Äiti pahoinpiteli vauvansa Laihialla - oli syyntakeeton

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Nepenthe
Neuvoja-Jack

Re: Nuorta laihialaisäitiä syytetään lapsensa tapon yrityksestä

Viesti Kirjoittaja Nepenthe »

Doctor Lecter kirjoitti:Parhaimmillaan?! Entä nyt? Entä pahimmillaan? Eiköhän tuo nainen jo ole näyttönsä antanut. Vai antaisitko sinä hänelle vielä toisen tilaisuuden ja ottaisit siitä täyden vastuun?
Jos joku sellainen henkilö, jolla ei ole mitään sairausdiagnoosia, saa epilepsiakohtauksen bussin ratissa, niin tulisiko tämä henkilö tuomita loppuelämäkseen vankilaan ja "kastroida"? Tuo on vielä virheellinen ilmaus sinänsä ihmisen kohdalla, koska sukuelimiä ei suinkaan poisteta, vaan pelkästään poistetaan lisääntymiskyky - sterilisointi on oikeampi termi.

Arlene tuossa yllä ilmaisikin paljon myös minun ajatuksiani, joten en toista niitä, vaan yhdyn hänen sanoihinsa.
"You have robbed my revenge of sweetness, and now I must go hence in bitterness, in debt to your mercy."
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Minunkin mielestä kastraatio olisi tässä tapauksessa oikein hyvä homma. Myös isälle...
Kauhea kohtalo lapsella.
Juliet Jones
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Erittäin vahva intuitio kertoo minulle, että tuolle 20- vuotiaalle lapsensa pahimmalla mahdollisella tavalla vammauttaneelle äidille ei riitä muutokseen mikään aika maailmassa.. Iljettävää luettavaa, kertakaikkiaan!!

Sitä miettii tapahtuneesta, -alkupisteestä surulliseen loppuun-, että kuinka ihmeessä äidin tila noin nopeasti pääsi noin huonoksi, että lopputulos on noin järkyttävä. Ei keksi, ei millään. On hyvin vaikea kuvitella kenenkään vahingoittavan lastaan tuolla tavalla, mutta tietysti kun en vastaavaa ole koskaan itse kokenut. Eivät lapset ole koskaan hermostuttaneet minua vauvoina, ei ole ollut hurjaa väsymystäkään, kun sitä käy jollakin tapaa ylimaallisilla voimilla, vaikka kuinka olisi yövalvomisia jne. Toisaalta omat vauvelini eivät ole olleet erityisen itkuisia, ja niillekin itkuille on syy/ apu aina keksitty.
Scilla
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Scilla »

Jokainen kuitenkin kokee niin eritavoin väsymyksen ja masennuksen, omat mielenliikkeensä yleensä. Osa osaa tiedostaa sen itse (kuten skitsofreniaa sairastava kaverini osaa ennakoida psykoosin), osa ei tiedä mistä on kyse, osa osaa tiedostaa mutta peittelee sen jotenkin.
Pahassa synnytksen jälkeisessä masennukseesa äiti ei pysty luomaan sidettä lapseensa, ulkoistaa sen ajatuksista, ei koe omaksi jne, kohtelee sen mukaan.
Nooruska
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Scilla kirjoitti:...masennukseesa äiti ei pysty luomaan sidettä lapseensa, ulkoistaa sen ajatuksista, ei koe omaksi jne, kohtelee sen mukaan.
En minäkään ravistele vauvoja vaikka ne eivät ole omia. :shock:

Btw, jos on joku ohimenevä juttu ollu, masennus tms. niin aika morkkis äitellä varmaan joskus.
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
devil_doll
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

Mitä tulee muiden asioihin puuttumiseen. Olen ollut todistamassa tapausta, jossa selvästi vainoharhaisia ja psykoottisia oireita sairastavan parikymppisen naisen äiti valitteli minulle, miten ei voi puuttua tilanteeseen ja hankkia lapselleen apua, koska tytär varmaankin vihaisi häntä jouduttuaan sairaalaan. Tässä vaiheessa tytär oli jo yrittänyt tappaa itsensä useita kertoja. Naisen isä ei uskaltanut vastustaa vaimoaan. Lopulta tulin siihen tulokseen, että minun olisi soitettava valkotakkiset paikalle, kun seuraavan kerran kuulen naisen sekavasta olotilasta tai todistan sellaista. Kuitenkin jo pari päivää tämän päätökseni jälkeen tuttavani oli itse löytänyt jostain voimaa mennä näyttämään viiltelyjälkiään lääkärille, joka sitten kirjoitti M1:n.

