Juha Joutsenlahti

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Valhalla
Watson itse

Re: Juha Joutsenlahti

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Poliisilta peräisin oleva huhu jota en voi lainkaa vahvistaa, kertoi ettei KRP halunnut/voinut juttua ottaa vaan vaati, että porin poliisi setvii ensin itse rikospaikkatutkimuksen sotkut ja mm eristyksen pettämisen.
pikasso
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja pikasso »

Onhan se selvä, että työpaikkakiusaaminen on todella vakavasti otettava asia. Ihmettelen kuitenkin JJ:n kommentointia aiemmin. Haastatteluissaan hän on ollut hyvin tyytyväinen työpaikkaansa mihin silloin siirronkin sai. Miksi tämä on tullut ilmi vasta nyt ja eikö poliiseillakin ole työsuojelua vaikka sitten riippumattomissa elimissä.
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Tajutkaa nyt hyvät kirjoittajat, että jos joku teidän mielestänne on käsittämätöntä, niin se on siellä teidän omien korvien välissä - te siis ette käsitä. Itse juttu ei ole käsittämätön. Jos se olisi niin silloin minäkään en sitä käsittäisi, ja näin ei ole.

Valhalla - puhut potaskaa.

Koska sama poliisi on tutkinut omat rikkeensä/rikoksensa. Tässä tapauksessa eristyksen pettämisen poliisin sisältä.

"Työpaikkakiusaaminen" on koodi kuten "postinkantaja" ja myös "taksikuski" samanlainen on myös "työperäinen stressi", joka saa kantamaan kultakolikot Suomen Rahapajasta tai polttamaan Tampereella pizzerioita.

Vähän samaan tapaan kuin muualla on operaatio Grange tai operaatio Galgo, Puerta tai operaatio Nordic. Meillä se on "työperäinen uupumus" tai "työpaikkakiusaus" mikä mukavasti vähättelee - kuten "Myllylän tietojen vakoilu poliisirekisteristä", josta on syyttessä 150 poliisia - asiat suurelle yleisölle, joista ei pystytä lain mukaan julistamaan 60 vuoden salaisuutta, eikä kansan auktoriteettiusko mene. Suomalaisilla se tuntuu olevan rajatonta.
Alethes doksa meta logu
Sirpa

Suoraan sanoen tuo koodittelu, vihjailu ja suomalainen rivienvälistä kirjoittaminen, ja salaiset käsittelyt mitkä kuvastaa jättimittavaa sensuuria on äklöttävää - kuten se, että JJ:n kirjettä ei julkaistu, kun se sisältää "arkaluontoista asiaa".

Kun on muualla tottunut sata kertaa suorempaan ja rehellisempään meininkiin, niin kaikki tuo edellä mainittu toiminta on vain kansan huijaamista. Toisaalta, kun olen seurannut kirjoittajien kykyä oivaltaa ja olla manipuloitavissa, niin alan kyllä ymmärtää tuon poikkeavan menettelyn tarpeellisuudenkin.

Kansa ei yksinkertaisesti vain ymmärrä totuutta, eikä sillä luultavasti ole heille edes mitään merkitystä - ei kait Suomi muuten olisikaan näin järkyttävässä jamassa.
Alethes doksa meta logu
jmit
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja jmit »

Joutsenlahti kirjoittaa Paateron roolista seuraavaa:

"Kun murhasta oli kulunut noin 3 kuukautta, ehdotin silloiselle vs. poliisipäällikkö Matti Kulmalalle jutun siirtämistä KRP:lle. Juttu oli osoittautunut tavanomaista vaikeammaksi eikä tutkintaryhmä ollut päässyt tekijän jäljille. Jutun tutkinnanjohtajuuden lisäksi minulla oli johdettavani RTP (rikostietopalveluyksikkö) ja paljon työllistänyt huumeryhmä. Pääperusteena siirtoehdotukselleni oli kuitenkin se, että me emme olleet saaneet kiinni tekijää. Ajattelin, että KRP voisi katsoa asiaa ”uusin silmin” ja keskittyä siihen täysipainoisesti. Kulmala suostui pyyntööni, minkä vuoksi otin yhteyttä KRP:n Turun yksikön päällikkö Heikki Kopperoiseen. Kopperoinen suostui ehdotukseeni ja määräsi uudeksi tutkinnanjohtajaksi Teijo Ristolan. Olin tyytyväinen ja ehdin antaa jo Satakunnan Radion toimittaja Tapio Termoselle haastattelunkin vaihdosta. Silloinen lääninpoliisijohtaja Mikko Paatero kuitenkin puuttui asiaan. Paatero oli saanut selville siirtoaikeen ja hän soitti minulle. Keskustelumme päättyi siihen, että Paatero perui jutun tutkinnan siirron KRP:lle ja määräsi minut jatkamaan tutkinnanjohtajana. Termonen sai Paaterolta uuden haastattelun. Näin jälkeenpäin ajatellen jutun siirto KRP:lle oli säästänyt monelta sotkulta, johon myöhemmin jutun tutkinnassa ajauduttiin. Minä en ole koskaan ymmärtänyt, miksi Paatero ei halunnut tämänkaltaista juttua KRP:n tutkittavaksi."

