Mikä leimaa Gustafssonin tekijäksi?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
groot
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja groot »

Jukka kirjoitti:>Kaksi mahdollista selitystä:

1) Murhaajan päähuomio keskittyi Seppoon ja Irmeliin eikä Tuulikkiin ja Nilsiin, joiden vammat olivat samansuuntaisia.
On sulla otsaa vaittaa Tuulikin ja Nilsin vammoja "samansuuntaisiksi".

Niissa ei ole mitaan samaa. Toisella oli luunsiruja aivoissa asti.
---------
Allekirjoitus.
peltirumpu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

Jukka kirjoitti: Ei ole lainkaan selvää. Kukaan ei ole kuullut tappelun ääniä. Lauluvihkossa ei ole viitteitä uhkaavasta tunnelmasta leirissä.
"Kukaan ei ole kuullut tappelun ääniä" No eihän siellä sitten ole tapeltu :P

Ei sitä lauluvihkoa ole viiden minuutin välein päivitetty. Luultavasti siihen on kirjoitettu kerran pari koko reissun aikana ja siinä kaikki. Ja kuka nyt ryhtyisi lauluvihkoon kirjoittelemaan, jos paikalla on isompi rähinä poikien kesken?

Tuolla vihkolla muuta arvoa ole kuin se, että se todistaa poikien olleen kännissä. Tästähän Nisse totesi aikaisemmin, että viina "pikkasen tuntui".
:o)

Viesti Kirjoittaja :o) »

Jukka kirjoitti: Lintupojat tulivat paikalle juuri, kun murhaajan piti ryhtyä "viimeistelemään" Nilsiä ja Tuulikkia.
Vain niin. Ja tämä hirmuinen murhamies lähti sitten käpälämäkeen, kun polulla hilppasi kaksi pikkupoikaa, jotka hekin painelivat pakoon, että kintut vilkkuivat, eikä siihen tarvinnut muuta, kuin että näkivät epämääräistä liikettä teltan liepeillä...!

Minua hävettäisi esittää tuollaista. :oops:

Vai tarvitsi Mäki sinun mielestäsi vielä "viimeistelyä", vaikka häneltä oli lyöty kallo sisään...!
Ota nyt huomioon, että murhaaja oli paikalla vielä 4-5 tuntia murhien jälkeen. Hän "viimeisteli" Björklundin 4-5 tuntia murhien jälkeen raahaamalla tämän teltanresun sisältä, riisumalla tämän alaruumiin paljaaksi ja asettelemalla tämän teltan päälle...osittain Gustun alle.
Hän "viimeisteli" silloin viimeistään silloin Mäenkin - peittämällä tämän pään huovalla.
On siinä "viimeistelyä" kerrakseen...
Jukka
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Jukka »

:o) kirjoitti:Ota nyt huomioon, että murhaaja oli paikalla vielä 4-5 tuntia murhien jälkeen. Hän "viimeisteli" Björklundin 4-5 tuntia murhien jälkeen raahaamalla tämän teltanresun sisältä, riisumalla tämän alaruumiin paljaaksi ja asettelemalla tämän teltan päälle...osittain Gustun alle.
Hän "viimeisteli" silloin viimeistään silloin Mäenkin - peittämällä tämän pään huovalla.
Pelkkää fantasiointia. Mitä todisteita ei ole siitä, että ylläoleva kuvaus vastaisi jotenkin tapahtumien oikeaa kulkua.

Lintupojat eivät nähneet koko telttapaikkaa kuuden maissa ja lisäksi
telttapaikan luona on todistettavasti ollut henkilöitä, joita ei ole tunnistettu saati kuulusteltu. Myös lääkintämiesten toimet teltan luona ovat jääneet epäselviksi. Murhaaja on vain yksi monista Irmelin riisujakandidaateista.
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

:o) kirjoitti: ..... Minua hävettäisi esittää tuollaista. :oops:

Vai tarvitsi Mäki sinun mielestäsi vielä "viimeistelyä", vaikka häneltä oli lyöty kallo sisään...!
Ota nyt huomioon, että murhaaja oli paikalla vielä 4-5 tuntia murhien jälkeen. Hän "viimeisteli" Björklundin 4-5 tuntia murhien jälkeen raahaamalla tämän teltanresun sisältä, riisumalla tämän alaruumiin paljaaksi ja asettelemalla tämän teltan päälle...osittain Gustun alle.
Hän "viimeisteli" silloin viimeistään silloin Mäenkin - peittämällä tämän pään huovalla. .....

