Kiitos nuusku-nella hyvästä yhteenvedosta, ja Mcmann myös spekuistasi, noilta öisiltä vierailijoilta tai muilta talon asukkailta on todella voinut irrota muutakin, jotain mitä poliisi ei halua vielä julkistaa. Ihan hyvä on kerrata faktat, sillä itse ainakin olen niin huonomuistinen, että osa tiedosta tipahtaa pois, vaikka ketjun olenkin lukenut.nuusku-nella kirjoitti:Itse asiassa mä pidän itsemurhaakin edelleen ihan pätevänä teoriana. En osaa sanoa kumman suuntaan kallistun enemmän, ehkä kuitenkin rikoksen. Ja aiemmin ketjussa oon muistaakseni spekuloinut tuotakin miksi tutkitaan tappona.. En usko että poliisilla on mitään varsinaista fyysistä todistetta että Sini olisi joutunut rikoksen uhriksi. (Veri taitaa olla ainoa vaihtoehto tuohon?) Uskon ennemminkin että nimike muutettiin silloin kun alettiin epäillä poikaystävää, luonnollisesti nimike muutetaan kun vangitaan joku epäiltynä taposta.hellämustapääfinnilä kirjoitti: Kun Nuusku-nella ja Mcmann ovat kuristamisen suuremman todennäköisyyden kannalla kuin mitä verijälkiä jättäneen surman, onko teillä mitään spekulaatioita siitä mitä todisteita tästä surmatavasta olisi voinut jäädä niin, että poliisi on päätynyt epäilemään tappoa?
Silloinhan poliisi tiedotti että henkilö on vangittu koska "illan tapahtumien kulussa on epäselvyyksiä joita ei ole pystytty selvittämään". Tulkitsin tämän niin että P:n tiedettiin olevan kenties viimeinen joka näki Sinin elossa ja hänellä ei ollut tarjota järkevää/loogista selitystä sille miten ja milloin Sini poistui asunnosta. Siitä eteenpäin tulkitsin että poliisi päätti ottaa viikoksi kiinni "varmuuden vuoksi" toivoen että koppihoito saisi pojan puhumaan tai että viikon aikana asunnosta/autosta/maastosta löytyisi jotain oleellista.
Joku myös totesi minulle silloin että tutkintanimike riippuu paljolti tutkijasta, toinen saattaa jotain tapausta tutkia tappona ja toinen ei. Ja näinhän se tietysti menee tapauksissa joissa ei ole mitään sellaista josta voisi suoraan tulkita tapahtumien kulun.
Tapausta on tutkittu matalalla profiililla viimeiset viikot, maastoetsintöjä tehtiin jonkun verran mutta kaikki paikat alkaa olla koluttu. Ei uusia kiinniottoja (esim nuo oven takana käyneet olisi voinut ottaa kiinni ja kuulustella "kunnolla" jos todella kovaa tutkittaisiin ja oltaisiin varmoja henkirikoksesta..) eikä ilmeisesti juurikaan vihjeitä. Tai ainakaan niitä ei ole julkaistu.
Toistan itseäni, en usko poliisin löytäneen Sinin verta. Jos asunnossa olisi verta josta voitaisiin olettaa Sinin kuolleen/vakavasti loukkaantuneen ja tiedettäisiin P:n olleen paikalla niin olisihan siinä ollut perusteet jatkaa vangitsemista! Toistan itseäni myös tuossa dna asiassa, miten P olisi vapautettu ennen kuin dna-testi varmistaa onko kyse Sinin verestä?
Niinkuin aiemmin jo taisin kirjoittaa, niin uskon myös, ettei surmaan viittaavia verijälkiä ole löydetty pariskunnan yhteisestä asunnosta tai avomiehen autosta, muuten avokki olisi edelleen kiinni. Jos verijälkiä on löytynyt, on niiden sijaittava muualla, ja oltava jollain tapaa yhdistettävissä tähän katoamistapaukseen (veriryhmä tms. seikka). Se on valitettavaa, että kadonnutta tyttöä tuskin tullaan elossa löytämään, mutta niin kauan kuin mitään varmaa tietoa ei ole, voivat ainakin omaiset pitää yllä toivonliekkiä, vaikka heikkoakin sellaista.
Muoks. Lisäsin lainauksen, kun kerran sivu vaihtui..