... TOSIN; voipi olla, että nyt se napsahti sitten Saukelle.
Toinen kierros: GALLUP
Re: Toinen kierros: GALLUP
Ja Niinistö ollut vuodesta nakki mukana Suomen politiikassa eikä vieläkään ole saavuttanut sitä, mitä minun mielestäni niin kovasti haluaa -presidenttiyden. Ehkäpä Saulin pitäisi ottaa vinkistä vaari ja todeta ettei jotkin duunit oo vaan tarkotettu sille.
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
-
Judge Dredd
- Hetty Wainthropp
Kuvittele, että hakisit työpaikkaa ja olisit pätevin hakija virkaan, mutta työ annettaisiin mustaihoiselle ihonvärin takia. Haavisto kannattaa tätä.VoDKa kirjoitti:Ehkä, ehkä ei. Niinistön kuitenkin koen sen verran epämiellyttäväksi henkilönäkin, että mieluummin katson Haaviston kortin kuin jätän katsomatta.damfin kirjoitti:Niinhän se vaan on, että suurimmat huijarit, hyväksikäyttäjät ja kusettajat, ovat yleensä niitä parhaita puhujia joista heidän puhettaan kuunnellessa saa miellyttävän vaikutelman.
On vaikea katsoa, kun Stalin makaa vain murtuneena sohvalla.
"Ovatko suomalaiset pystyneet tekemään niin suuria tuhoja kunniakkaalle puna-armeijalle? Selittäkää minulle," vaatii Stalin.
"Ovatko suomalaiset pystyneet tekemään niin suuria tuhoja kunniakkaalle puna-armeijalle? Selittäkää minulle," vaatii Stalin.
-
Tiina
- Sherlock Holmes
^Whhhaattt? Onko oikeasti jossain sanonut noin??
Mä päätin tänään, että en äänestä ollenkaan. Tänään loppuu ennakkoäänestys, enkä viitsi näin vapaapäivänä nähdä sitä vaivaa, että lähtisin ajamaan 10 kilsan päähän. Enkä oikeasti edes tiedä kumpaa äänestäisin. Molemmat on ihan yhtä hyviä, vaikka nyt vähän provosin Saulin seksikkyydestä.
Mä päätin tänään, että en äänestä ollenkaan. Tänään loppuu ennakkoäänestys, enkä viitsi näin vapaapäivänä nähdä sitä vaivaa, että lähtisin ajamaan 10 kilsan päähän. Enkä oikeasti edes tiedä kumpaa äänestäisin. Molemmat on ihan yhtä hyviä, vaikka nyt vähän provosin Saulin seksikkyydestä.
-
Judge Dredd
- Hetty Wainthropp
Iltasanomissa oli jatkoon päässeille pressoille 20 kysymystä ja yksi niistä oli:Tiina kirjoitti:^Whhhaattt? Onko oikeasti jossain sanonut noin??
Positiivinen diskriminaatio tarkoittaa eriarvoisen suosimista. Miten suhtaudutte positiiviseen diskriminaatioon?
Haaviston vastaus:
"Sitä pitäisi edistää ja varata sille oma määräraha, sillä se vie kohti tasa-arvoa vähentämällä eriarvoisuutta: siinä ei suosita vaan autetaan samalle viivalle."
Ja tuostahan olikin kyse, kyllä, Haavisto sanoi juuri noin...Judge Dredd kirjoitti:Iltasanomissa oli jatkoon päässeille pressoille 20 kysymystä ja yksi niistä oli:Tiina kirjoitti:^Whhhaattt? Onko oikeasti jossain sanonut noin??
Positiivinen diskriminaatio tarkoittaa eriarvoisen suosimista. Miten suhtaudutte positiiviseen diskriminaatioon?
Haaviston vastaus:
"Sitä pitäisi edistää ja varata sille oma määräraha, sillä se vie kohti tasa-arvoa vähentämällä eriarvoisuutta: siinä ei suosita vaan autetaan samalle viivalle."
-
Judge Dredd
- Hetty Wainthropp
Positiivinen syrjintä on käytännössä sitä, että vähemmistöt menevät jonossa muiden ohi. Mutta suurin syy minulle olla äänestämättä Haavistoa on tuo Natura-jupakka jossa hän hääräsi takapiruna.
