Gustafssonin vammat

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Sariola
Horatio Caine

Re: Gustafssonin vammat

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Kyllä minä veikkaan, että "metskaaminen" tarkoittaa tässä nimenomaan onkimista. Toisekseen on siellä rannalla voinut olla muiden onkimiesten jättämiä vapoja myös Boismanin käyttöön. Tuollainen onkivarustus on retkellä tavallinen, vapa hankitaan paikan päällä.

Sepi oli jo palannut onkireissultaan takaisin. NG on voinut hyvin olla siinä välissä teltassakin tai on istuskellut rannalla muuten vain. Mikään ei viittaa minkäänlaiseen riitaan, "maassa vallitsi rauha ihmisten kesken". Kukaan ei ollut enää humalassa. TM kirjoitteli lauluvihkoon aikansa kuluksi.

Siitä eteenpäin onkin sitten suuri tuntematon. Jospa tämä joukko meni todella nukkumaan, ja ne kaksi miestä Keskiniemen kärjessä olivatkin muuta joukkoa. Ei heitä ole tunnistettu varmuudella. Jospa SB tuli ongelta klo 3 ja porukka meni telttaan nukkumaan noin klo 3.15, eli ennen rouva Karjalaisen ilmestymistä vastarannalle pyykkäämään. Päähänsä iskun saaneen NG:n muistamisia tuolta ajalta ei ehkä kannata pitää kovin luotettavina. Näinkin voi ajatella tapahtuneen.
Navetanhajuinen
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Navetanhajuinen »

Tuulikin kirjoittamana tuskin tarkoittaa onkimista, pikemminkin riitelemistä. Ehkä MZ särettiin toisten toimesta ja Sepi kävi ojentamassa porukoita ja kosto tuli myöhemmin kohdistuen teltassa oleviin henkilöihin.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ainoa syy siihen, etti Gussen juttuihin kannata uskoa, on se känni, jonka takia muisti on huono ja morkkis pirunviinan takia sitä vielä lisää.

Mikään isku ei saa ukkoa juttelemaan tuollaisia perättömiä ja suoranaisia valheita, vaan pelko jostain!

No noita pelkoja voi itse kukin miettiä mielessään, mikä olisi saattanut olla se suurin pelko viattomalla redulla (slangia), joka sitten päättyi kaikkein kamalimmalla tavalla?
Sariola
Horatio Caine

Miten välttää känniin tuleminen? Kas siinä vasta kysymys.

HESSU kirjoittaa:

"..... Kyllä kännistä on helppo matkia, ja kenties Seppo teki juuri niin, rehti ja sporttinen kun oli.

Kyllä minäkin ensi känniäni leikin, ei siinä mitään, ja sen me "otimme" kaverini kanssa Herba merkkisestä liköristä, jota oli kaksi ruukkua!

Kaveri kun tarjosi huikkaa, otin muka napsut, mutta laitoin kielen pullon suun eteen, ettei likööriä, vaikka hyvän makuista olikin, päässyt suuhun, känni pelotti enemmän.

Pakosti sitä jonkin verran huppeliin tuli, mutta showta se oli kaikki tyyni.

Stadiin piti mennä isottelemaan, ja kaveri ihmetteli, kuinka hänellä meni viina nuppiin, mutta minä olin lähes selvä, no en tietenkään kertonut syytä.

No sitten se eka oikea jurri olikin sitten kamala, mutta sen olen kertonut jo aiemmin, joten sen kiljun maku tuntuu vieläkin suussani kun juttua muistelen! ....."

----------------------------------------------------------

Kaksi ruukkua Herba-merkkistä likööriä ja Hessun kännileikit. Känni pelotti.
=================================================================

Toinen tytöistä oli kirjoittanut muistivihkoon: "Sepi ja Nisse olivat kännissä". Se on Hessun mielestä väärin, sillä hänen mielestään vain Nisse oli ollut kännissä juotuaan kaikki viinat yksin. Niinpä Hessu esittelee tekniikan miten likööriä ei pääse suuhun.

