Naiset vs. miehet (naisten ja miesten eroavaisuus)

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
markja
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markja »

Nyt mä en tiedä enää itkeäkkö vaiko nauraa. Lukaiskaapa tämä Ilta-Sanomien juttu.
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
Kalessin
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

sä varmaan koet nyt tulleesi huijatuksi, kun esinahan ohella lähti koko vehje :roll:
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

markja kirjoitti:Nyt mä en tiedä enää itkeäkkö vaiko nauraa. Lukaiskaapa tämä Ilta-Sanomien juttu.
Koetko tuon siis niin, että naiset voivat tasa-arvon nimissä viedä kenen peniksiä ikinä haluavat?
Katsa

Viesti Kirjoittaja Katsa »

Tuo on muuten sellainen asia joka minua risoo.
Ensin halutaan tasa-arvon nimissä armeijaan ja sitten kun sinne päästään, itketään kun siellä on niin miehistä. Vitun ämmät.
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Katsa kirjoitti:Tuo on muuten sellainen asia joka minua risoo.
Ensin halutaan tasa-arvon nimissä armeijaan ja sitten kun sinne päästään, itketään kun siellä on niin miehistä. Vitun ämmät.
.. Ja samoin itseäni naisena hävettää naisten tollanen käytös. Sama juttu kun se, ettei virkamies sais olla virkaMIES. Ei erityisjärjestelyjen tekeminen ole aina tasa-arvoa, vaan naurettavaa pelleilyä.
Minney Magia
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Minney Magia »

Aivan naurettava juttu!
Eikös se ole urosleijona, niin miksi ei sillä saisi olla penistä, häh? :)
Mitkäköhän perustelut on naissotilailla ollut? Seuraavaksi vaativat varmaan jellonalle pillua( siis näkyviin)!
Kaikki selviää joskus! Jos jokin ei ole selvinnyt,
kysymyksessä ei olekaan loppu.
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Minney Magia kirjoitti:Aivan naurettava juttu!
Mitkäköhän perustelut on naissotilailla ollut? Seuraavaksi vaativat varmaan jellonalle pillua( siis näkyviin)!
:lol:

Ompa joo kyl vammaista touhua, jotenkin tuntuu välillä, että ihmisillä ei ole tarpeeksi tekemistä niin pitää oikein keksiä toistaan typeriämpi ehdotuksia ja vetoomuksia.
Musta Nuoli
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Musta Nuoli »

Minney Magia kirjoitti:Aivan naurettava juttu!
Koskahan joku aktivisti vaatii penistä irti Englannin suunnalta, satoja vuosia vanhasta Cerne Abbasin kukkulakuviosta?
(http://en.wikipedia.org/wiki/Cerne_Abbas_giant)

Tuossa on tosin jo sekopäisen ahdasmielistä "tasa-arvoa" ja sensuuria kaipaaville äärifemakkoiskuryhmillekin tekemistä, Cerne Abbasin mies kun on yli 55 metriä pitkä ja yli 50 metriä leveä, ja "viivat" ovat sekä 30 senttiä syviä että 30 senttiä leveitä.

Cerne Abbasin miehessä on jollain esi-isällä ollut kova väsääminen, mutta ehkäpä työ on tehty ihan piruuttaan tulevaisuuden häirikköaktivisteja ajatellen?

Miekkosen terhakkaasti sojottava falloskin on vajaat kymmenen metriä pitkä, ja vastaisi mittasuhteiltaan normaalilla miehellä John Holmes -mallia, yli 26-senttistä hirviötä.

Leijonan peniksiä poistellaan, mutta sopii lähteä muokkaamaan tuota!
"Let each note I now play
be a black arrow of death
sent straight to the hearts
of all those who play false metal"
Spider
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Spider »

joey kirjoitti:Ja samoin itseäni naisena hävettää naisten tollanen käytös. Sama juttu kun se, ettei virkamies sais olla virkaMIES. Ei erityisjärjestelyjen tekeminen ole aina tasa-arvoa, vaan naurettavaa pelleilyä.
Mä oon taas sitä mieltä ettei kenenkään itseään kunnioittavan naisen tarvitse olla virkaMIES (rekkaMIES, postiMIES...).

Samaa mieltä olen tavallaan leijonan peniksestä kuin te muutkin (enkä vähiten sen takia, ettei peniksen eliminoiminen poista sitä tosiseikkaa että harjallinen leijona on edelleen uros). MUTTA... Mä en hyväksyisi jos oman (tulevan) ammattikuntani symboli olisi mies/miehinen, ja vieläpä vain siksi että vielä 1800 -luvulla kaikki ko. ammatin harjoittajat olivat kaikki miehiä. Tästä puheenollen, onko tuo Pohjoismainen taisteluyksikkö palkka-armeija?

muok. quotet ojennukseen...
Helvetti on toiset ihmiset. (Jean-Paul Sartre)
Katsa

Viesti Kirjoittaja Katsa »

No minua ärsyttää tuokin, että pitää ammattinimikkeet pistää yhtäkkiä uusiksi. Itse olen ainakin ollut tyytyväinen metallimies vuodesta 2000. Äitinikin oli rekkamies ja isä oli kotiäiti.
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

onhan tuo nimikkeiden vaihto typerää ja mielestäni korostaa eriarvoisuutta entisestään...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Spider
Olivia Benson

cicero kirjoitti:onhan tuo nimikkeiden vaihto typerää ja mielestäni korostaa eriarvoisuutta entisestään...
Perusteletko tämän, niin että minäkin ymmärrän. Miten neutraalien ammattinimikkeiden lanseeraaminen korostaa eriarvoisuutta?
cicero
Michael Knight

mikä on sellainen NEUTRAALI nimike? Minun mielestäni esim. sana puhemies on neutraali siitä huolimatta että siinä on sana "mies" yhdessä sana "puhe" kanssa puhemies riitta uosukaista kukaan tuskin luuli mieheksi vain siksi että nimike oli puhemies. Nuo ovat vakiintuneita nimikkeitä.

