Kumisilmä

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Gurney
Jessica Fletcher

Re: Kumisilmä

Viesti Kirjoittaja Gurney »

Ot, mutta onko bird uudelleensytynyt toinen eläin? Tuttua asiallista pohdintaa.
Jos tosiasiat näyttävät olevan keskenään ristiriidassa, se tarkoittaa sitä, että joku niistä ei ole tosiasia
Bird
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Bird »

Knobster kirjoitti: Ti Maalis 24, 2026 7:56 pm
Bird kirjoitti: Ti Maalis 24, 2026 7:25 pm ...
Ps. Jos jotkut täällä toistensa perseitä nuoleskelee, niin se on minfoon syövän lailla pesiytynyt rasse-jengi.
Komppaan. Eli nuolen kai persettäsi :D

Mitä kumisimmukkaan tulee; tehkööt omassa ketjussaan mitä haluaa kun ylläpito sen kerran sallii. Mikä ihmeen itku tuostakin on? Kuka pakottaa lukemaan? Ukkohan on sitäpaitsi julkkis ;)
Varo! Kohta ollaan toistemme multinikkejä. :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

Bird kirjoitti: To Maalis 26, 2026 8:17 pm
Ei tokikaan tarvitse tykätä yhtään kenestäkään. Oon huomannut itsessänikin ennakkoluuloisia fiiliksiä muun muassa somaleita kohtaan. En kuitenkaan pidä sitä minään hyvänä asiana, päinvastoin – onhan se aika noloa, kun en edes tunne heistä ketään.
No, jos sinun maailmankuvasi Somalian ja somaleiden suhteen perustuu vain ennakkoluuloihin, niin se on kyllä sitten voi voi... Itselleen oudoiksi jääneistä asioista kannattaa ottaa selvää. Syventää omaa tapahtumahorisonttia.
X X X X X
Bird
Axel Foley

Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: La Maalis 28, 2026 6:01 am
Bird kirjoitti: To Maalis 26, 2026 8:17 pm
Ei tokikaan tarvitse tykätä yhtään kenestäkään. Oon huomannut itsessänikin ennakkoluuloisia fiiliksiä muun muassa somaleita kohtaan. En kuitenkaan pidä sitä minään hyvänä asiana, päinvastoin – onhan se aika noloa, kun en edes tunne heistä ketään.
No, jos sinun maailmankuvasi Somalian ja somaleiden suhteen perustuu vain ennakkoluuloihin, niin se on kyllä sitten voi voi... Itselleen oudoiksi jääneistä asioista kannattaa ottaa selvää. Syventää omaa tapahtumahorisonttia.
No se oliskin voi voi. Lukaisin kuitenkin varmuuden vuoksi kommenttini uudelleen, ja kyllä mä teen siinä ihan selväksi, että puhun nimenomaan fiiliksistäni. Lyhyesti kerran mainitsin kriittisistä asenteistani. Kirjoitukseni ei siis selvästikään koske kaikkia ajatuksiani Somaliaan ja somaleihin liittyen, saati sitten kuvaa maailmankuvaani tai sitä, mitä tietoa mulla aiheesta on. Ne on eri asioita.

Tässä välissä ihan mielenkiinnosta kysynkin, mihin kaikkeen itse tolla viittasit? Mä näen heti somaleihinkin liittyen ainakin 3 eri osa-aluetta; etnisyys, kulttuuri, uskonto, mistä puhua.

Joka tapauksessa, oma maailmankuvani on tieteellinen. Arvostan tietoa ja järjenkäyttöä. (Toki siltl yleistä elämänkokemustakin.) Siksikään en halua olla pelkkien fiilisteni vietävissä. En myöskään pidä järkevänä suhtautua mihinkään ryhmiin täysin homogeenisinä; se on yliyleistämistä ts. ajatusvirhe. :wink:

Ps. Lakulle pahoittelut, että tukitaan ketjuasi. Jos tätä aihetta pitää jatkaa, niin siirrytäänhän me muut keskustelemaan aiheesta vaikka tuonne "Ärsyttää minfossa" -ketjuun. 8)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Bird
Axel Foley

Gurney kirjoitti: To Maalis 26, 2026 8:29 pm Ot, mutta onko bird uudelleensytynyt toinen eläin? Tuttua asiallista pohdintaa.
Tämä kiinnostaa muakin!
Eräs nuoruusajan poikaystäväni sanoi, että oon varmasti edellisessä elämässäni ollut perhonen. Ja Lex ja Jasse käsittääkseni pitää mua jonain minfon Huuhkaja-nikkinä. Onko vielä muitakin eläimiä, joita voisin olla/olla ollut?

Itse en kyllä mihinkään uudelleensyntymisiin usko, mutta toki muiden ajatukset siitä kiinnostaa.
Gurney
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Gurney »

Bird kirjoitti: La Maalis 28, 2026 5:15 pm
Gurney kirjoitti: To Maalis 26, 2026 8:29 pm Ot, mutta onko bird uudelleensytynyt toinen eläin? Tuttua asiallista pohdintaa.
Tämä kiinnostaa muakin!
Eräs nuoruusajan poikaystäväni sanoi, että oon varmasti edellisessä elämässäni ollut perhonen. Ja Lex ja Jasse käsittääkseni pitää mua jonain minfon Huuhkaja-nikkinä. Onko vielä muitakin eläimiä, joita voisin olla/olla ollut?

