Kuinka moni on käynyt armeijan? Kuinka moni on sivari/hark.?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

minä olisin kanssa lukion jälkeen mennyt mutta se ei ollut silloin vielä mahdollista ja myöhemmin oli muutakin tekemistä 8)
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
tuåmas
Scooby-Doo
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Touko 20, 2008 12:48 am

Viesti Kirjoittaja tuåmas »

2.6 alkaa siviilipalvelus. Päätöstäni en ole vielä kertaakaan katunut ja tuskin tulen koskaan katumaan.
Avatar
JMW
Susikoski
Viestit: 40
Liittynyt: Pe Marras 09, 2007 1:54 am

Viesti Kirjoittaja JMW »

tuåmas kirjoitti:2.6 alkaa siviilipalvelus. Päätöstäni en ole vielä kertaakaan katunut ja tuskin tulen koskaan katumaan.
Sillä lailla, oot varmasti ylpeä itsestäsi :P

1/96 alkoi palvelus, 330 vuorokautta oli palvelusaika. Kertaakaan en ole katunut että tuli käytyä, kaiken kaikkiaan hieno kokemus.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

tuåmas kirjoitti:2.6 alkaa siviilipalvelus. Päätöstäni en ole vielä kertaakaan katunut ja tuskin tulen koskaan katumaan.
Mä tunnen yhden totaalikieltäytyjän joka on menossa lusimaan tässä aikojen päästä. Tajuan hänen moraalisen pointtinsa mutta en ymmärrä miksei vaan vois antaa periksi ja mennä sinne inttiin tai sivariksi. Mun selkäranka on niin hepponen vissiin että yhteiskunnallisten epäkohtien edessä musta ei ole mihinkään. Mä olin naisena menossa armeijaan tuossa vuosia sitte, mutta välissä tuli lapsonen joten se jäi.
Viimeksi muokannut Loka, Ma Touko 26, 2008 8:01 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
murhavaari
Harjunpää
Viestit: 305
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 8:54 pm
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja murhavaari »

tuåmas kirjoitti:2.6 alkaa siviilipalvelus. Päätöstäni en ole vielä kertaakaan katunut ja tuskin tulen koskaan katumaan.
Toivottavasti saat hyvän palveluspaikan.
vanha ja väsynyt
Bambinos
Agentti Scully
Viestit: 663
Liittynyt: To Helmi 28, 2008 11:36 am

Viesti Kirjoittaja Bambinos »

Ainoa syy, miksi Suomeen ehkä hyökättäisiin, voisi tulevaisuudessa olla puhdas vesi. Mutta muuten tämä nykyinen puolustusajattelu kansan keskuudessa on pudonnut täysin tämän ajan kelkasta. Aivan kuin eleltäisiin 50-lukua.
Vaikka Venäjä on arvaamaton, ei sille olisi oikeasti mitään hyötyä hyökätä Suomeen. Voisin kuvitella että se aiheuttaisi sen kaltaista pahennusta lännessä, ettei Venäjällä olisi juuri kauppakumppaneita sen jälkeen. Nykysotien ideana ei enää ole iskeä omaa lippua valloitetun maan kamaraan, vaan lähinnä sen kansalaisten pakaraan..
(tarkoitan nyt USA:ta ja demokratian ilosanoman levittämistä)

Itse en armeijaa ole käynyt, koska olen nainen, enkä sinne menisi, jos olisin mies.
Avatar
Kokki
Agentti Scully
Viestit: 693
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 4:16 pm
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Kokki »

330 vrk. Kivaa oli saaristossa RannJP:ssä.
A man's got to do what a man's got to do.
tuåmas
Scooby-Doo
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Touko 20, 2008 12:48 am

Viesti Kirjoittaja tuåmas »

Loka kirjoitti:Mä tunnen yhden totaalikieltäytyjän joka on menossa lusimaan tässä aikojen päästä. Tajuan hänen moraalisen pointtinsa mutta en ymmärrä miksei vaan vois antaa periksi ja mennä sinne inttiin tai sivariksi.
Nostan kyllä hatun päästäni totaaleille. Hienoa, että löytyy ihmisiä jotka ovat valmiita elämään aatteidensa puolesta loppuun asti.
murhavaari kirjoitti:Toivottavasti saat hyvän palveluspaikan.
Palveluspaikka on jo hankittu. Koulutustani vastaavaa töitä sain ja sitä kautta tärkeää työkokemusta ja ehkä sitten vuoden päästä vakituisen työpaikan, jos kaikki menee nappiin.
Thxx

Viesti Kirjoittaja Thxx »

Ei olis voinu jättää käymättä:) Paikkakunnan poliisitkin vittuili armeija-ajan alus et kyllä pian pois sieltä pääset, sua kukaa kattele siellä, mut tulipahan käytyä. menin 17v just hyvä ikä siihen touhuun.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Käyty on... Tykkäsin (reipas meininki ja ulkoilma), mutta en fanaattisesti.