On siinä "viimeistelyä" kerrakseen...
Kyllä 15-16 vuotiaat nuoret voivat olla "kuolettavan vaarallisia" todistajia, kyllä tekijän on viisainta pysyä näkymättömissä eikä antaa tuntomerkkejään todistajille. Vaikka tekijä ei heitä fyysisesti pelkäisikään, niin saattaa pelätä tästä syystä kuollakseen. Täysin mahdollista.

Tuossa nimimerkki ":0)" esittää oman teoriansa tapahtumista. Tapahtumista kyllä voi esittää erilaisia teorioita, mutta todellisuudessa ei tiedetä kuka siirsi IB:n uuteen paikkaan ja milloin. Kannattaa muistaa, että tiedetään, että lintupojat olivat teltalla n. klo 6.00, Kolit n. klo 7.00 ja uimareita alkaen n. klo 9.00. Poliisit vasta klo 11:n jälkeen. Siellä on trampannut paljon ulkopuolista väkea, eikä siitä ole pidetty kirjaa, milloin kukin siellä paikalla on ollut, ja mitä hän on tehnyt. On hyvin mahdollista, että jotkut uteliaat eivät ole tyytyneet pelkkään katselemiseen. Nimimerkki kirjoitti: "... Murhaaja oli paikalla vielä 4-5 tuntia murhien jälkeen....". Ei sitä tiedetä. Jos kyseinen nimimerkki sen tietää, niin saattaa tietää paljon enemmänkin. Varmaan poliisikin olisi noista tiedoista kovasti kiinnostunut, mikäli ne pitäisivät paikkansa. Ei juttu olisi päättynyt käräjäoikeuteen, vaan se olisi mennyt eteenpäin, mikäli poliisi olisi tiennyt tuollaisia asioita.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti: Kyllä 15-16 vuotiaat nuoret voivat olla "kuolettavan vaarallisia" todistajia, kyllä tekijän on viisainta pysyä näkymättömissä eikä antaa tuntomerkkejään todistajille. Vaikka tekijä ei heitä fyysisesti pelkäisikään, niin saattaa pelätä tästä syystä kuollakseen.
Juuri näin, tätä ainakin Gustafsson ilmeisesti epäili, sanoessaan tapahtunut mikä tapahtunut sitä ei saa enää tekemättömäksi........mutta sellainen mulla olis toivomus, että tää tekijä tulis nyt, niin katottais, kumpi nyt kaatuis (ulkomuistista, jotain sinne päin)

Kovasti oli itsevarma Gustafsson "OTTAMAAN ERÄÄ " murhaajan kanssa, vaikka ei ilmeisimmiin tätä tuntenutkaan ? Ties mikä kiilusilmä tuo kolmoissurmaaja oli.

Kun oli tullut otettua sitä "pirunviinaa", niin oliko siinä sitten lopultakin se syy, ettei tätä toista murhamiestä kyennyt hillitsemään ?? ( kun se ensimmäinen eränotto tuolloin murhaniemessä käynnistyi ?? )
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
:o)

Viesti Kirjoittaja :o) »

Jukka kirjoitti:
:o) kirjoitti:Ota nyt huomioon, että murhaaja oli paikalla vielä 4-5 tuntia murhien jälkeen. Hän "viimeisteli" Björklundin 4-5 tuntia murhien jälkeen raahaamalla tämän teltanresun sisältä, riisumalla tämän alaruumiin paljaaksi ja asettelemalla tämän teltan päälle...osittain Gustun alle.
Pelkkää fantasiointia. Mitä todisteita ei ole siitä, että ylläoleva kuvaus vastaisi jotenkin tapahtumien oikeaa kulkua.