-
rosamarine
- Adrian Monk
Päätin saman asian jo aikoja sitten. Hetkittäin olen ollut lähellä äänestää jopa Niinistöä, mutten sittenkään. Haavisto ei ole edes vaihtoehto äänestyksen suhteen. Ympäristöministerinä Haavisto ei ehkä ollut vakuuttavin. Persoonana mulla tulee hänestä saamaton kuva, jos näin voi arvostella vaalien alla. Hypetys on ainakin kova, parempi voittakoon.Tiina kirjoitti:Mä päätin tänään, että en äänestä ollenkaan.
Onhan se jännä, että P.Haavisto ajaa vähemmistöjen etuja ja tasa-arvoa. Itselläni heteronaisena on tunne, että taidan täällä Suomessa kuulua vähemmistöön, kun en ole seksuaalisesti kiinnostunut naisista tai en antaisi omia muksujani homoparin kasvatettavaksi. Mutta niin ne ajat muuttuu ja tasa-arvon edetessä vai pitäisikö sanoa karatessa meillä on kohta täällä uusi freesimpi maailma ja transsukupolvi, joka lisääntyy, ei välttämättä niin luonnollisella, mutta uudella tavalla.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
-
Peräkylän Maigret
- Javier Pena
Positiivinen diskriminaatio särähtää monien korvaan, mutta harva tulee ajatelleeksi, että esim. kuulovammaisten tai lukihäiriöisten lasten koulunkäynnin avustaminen on positiivista diskriminaatiota siinä missä köyhien alueiden koulujen auttaminenkin. Harva olisi vastustamassa positiivista diskriminaatiota silloin, kun se koskettaa omaa lasta. Kaikilla ei ole yhtä hyvät lähtökohdat elämään, myös muilla kuin terveinä tai rikkaisiin perheisiin syntyneillä pitää olla mahdollisuus tasa-arvoiseen elämään.
Esimerkiksi Helsingin kaupunki myöntää Helsingin kouluille positiivisen diskriminaation rahaa, jonka tarkoituksena on ennaltaehkäistä sosiaalisten ongelmien kasautumista, lisätä koulutuksellista tasa-arvoa ja sosiaalista tasapainoa eri alueiden kesken. Rahaa saa tällä hetkellä neljäsosa Helsingin kouluista.
Positiivisen diskriminaation tukea saavat koulut, jotka sijaitsevat sellaisilla alueilla, joissa toimintaedellytykset eivät ole yhtä hyvät kuin muualla. Toimintaedellytyksiä arvioidaan seuraavilla kriteerillä: maahanmuuttajien osuus koulussa, koulun vetovoimaisuus (tätä kuvaa koulun oppilastase, joka mittaa koulukohtaisesti oppilaiden hakeutumista muuhun kuin omaan lähikouluunsa), huoltajien koulutustaso ja perheiden tulotaso.
Positiivista diskriminaatiota on myös verotuksen progressiivisuus. Vaikka itse olen hyvätuloinen niin en kannata tasaveroa. Se jolla on kyky kantaa vastuuta taloudellisessa muodossa myös kantakoot sitä. Olen myös elänyt toisenlaista elämää lapsuudessani 1960-luvun Suomessa,äärimmäisessä köyhyydessä ,ja en halua kenenkään joutuvan sellaista kokemaan.
Esimerkiksi Helsingin kaupunki myöntää Helsingin kouluille positiivisen diskriminaation rahaa, jonka tarkoituksena on ennaltaehkäistä sosiaalisten ongelmien kasautumista, lisätä koulutuksellista tasa-arvoa ja sosiaalista tasapainoa eri alueiden kesken. Rahaa saa tällä hetkellä neljäsosa Helsingin kouluista.
Positiivisen diskriminaation tukea saavat koulut, jotka sijaitsevat sellaisilla alueilla, joissa toimintaedellytykset eivät ole yhtä hyvät kuin muualla. Toimintaedellytyksiä arvioidaan seuraavilla kriteerillä: maahanmuuttajien osuus koulussa, koulun vetovoimaisuus (tätä kuvaa koulun oppilastase, joka mittaa koulukohtaisesti oppilaiden hakeutumista muuhun kuin omaan lähikouluunsa), huoltajien koulutustaso ja perheiden tulotaso.