Tunnen sivareita, mutta en henk.koht. yhtään totaalia. Ihan ok, kaikki tekee omat ratkaisunsa ja ei siinä mitään. Jännää vaan, että n.2/3 osaa tuntemistani sivareista on hiukan harmitelleet, että sekin kokemus jäi näkemättä.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
tmk666
Neuvoja-Jack
Viestit: 554
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 9:37 pm

Viesti Kirjoittaja tmk666 »

Vapautettu vakinaisesta asepalveluksesta rauhan aikana,eli vihreellä passilla mennään. Eipä silloin aikanaan intti kiinnostanu oli muuta "tärkeämpää" tekemistä.
One,two,fuck you!
Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Viesti Kirjoittaja Howler »

Pyydän jo etukäteen anteeksi, että kysyn, mutta pakko kysyä kun en vieläkään ole saanut oikein kunnollista vastausta tutuiltani joilta olen kysynyt. Mitä pahaa siinä on, jos käy sivarin eikä inttiä? Niin kuin noin loppujen lopuksi? Kovin monen teksteistä & puheista olen saanut sen kuvan, että sivari on melkeinpä kirosana, joka sylkäistään suusta, miksi näin?

*menee jo valmiiksi nurkkaan ja suojautuu hiekkasäkkien taa*
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Howler kirjoitti:Pyydän jo etukäteen anteeksi, että kysyn, mutta pakko kysyä kun en vieläkään ole saanut oikein kunnollista vastausta tutuiltani joilta olen kysynyt. Mitä pahaa siinä on, jos käy sivarin eikä inttiä?

*menee jo valmiiksi nurkkaan ja suojautuu hiekkasäkkien taa*
Ei kai siinä mitään :) Jokainen tekee niin kuin parhaakseen näkee. Olen jotenkin antanut itseni päätellä, että aika monella sivarilla (joiden kanssa olen jutellut ja joista osan tunnen kavereina) on jonkin sortin autoriteetti kammo jota perustellaan niillä perinteisillä "-Mä en sinne halunnu lähtee leikkimään mitään sotaa ja pelleilemään." puheilla.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6782
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Howler kirjoitti:Pyydän jo etukäteen anteeksi, että kysyn, mutta pakko kysyä kun en vieläkään ole saanut oikein kunnollista vastausta tutuiltani joilta olen kysynyt. Mitä pahaa siinä on, jos käy sivarin eikä inttiä? Niin kuin noin loppujen lopuksi? Kovin monen teksteistä & puheista olen saanut sen kuvan, että sivari on melkeinpä kirosana, joka sylkäistään suusta, miksi näin?

*menee jo valmiiksi nurkkaan ja suojautuu hiekkasäkkien taa*
Minä olen sivarivastainen lähinnä siksi, että en ole kuullut siviilipalvelusta valinneilta vielä tarpeeksi hyvää syytä sille, että valitsivat juuri sivarin. Se "emmä niiku voi opetella tappamaan koska me ollaan niinku kaikki Äiti Maan lapsia" -paska ei kelpaa selitykseksi. Epäilen, että kyse on siitä, että palvelukseenastumista pelätään sen fyysisten ja henkisten vaatimusten takia. Jos taas oikeasti joku on sitä mieltä, ettei voi isänmaata puolustaakseen opetella eliminoimaan maahan hyökkäävää vihollista, en voi muuta kuin pitää imbesillinä.
ShipWreck
Martin Beck
Viestit: 789
Liittynyt: Ma Elo 06, 2007 11:58 pm

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

Howler kirjoitti:Mitä pahaa siinä on, jos käy sivarin eikä inttiä?
Asian laitahan on niin, että intti nähdään paljon miehekkäämpänä vaihtoehtona kuin sivari. Sivarin käyneitä katsotaan hiukan kieroon, eikä aina vain niin hiukankaan.
Vastaa Viestiin