"... Kun kaveri tarjosi huikkaa, otin muka napsut, mutta laitoin kielen pullon suun eteen, ettei likööriä, vaikka hyvän makuista olikin, päässyt suuhun, känni pelotti enemmän.

Tässä maan mainio ohje kaikille liialliseen viinankäyttöön taipuvaisille. Kannattaa kirjoittaa ohje muistiin!

Hessun suuri keksintö - ei tule enää känniä ja ilkeää krapulaa!
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Niin se vaan on Sariola, että tuo on aivan mahdollista, että muut eivät juopotelleet kuin Gustafsson. Tuollaisesta jumatekniikasta, jossa ollaan vaan juovinaan, on kuultu aiemminkin ja eri yhteyksissä kuin Bodom. Ei se mikään uusi keksintö ole. Ehkäpä juuri siitä syystä Tuominen moneen otteeseen kysyi Gustafssonilta kuinka sitä viinaa juotiin. Lasiin kadettuna juomattomuutta on vaikeampi esittää. Pullonsuusta juotaessa se on helppoa, juuri noin miten Hessu sen selvittikin.

Uhrien juomattomuudesta faktaa on, että heidän verestään alkoholia ei löytynyt. Tulos oli NOLLA promillea. Sitävastoin Gustafsson kertoi, että "maailma pyöri" nukkumaan mentäessä. Muistipa Gustafsson tuonkin seikan, sitä pirunwiinaa oli tullut hörpittyä. Jostakin kumman syystä promilleja ei häneltä tutkittu. Oliko hyvää hoitoa? Poikahan olisi voinut olla vakavan alkoholimyrkytyksen partailla.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Hessu52
Watson itse

Katsos Sariola, sinä kun olet ilmeisesti äitisi helmoissa kasvanut ja sinulta puuttuu kokonaan todellisen elämisen kokemus, niin sinulle tuollaiset asiat ovat vieraita ja niitä täytyy sinulle kertoa, mutta se taitaa olla silti sinulle liian vaikeatajuista, mutta eipä noita juttuja voi sinulle oikein yksinkertaisemminkaan kertoa.

Katsos Sariola, kun fakta on se, että Gusse kaverisi on ollut ainoa joka on todistettavasti nauttinut alkoholia, sillä kuten awa kirjoittaa, uhrien verestä ei löytynyt alkoholia.

Gustafssonni sen sijaan kertoi heidän nauttineen alkoholia, joka pani maailman pyörimään, se tässä on pointti, eli Gusse kuili leijonan osan viinaksista, Sepi taisi vain näytellä känniläistä ja onhan meillä erään lapsitodistajankin lausunto, jossa hän kertoi nähneensä teltalla kännisen nuorukaisen, joka on ollut kaiketi juuri kaverisi Gustafssonni!
Sariola
Horatio Caine

Hessu52 kirjoitti:Katsos Sariola, sinä kun olet ilmeisesti äitisi helmoissa kasvanut ja sinulta puuttuu kokonaan todellisen elämisen kokemus, niin sinulle tuollaiset asiat ovat vieraita ja niitä täytyy sinulle kertoa, mutta se taitaa olla silti sinulle liian vaikeatajuista, mutta eipä noita juttuja voi sinulle oikein yksinkertaisemminkaan kertoa.

Katsos Sariola, kun fakta on se, että Gusse kaverisi on ollut ainoa joka on todistettavasti nauttinut alkoholia, sillä kuten awa kirjoittaa, uhrien verestä ei löytynyt alkoholia.

Gustafssonni sen sijaan kertoi heidän nauttineen alkoholia, joka pani maailman pyörimään, se tässä on pointti, eli Gusse kuili leijonan osan viinaksista, Sepi taisi vain näytellä känniläistä ja onhan meillä erään lapsitodistajankin lausunto, jossa hän kertoi nähneensä teltalla kännisen nuorukaisen, joka on ollut kaiketi juuri kaverisi Gustafssonni!
Tuossa Hessu tekee monenlaisia olettamuksia, jotka ovat vain arvauksia ja osuvat lähes säännöllisesti harhaan.

