"[...]Nisse todellakin makasi kädet ristissä rinnan päällä marttyyrimaisesti odottamassa poliisia ja vankilan oven heilahtamista. Pirunviinapullon rikkouduttua ja siitä aiheutunut pintaviilto poskeen ei vienytkään henkeä ja ajatuksissa jyskytti jo varma elinkautinen. Helkkari, kun mopo noin karkasi käsistä kesken riemukkaan telttailusession. - Tässä makaan ja menen suoraan arkkuasentoon niin viekää sitten mihin viette!
Lämmin kesäaamu ja kärpäset pörisivät teltan ympärillä, yksi raatokärpänen tutkailee viinanhuuruista hengitystä telta reunalla, Nisse raottaa varovasti toista silmäänsä ja höristää korviaan – mitä ne puhuu?- Känniläisten tappelu vai? Tästä ei nyt selvitä! Ja nyt lähtivät soittamaan apua, joku puhuu ryöstömurhasta ja neljästä uhrista. Pienen pieni toivo herää. Jos sittenkin tästä vielä selviäisi, ei vaan muistaisi paljoa mitään. Hyvä minä!
Hyvä minä hyvä mutta tää mun asento – kädet ristissä niin kuin vainajalla arkussa ja käpy selän alla. Pakko kääntyä kyljelleen kun selkää pistelee ja kuinka kauan tässä yleensäkin pitää maata kun toi poliisiukko raapustaa muistikirjaansa? Äkkiä nyt sairaalaan ja spaddua huuleen ennen kuin liikaa alkaa mättää nää retkitapahtumat - pilalle mennyt nahkarotsi sun muut jutut."