
Horatio Caine

Tenovuon tehtävänkuva

Netistä löytyy mm. tällainen pätkä:

"Aikuisten aivovammat -hoitosuosituksen laatineen työryhmän puheenjohtajana on toiminut apulaisopettaja, LKT Olli Tenovuo Turun yliopiston neurologian klinikasta ja jäseniä ovat fysiatri, dosentti, ylilääkäri Hannu Alaranta, kliininen neuropsykologi Marja-Liisa Kaipio ja dosentti, neurologian erikoislääkäri Jukka Turkka Invalidiliiton Käpylän kuntoutuskeskuksesta, ylilääkäri, LKT Antti Malmivaara Stakesin FinOHTA-yksiköstä, neuropsykologian erikoispsykologi, PsL Taina Nybo Työterveyslaitoksesta, ylilääkäri, LKT Mikael Ojala Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarisesta, dosentti, radiologian ja neuroradiologian erikoislääkäri Oili Salonen HYKSin radiologian klinikasta, psykiatrian erikoislääkäri Matti Wallin Espoosta ja neurokirurgian dosentti, osastonylilääkäri Juha Öhman HYKSin neurokirurgian klinikasta.

Lisätietoja suosituksesta antavat ryhmän puheenjohtaja Olli Tenovuo, (lomalla 28.4.2003 saakka) puh. 02-313 1729, s-posti: [email protected] ja muut työryhmän jäsenet.

Näyttä siltä, että Tenovuo osallistuu mm. erilaisiin työryhmiin, ja toimii kouluttajana. Mutta näyttää siltä, että hän osallistuu myös käytännön työhön. Hänellä on mahtavasti materiaalia mihin tutustua liittyen aivovammoihin. Tästä saa sen käsityksen, että hän on ehdottomasti kärkinimiä Suomessa, jos ja kun puhutaan aivovammoista. On sekä käytännön kokemusta, että teoreettista tietoa. Hän on ja etenee siellä tämän tiedonalan huipulla. Samoin näyttää olevan myös v. 2007 kevätlulukaudella samassa paikassa Turun Yliopiston Neurologian klinikalla .
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Olli Tenovuo oli oppipoika näihin syyttäjäpuolen asiantuntijalääkäreihin verrattuna - silloin kun puhutaan Bodomin tapauksesta. Ja ennenkaikkea hän oli oppipojan asemassa arvioitaessa Gustafssonin vammoja.

Show - mies Tenovuo varmasti on ja tottunut oikeudessa todistamaan "vastarannan kiiskenä " aivojen ihmeellisistä mahdollisuuksista. Uskon, että esitelmäkin on aina sama - tapauksesta riippuen vain pientä viilausta :D
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Lukittu