Jos alkoholi on juotu esim. klo 18 - 21 ja surmat olisivat tapahtuneet klo 5, olisi alkoholin poistumiseen elimistöstä jäänyt aikaa 8 tuntia. Lauluvihon merkintöjen mukaan molemmat pojat olivat kännissä. Ei ole tietoa, mikä olisi ollut lukema, mikäli myös NG:n osalta olisi alkoholitesti suoritettu. Tuo kännissä olo oli tapahtunut jo edellisenä iltana ja siitä oli runsaasti aikaa kulunut. Ei ole tietoa siitä, minkä verran kukin oli juonut alkoholia. Hessun arvio on pelkkää olettamusta, eikä todellista tilannetta tunneta.

En ole missään tapauksessa "äidin helmoissa kasvanut" vaan pikemminkin sen täydellinen vastakohta. Gustafsson on minulle täysin outo henkilö. Minusta vain ei tunnu oikealta, että henkilöä, jonka oikeus on todennut syyttömäksi, kohdellaan siitä huolimatta kuin syyllistä, vieläpä koettaen muuntaa tiedossa olevia tosiasioita oman näkemyksen mukaisiksi. Minulla ei ole mitään tietoa varmasta syyllisestä. Omassa mielessäni epäiltyjä on kyllä useampiakin.
Hessu52
Watson itse

Lässyn, lässyn, Sariola!

Kuka se täällä on oletellut ja lässytellyt skeidaa kaikkein eniten?

Sinulla on siis todisteet, että Seppo ja tytöt ovat myös juoneet alkoholia, vaikka Gusse kaverisi kielsi tyttöjen juonnin.

Kuten aiemmin kerroin, Seppo on voinut ihan hyvin tehdä niin kuin minä ensikokeiluni kanssa, että oli juovinaan, sekä näytteli kännisempää, kuin olikaan.

On hän saattanut sanoa suoraan, ettei ota ollenkaan, koska Tuulikki ei halua hänen ottavan, joten Gusse on ollut varmaan vain mielissään, jos on saanut kuilia kitusiinsa kaiken viinan yksinään.

Silloin on varmaan viina ollut "pirunviinaa" ja maailma kieppunut, eikä lempimishommista ole tullut mitään.

"Sekös on sorsaa suuresti hatuttanut, kun on koski kuivana kohissut"!

Nuo kuitenkin oletusta, mutta aivan mahdollisia ja joku niistä on kutakuinkin se oikea!

Eikö siitä Ciutrusliköri pullosta löytynyt myös Jaffan jäänteitä, eli pullon suusta on mitä ilmeisemmin dokattu, no onko pullo edelleen tallella, josko siitä saisi vaikka DNA-näytteen, kuten siitä kellon risastakin, heh!
Sariola
Horatio Caine

Hessu52 kirjoitti:Lässyn, lässyn, Sariola!

Kuka se täällä on oletellut ja lässytellyt skeidaa kaikkein eniten?
Tuossa ominaisuudessa Hessu on kyllä täällä ylivoimainen ykkönen.
Juuri sitä lässyn-lässyn skeidaa! Se on Hessun ominta aluetta.
Myönnetään! Siinä Hessu on kyllä ykkönen. :D :D :D
Sariola
Horatio Caine

Jos nyt puhutaan vähän aiheestakin, eli Gustafssonin vammoista:

Olen tuntenut henkilön, joka on liikenneonnettomuudessa kaatunut ja lyönyt päänsä tiehen. Siitä oli seurauksena, että ei muistanut siitä tapauksesta mitään ja esiintyi vaihtelevia muistihäiriöitä. Ei muistanut esim. hyvin tuntemansa kaverin etu- eikä sukunimeä, vaan käytti kiertoilmausta. Puhui kyllä muuten suhteellisen sujuvasti. Niinpä olen tässäkin NG:n tapauksessa suhtautunut hänen kertomuksiinsa yön tapahtumista suurella varauksella. Siinä on ehkä kyselty sellaisia asioita, joista ei ole ollut todellista muistikuvaa vaan vain hajanaisia muistikuvia. Vastaukset eivät välttämättä ole aivan todenmukaisia. Päähän kunnon kolautuksen saanut on hyvin epäluotettava muisteluksien kertoja. Voi hyvin myös "muistaa väärin".