Itse en kyllä mihinkään uudelleensyntymisiin usko, mutta toki muiden ajatukset siitä kiinnostaa.
Mietin sellaista soopelia, trikkiä tai blue merleä 🤔
Jos tosiasiat näyttävät olevan keskenään ristiriidassa, se tarkoittaa sitä, että joku niistä ei ole tosiasia
Bird
Axel Foley

Gurney kirjoitti: La Maalis 28, 2026 6:43 pm
Bird kirjoitti: La Maalis 28, 2026 5:15 pm
Tämä kiinnostaa muakin!

Mietin sellaista soopelia, trikkiä tai blue merleä 🤔
Ai niinkö, mielenkiintoista. :) Mutta eikö mitään konkreettista nimimerkkiä?

Tai no, taidanpa kurkata onko täällä jo tollaisia nikkejä.
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kumisilmä »

tajusin just et Clintin Kalpea Ratsastaja ja mun itsemurha hyökäys poliisia ja natseja vastaan on lähes identtiset tarinat.
pahalta puolen hyvälle siirtynyt sankari (minä+clintti) hyvitetään tekojamme käymällä ultimaallista pahaa vastaan ja kun savu hälvenee muut seisoo kädet munissa ku minä ja clintti kadottaan aurinkon laskuun.
harmi ettei clint saanut koskaan ansaitsemaansa arvostusta itse en niin kunniasta välitä vaikka olenkin viimeisiä aitoja isänmaan miehiä jonka vahtivuorolla ei itsenäisyyttä svedu pellet häpäise eikä muutkaan fuhrerin äpäräpojut 8)
Antifa Free Palestina
McCall
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja McCall »

Hyvä, että Kumisilmä on back! Mietinkin tuossa, että jotain puuttuu. Viikon tauko viittaa katkoon, mutta miehen pitää tehdä mitä miehen pitää tehdä. Peli jatkuu.
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

hepatiitti kuuri meni läpi helposti saa sit nähdä mitä labrat aikanaan näyttää.
kattellu pukudraamoja mm sota ja rauha 10 tuntinen versio ja Austenin iki klassikot ylpeys ja ennakkoluulot.
yritin myös kaivaa poskesta hampaan pois mut joko hammas meni veren mukana nieluun tai sitä ei siellä ollut alkuunkaan.
noh pääasia et oli hauskaa :lol:
Antifa Free Palestina
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

McCall kirjoitti: To Huhti 02, 2026 9:40 pm Hyvä, että Kumisilmä on back! Mietinkin tuossa, että jotain puuttuu. Viikon tauko viittaa katkoon, mutta miehen pitää tehdä mitä miehen pitää tehdä. Peli jatkuu.
käyttöön se viittaa ku käytän päihteitä pistän somen kiinni.ku päihteet loppuun ni toivun pelikuntoon kaikessa rauhassa ilman somea.
nyt käytöstä taas kaks viikkoa ja oon valmis someen.
ei vanhan pää kestä krapuloissa nettiä pätkääkään.
Antifa Free Palestina
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Kumisilmä kirjoitti: To Huhti 02, 2026 9:18 pm
harmi ettei clint saanut koskaan ansaitsemaansa arvostusta...
Öhhh... oletkohan vieläkään pää selvänä? Vai tarkoitatko, ettei hän koskaan saanut arvostusta vasemmistopiireissä?
Clint Eastwood on yksi maailman palkituimpia elokuvamaailman jannuja. Kuriositeettina mainittakoon, että on saanut kaiken muun arvostuksen ja sälän ohessa myös jopa Ranskan Kunnialegioonan brenikan, joka on maan korkea-arvoisin kunniamitali. Sellaista ei kaiken maailman Mr. Bean'eille jaeta.
X X X X X
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Pe Huhti 03, 2026 2:41 am
Öhhh... oletkohan vieläkään pää selvänä? Vai tarkoitatko, ettei hän koskaan saanut arvostusta vasemmistopiireissä?
Clint Eastwood on yksi maailman palkituimpia elokuvamaailman jannuja. Kuriositeettina mainittakoon, että on saanut kaiken muun arvostuksen ja sälän ohessa myös jopa Ranskan Kunnialegioonan brenikan, joka on maan korkea-arvoisin kunniamitali. Sellaista ei kaiken maailman Mr. Bean'eille jaeta.
kai mä niitä oskareita aattelin toki maksava yleisö on aina arvostanu clinttiä.
Antifa Free Palestina
TimoTyön
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja TimoTyön »

Onko tuo sitten saavutus? Aikakausi oli ihan silloin eri. Sai sen kuparimerkin, kun sattui niiden jakelija tykkäämään lännen leffoista ja "tosimiehistä".
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Kumisilmä kirjoitti: Pe Huhti 03, 2026 7:28 am
kai mä niitä oskareita aattelin toki maksava yleisö on aina arvostanu clinttiä.
No tokihan toki maksava yleisökin on arvostanut, mutta tuosta Ranskan "kunnialätkästä" laitan kohta lisää tuonne alemmas, kommentissani "janitan" hölmöilylle. Nähdään kohta.
X X X X X
Vastaa Viestiin