Maahanmuutto repii (kansaa kahtia)

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.
URSA
James Bond (Roger Moore)

Re: Maahanmuutto repii (kansaa kahtia)

Viesti Kirjoittaja URSA »

Niin. Maahanmuuttoa olisi pitänyt alusta alkaen suunnitella ja rajoittaa ihan sen yksinkertainen matematiikan takia, että tämä on pieni, väestöltä vähälukuinen ja vähävarainen valtio. Ei näin pienellä väkijoukolla ole varaa elättää muualta tulevia. Tulevat jos elättävät itsensä, mutta sosiaalituki riittää vain omille, jotka eivät syystä tai toisesta kykene työntekoon. Tänne ei ole yksinkertaisesti mahdollista ottaa väkeä, joka ei maksa riittävästi veroja.

Jollekin taidottomalle ja oppimattomalle kehitysmaaloiselle on lottovoitto päästä Suomeen ja sosiaalitukien piiriin. Omassa maassaan ne jätettäisiin mätänemään katuojaan. Voisin vaikka lyödä vetoa että suurin osa "siirtolaisista" on vain suututtanut omat kyläläisensä tai heimolaisensa, koska ovat käyttäytyneet huonosti eikä kukaan siellä enää halua nähdä niitä silmissään.

Sana alkaa hiljalleen levitä ettei tämä olekaan vauras maa.
Ensimmäisten työperusteisten oleskelulupa­hakemuksien määrä vähentynyt

STT 13:10

Ensimmäisiä työperusteisia oleskelulupahakemuksia jätettiin tammi–lokakuussa lähes kolmanneksen vähemmän kuin viime vuonna samalla aikavälillä, kertoo Maahanmuuttoviraston ennakointiverkosto.

Hakemusmäärän laskua selittänee muun muassa hidas talouskasvu.

Virasto arvioi kuluvan vuoden hakemusmäärän jäävän 11 000 hakemukseen. Ensi vuoden määräksi arvioidaan 11 000–13 000 hakemusta.

Myös opiskelijoiden oleskelulupahakemusten sekä ensimmäisten turvapaikkahakemusten määrät laskivat viime vuoden vastaavista.
https://yle.fi/a/74-20195818
Ifigeneia
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Olen yrittänyt toistuvasti somessa tuoda esille, että tottakai joka maasta lähtee liikkeelle se levottomin aines. Olen verrannut tätä siihen kun osattomiksi kotikonnuillaan jääneet viikingit lähtivät maailmalle. Toki siellä vierailla mailla käytiin kauppaakin, mutta myös ryösteltiin ja vallattiin maata. Olihan esim. Norjasta viljelymaat finito vuoriston takia, ja kun tilukset periytyivät esikoisille, saattoivat nuoremmat sanoa samaa kuin irakilaismiehet 2015 kotimaastaan: siellä ei ole minulle mitään.

Kun puolestaan Alaskasta löytyi kultaa, kyllä riitti menijöitä. Ja vähät on muuallakin välitetty alkuasukkaista, jos missä hyvänsä miten hyvänsä pääsee rikastumaan.

Ihmislaji on tällainen. Opportunistinen. Ei se ole miksikään muuttunut. Muuttunut on vain se, ettei ylimääräistä maata ole enää senkään vertaa kuin aiemmin oli, ja tulijoita ei ihan kaikkianne oteta, vaikka tulisivat väkisinkin. Ja joidenkin tahojen naivius on suorastaan typerryttävää. Olisi mm. erittäin mielenkiintoista kuulla miten joku voi keksiä jotain niin älytöntä, kuin että turvapaikanhakijalla pitää olla mahkut LOMAILLA siinä maassa, josta hän pakeni. Onko tämäkin johonkin EU-lakiin perustuvaa pöljäilyä?

Siitä, millaista miesainesta jostain maasta on lähtenyt vyörymään yli mantereiden, ei voi päätellä kaikkea siitä että millainen joku kansa on. Miesjoukkojen vaelluksen rajoittaminen ei ole automaattisesti rasismia.
Tekikö Lilleri-Lalleri itsemurhan, vai tapettiinko hänet?
siiantaika
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja siiantaika »

Maahanmuutto nostanut työttömyysluvut mittaushistorian korkeimpiin arvoihin.

"Työttömyysaste kohosi synkimpään lukemaan 15 vuoteen – taustalla maahanmuuton kasvu"

https://yle.fi/a/74-20195966
Mansen Miäs
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Mansen Miäs »

siiantaika kirjoitti: Ti Marras 25, 2025 1:51 pm Maahanmuutto nostanut työttömyysluvut mittaushistorian korkeimpiin arvoihin.

