Sirpa kirjoitti:Ei minulla mitään ohi mene, mutta ehkä et ymmärrä jotakin tästä: - Lahden kallo murskattiin tuon häkepuhelun aika (häkenauhalta kuuluu voihke), koska se on kuolin syy, ja siihen on käytetty raskasta metalliesinettä. Ennen tätä ei "hyödyttäisi" peseytyä, ja myös tuo alle minuutin aika tarvitaan tuon vaatteen ja tappovälineen hävittämiseen.
Siis aikataulussa on saatava vähintäinkin tuo alle minuutin aika riittämään tuon metallimoukarin ja vaatteen hävittämiseen myös.
Ikävää teidän spekulointienne kannalta, mutta nyt tuosta rikotun ikkunan pielistä on löytynyt ruskeita kuituja ikään kuin siitä olisi joku poistunut, ja tuo ruskeakuituinen vaate on hukassa.
Ei vaan hän on murskannut miehensä kallon tässä punaisessa asussa. Aiempi ruskeavaate on pois hänen päältään tässä tilanteessa. Samoin peseytyminen on tapahtunut aiemmin. Voi olla toki mahdollista, että hän on tehnyt sen toisenkin kerran tämän varsinainen surmatyön jälkeen.
Korjaisin sen verran oletustasi siitä, että "kallon murskaaminen" aiheuttaisi massiivisen verenvuodon joka räjähdyksenomaisesti leviäisi ympäriinsä, vääräksi. Pää siis ei "räjähdä", vaan on aivan mahdollista että kahdella iskulla verta ei leviä kuin hyvin vähän ympäriinsä. Yleensä verikuvio syntyy itse osumasta ja välineenä käytetystä esineestä, kun sitä liikutetaan nopeilla liikkeillä.
Aiemmin on jo kerrottu, että häke-nauhalta ei kuulu ulkopuolisen henkilön liikkumista talossa puhelun aikana. Senpä takia tämä "ruskeapaitainen henkilö" ei ole voinut liikkua talossa tai poistua talosta puhelun aikana.
Puhelua kuulematta ja aikatauluttamatta on mahdotonta sanoa, kuinka paljon Auerilla on ollut ns. tyhjää milläkin hetkellä. Hänen on kyllä kerrottu olleen tietyn ajan pois itse puhelimesta, mutta tänä aikanakin hänen liikkeitään tai puhetta kuuluu nauhoitteesta. Se kutistaa mainitsemaasi "alle minuutissa riisuutuminen, pesu, uuden vaatteen pukeminen, surmavälineen piilottaminen" aikajanaa vielä lisää ja tekee siitä näin ollen melko haastavan, jos ne todellakin tapahtuvat kuten väität.
Olisi todella mielenkiintoista nähdä puhelun aikajana, jotta selviäisi mitä milläkin hetkellä tapahtui. Se toisi lisäinfoa itse sanojen ja äänien lisäksi.