Typeryys ei edelleenkään ole rikos. Mutta toisaalta onko välttämätöntä, että poliisiylijohtajana toimii typerä ihminen?
jmit
Axel Foley

Joutsenlahti: "Joidenkin intressipiirien etu ei ehkä vain kestäisi tappiota Ulvilan murhajutussa?"

Noin todellakin on. Miksi et voisi kestää tappiota kuin mies? Olen jo aiemmin kirjoittanut sinulle, että bussikuskin homma on täysin kunniallinen työ ja sopii hyvin kompetensiisi.

Joutsenlahti: "Ehkä nyt on viimeinen hetki yrittää liata loputkin maineeni rippeistä?"

Sinä olet liannut maineesi aivan itse. Myös ne rippeet. Nyt on lain mukaan viimeiset hetket saattaa sinut rikosoikeudelliseen vastuuseen.
Sirpa

Itse en usko, että Suomessa(kaan) typeryydellä pääsee poliisiylijohtajaksi, mutta tietysti olisi kiva tietää, että mitkä ne todelliset edellytykset sitten ovat olleet - tietysti sen lisäksi, että Paatero-valta on Suomessa ollut vuosikymmenten ajan jo huikea, kun otetaan huomioon ... Oliko hänen nimensä Pekka Paateron (hammaslääkäri)? varsin korkealle myös läänissä yltänyt valta - ainoana julkisena miinuksena taitaa olla tämä lastensuojeluasia, mihin puuttui eräs lastenlääkäri, jossa toimivar niin poliisi kuin sosiaalipuoli Paateron kautta ihan konkreettisiin mustelmiin asti johtaneessa käsirysyssä. Ihmisoikeustuomioistuimella oli juuri hiljattain jotakin sanomista asiaan, ja vastaavasti Mikon poika Sami Paatero on kiertänyt kaikki ministeriöt ollen sisäministeriössä Holmlundin avustajana kun isänsä valittiin poliisiylijohtajaksi. Turhaa sinä jmit jälleen hämäät vähättelylläsi Suomen kansaa, mutta ilmeisesti se on nyt ainoa mahdollisuus, jos provosointi teidän taholtanne ei nyt juuri pure.

Läänistä käsinhän Paatero loi imperiuminsa, jota eräässä ensimmäisten päivien työhaastattelussa kuvasikin "itsensä näköiseksi", ja olevansa työhönsä tyytyväinen. Hän myös hallintouudistuksen myötä sai valita alueelliset, haluamansa johtajat koko Suomeen, joten ei ole ollenkaan liioiteltua sanoa, että olemme eläneet Paaterolandiassa, ja sinun mielestäsi, jmit, tällainen imperiumiko luodaan tyhmyydellä?!
Alethes doksa meta logu
Sirpa

Kyllä minä uskon, niin jmit kuin Valhallakin, että lukijat ja kirjoittajat vihdoinkin alkavat epäilemään tuota teidän manipulointianne ja sen aitoutta, sekä tarkoitusperiä, ja vielä yksi askel, niin se on reikäpitsiä kuin muinoisen peitesepon raportti, mistä oli lupa mustata kaikki oleelliset, poliisinpeitetoimintaa vahingoittavat kohdat. Totta kait totuutta ja oikeutta puolustavat uhkaavat nyt suuresti Suomen kähmintäkulttuuria, josta on pystynyt ansaitsemaan jopa ylimääräisiä sivutuloja. Joutsenlahdelle katkeraa porukkaa löytyy varmasti muualtakin kuin minfosta.

Varsinkin, jmit, sinun katkeruutesi Joutsenlahtea kohtaan on ollut aivan käsinkosketeltavaa alusta lähtien, ja saanut vuosin kuluessa aika ajoin hyvin henkilökohtaisia sävyjä, kuten tietysti myös Valhallalla. Hyvin harvoin kommenttinne ovat koskeneet vain itse murhatutkintaa, ilman Joutsenlahteen kohdistettuja solvauksia ja provosointeja. Jmit, edellä olevista kommenteistasi loistaa juuri tuo syvä henkilökohtaisuus.

Ja tietysti suurin osa kirjoittajista ovat kulkeneet perässänne kuin pässit narussa ilman aivoja. Se on surullista, kun näkee mihin jamaan se on Suomen vienyt.
Alethes doksa meta logu
jmit
Axel Foley

Vai, että imperiumi ja oikein Paaterolandia? Hahhahhaa...

