Hojo hojo, sano naapurin isäntä ja päätti tilata mullekin aamuset. Hyvät aamuset muillekin Virdonin* tyyliä tervehdyksiä hieman mukaillen!
Mäkin voisin ottaa parit salamarit, mutta olut ei näin aamulla niiden päälle maistu, vaan pakko saada tähän jotain liian hapokasta eli vodkakola. Se sopii hyvin salmiakkiseen jälkimakuun. Missähän sekin Kola-Olli on? Viimeksi oli julkisuudessa lapo-juttunsa takia.
On näin vanhemmiten tullut vähän tällaista yläluokkaista pröystäilyä juomatapoihinkin, kun vaatetuksenikin on vaihtunut verryttelyasuista Tokmannin varkkuihin ja toppatakkiin metsästyskuosilla. Onpa puolisoni Jori-Marjatta opettanut(pakottanut) minut pitämään jopa oranssia päähinettä, pipoa tai lippistä, missä lukee PONSSE, mikä on italialainen muotitalo. Se telkkarista tuttu rekkakuski on parhaillaan neuvottelemassa kevään muotimallistoa Suomeen. Kuulemma muodikasta kierrätyskangasta käytetään raaka-aineet, eikä hintakaan ollut italialaiseksi kallis, kun käyttävät sairaalan biojätteistä saatuja lakanakankaita jne.!
Vielä tuosta pukeutumisestani. Olen huomannut, että pukeutumisella ON merkitystä siinä, kuinka paljon sinua katsotaan. Nytkin yön diskoriennoissa itsensä väsyttäneet neitokaiset katsovat minua tänne nurkkapöytään ja supattavat jotain, mitä en kunnolla kuule. PER-jokukirjain-SU, sieltä välillä kuuluu, hihittelyn lomassa, kun uskoakseni ihmettelevät miten hyvin pukeutunut ja komea suomalainen mies voikin olla?
On kyllä melko imartelevaa, joten ihan turhaan miehet rutisevat etteivätkö nuoret suomalaisnaiset muka arvostaisi raskasta fyysistä työtä tekeviä miehiä! Kyllä se ainainen junttipersuksi haukkuminen vaikuttaisi olevan lähinnä pukeutumisesta kiinni. Itse olen tosin lisäksi omaksunut myös hienoja etelämaalaisia käytöstapoja mm. ostoskeskuksella, minkä käytävillä on nykyään helpompi törmätä etelämaalaisiin kuin suomalaisiin. Pitää kertoa tästä joskus enemmän.
En tosiaan kuule mikä tuo yksi kirjain on, mutta varma vertaavat minua johonkin peksuun, joka lienee joku nuorison keskuudessa suosittu rappari, vormulakuski tai jalkapalloilija, jos kerran pukeutuminenkin on yläluokkaista ja pröystäilevää kuin minulla?
*
) Usein käynyt mielessä, että mistä Virdon on saanut nimensä. Nimestä tulee itselläni mieleen Japanin sarjakuva- tai ehkä kuitenkin animaatiomaailma, ehkä tiedä miksi, kun en ole lainkaan perehtynyt niihin! Ehkä se onkin syy mielikuvalleni Virdonin lähtökohdista??
- Muistelen, että olisin noin 10v sit törmännyt ketjuun juuri aiheesta "mistä nimimerkkisi on peräisin" tai sitten se oli toinen foorumi? Muistaako joku, kun en haluaisi hakea – joukkoaivo ja -tieto on aina kivempi!