Positiivista diskriminaatiota on myös verotuksen progressiivisuus. Vaikka itse olen hyvätuloinen niin en kannata tasaveroa. Se jolla on kyky kantaa vastuuta taloudellisessa muodossa myös kantakoot sitä. Olen myös elänyt toisenlaista elämää lapsuudessani 1960-luvun Suomessa,äärimmäisessä köyhyydessä ,ja en halua kenenkään joutuvan sellaista kokemaan.
Belker kirjoitti:Taisi Haaviston puheet Sudanin hommien merkittävyydestä olla kovasti liioiteltuja. Kesähommissa kävi, jenkit ja hollantilaiset olivat pettyneet, erotettiinpa vielä kaiken päätteeksi. - Suomessa kertoi, kuinka on tullut tutuksi heikompiosaisten tilanteeseen Sudanissa...
Wikileaks-vuoto Pekka Haavistosta
Julkaistu: 24.1.2012 14:08Päivitetty: 24.1.2012 14:12
Pekka Haavisto toimi vuosina 2005-2007 EU:n erityisedustajana Sudanissa ja Darfurissa. Hän otti EU:n edustajana osaa myös vuoden 2006 Darfurin rauhanneuvotteluihin ja oli yksi rauhansopimuksen todistajista.
Keväällä 2007 YK kutsui Haaviston erityisasiantuntijakseen Darfurin rauhanprosessin uudelleenkäynnistämistä varten. Haavisto toimi YK:n Darfurin erityislähettilään Jan Eliassonin neuvonantajana.
Presidenttiehdokas Pekka Haaviston (vihr.) suurimpiin meriitteihin kuuluu rauhanvälitystyö Sudanissa vuosina 2005–2007. Vuotosivusto Wikileaksin viime syksynä julkaisema diplomaattisähke paljastaa, että Haaviston asiantuntemus asetettiin kyseenalaiseksi Yhdysvaltain Sudanin-suurlähetystössä vuonna 2007.
Yhdysvaltain Khartumin-lähetystön sähkeessä todetaan, että muun muassa Yhdysvallat ja Euroopan unioni suhtautuivat ”varauksella” Haaviston nimitykseen YK:n neuvonantajaksi Darfurin kriisissä. Epäilyksen suurin syy oli se, että Haavisto, vastavalittu kansanedustaja, ei voinut muuttaa Sudaniin pysyvästi.
Lisäksi ”useat” suurlähetystön lähteet katsoivat, että Haavistolla ei ollut tehtävän hoitamiseksi ”riittävää uskottavuutta” Sudanin hallituksen eikä Darfurin kapinallisten keskuudessa. Näistä lähteistä mainitaan vain Hollannin edustajat Sudanissa. Nimeltä mainitsematon YK-viranomainen kehotti Yhdysvaltoja ottamaan yhteyttä YK:n alipääsihteeri Jean-Marie Guehenno’on, mikäli Yhdysvallat jakaa Hollannin huolen.
Juuri alipääsihteeri Guehenno kutsui Haaviston ”kesätöihin” auttamaan Darfurin rauhanneuvotteluiden uudelleenkäynnistämisessä, kertoi Haavisto elokuussa 2007 blogissaan. Haavistolla oli takana kahden vuoden pesti EU:n Sudan-erityisedustajana.
Ilmeisesti Yhdysvaltain hallitus ei ollut huolissaan. Haavisto piti väliaikaisen pestinsä YK:n erityisedustaja Jan Eliassonin neuvonantajana ja kiersi kesän ajan muun muassa Sudanin kapinallisjohtajia ja Arabiliiton edustajia tapaamassa. Tavoite oli koota konfliktin osapuolet neuvotteluihin jo kesällä 2007.
–Ja onnistuimme, korostaa Haavisto Uudelle Suomelle.
”Jäljet puhuvat puolestaan”
–Voisi sanoa, että jäljet puhuvat puolestaan.
Tansanian Arushaan kerääntyi elokuussa 2007 seitsemän sissiliikkeen johtajaa sopimaan tulevien rauhanneuvottelujen tavoitteista. Lokakuun varsinaiseen neuvotteluihin kaikki ryhmät eivät tosin enää tulleet.
Haavisto sanoo tienneensä, että Yhdysvalloilla ”oli toive” pysyvästi Sudaniin asettuvasta neuvonantajasta. Hän myöntää, että nimitys saatettiin kyseenalaistaa, ”kun amerikkalaiset kuulivat, että Eliassonin hommaa hoidetaan ikään kuin vasemmalla kädellä, että siinä on joku, joka asuu Helsingissä”.