Ja mitähän henkilökohtaista minulla voisi olla Joutsenlahtea kohtaan? En ole häntä koskaan tavannut, eikä minulla ole mitään muuta kytköstä häneen kuin tämä kiinnostus Ulvila-tapaukseen. Kyllä haluan ehdottomasti hänet ulos virastaan. Kelvoton virkatyö ei koskaan lopu, jos siitä ei ikinä joudu vastuuseen. On täysin yksikäsitteinen fakta, että rikospaikan eristäminen petti Joutsenlahden ollessa vastuussa. Jos ei olisi pettänyt, niin kenelläkään ei olisi tässä asiassa tänä päivänä mitään viisasteltavaa.

Juha Joutsenlahti saattaa olla erittän mukava ihminen ja mielelläni hänet tapaisin ja voisin viettää aikaa hänen kanssaan. Mutta mitään kovin vastuullista tehtävää en hänelle antaisi. Sinällään vastuulliset tehtävät sopivat hyvin harvoille ja yleensä tumpeloita ei sellaisiin valita, eivätkä he sellaisiin tehtäviin edes halua. Joskus seula pettää ja siitä on kannettava vastuu.
Viimeksi muokannut jmit, Su Heinä 15, 2012 6:01 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pikasso
Andy Sipowich NYPD

Jos mä olen yhtään ymmärtänyt Sirpan puheita niin kyseessä olisi siis JJ:lle tehtaama ulosajo pois tehtävistään. Krp ei ottanut tehtäväkseen Ulvilaa, koska haluttiin tutkinnanjohtajan munaavan Ulvilassa ja ns. hyvillä syin heivata jakkaraltaan. JJ lähetettiin muihin tehtäviin murhaa seuraavalla viikolla ja paikalle tuli toinen tutkija. Paateroon päin vedät plussia, mutta samalla maton alta.

Ulvilan huppumies saattanee olla ahdisteluverkoston järjestämä tappaja tai sitten ei, mutta väärin perustein Auer on joka tapauksessa systeemin kynsissä. Oikeusjärjestelmä tuomitsee siksak-ilmiöllä miten kuten ilman todisteita ja kuitenkin määräämättömän todistajapopulan avulla ja lahjotut sekä korruptoituneet huumeliigat maailmalta hieroo käsiään.

Jos mä en käsitä ja menen pässinä narussa niin menenkö tässäkin tapauksessa.
Sirpa

Usko on aina se perusta, missä mennään pässinä narussa, mikäli ei itse ota asioista selvää. Monille julkisuudessa esiin tuleville asioille on jo perustansa ja taustansa, jotka mahdollisesti vain kymmeniä vuosia täysikäisyyttä elänyt ja asioita seurannut tietää, ja viisain tapa suhtautua, on olla olematta mitään mieltä todisteiden puutteessa, eikä asettua jollekin kamnalle puolesta tai vastaan, tai pyrkiä nopeasti muodostamaan mielipide jos palikoita puuttuu.

Itse esimerkiksi en ole mitään mieltä tuosta JJ:n kirjeestä, mutta konkreettisesti tiedän poliisikuolemat, Välkin jättimäisen rhanpesusotkun, WinCapitan, kokaiinikiemurat ja niiden kytkennät Costa del Solilta muihin maihin, ja paljon muuta, joten kokonaiskuvan hahmottaminen on helpompaa, mutta tuota kuvaa en tyrkytä, enkä ole tyrkyttänyt mielipiteen muodossa, vaan siitä uutisoidut osat, joista kuka tahansa voi ryhtyä rakentamaan palapeliä kokoon. Kuitenkaan torjunnalla "en usko" tuota uutista, tuo kuva ei löydy.

Ikuinen ongema: linkittämäni ja puhumani asiat koetaan mielipiteekseni. Edelleenkin mitä olen tänään ja aikaisemminkin kirjoittanut, ne ovat vain tosiasioita, mutta kokonaiskuvan muodostaminen jää kunkin omien aivojen varaan.
Alethes doksa meta logu
Sirpa

Lisäys: huomaa sellainen seikka, että kirjoituksesi nyt vilisee itse tekemiäsi johtopäätöksiä ja mielipiteitä näistä annetuista "palasista".
Alethes doksa meta logu
pikasso
Andy Sipowich NYPD

Saattaa olla, että viliseekin. Ei se kuitenkaan aina mene niin, että sitä mitä suu puhuu on sydämen kyllyydestä jne. sanalaskuihin perustuvaa päättelyä.

On näissä asioissa myös kääntöpuolensa. Saatatkin kertoa, että viranomaiset ovatkin todella pehmeää sarjaa ja taviksillakin olisi mahista antaa oikeaa suoraa.
Hariton
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Hariton »

Joutsenlahden kirjoitus Anneli Auer -blogissa.
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Hariton kirjoitti:Joutsenlahden kirjoitus Anneli Auer -blogissa.
Olihan tuolla linkki myös toiseen blogiin jossa kirjoitus on. Tuo Anneli Auer blogi ei kyllä varsinaisesti tue Joutsenlahden pr-kampanjaa. Konteksi on melko ironinen.
Vastaa Viestiin