Lakataan sitten puhumasta myös isänmaasta koska esimerkiksi minulle tämä on enemmän äidinmaa kuin isänmaa koska mun isä ei ole täältä...mutta joo, käytän silti nimitystä isänmaa, koska se on vakiintunut käytäntö ja olen itse syntynyt täällä.

ja nainen voi olla lakimies siinä missä mieskin ei tarvits ekutsua asianajajaksi ei siitä lakimies nimityksestä kukaan oikeasti hermostu...

Pitäisikö muissa maissa vallan luopua maskuliineista ja feminiineistä koska se on tasa-arvoa loukkaavaa?

Mulle tämä on ehkä hieman eri asia kuin ihan selvästi suomenkieliselle...koen tuollaisen neutraloinnin sellaisena eleenä että pyritään keinotekoisesti luomaan jotain sanoilla kun oikeasti tasa-arvon saa aikaiseksi vain teoilla...en myöskään koe, että todellisuudessa kaikenlaisilla tehdyillä muutoksilla "tasa-arvoa" päin olisi ollut suomessa nimenomaan positiivinen vaikutus naisten asemaan....päinvastoin moni entisestään korostaa eriarvoisuutta koska asenteet eivät koskaan voi niin täydellisesti muuttua kun olemme kuitenkin naisia ja miehiä eli eri sukupuolta...ja sen määrää biologia ei sanasto.
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Spider
Olivia Benson

Sori nyt cicero, mutta kiersit mun kysymyksen etkä edes kovin taidokkaasti. Mulle on ihan helvetin sama miten muissa maissa toimitaan. Täällä mä asun ja tulen asumaankin, todennäköisesti. Ei mielipide ole mikään perustelu. Millä tavoin asianajaja, postinjakaja ja vaikka rekankuljettaja eivät ole neutraaleja sanoja? Mun mielestä puhemiehelle voisi ihan yhtälailla keksiä muun nimikkeen, samoin kuin isänmaalle ja vaikka äidinkielellekin..
Ja ei ole olemassa sellaista kuin vakiintunut nimike, koska uusia sukupolvia syntyy. Mihin se nimike vakioituu? No ihmisten aivoihin tietysti! Et sinäkään varmaan kutsu mustaihoisia neekereiksi vaikka isoisällesi se ehkä oli ihan normaalia?
cicero
Michael Knight

ihan miten vain haluat asian esittää. Sanoinhan että minun mielestäni vaikka ammattinimikkeissä kaytetään sanaa mies niin se on mielestäni neutraali ja tämä ns. neutralointi muuten ainakin oikeassa työelämässä aiheuttaa kaikenlaisia hyvinkin ilkeitä vitsejä mitä tulee naiskollegoihin eikä naiset pääse sen enempää parempiin virkoihin sen takia kuin ennenkään. Juuri eilen luinkin että nämä Suomen tasa-arvo uudistukset vuosien aikana eivät ole parantaneet naisten asemaa työelämässä viimeisen 20 vuoden aikana.

Toisin on monissa muissa maissa jossa tämän tiimoilta ei ole tehty juurikaan mitään uudistuksia, eikä sille ole ollut tarvetta. Se kuulemma johtuu siitä että muualla maailmassa naiset keskittyvät enemmän työntekoon ja tuloksiin kuin siihen että vaativat sellaista mihin eivät ole oikeutettuja vain tasa-arvon nimissä..tämä viimeinen ei kuulunut kyseiseen tutkimukseen vaan on eräästä talouspuolen lehden haastattelusta jossa haastateltiin isoja pamppuja, naisia sekä miehiä jokunen aika sitten. Tämä ei tarkoita sitä että its enäen asian nimenomaan samalta kantilta.

Olet hyvinkin väärässä ja katsot kapea-alaisesti jos sinua ei kiinnosta mitä suomen ulkopuolella tällä rintamalla tapahtuu sillä kaikki se vaikuttaa suomeenkin. Parhaimmat työpaikat suomalaisnaiset ovat saaneet suomen ulkopuolelta ihan omalla osaamisellaan...ilman mitään sukupuolikiintiöitä...suomessa hyvänkin paikan saanut nainen saa tuntea nahoissaan että on täyttänyt sukupuolikiintiötä sillä että todelliset päätökset tekevät sittenkin miehet...onhan niitä tietty muutama hassu poikkeus...

Tämä tasa-arvo kiinnostaa minua erityisen paljon ja on hassua huomata että varsinkin nuoret naiset jotka palavasti puhuvat tasa-arvon puolesta ovat itseasiassa varsinkin toisia naisia kohtaan hyvinkin sovinistisia, mistäköhän sekin johtuu....

mun puolesta ei tähän sen enempää ja alunperin kyse olikin omasta mielipiteestäni jota ei sitten olisikaan saanut esittää :roll:

ai niin tuohon neekeri-juttuusi, mulla on pari ystävää, mustaihoista jotka puhuvat neekereistä en pidä sitä rasistisena koska hekään eivät pidä mutta he eivät asu suomessa eivätkä tiedä että se on rasistinen ilmaus vaikka olenkin sen heille selittänyt....
Vastaa Viestiin