Asettuminen pysyvästi Sudaniin ei kuitenkaan ollut mahdollista Haavistolle, joka oli keväällä 2007 noussut eduskuntaan 12 vuoden tauon jälkeen.
–Tein syksyyn asti minkä pystyin, ja minulla oli avustaja pysyvästi Sudanissa. Sain lopulta kiitosta amerikkalaisilta, kun kävin Washingtonissa raportoimassa, sanoo Haavisto.
Haavisto sanoo, että hän ei ole tietoinen arvostelusta, jota hollantilaiset Wikileaks-sähkeen mukaan kohdistivat hänen kokemukseensa.
–Se on amerikkalaisten arvio, en siihen puutu, hän kommentoi Wikileaks-sähkettä.
Haaviston mukaan myös Sudanin hallitus suhtautui lopulta positiivisesti valtuuskunnan saavutuksiin. Matkan varrella Sudanin viranomaiset epäilivät monia yrityksiä saada neuvottelut käyntiin ja karsastivat ryhmiä, joita neuvottelupöytään pyrittiin saamaan, Haavisto kuvaa.
Teppo Ovaskainen
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/119617- ... aavistosta
Tuosta artikkelista jonka linkkasit ei saanut sitä käsitystä mitä viestissäsi annoit ymmärtää.
Puhuit liioittelusta mutta artikkelin luettuani jäi tunne että linssiin on kustu nyt jonkun muun toimesta kuin Haaviston tai hänen tukijoukkonsa. Sinisilmäisesti ajatellen voisin olettaa sinun lukeneen artikkelin kiihdyksissä ja vain sillä yhdellä silmällä, jolloin kaikki olisi vain väärinkäsitystä ja vahinko.
Mutta hieman toisin tulkiten tuo voisi olla tahallista harhaanjohtamista sinun taholtasi.
Mikäli sinulla on tieto että, kyseisessä artikkelissa on siteerattu väärin Wikileaks-asiakirjoja ja
Haavistoa on arvosteltu erityisasiantuntijan toimen hoitamisesta ja erotettu työstä huonon tehtävästä suoriutumisen vuoksi, niin siinä tapauksessa sinun tulisi lähettää noottia artikkelin kirjoittaneelle Teppo Ovaskaiselle.
Kyseisestä artikkelista saa nimittäin sellaisen käsityksen että epäily onko Haavistolla tarvittavaa kokemusta ja valmiutta vaativaan tehtävään, oli ilmaistu välittömästi nimityksen tapahduttua.
Mistään itse työn arvioinnista tai potkuista ei tuossa mainita joten, jos sellaisen kohdan löydät niistä Wikileaks-asiakirjoista joita olet lukenut niin pistä siitä linkkiä ja lainausta tänne.
En halua tähän aiheeseen tämän enempää sekaantua, pisti vain hieman silmiin tuo epätasapaino
sanojesi ja antamasi lähteen välillä.
- maija turjukka
- Ainesta Watsoniksi
Höh, äänestys on näköjään jo päättynyt, enkä enää ehtinyt antaa kannatustani Niinistölle.
Joo, äänestin enakkoon ja pitkällisen (ja osin tuskaisenkin) mietinnän päätteeksi kallistuin sittenkin Niinistön puolelle. Lopullisesti kantani ratkaisi ehdokkaiden ura kokonaisuudessaan. Itse olen sen verran konservatiivinen, että en sulattanut Haaviston nuoruudenaikaisia valintoja. Perusteluja tässä:
Aivan sattumalta törmäsin Iltalehden artikkeliin Niinistön ja Haaviston koulumenestyksestä, jonka mukaan Niinistö oli vielä lyseossa keskiverto oppilas(arvosanat 6 tai 7), kun taas Haaviston todistuksessa olivat lähestulkoon kaikki arvosanat kiitettäviä (9 tai 10). Yo-todistuksessakin erot olivat huomattavat, Niinistöllä oli kahdesta aineesta c ja kahdesta aineesta a, Haavistolla neljästä aineesta l ja kahdesta aineesta c. Vaan mitä nuorukaiset sitten valitsivat yhteiskunnan tarjoaman koulupohjan jatkoksi?
http://www.iltalehti.fi/presidentinvaal ... 3_pd.shtml
Haavisto mielestäni viittasi kintaalla omille mahdollisuuksilleen tyytymällä toimittajan uraan (vaikkakin sen takana oli vahva ideologinen aate), kun taas Niinistö varmastikin teki hartiavoimin töitä päästäkseen oikeustieteelliseen ja opiskeli juristiksi.