"Työttömyysaste kohosi synkimpään lukemaan 15 vuoteen – taustalla maahanmuuton kasvu"

https://yle.fi/a/74-20195966
Aika erikoinen otsikko aatellen että Ylessä tämä. Mitään uutta maalaisjärjellä ajattelevalle toi ei ole. Onko Suomes 300 000 työtöntä ja jotku avoimesti kirkuvat miten tarvimme työvoimaa.
Rapsuttaja
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Rapsuttaja »

YLE kirjoitti:noin 44 prosenttia työttömyyden kasvusta selittyy maahanmuutolla
Tais mennä ne kaikki insinöörit ja lääkärit ihan muihin maihin, saatiin vain tarhapaikanhakijoita.
Millions must go.
Huutaja Jaana
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Huutaja Jaana »

Aika kova otsikko kyl YLE:ltä. Maailma muuttuu.
punch kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 2:44 am Tällaisella foorumilla te ihmiset kirjoittelette.
Carelin
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Carelin »

Mutta nyt on työttömällä matulla aikaa siittää. Lisää lisää.

Sitten lässytetään, että maa konkassa ja palveluita supistetaan. Juu tietenkin omalta kansalta. Matu loikkii edelleen nuppi munakarvoja täynnä ilmaiseen hammaslääkäriin ja muihin terveys ja sotepalveluihin. Valitettava fakta ja kukaan poliitikko ei uskalla tähän puuttua.
Ifigeneia
Jessica Fletcher

Mutta onko (tälläkertaa/tälläkertaakaan) turvikset laskettu maahanmuuttajiksi? Jos nyt sattuisi jostain syystä niin, että ei ole, niin miten tänne saa kokoajan tunkea porukkaa ilman että ovat tulossa töihin?

Erityisesti suvakit ovat halunneet vähätellä turvisten määrää, ja korostaneet että näitä ei noteerata, kun puhutaan maahanmuutosta.

Ei kai nämä työttömiksi tänne tulevat maahanmuuttajat ole työssäkäyvien ja jopa opiskelijoiden perhekuntaa?
Sfo
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Sfo »

Mä muistan kun se sekopäinen maahantulovyöry tapahtui vuonna 2015.
Voi luoja kun naiset paapoivat.

Ensin se hullu konsertti! Meillä on unelma!
Sitten ne idiootit äijät leiriytyivät Rautatientorille, naureskelivat meidän tyhmyydellemme.
Yksikin poliitikkoämmä parkui: täällä on naisia, täällä on lapsia.
Joo, ei ollut.

Mä muistan ikuisesti ne kaksi keski-ikäistä akkaa jotka pukeutuivat pelleiksi ja menivät viihdyttämään poikaparkoja.
Ja niitä kuvia.... Yksikin akka SYÖTTÄÄ jollekin turvikselle ruokaa.

Onkohan ihmiset viisastuneet lainkaan?
Knobster
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Knobster »

Ifigeneia kirjoitti: Ti Marras 25, 2025 12:15 pm Olen yrittänyt toistuvasti somessa tuoda esille, että tottakai joka maasta lähtee liikkeelle se levottomin aines. Olen verrannut tätä siihen kun osattomiksi kotikonnuillaan jääneet viikingit lähtivät maailmalle. Toki siellä vierailla mailla käytiin kauppaakin, mutta myös ryösteltiin ja vallattiin maata. Olihan esim. Norjasta viljelymaat finito vuoriston takia, ja kun tilukset periytyivät esikoisille, saattoivat nuoremmat sanoa samaa kuin irakilaismiehet 2015 kotimaastaan: siellä ei ole minulle mitään.

Kun puolestaan Alaskasta löytyi kultaa, kyllä riitti menijöitä. Ja vähät on muuallakin välitetty alkuasukkaista, jos missä hyvänsä miten hyvänsä pääsee rikastumaan.

Ihmislaji on tällainen. Opportunistinen. Ei se ole miksikään muuttunut. Muuttunut on vain se, ettei ylimääräistä maata ole enää senkään vertaa kuin aiemmin oli, ja tulijoita ei ihan kaikkianne oteta, vaikka tulisivat väkisinkin. Ja joidenkin tahojen naivius on suorastaan typerryttävää. Olisi mm. erittäin mielenkiintoista kuulla miten joku voi keksiä jotain niin älytöntä, kuin että turvapaikanhakijalla pitää olla mahkut LOMAILLA siinä maassa, josta hän pakeni. Onko tämäkin johonkin EU-lakiin perustuvaa pöljäilyä?

Siitä, millaista miesainesta jostain maasta on lähtenyt vyörymään yli mantereiden, ei voi päätellä kaikkea siitä että millainen joku kansa on. Miesjoukkojen vaelluksen rajoittaminen ei ole automaattisesti rasismia.
Komppaan. Hyvä kirjoitus.
Knobster
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Knobster »

Sfo kirjoitti: Ke Marras 26, 2025 9:03 am Mä muistan kun se sekopäinen maahantulovyöry tapahtui vuonna 2015.

Sitten ne idiootit äijät leiriytyivät Rautatientorille, naureskelivat meidän tyhmyydellemme.
Joo, ei ollut.