Oppinut oon
SanooHessu
30.11.2010 20:54

Kyllä valokuvasta voi päätellä, että Hessu on oppinut ottamaan kielen myös pois siitä pullon suulta, ja antanut kallisarvoisen aineen valua vapaammin. Oppia ikä kaikki. Ei ole tuo aine varmaankaan aivan vierasta. Kyllä varmaan myös SB on osannut ottaa kielen tieltä pois koskapa tyttö kirjoitti, "Sepi ja Nisse olivat kännissä". Molemmat. Yhtälailla. Siinä kumoutuu toiveajattelu, että vain toinen olisi juonut kaiken alkoholin. Vaikea on kumota tytön kirjallista merkintää! Vähän tökkii tuo toiveajattelu. :-)
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:Jos nyt puhutaan vähän aiheestakin, eli Gustafssonin vammoista:

Olen tuntenut henkilön, joka on liikenneonnettomuudessa kaatunut ja lyönyt päänsä tiehen. Siitä oli seurauksena, että ei muistanut siitä tapauksesta mitään ja esiintyi vaihtelevia muistihäiriöitä.
Kyllä kyllä. Mutta Gustafssonin tapauksessa muistaminen olikin hieman erilaista, ja siihen esimerkisi neurokirurgi Öhman puuttui todistajanlausunnossaan. Gustafsson muisti ja kertoi elokuvankirkkaasti illan tapahtumat teltassa viimiseen hetkeen asti. Mistä mahtoi tuo johtua? Johtuiko tämä ehkä siitä, että lääketieteellinen kokemus tai tieto, ei kertojalla ollutkaan sillä tasolla, että olisi tuon tiennyt lähes mahdottomaksi yhtälöksi?

- hymm -

Ressu>>
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Ressu>> »

Nimenomaan, siihen viimeiseen hetkeen ennen rytinää. Sen jälkeen onkin sekavaa. Eikö tuo muistin pelaaminen viimeiseen hetkeen asti merkitse myöskin sitä, ettei mitään varsinaista kännitilaa ole ollut?
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Ei - vaan päinvastoin. Se kertoo siitä, että kaikki ei täsmää, koska siitä ei pitäisi muistaa mitään. Se olisikin ollut paljon uskottavampi selitys, mikäli Gustafsson olisi kertonut, että - "olin niin juovuksissa, että en muista nukkumaan menemisestä yhtään mitään". Tuohon muistamattomuuteen olisi sitten voinut olla myös vammasta aiheutunut syy - mutta näin ei ollut, vaan Gustafsson kertoi kaiken sillä muisti kaiken elokuvankirkkaasti. Mistä tällainen epätodennäköisyys sitten kieliikään?

- hymm -

Misri
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Misri »

^^ Voisi se tietenkin viitata siihen, että aistit ovat pelanneet kirkkaasti. Kuitenkin se NGn viimeinen muistikuva murhaajan rumasta naamasta, takin napeista ja seisomapituudesta, jonka NG oli nähnyt päänsäkohdalla olleen viiltoaukon kautta. Se kuva ei kuitenkaan voi pitää paikkaansa. Verijälkien mukaan teltan takapäädyn sisäpuolella, sen keskivaiheilla, oli heilahdusverijäki, joka on syntynyt verisen astalon takaisinpaluu heilahduksesta. Eli murhaajan on täytynyt olla ainakin vyötäröä myöden teltan sisällä.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Hypnoosikertomus on myöskin tarkkuudessaan hyvin mielenkiintoinen.

Kertomus nukkumaan menemisestä saattaa kuulua siihen osastoon, että kaikki eivät tuota kertomusta usko. Joku saattoi epäillä, että Gustafsson on keksinyt koko tarinan? Veikkaanpa, että Tuominen, joka oli näitä jorinoita tuntikausia kuunnellut, teki niistä omat johtopäätökset. No, ehkä hänkään ei aivan yksin ollut niiden päätelmiensä kanssa?

- hymm -

Lukittu