En ole tarkemmin perehtynyt kummankaan ehdokkaan poliittisen uran alkuvaiheisiin, mutta luulen, että Haavisto ei olisi edes päässyt kansanedustajaksi (ja ministeriksi) minkään ns. vanhan puolueen ehdokkaana, kun taas Niinistö on edennyt poliittisella urallaan siitäkin huolimatta, että kykypuolueessa tarjokkaita on hänen lisäkseen ollut runsaasti.
Varmasti tänä päivänä Haavistokin on ansioitunut neuvottelija ja ihmisenä suvaitsevainen ja helposti lähestyttävä (ainakin Niinistöön verrattuna), mutta mä katson presidentin viran sen verran tärkeäksi, että tällä kertaa Niinistö on se ainoa oikea valinta. Näin mä sen tällä hetkellä näen, mutta sallin jokaiselle oman mielipiteen, enkä ala enempää asiasta väittelemään.
Joo, äänestin enakkoon ja pitkällisen (ja osin tuskaisenkin) mietinnän päätteeksi kallistuin sittenkin Niinistön puolelle. Lopullisesti kantani ratkaisi ehdokkaiden ura kokonaisuudessaan. Itse olen sen verran konservatiivinen, että en sulattanut Haaviston nuoruudenaikaisia valintoja. Perusteluja tässä:
Aivan sattumalta törmäsin Iltalehden artikkeliin Niinistön ja Haaviston koulumenestyksestä, jonka mukaan Niinistö oli vielä lyseossa keskiverto oppilas(arvosanat 6 tai 7), kun taas Haaviston todistuksessa olivat lähestulkoon kaikki arvosanat kiitettäviä (9 tai 10). Yo-todistuksessakin erot olivat huomattavat, Niinistöllä oli kahdesta aineesta c ja kahdesta aineesta a, Haavistolla neljästä aineesta l ja kahdesta aineesta c. Vaan mitä nuorukaiset sitten valitsivat yhteiskunnan tarjoaman koulupohjan jatkoksi?
http://www.iltalehti.fi/presidentinvaal ... 3_pd.shtml
Haavisto mielestäni viittasi kintaalla omille mahdollisuuksilleen tyytymällä toimittajan uraan (vaikkakin sen takana oli vahva ideologinen aate), kun taas Niinistö varmastikin teki hartiavoimin töitä päästäkseen oikeustieteelliseen ja opiskeli juristiksi.
En ole tarkemmin perehtynyt kummankaan ehdokkaan poliittisen uran alkuvaiheisiin, mutta luulen, että Haavisto ei olisi edes päässyt kansanedustajaksi (ja ministeriksi) minkään ns. vanhan puolueen ehdokkaana, kun taas Niinistö on edennyt poliittisella urallaan siitäkin huolimatta, että kykypuolueessa tarjokkaita on hänen lisäkseen ollut runsaasti.
Varmasti tänä päivänä Haavistokin on ansioitunut neuvottelija ja ihmisenä suvaitsevainen ja helposti lähestyttävä (ainakin Niinistöön verrattuna), mutta mä katson presidentin viran sen verran tärkeäksi, että tällä kertaa Niinistö on se ainoa oikea valinta. Näin mä sen tällä hetkellä näen, mutta sallin jokaiselle oman mielipiteen, enkä ala enempää asiasta väittelemään.
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Minfo-äänestyksen päättyminen oli minun moka, myönnän ketjun aloittajana syystä tai toisesta en laskenut päiviä äänestyksen päättymiseen vaan olisiko ennakkoäänestyspäivään asti..
Laitoin yp:lle viestiä asiasta että galluppia olisi (vielä) vähän aikaa jatkettu mutta se ei ilmeisesti ole mahdollista. Mutta syy siihen että gallup oli niin vähän aikaa voimassa on yksin minun mokani.