Pointtini: onko parempi, että läheinen tai tuttava on kuollut, kuin että hän vihaa sinua, mutta on elossa?
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.
Milana
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Milana »

Vauvan tilanteeseen kommentoisin sen verran, että vain ja ainoastaan lehtitietojen ja oman ammattini (sairaanhoitaja neurologian osastolla) peruusteella vauvalla ei juurikaan toimi kuin välttämättömimmät vitaalit. Ilmeisesti PEG-ruokinta, kipulääkitys. Varmasti myös kuntoutusta, mutta syvästi ja peruuttamattomasti kehitysvammainen vauva hän on. :(
Pex.
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Pex. »

Doctor Lecter kirjoitti:Nyt lapsensa pysyvästi vammauttanutta puolustellaan täällä ikään kuin tekijä olisi maahanmuuttaja tai mustalainen. Kas kun ette vedä pohjalaista kulttuuria tähän esille, jossa on aina tehty niinku tahrotahan!
Lainattua viestiä on lyhennetty

Voitko tietää kaiken tapahtumasta? Jos tiedät, toivottavasti tuot tietosi myös oikeuslaitoksen tietoon.

[OT]
Mutta ihmettelen millä helvetillä saat tässä luotua rasistisia ajatuksia? Mistä olet itse Suomeen tullut? Oletko Suomen alkuperäiskansaa eli saamelaisia sukujuuria omaava?

Voisitko avata viestiketjun, jossa raportoit tapauksia, joissa maahanmuuttajat ovat jääneet rikoksesta ilman tuomiota, vaikka todisteet ovat riittävät?

[/OT]
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Pex. kirjoitti:Voitko tietää kaiken tapahtumasta? Jos tiedät, toivottavasti tuot tietosi myös oikeuslaitoksen tietoon.
En. Mutta kaikkea eivät tiedä myöskään he, jotka taukoamatta puolustelevat äitiä. Ja silti he puolustelevat vaikka eivät kaikkea tiedä. En ole huomannut täällä yhtään kirjoitusta henkirikoksesta saati törkeästä pahoinpitelystä, jossa yhtä voimakkaasti puolustellaan tekijää kuin mitä on tässä äiti vs. lapsi tapauksessa.
-On sellainen vahva intuitio, että nämä puolustelijat ovat itse syyllistyneet lapsensa pahoinpitelyyn ja hakevat nyt kaikin mahdollisin tavoin hyväksyntää teolleen sillä, että katso, muutkin tekevät tätä. On masennusta, on keskivaikeaa synnytyksen jälkeistä masennusta, on pahaa oloa, on depressiota ja vaikka mitä.

On kuitenkin todistettu kirjanoppineiden ja muiden fariseusten suulla, että ennen perheen perustaminen tarkoitti perheen perustamista ja bailabailan voimakasta vähentymistä. Nyt perheen perustaneet jatkavat juomista ja bilettämistä vaikka lapsi tai lapsia jo on perheessä. Tuo ei voi olla näkymättä, mutta syyksi holtittomuuteen esitetään aina jotain muuta kuin omaa käyttäytymistä.

Nämä masentuneet voivat nyt kaivaa esiin muutaman henkirikostapauksen ja ryhtyä puolustamaan tekijää keksien syitä vaikka lapsuudessa tapahtuneesta hyväksikäytöstä joka aiheutti keskivaikean depression joka ilmeni voimakkaana suvaitsemattomuutena muuttuen vähitellen vaikeaksi elämäntilanteen hallinnaksi jolloin henkilön impulssikontrollin määrä aleni voimakkaasti ja se sai hänet tuntemaan itsensä häiriintyneeksi joka taasen alensi kykyään kontrolloida käyttäytymistään ja seurauksena oli että jokin ääni käski tarttua veitseen ja mitäs se uhri siihen sitten tuli kävelemään sillai vittumaisella tavalla.

Olen kuitenkin sitä mieltä, että mt-ongelmien hoitoon tarvitaan reilusti enemmän resursseja = rahaa, koulutusta, tiloja, henkilökuntaa. Mutta kun meidän on ensin pelastettava muu maailma ja otettava tänne luku- ja kirjoitustaidottomia ihmisiä ja koulutettava heistä ammattilaisia - jos uskonto sen heille sallii ja se sopii näille paremmista kulttuureista tuleville...
Pex. kirjoitti:Mutta ihmettelen millä helvetillä saat tässä luotua rasistisia ajatuksia? Mistä olet itse Suomeen tullut? Oletko Suomen alkuperäiskansaa eli saamelaisia sukujuuria omaava??
Vitusta olen tullut - kuten sinäkin ja kaikki muut. Tai... kirjoituksistasi päätellen epäileen sinun tulleen kannaksen toiselta puolen...

