Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 1)

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
lost
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja lost »

Hhhhmmm, en oikein tiedä mitä mieltä olisin tuosta liftausjutusta. Toisaalta tuohon katoamisaikaan meni vielä busseja (en kyllä ole varma menikö niitä Pirkkalaankin vielä silloin). Nykyään kylläkin myöhäiseen aikaan bussit rupeavat menemään tunnin välein. Eli mitä jos bussi olisi juuri mennyt Raisan nenän edestä. Tunti aikaa odottaa seuraavaa. Mitä siinä voisi tehdä? Kierrellä ja katsella näyteikkunoita. Empä usko kuitenkaan näin tapahtuneen, koska Raisalla oli menovaihde päällä ja muutenkin ulkona kylmä. No, ehkäpä joku muutaman hengen miesryhmä tapasin Raisan Sokoksen tietämillä ja pyysi tyttöä lähtemään mukaansa johonkin baariin, he tarjoisivat juomatkin vielä. Itse kuulun varmaan murha infon nuoremmistoon ja olin muutama vuosi sitten samanikäinen kun Raisa oli kadotessaan. Mietin itseäni tuossa tilanteessa ja olisin ihan hyvin voinut lähteä. Ehkä Raisa ajatteli mennä muutamille heidän kanssaan ja sitten tuo baari reissu olikin ehkä venynyt ja R oli jatkanut iltaa kaksin jonkun miehen kanssa.
Ihmiset valehtelevat, todisteet eivät.
tre_1982
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja tre_1982 »

lost kirjoitti:Eli mitä jos bussi olisi juuri mennyt Raisan nenän edestä. Tunti aikaa odottaa seuraavaa. Mitä siinä voisi tehdä? .
Niin... Muistaakseni tuohon aikaan Hese oli siinä Sokosta vastapäätä, ja ehkä myös se kulman Mäkkäri öisin auki (?). Sellaiseen voisi mennä ilman rahaakin odottelemaan bussia (been there done that...), mutta uskoisin että se olisi huomattu, siis että joku olisi ilmoittanut nähneensä Raisan näköisen tytön siellä.

Toinen vaihtoehto missä voisi viettää aikaa on baari johon ei ole sisäänpääsymaksua (Raisalla ei kaiketi siis ollut ainakaan paljon rahaa?)... jos sellaiseen pääsee sisälle. Uskoisin että olisi päässyt koska pääsi muuallekin, vaikka Casablancalla olikin varmaan "paras" teinibaari-maine siihen aikaan, sillä sinne pääsi kaikkein helpoiten.

Mutta mutta.. baarissa yksinäinen nuori tyttö huomataan varmasti, joten joku muukin kuin mahdollinen tappaja/sieppaaja olisi varmaan sielläkin Raisan nähnyt.

Joten umpikujassa edelleen, miljoona eri mahdollisuutta. :?

I am a nobody,
nobody is perfect,
therefore I am perfect.

Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Luulenpa, että hän ei olisi mennyt ravintolaan istumaan. Rahaa vähän, ikää vielä vähemmän ja kaverit muualla. Yleensä mennään kaverin kanssa tai porukalla, jos ei ole kunnolla ikää. Ja tuttuihin paikkoihin.
Mac Donalds oli auki ja Hese myös. Tuskin silti meni niihinkään. Paitsi ehkä tilanteessa, jossa jäisi odottamaan dösää tai kavereiden kyytiä, eikös ne luvannut palata hakemaan??
Todennäköisesti tuli kylmä ulkona, kun odotti kamujen tulevan hakemaan, ja lähti sitten johonkin suuntaan, kävellen tai muulla kyydillä.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
19736
Frank Drebin

Raisa

Viesti Kirjoittaja 19736 »

Raisan tuntomerkkeihin sopiva henkilö nähtiin Lapinniemesä puoli neljän aikaan polkkatukkaisen naisen seurassa.Kännykkä sulkeutui jo puolenyön aikoihin.
Aika monta tuntia kun viimeinen havainto on yhdentoista aikoihin illalla keskikaupungilta.
tre_1982
Olivia Benson

Re: Raisa

Viesti Kirjoittaja tre_1982 »

19736 kirjoitti:Raisan tuntomerkkeihin sopiva henkilö nähtiin Lapinniemesä puoli neljän aikaan polkkatukkaisen naisen seurassa.
Mä oon kaiken aikaa luullut että tämä "nähtiin" yksin kävelemässä Lapinniemen siltaa? :?:

I am a nobody,
nobody is perfect,
therefore I am perfect.

Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Niin.
Lapinniemen näkijä näki yksin kävelevän nuoren naisen. Ja tämä vihje oli siis aivan ensimmäisiä vihjeitä aikoinaan lehdissä.
Tuo polkkatukkaisen naisen seurassa nähtiin Hotelli Tammerin suunnalla ja vihje annettiin huomattavasti myöhemmin kuin Lapinniemen vihje.
Ja jälkeenpäin on sitten nähty Hämeenkadulla, Hämeensillalla, Koskipuistossa, autoihin astumassa jne jne
19736
Frank Drebin

Raisan tapaus

Sori vaan että sekoitin näköhavainnot keskenään.
Koljo
Remington Steele

Re: Raisan tapaus

Viesti Kirjoittaja Koljo »

Luin koko ketjun ja paljon olikin luettavaa!

Yksi asia jäi vaivaamaan eli millä kyydillä Raisa lähti kotoaan silloin alkuillasta? Ja lähtikö hän sieltäkin pelkässä bleiserissä vaikka ulkona oli kylmä?
Outoa jos joku lähtee kotoaan pelkissä "sisävaatteissa" ulos odottelemaan bussia. Ymmärtäisin kymissään värjöttelyn jos vaatteet on hukassa ja jotain...
19736
Frank Drebin

Raisan tapaus

Raisa lähti kotoaan bussilla.En muista lähtivätkö he liikeelle Raisan kotoa vai tuliko tyttökaveri jostakin pysäkiltä.
Luulisin Raisan tienneen tamperelaisena bussien aikataulut niin tarkkaan ettei tarvinnut turhaan pysäkillä värjötellä.
Koljo
Remington Steele

Re: Raisan tapaus

19736 kirjoitti:Raisa lähti kotoaan bussilla.En muista lähtivätkö he liikeelle Raisan kotoa vai tuliko tyttökaveri jostakin pysäkiltä.
Luulisin Raisan tienneen tamperelaisena bussien aikataulut niin tarkkaan ettei tarvinnut turhaan pysäkillä värjötellä.
Ok. Kiitos.
Tuntuu vaan omituiselta ajatella, että joku luottaa niin paljon aikatauluihin, että lähtee pysäkille värjöttelemään kylmissään :)
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Toisaalla mainittiin myös, että oli lähdössä lähes suoraan treeneistä ja kamppeet oli valmiiksi mukana.
Tiedä sitten, mikä oli tarkalleen totuus.
19736
Frank Drebin

Raisan tapaus

Niin tuo vähäinen vaatetus koleaan säähän verrattuna vähän ihmetyttää.
Tuon ikäisenä menovaihde on päällä eikä kaikkea tule aina huomioitua.
Ja voi olla että ilta oli suunniteltu niin ettei kauheasti ulkosalla joudu aikaa viettämään. Esim baari-illan jälkeen kuski tilattu ennalta jne.
Koljo
Remington Steele

Mua toi takkia asia itseäni ihmetyttää, koska itse kun alaikäisenä päätettiin lähteä baareihin yrittämään niin aina oli takit mukana, sillä ei tiedetty kunka montaa ovea täytyi käydä kolkuttamassa ennen kuin päästiin sisälle :?

Niin oliko Raisa menossa suoraan treeneistä sinne radalle vai kotoaan? Eikö sen äiti ollut puhunut jotain oluen juomisesta kotona ennen lähtöä?

Ja laukun puuttuminenkin hieman ihmetyttää :D
Oisko se voinut olla sittenkin siellä narikassa ja joku lunastanut sen sieltä löydettyään narikkalapun vaikka lattialta ja heittänyt sitten tyhjän laukun menemään? (Mulle on käynyt näin :oops: )
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

No, tuosta laukku asiasta on keskusteltu kyllä. Itse pidin sitä outona, mutta nuoremmat ovat kertoneet, että laukkuja ei juuri käytetä. Ei edes kännykkää ja rahapussia varten. Ilmeisesti meikkejäkään ei kuljetettu mukana? Vai oliko jollakin kavereista laukku, jossa tavaroita säilytettiin, kunnes erottiin.
Jos erottiin...
Koljo
Remington Steele

Tampereen Tyttö kirjoitti:No, tuosta laukku asiasta on keskusteltu kyllä. Itse pidin sitä outona, mutta nuoremmat ovat kertoneet, että laukkuja ei juuri käytetä. Ei edes kännykkää ja rahapussia varten. Ilmeisesti meikkejäkään ei kuljetettu mukana? Vai oliko jollakin kavereista laukku, jossa tavaroita säilytettiin, kunnes erottiin.
Jos erottiin...
Joo, mä luinkin siitä (löytyneet laukut).
Mun mielestä niistä joku voisi olla R:n laukku, jos se olisi haettu narikasta esim. lattialta löytyneellä lapulla. Uskon jotenkin, että jonkinlainen laukku on ollut mukana :?
Lukittu