Laitoin yp:lle viestiä asiasta että galluppia olisi (vielä) vähän aikaa jatkettu mutta se ei ilmeisesti ole mahdollista. Mutta syy siihen että gallup oli niin vähän aikaa voimassa on yksin minun mokani.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
-
Kiiski Vastaranta
- Olivia Benson
Kirjoittaja Nooruska päivämäärä Ma Tammi 23, 2012 9:22 pm
Haavistoa, olen ylpeä Suomesta siitä, että oikeasti saimme homon toiselle kierrokselle.
(kyllä, vain homosyystä äänestän häntä)
Kirjoittaja Nooruska päivämäärä Ke Tammi 25, 2012 8:35 pm
^ Juu ei munkaan opintotuilla paljon Kokkareita äänestellä.
Presidentin seksuaalisella suuntautumisella ei ole mitään merkitystä huudetaan korostakseen sivistyneisyyttään toreilla ja turuilla, netissä ja reaalimaailmassa. Huudetaan myös et on rasismii ja suvaitsemattomuutta kiinnittää siihen huomiota.Kirjoittaja Nooruska päivämäärä To Tammi 26, 2012 3:39 pm
En tiedä omasta lähipiiristäni yhtäkään, joka olisi äänestänyt Haavistoa muusta kuin homo-syystä.
Sitten rynnätään äänestämään Pekkaa koska Pekka on homo
Tutkimus: Naiset muuttuvat tyhmemmiksi ryhmässä
Joidenkin naisten älykkyysosamäärä laskee pienryhmätyöskentelyssä. Sama ilmiö koskee myös miehiä, mutta vähemmän, kertoo Time-lehti.
http://www.iltalehti.fi/nainen/20120127 ... 8_na.shtml
Jotta ei olisi ihan mennyt naisten parjaamiseksi niin seuraavassa esimerkki miesporukan vaikutuksesta
Pekkaa kakkoseen
Haaviston kuva pakaraan!
PEKKA-FANI Vantaalainen Jarno Hakkarainen osoitti tukensa vihreiden presidenttiehdokkaalle Pekka Haavistolle perin erikoisella tavalla. - Mä olen Pekan puolella, komean Haavisto-tatuoinnin ottanut Hakkarainen sanoo.
http://www.iltalehti.fi/presidentinvaal ... 9_pd.shtml
http://www.iltalehti.fi/nettitv/?32689114
Kansanedustaja Pekka Haavisto myy taloaan – hinta lähes 1,7 miljoonaa
Haavisto sanoo olevansa puolisonsa kanssa projekti-ihmisiä, ja haussa onkin seuraava asuntoprojekti.
– Tämä talo oli viides kohde Helsingissä, missä tehtiin täysremontti. Vasara pysyy kyllä kädessä.
http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/muut. ... -miljoonaa
Hyvätuloisuuden kyllä uskon mutta muita saatan hiukan epäilläKirjoittaja Peräkylän Maigret päivämäärä Ke Tammi 25, 2012 11:41 pm
Itse olen hyvätuloinen,varakas,keski-ikäinen , lihaa syövä heteromies ja äänestän Haavistoa.
Kansanedustaja Pekka Haavisto myy taloaan – hinta lähes 1,7 miljoonaa
Haavisto sanoo olevansa puolisonsa kanssa projekti-ihmisiä, ja haussa onkin seuraava asuntoprojekti.
– Tämä talo oli viides kohde Helsingissä, missä tehtiin täysremontti. Vasara pysyy kyllä kädessä.
http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/muut. ... -miljoonaa
Niin vinkiksi kaikille Haavistolle ja hänen kampanjaansa rahoittakseen voi lahjoittaa edelleen rahaa tukitilin kautta sillä ”köyhä” ehdokas tarvitsee tukea.
Ultra Bra managerit haistoivat tässä markkinaraon ja tahkosi rahaa Pekalle ja nyt on kenties sinun vuoro.
Määrällä ei ole väliä olitpa sitten köyhä opiskelija tai Riku Rikas, ei silläkään ole aina niin väliä pääseekö ehdokas läpi, pääasia on jalo mieli ja hyvä tarkoitus.
Köyhä opiskelija voi aina vaikka huutokaupata vaikka huutonetissä korkokengät, pleikkarin, ihan mitä vaan Haavistoa tukeakseen. Vielä kerkeää.
Mä olen itse tykästynyt et se runotyttö olisi sopiva psessanlinnaan, olen sillai tullut runotyttöjen kans aina paremmin juttuu kuin kampaajien.
