mikaelk kirjoitti:Panu kirjoitti:Osaamista tällä saralla löytyy paljon myös oikeusjärjestelmän ulkopuolelta. Murha.infossa on monia, jotka ovat perehtyneet ulvilan tapaukseen pitemmän aikaa kuin kukaan tuomareista.
Khyls, khyls, teidät kotisalapoliisit tiedetään. Ja oikeussalissa on monia, joilla on
kaikki tutkintamateriaali käytössään, meillä ei. Jännä nähä kuin oikeudessa päätetään, jonkun teoriat tippuu vielä korkealta. Tässä jutussa on kuitenkin liian paljon seikkoja jotka puhuvat hupparin olemassaolemattomuuden ja syytetyn Auerin syyllisyyden puolesta. Muutaman nikin tehtävänä ilmeisesti on ratkaista tämä case, jätän sen itse mielihyvin oikeuden tehtäväksi
Mutta mielipiteistäni pidän kiinni niin kauan kuin vakuutun muusta, jos vakuutun.
Antiannelistit ovat alusta alkaen turvautuneet aina siihen, että "poliisilla on kyllä enemmän tietoa kuin meillä" ja "poliisi kyllä tutkii, ei meidän tarvitse". Mä en voi ymmärtää tommosta henkistä velttoutta, että ei ITSE haluta TAJUTA, miten joku asia on, vaan luotetaan että joku herra sen jostain kertoo. Tää on tämmöinen uskovaisen suhtautuminen maailmaan: tutkimattomia ovat Herran tiet. Ei tarvitse ymmärtää, kunhan uskoo. Kunhan saadaan syyllinen, on kaikki hyvin, eikä tarvitse tietää, miten asiat tapahtuivat.
Mitä merkitystä edes sillä on, kuka on syyllinen? Mitä se kellekään kuuluu? Eikö ainoa kiinnostava asia ole, MITEN asiat on tapahtuneet? Minusta ainakin on niin. Mitä minä siitä syyllisen rangaistuksesta kostun, kun en tunne koko keississä edes ketään?
Murhajutusta ei ole olemassa mitään sellaista tutkintamateriaalia, mitä ei täällä (joku) tietäisi. Jos jotain tämmöistä ratkaisevaa materiaalia olisi olemassa, niin tottahan syyttäjä toisi sen kiireen vilkkaa esille... Eikai ne nyt huvikseen kahdeksatta vuotta tätä juttua väännä. Kyllä pitää vähän käyttää omaa järkeäkin joskus.
Siellä on tavallisia ihmisiä, jotka leipätyökseen tutkii näitä ihan samoja papereita kuin mekin, muiden hommien ohella. Tajuavat niitä tai eivät tajua, tulkitsevat omalla tavallaan, kuten mekin. Heillä ei ole ylimaallista osaamista tai kristallipalloa siellä. He käy TÖISSÄ, ja heillä on vaikka kuinka paljon muitakin juttuja, joita pitäisi ratkoa. Kaikkia ei välttämättä juttu enää kiinnosta hiukkaakaan, ja he haluavat sen pois veronmaksajien rahoja kuluttamasta. Siihen on helppo ratkaisu, eikä se vaadi kuin sen, että joku mystinen "asiantuntija" sanoo, että näin se meni, ja tuomarit sitten toistavat saman ja estävät valitukset ja muiden asiantuntijoiden käytön. Näin saadaan tuomio, se on ihan helppoa. Käytännössä tämän murhatuomion on langettanut Tuija Niemi. Ja se häntä maailman tappiin asti painakoon.
Kyllä minäkin olen kohtalaisen varma, että Auer saa sen elinkautisen. Kirjoitin jo Bergin blogiin sen, sen jälkeen kun lsh-valitus hylättiin. Tämä juttu on vain kaikkien mielestä saatava loppuun, eikä tietenkään jo lsh:sta tuomittua voida päästää murhasta vapaalle (vaikka nämä asiat eivät sinänsä mitenkään toisiinsa liitykään, vaan jokainen tapaus pitäisi käsitellä erikseen). Nämä tuomiot vahvistavat toisiaan, minkä näkee täällä palstallakin. Puolet perustaa kantansa aina vuoronperään siihen, että on se murhaaja, kun se sai lsh-tuomion, ja on se pedofiili, kun se sai murhatuomion. Ihan täyttä kehäpäätelmää, mutta ihminen on sellainen. Haluaa vakuutella itseään, kun on epävarma, eikä tajua, mitä on tapahtunut.
Silloin kun poliisi ei tee työtään, tai väärentää tutkimustuloksia, on kansalaisten itse ratkaistava rikos ja puututtava asiaan. Se pitäisi olla jokaisen velvollisuus. Poliisit ja syyttäjät ja tuomarit ovat töissä meillä: sinulla ja minulla. Kun he eivät hoida hommiaan oikein, jonkun pitää se näyttää. Joku kaunis päivä sinä tai minä voidaan olla syytettyjen penkillä jostain asiasta, mitä emme ole tehneet. Jos kukaan ei valvo eikä kyseenalaista eikä tutki, saamme tuomion tuosta vaan. Ihan kuin murha.infon bannit.
Tämä juttu selviää ehkä joskus kun poika aikuistuu, tai jos niin suuri ihme kävisi, että oikea murhaaja tunnustaa (todennäköisesti sekään ei paljon auta). Mutta siihen menee varmaan ainakin 10 vuotta,ja voi olla, että oikea murhaaja kuoleekin ennenkuin asiat selviävät. Ellei sitten tässä kesällä jotain tutkimuksissa selviä. Kun Auer saa tuomion, niin tutkimushan loppuu siihen, eli oikealle murhaajalle riittää se, että kiistää kaiken tämän vuoden loppuun saakka. Sen jälkeen ei enää kukaan tule kyselemään.
Syyttäjä salaa valtaosan syksyn murhaoikeudenkäynnistä lasten todistusten varjolla, ja näin kukaan tällä hetkellä elävä prosessin ulkopuolinen kansalainen ei koskaan tule näkemään niitä perusteita, joilla tuomio annettiin. Me vaan luemme muutaman valitun twiitin Ilta-Sanomista ja uskotaan, että oikein meni. Suomessa on maailman auktoriteettiuskovaisimmat kansalaiset. Herran pelko on viisauden alku, täällä sanotaan.