Näin voi ajatella jos liikenteessä ei itse ole ollut kovin mukana. Oma vaikutelma tapauksesta on että innokas aloittelija ei ole ottanut liikenteen riskejä riittävästi huomioon. Ikävä tapaus.Tessu kirjoitti: Ma Elo 12, 2024 4:43 pm Mutta Suomessa ei jarrutella!
Ollaan katos rallikansaa jos edellä ajava jarruttaa niin ohi vaan vaikka henki menis,esimerkkejä olis niin paljon ettei palstatila riittäis.
Vakuutus korvaa ja autot on turvallisia,näin kuulen usein kerrottavan,jopa minulle eteen ajanu kertoi kun kysyin syyllistä että oikeushan sen sitten olis ratkaissu.
Aikamoisia asenteita liikenteessä,ihmettelen vaan kun pahempia kolareita ei enempi satu...
Hinausauton kuljettaja kuoli yliajossa moottoritien tunnelien välissä ykköstiellä 8.8.2024
- Säde-Sisko
- Axel Foley
Re: Hinausauton kuljettaja kuoli yliajossa moottoritien tunnelissa ykköstiellä 8.8.2024
”En ole puolesta, enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin”
Re: Hinausauton kuljettaja kuoli yliajossa moottoritien tunnelien välissä ykköstiellä 8.8.2024
Itse ajoin Falckilla 4v aikanaan, silloin kun kuola-pete (kalliopohja, ex ojala) murhasi eksänsä, minun nyksän. Kerran Paimiossa Laiska ja Tyhmän roskakuski , peten ex kolleega pläräsi luuria kun olin ottamassa autoa lavalle ykköstiellä Turkuun päin, oikealla pientareella. Näin että liki vetää ja työtakin hupparin veti vetoketjun melkein kokonaan auki. Noh sitten tuli vähän ajan päästä paluu Rekan rattiin Pohjoismaihin ajeleman ja hyvä niin. 8.8. olin onnettomuusjonossa 1.5.t ja kiertotietä 4km ajettiin 40min...Törmäysautot oli muualla käytössä muttei aikanani eli 2015 asti vielä Suomessa.
Re: Hinausauton kuljettaja kuoli yliajossa moottoritien tunnelissa ykköstiellä 8.8.2024
kaukosäätimet jo lähes järjestään ollut jo yli 10v...Rckhrd kirjoitti: La Elo 10, 2024 2:11 pmOdotinkin että milloin joku valopää tulee kertomaan ettei moottoritiellä saa pysähtyä tai kävellä.lonesjucca kirjoitti: La Elo 10, 2024 1:16 pmMoottoritiellehän ei saa mennä edes mopolla ja vielä vähemmän siellä saa pysähdellä.Lane kirjoitti: La Elo 10, 2024 1:26 am Autokoulussa pitäisi laittaa ihmiset seisomaan moottoritien varteen, jotta kokisivat miltä tuntuu kun auto suhahtaa ohi. En ymmärtänyt itsekään ennenkuin kävin kaveria tienlaidasta hakemassa. Polvet tärisi kun kolmiota laitoin betoniseinän vierellä ja autot kaahasi vierestä. Sen jälkeen olen aina vaihtanut kaistaa tai hidastanut jos näen edes auton tien sivussa. Edes auton sisällä tien sivussa ei ihminen ole turvassa.
Onko noissa hinausautoissa hydrauliikan tms. hallintalaitteita oikealla puolella pelkästään?
Ja autoon pitää noustakkin mutta hydraulikahvat on myös molemminpuolin.Rckhrd kirjoitti: La Elo 10, 2024 4:19 pmNiin varmaan riippuu, mutta en ole tsiigaillut sen tarkemmin. Näköjään muutamissa myynnissä olevissa kake tai sitten takana oikealla.
Kai jossain vaiheessa on silti pakko olla ainakin sitomassa.