Runotytöt on olleet sillai niin kuin syvällisempiä kun taas parturikampaajat pintaliitäjiä.
Kauniimpanakin pidän tätä runotyttöä kuin tää parturikampaaja
Vaalit on saaneet viherhihulit ja viherhihuleiden tukijat täysin hurmioitumaan Haavistosta ja nyt viimeisin villitys on ottaa Pekkaa kakkoseen.
Joko moni MI:sää on ottanut Pekan kakkoseen?

Tiedelehti 27.05.2010 19:00
-Testosteroni vähentää sosiaalista sinisilmäisyyttä
-Testosteroni vähentää sosiaalista sinisilmäisyyttä
Kiitos nyt Kiiski Vastarinta viestieni (ja järjen juoksuni) analysoinnista, mutta sen nyt tietää Erkkikin ettei Vihreillä olisi edustajaa toisella kierroksella jos tämä ei olisi homo. 
-
Peräkylän Maigret
- Javier Pena
Jaa, enpä ole aivan samaa mieltä kanssasi tästä asiasta- Mielestäni Pekka Haaviston kokonaispersoonallisuus on se joka vetoaa. Ehkä joku äänestää häntä seksuaalisen suuntautumisen vuoksi mutta varmasti yhtä moni jättää tämän vuoksi äänestämättäkin.Nooruska kirjoitti:Kiitos nyt Kiiski Vastarinta viestieni (ja järjen juoksuni) analysoinnista, mutta sen nyt tietää Erkkikin ettei Vihreillä olisi edustajaa toisella kierroksella jos tämä ei olisi homo.
Pekka Haavisto olisi vain hyvä presidentti vuoden 2012 Suomeen. Ei Sauli Niinistökään huono ole ja äänestin häntä kuusi vuotta sitten molemmilla kierroksilla.
Pekka hallitsee ulkopolitiikan huomattavasti paremmin. Ymmärtää sen kompleksisuuden ja olisi oiva henkilö YK:n turvaneuvoston istunnoissa.
Arvojen takiahan minä Haavistoa olen äänestänyt. Olen samaa mieltä Pekan kanssa että Suomi on muuttunut kiusaajien luvatuksi maaksi ja kansakunnaksi jossa kaltevalle pinnalle joutunutta ei suinkaan auteta vaan mieluummin tönäistään lisävauhdin antamiseksi.
Aina asia ei ole näin ollut. Näyttääkin että aineellinen hyvinvointi ei generoi automaattisesti henkistä hyvivointia. Olenkin monesti miettinyt että jos joutuisin elämään lapsuuteni uudestaan nykyisin niin olisin varmasti koulukiusattu. Rikkinäisellä perheelläni ,jossa lapsuuteni vietin 1960-luvulla, ei olisi varaa ostaa minulle muotivaatteita,uusia kännyköitä, tietokoneita ja muita hilavitkuttimia ja sen takia erottautuisin joukosta ja olisin kiusaamisriskille altis. Ei minulla tuolloinkaan ollut kaikkea sitä mitä sen aikaisilla kavereillani mutta en joutunut sortamisen kohteeksi sen asian takia. Vaikka elämä oli puutteenalaista niin se oli ehkä henkisesti monessa suhteessa eheämpää. Ihmiset eivät tavoitelleet niin hektisesti yksilöllisyyttä vaan rakenteissa oli vielä paljon yhteisöllisyyttä. Toisista välitettiin aidosti enemmän. Parikymmentä vuotta aiemmin päättynyt maailmansota, jossa 80000 nuorta suomalaismiestä menetti henkensä,oli kuitenkin opettanut "Että kaveria ei jätetä" ja se motto kantoi arkipäivässä pitkään sen jälkeenkin.
Pekka Haavistossa meillä olisi hyvä presidentti. Kansaa eheyttävä, kiihkottomasti asioihin suhtautuva, hienovireinen diplomaatti, uusiin avauksiin kykenevä innovatiivinen ihminen, myös vastarannalla seisovan kanssa dialogiin pyrkivä. Sellaista ihmistä me tarvitsemme kansakunnan lyhdynkantajaksi tässä kiusaajien , perhesurmien, kouluampujien, nuorten itemurhaajien "Olet heikoin lenkki"-ilmapiirissä vuonna 2012.
Voisin sanoa, että kaikki eivät edes tienneet ennen näitä vaaleja kuka on Pekka Haavisto.