Lintupojat eivät nähneet koko telttapaikkaa kuuden maissa ja lisäksi
telttapaikan luona on todistettavasti ollut henkilöitä, joita ei ole tunnistettu saati kuulusteltu. Myös lääkintämiesten toimet teltan luona ovat jääneet epäselviksi. Murhaaja on vain yksi monista Irmelin riisujakandidaateista.
Vai fantasiointia? Salli minun hirnahtaa, kun luin omat fantasiointisi! :lol:

Oikeudessa "lintupojalta" kysyttiin, olisiko hän nähnyt teltan päällä alastoman tytön, jos siinä sellainen olisi ollut. Hän vastasi: " Kyllä olisin nähnyt, jos siinä olisi sellainen ollut".
Lauhkea laamanni kielsi tuon todistuksen käytön (!), ja minulle ei ole vielä valjennut, miksi kielsi.
Telttapaikalla ei todistettavasti ole ollut tunnistamattomia henkilöitä (monikossa), vain epämääräinen havainto yhdestä hahmosta, joka piiloutui pensaan siimekseen. Minä uskon, että tuo hahmo oli Gustafsson. Tätä on kyllä kuulusteltu... :wink:

Sen sijaan fantasiointisi siitä, että lääkintämiehet olisivat raahanneet Björklundin teltasta, riisuneet tältä housut (miksi?) ja jättäneet kasan päälle on kyllä jo itsepetoksen huipentuma - ihan mikä tahansa käy, paitsi se kaikista todennäköisin - ja se fantasiointi kumoutuu sillä perusfaktalla, joka pitäisi olla jopa Gustu-fanien rajoittuneella käsityskyvyllä ymmärrettävissä: Gustafsson makasi löydettäessä osittain Björklundin päällä!

Koetapas nyt oikein kovasti pinnistellä ja ulostaa jotain murhatapahtumaan liittyvää, mistä sinulla ON todisteita, ja todisteita siitä, että kuvauksesi vastaisi tapahtumien oikeaa kulkua, jostain sellaisesta, jossa olen mielestäsi totaalisti väärässä."

Kas kun minä olen sitä mieltä, että kun minulta vaaditaan todisteita silloin, kun esitän minusta todennäköisimpiä tapahtumainkulkuja ja loogisimpia (järkeenkäypiä) vaihtoehtoja itsestäänselviin yksityiskohtiin, niin minulla on oikeus myös vastaanjankuttajalla vaatia edes jonkinlaisia todisteita omille "fantasioilleen"...

Faktaahan on, että vain yksi elossaoleva henkilö tietää tarkalleen, mitä murhayönä ja sitä edeltävänä iltana tapahtui, nimittäin tämä murhaaja itse.
Hän ei tule koskaan tietojaan kertomaan, joten me joudumme järkeilemään omillamme. Sen ei silti tarvitse merkitä sitä, että heitetään kolmen nuoren murhajuttu aivan hihuliviihteeksi, jossa kierretään kaikkien nähtävissä olevaa todennäköisintä tapahtumainkulkua aivan minkälaisilla "fantasioilla" tahansa... (konstan versio kenkäpyykkäreistä, teltan verkkoräppänästä ensituikkaisuja tökkivästä murhaajasta, Kekkosen versio seksuaalimurhista, Palon versio kaksois- tai kolmoisagentista ym. ym.)
Sariola
Horatio Caine

:o) kirjoitti: ..............
Vai fantasiointia? Salli minun hirnahtaa, kun luin omat fantasiointisi! :lol:

Oikeudessa "lintupojalta" kysyttiin, olisiko hän nähnyt teltan päällä alastoman tytön, jos siinä sellainen olisi ollut. Hän vastasi: " Kyllä olisin nähnyt, jos siinä olisi sellainen ollut".
Lauhkea laamanni kielsi tuon todistuksen käytön (!), ja minulle ei ole vielä valjennut, miksi kielsi.
Telttapaikalla ei todistettavasti ole ollut tunnistamattomia henkilöitä (monikossa), vain epämääräinen havainto yhdestä hahmosta, joka piiloutui pensaan siimekseen. Minä uskon, että tuo hahmo oli Gustafsson. Tätä on kyllä kuulusteltu... :wink:
....... .....
Minun arviointini mukaan klo 6 kaikki kolme uhria olivat telttakankaan alla piilossa. Vain Gustafsson oli heitetty siihen teltan päälle. Vain Gustafsson on ollut näkyvissä.