Mä muistan ikuisesti ne kaksi keski-ikäistä akkaa jotka pukeutuivat pelleiksi ja menivät viihdyttämään poikaparkoja.

Ihan kaikkea ei kannata uskoa mitä näkee..
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kumisilmä »

Knobster kirjoitti: Ke Marras 26, 2025 10:38 am
Sfo kirjoitti: Ke Marras 26, 2025 9:03 am Mä muistan kun se sekopäinen maahantulovyöry tapahtui vuonna 2015.

Joo, ei ollut.

Ihan kaikkea ei kannata uskoa mitä näkee..
mä vein sen suomi ensin leirin suomenlipun ja pyyhin sillä perseeni kytät anto porttarin mulle rautatientorille :lol:
jäätäviä idiootteja ne tyypit jugi.marko.huuhtanen jne.... 8)
Antifa Free Palestina
Ifigeneia
Jessica Fletcher

Loldiersit olivat kyllä ihan todellinen ilmiö. Sitä en tiedä viihdyttivätkö he ketään, mutta ainakin hilluivat kaduilla Soldiers of Odineja ärsyttääkseen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Loldiers_of_Odin

Noita-akoiksikin jotkut pukeutuivat jossain vaiheessa, mutta en muista enää ketä tai mitä varten.

Se kakun syöttäminen turvikselle lusikalla suuhun oli aikoinaan pahimman turvishulinan aikana ihan mediassa(*. Siitähän rajakit ylipäätään keksivät sen idean alkaa tekemään AI:lla kuvia joissa joku kantis aina syöttää milloin minkäkin näköistä ulkomaan elävää (miestä). Se alkuperäinen kuva oli kyllä niin naurettava, ettei kukaan sellaista edes pystyisi keksimään. Todellisuus on aina tarua ihmeellisempää. Ainakin toistaiseksi.

Aivan samalla tavalla kuvat joissa joku ylittää Suomen itärajaa lasten kolmipyörällä sotkien ovat irvailua siitä mitä todella tapahtui, eli että itämaassa (Mordor) iskettiin pelinappuloiksi paikalle kyörätyille jätkille kaikenlaista munamankelia alle, että nyt poljette sitten itsenne Suomeen.

*) Mutta papukaijamerkki sille, joka sen alkuperäisen kuvan löytää. Ei ole ainoa niistä uutisista jotka ovat jänskästi kadonneet netistä 10 v sisällä. Mikä lie syynä...
URSA
James Bond (Roger Moore)

Viesti Kirjoittaja URSA »

Niin sanottu menestyvä firma on perustettu vasta kesällä.
K-U: Suomi karkottaa suositun ravintolan yrittäjän – Näin hän kommentoi kyyneleet silmissään: ”Olen šokissa”

Tänään klo 9:33

Tuusulassa menestyksekästä Dell’Amore -ravintolaa pyörittävä, Sri Lankasta lähtöisin oleva ravintolayrittäjä Nafraz Nazeer karkotetaan Suomesta, kertoo Keski-Uusimaa.

Maahanmuuttovirastolta saadun ilmoituksen mukaan hänen on poistuttava maasta 4. joulukuuta.

Vuoden Suomessa asuneen Nazeerin yritys työllistää seitsemän ihmistä. Hänellä ei ole rikostaustaa ja hän on maksanut veronsa, kertoo Keski-Uusimaa.

– Olen šokissa, Nazeer sanoo lehdelle kyyneleet silmäkulmissaan.

Hän oli hakenut yrittäjän oleskelulupaa helmikuussa, johon tuli kielteinen päätös marraskuussa. Päätöksen perustelussa todetaan, että Nazeerin kotimaa Sri Lanka ei ole viisumivapaa maa, ja hakija on saapunut Suomeen Saksan myöntämällä viisumilla.

Keski-Uusimaa kertoo Nazeerin sijoittaneen ravintolaansa kymmeniä tuhansia euroja.

– Olen avoimesti perustanut yrityksen, maksanut veroni, palkannut henkilökuntaa ja maksanut heille palkat ajallaan.

Nazeer on valittanut Maahanmuuttoviraston antamasta päätöksestä Helsingin hallinto-oikeuteen.
https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkel ... 229ed0cfcc

Tänne tarvitaan lisää väkeä, joka ei erota Suomea Saksasta.
Luciano Viskos

Viesti Kirjoittaja Luciano Viskos »

Joo, ei ollut.

Se keissi oli malliesimerkki joukkopsykoosista.
Ja se blondi toimittaja, vetävimmän näköinen oli valittu haastattelemaan tulijoita, mimmi kiehnäsi mikkinsä kanssa vastaanottokeskuksen ahtaassa tuvassa partalasten keskellä, kiiman pystyi suorastaan haistamaan TV-ruudun välityksellä. 😆
Vastaa Viestiin