VoDKa kirjoitti:Minulla on kolme perusunta, jotka vaihtelevat teemoittain jatkuvasti. Idea on kuitenkin jokaisessa sama;
Ensimmäisessä pakenen poliiseja. Yleensä jään joka kerta kiinni. Olen tehnyt jonkinlaisen rikoksen, jonka tekemistä en yleensä muista juurikaan. Silloin kun muistan, on kyseessä oikeasti iso juttu; viimeksi räjäytin pommin koulussa ja uutisten mukaan (pääsin pakenemaan kyseisestä koulusta) kuolleita oli jopa 500.
Toisessa unessa minä kuolen. Tappaja on aina joku muu; yleensä noin keski-ikäinen ukko, joka joko ampuu/puukottaa/hukuttaa/silpoo minut. Kuoleman hetki on aina hyvä, rauhallinen ja lempeä. Toisinaan en kuitenkin herään unessa kuoleman jälkeen ja vaikka olen loukkaantunut, olen elossa.
Kolmannessa unessa olen vankilassa/siepattuna/koulukodissa. Aina kuitenkin niin, että joku toinen hallitsee menemisiäni ja tulemisiani. Yleensä näissä unissa pääsen liikkumaan kohtalaisen vapaasti ja jostain syystä yritän aina karata paikalta, mutta yleensä jään aina kiinni / antaudun. Vähintäänkin niin, että yritän piiloutua, mutta takaa-ajaja löytää minut aina.
Että siitäpä selittämään noita. Yleensä joka yö uneni on joku noista, joten olisi ihan kiva kuulla jos joku keksisi miten ne ovat jatkumona jatkuneet jo jotain 10-13 vuotta ainakin samojen aiheiden ympärillä.
Ensimmäinen unesi on ns. häpeäuni, eli teet kerrankin jotain, minkä kanssaihmiset huomaavat, mutta sitten kaikki menee päin helvettiä eli saat teosta rangaistuksen. Sinussa on varmaan paljon kanavoimatonta energiaa, joka ei tällä hetkellä pääse purkautumaan millään järkevällä tavalla.
Jokaisella ihmisellä on kuolemanvietti, ei siis pelkästään kuolemanpelko. Keskimmäisessä unessa taistelet sen kanssa. Vanha ukko on Jungin psykologian mukaan ns. vanha viisas mies, joka kuvaa yhtä puolta itsestäsi eli omaa yliminääsi. Tai jos olet jo itse keski-ikäinen, mies voi olla sinä itse, sillä unissa usein tuntematon vastakkaista sukupuolta oleva henkilö kuvaa ihmistä itseään.
Kolmannen unen auktoriteetti on myöskin oma yliminäsi, joka käskyttää sinua, kun tunnet halua tehdä jotain hallitsematonta. Onko sinulla usein tunne, ettet hallitse elämääsi kunnolla?
Itse näen pakenemisunia, kun elämässäni on ahdistusta aiheuttavia, selvittämättömiä asioita.
Tässä jotain tulkintaa. Viime kädessä jokainen ihminen kuitenkin itse ainoastaan voi tietää, mitä hänen unensa tarkalleen ottaen yrittävät hänelle kertoa.