Poliisit ovat olleet paikalla vasta puolen päivän tienoilla. Siinä on ollut paikalla väkeä vähän väliä. Klo 6 lintupojat, klo 7 Kolit, klo 9 uimareita. Eikä tiedetä ketä kaikkia siinä on käynyt ennen poliiseja. Joku paikalla pyörineistä on voinut uteliaisuuttaan nostella telttakangasta, niin että esim. IB on tullut näkyville. Lintupojat ovat näinollen puhuneet aivan totta. Ei näkynyt muuta kuin siinä teltan päällä makailija. Näkymä on sitten myöhemmin muuttunut. Kuka tahansa paikalla käyneistä on voinut sitä muuttaa. Ei tiedetä kuka?

Oliko se uusi asetelma G:n kannalta edullinen ja järkevä? Ei suinkaan. Ei noin tyhmästi hän itse järjestelisi. Sen teki joku muu, ei välttämättä murhaaja, vaan joku paikalla käynyt. Esim. se klo 6:n mies senjälkeen kun lintupojat olivat poistuneet. Tai joku muu paikalle osunut. Tämä on minun teoriani, enkä väitäkään, että tämä on yhtä kuin totuus. Tämä on vain arvio. Nimimerkki taitaa "hirnahtaa", mutta ei se haittaa. Kukin tyylillään. :P
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:Minun arviointini mukaan klo 6 kaikki kolme uhria[/b} olivat telttakankaan alla piilossa. Vain Gustafsson oli heitetty siihen teltan päälle. Vain Gustafsson on ollut näkyvissä.

No silloinhan ei voi pitää missään merkityksessä silminnäkijähavaintoja, ainakaan Gustafssoniin liittyen, koska telttapaikkaa oli muunneltu, murhaajan toimesta, lintupoikien näkemän jälkeen.

Ainoastaan se havainto, että lintupojat eivät nähneet Gustafssonia teltalla, pysyy ja voimistuu.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Sariola
Horatio Caine

awa kirjoitti: .....
No silloinhan ei voi pitää missään merkityksessä silminnäkijähavaintoja, ainakaan Gustafssoniin liittyen, koska telttapaikkaa oli muunneltu, murhaajan toimesta, lintupoikien näkemän jälkeen.

Ainoastaan se havainto, että lintupojat eivät nähneet Gustafssonia teltalla, pysyy ja voimistuu.
Ei ole tiedossa kenen toimesta telttapaikkaa oli muunneltu! Uteliaat ovat voineet siirrellä teltanriekaleita pois uhrien päältä nähdäkseen paremmin. He eivät välttämättä ole kertoneet tästä poliisille. Paikalla on käynyt runsaasti sivullisia ennen poliisia.

Lintupojat ovat nähneet teltan päällä makoilevan miehen, jolla oli tummat housut. Todellakin täydellä varmuudella ei tiedetä, kuka tuo makoilija oli, mutta ainakin käräjäoikeus on pitänyt erittäin todennäköisenä, että kysymyksessä oli juuri Gustafsson.

Ratkaisevaa käräjäoikeuden tuomion syntymiselle, on kuitenkin ollut 3:n silminnäkijän havainnot ulkopuolisesta henkilöstä tapahtuma-alueella. Kolme silminnäkijää on ollut Espoon Käräjäoikeuden mielestä vahva näyttö! Ja sitähän se on edelleen.