Näin voimakasta tekijän puolustelua tapaa ainoastaan silloin kun tekijä on maahanmuuttaja tai mustalainen ja koska se Pyhä Asia; kulttuuriero ja siitä johtuva erilainen tapa toimia saattoi sallia tapahtuneen, niin tällöin mielistelyn ja nöyristelyn sekä rasismisyytösten nimissä sallitaan ja siedetään loputtomiin röyhkeää käytöstä. On ikävää ettet ole sellaista tiedostanut tai olet sen itseltäsi kieltänyt, mutta sehän kertookin sinun henkisestä tilasta.
Pex. kirjoitti:Voisitko avata viestiketjun, jossa raportoit tapauksia, joissa maahanmuuttajat ovat jääneet rikoksesta ilman tuomiota, vaikka todisteet ovat riittävät?
Voisitko lässyttämisen sijaan lukea kaikki viestini, niin eiköhän sieltä jotain löydy sinullekin.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
mikodeus
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja mikodeus »

juuri niin aivan selvää puolustelua tässä on havaittavissa toivon koko sydämmeni pohjasta että tuo nainen tuomitaan ankaramman mahdollisen mukaan löytyisikös mistään muualta lisää infformaatioita tästä tapauksesta nyt saa ainakin tämä naikkonen nauttia hiljaisuudesta jos poliisivankilassa on :D tais sitten ne äänet juttelee siellä entistä enemmän :)
Arlene
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Arlene »

Tässä on nyt vaan se ongelma, että synnytyksen jälkeinen masennus voi olla
syynä tähän tapaukseen.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyski ... i=lok00028
eli kyseeseen voisi tulla puerperaalipsykoosi. Harvinainen tila (onneksi), mutta mahdollinen.
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

^Tuosta päätellen kaikilla pitäisi olla synnytyksen jälkeinen masennus. Vaan eipä ole. Itse olen tullut siihen tulokseen, että nykyajan naiset on vaan niin saamarin saamattomia. Yhdestä vauvasta ollaan jo puolikuolleita ja jos siihen tulee sitten toinen, niin ilman muuta se vanhempi viedään päivähoitoon, kun sitten on niin kauhean raskasta, koska joutuu tekemään ruokaa sille esikoiselle...
Niin ja tämä tänä päivänä, kun on pyykinpesukoneet, mikrot ja astianpesukoneet ja..ja.. :shock:
örkki
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja örkki »

Onko se nyt mitään synnytyksen jälkeistä masennusta, jos kuulee ääniä, joka kehoittaa pahoinpitelemään avutonta lasta. Toivon mukaan, sekä isä ja äiti tulee saamaan syytteen ja jumala heitä rankaiskoon.
Nepenthe
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Nepenthe »

Tiina kirjoitti:^Tuosta päätellen kaikilla pitäisi olla synnytyksen jälkeinen masennus. Vaan eipä ole. Itse olen tullut siihen tulokseen, että nykyajan naiset on vaan niin saamarin saamattomia. Yhdestä vauvasta ollaan jo puolikuolleita ja jos siihen tulee sitten toinen, niin ilman muuta se vanhempi viedään päivähoitoon, kun sitten on niin kauhean raskasta, koska joutuu tekemään ruokaa sille esikoiselle...
Niin ja tämä tänä päivänä, kun on pyykinpesukoneet, mikrot ja astianpesukoneet ja..ja.. :shock:
Onkohan Tiina koskaan ollut vakavasti masentunut? Tieteessä ollaan jo pitkään hyväksytty masennus ja muut psyk. sairaudet virallisiksi sairauksiksi, joten sitä ei ihan muutamat "olen tullut tulokseen, että" -logiikat pysty kumoamaan. Psyykisistä sairauksista ei vielä tiedetä kaikkea, mutta se ei tarkoita, etteikö niitä olisi olemassa, aivan käsittämätöntä, että ihmiset oikeasti vieläkin kyseenalaistavat jotain tuollaista. :shock:

Menkää kysymään joltain ammattilaiselta, onko synnytyksen jälkeisessä äänien kuulemisessa, masentuneisuudessa ja harhoissa jotain, josta pitäisi olla huolissaan ja veikkaan, että saattaa antaa ihan tieteellisen vastauksen jopa. Ei noita mielentilatutkimuksia ihan huvikseen tehdä.
"You have robbed my revenge of sweetness, and now I must go hence in bitterness, in debt to your mercy."
mikodeus
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja mikodeus »

joopajoo mutta oli mitä tahansa psyykkisia ongelmia niin ei se oikeuta tekemään mitään tuollaista eikä siinä ole mitään puolusteltavaa varmast ansaitsee rangaistuksensa oli sitten mielisairaalassa tai vankilassa
Vastaa Viestiin