MIELENKIINTOINEN TILANNE olisi, jos ei olisi havaittu alueella ketään ulkopuolisia tapahtuma-aikana. Tällöinkään ei olisi mitään todisteita, että tekijä olisi juuri NG. Tuolle alueelle on hyvin voinut mennä kuka tahansa lähestyen idän suunnasta, niin että kukaan siminnäkijä ei olisi nähnyt. Edelleen olisi täysin mahdollista, että tekijä on ulkopuolinen. Ratkaisu olisi ollut vaikeampi käräjäoikeuden kannalta, mutta uskon, että ratkaisu olisi ollut aivan sama siinäkin tapauksessa. Mitään todisteita NG:tä vastaa ei olisi edelleenkään! :x
Jukka
Harjunpää

:o) kirjoitti: Faktaahan on, että vain yksi elossaoleva henkilö tietää tarkalleen, mitä murhayönä ja sitä edeltävänä iltana tapahtui, nimittäin tämä murhaaja itse.
Hän ei tule koskaan tietojaan kertomaan, joten me joudumme järkeilemään omillamme.
Ei ole fakta. Emme tiedä, onko murhaaja elossa vai ei.
Jukka
Harjunpää

:o) kirjoitti: Oikeudessa "lintupojalta" kysyttiin, olisiko hän nähnyt teltan päällä alastoman tytön, jos siinä sellainen olisi ollut. Hän vastasi: " Kyllä olisin nähnyt, jos siinä olisi sellainen ollut".
Salonen on useassa virallisessa kuulustelussa todennut, ettei hän nähnyt koko telttapaikkaa. Vasta oikeudenkäynnissä 2005 hän ilmoitti, että olisi nähnyt, mikäli joku tytöistä olisi ollut alasti.

Yleensä heti tapauksen jälkeen annetut todistajanlausunnot ovat luotettavampia kuin vuosikymmeniä myöhemmin lausutut, sillä aika tekee tehtävänsä.

Tutkijat lavastivat rikospaikan 2003 ja totesivat, ettei Salonen ole voinut nähdä koko telttapaikkaa.
peltirumpu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

Sariola kirjoitti: Poliisit ovat olleet paikalla vasta puolen päivän tienoilla. Siinä on ollut paikalla väkeä vähän väliä. Klo 6 lintupojat, klo 7 Kolit, klo 9 uimareita.
Martti Koli oli kalastamassa järvellä noin 7.00 - 9.00, jolloin oli soutanut niemeen. Eli oli paikalla vasta noin 9.00 aikoihin.

Aikavälillä 6.00 - 9.00 on surmapaikalla uhreja siirrelty ja IB riisuttu. Tämä on aika outoa, koska KO:n mukaan surmaaja poistui alueelta jo paljon aikaisemmin (kello kuuden mies). Surmaaja siis palasi paikalle täysin huomaamatta.
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Sariola kirjoitti: Teltan ulkopinnalla ja sisäpinnalla ei ole havaittu verisiä jalkineen jälkiä eikä jalan jälkiä. ..... [/b] Yksin tämä havainto jo tekee tyhjäksi syyttäjän esittämän tapahtumain kulun. Yhä väitetään, että tekijällä oli ollut NG:n kengät jalassaan. Se väite on siis perätön, kengän jälkiä olisi löytynyt, ja kengät pohjat olisivat imeneet verta itseensä. Niin ei ole tapahtunut. Tuo syyttäjän teoria ei tunnu luonnolliselta - tosiasiat eivät sitä tue.
No miksi teltan pinnoilta ei löydy ulkopuolisen tekijän verisiä jalanjälkiä?
Jukka
Harjunpää

peltirumpu kirjoitti: Aikavälillä 6.00 - 9.00 on surmapaikalla uhreja siirrelty ja IB riisuttu. Tämä on aika outoa, koska KO:n mukaan surmaaja poistui alueelta jo paljon aikaisemmin (kello kuuden mies). Surmaaja siis palasi paikalle täysin huomaamatta.
Ei ole mitään todisteita siitä, että siirrot ja riisumiset olisi surmaaja tehnyt.
Vastaa Viestiin
Null