Tyhmiä kysymyksiä

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
kameleontti
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja kameleontti »

On se mahdollista, todella epätavallista kylläkin. Kysyin asiaa vielä tutulta poliisimieheltä ja sanoi, ettei koskaan itse ole kirjoittanut sakkoa vapaa-ajalla, mutta mahdollista sekin olisi. Joskus kuulemma tehnyt mieli. Virkamiehistöä säätää omat lakinsa ja asetuksensa, joista varmaan löytyy tarkemmin tietoa.
Chopper
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Poliisimies on ilman eri määräystä velvollinen
ryhtymään kiireellisiin toimiin koko maassa myös
toimialueensa ulkopuolella ja vapaa-aikanaan, jos
se on välttämätöntä vakavan rikoksen estämiseksi,

tällaista rikosta koskevan tutkinnan aloittamiseksi
tai yleistä järjestystä ja turvallisuutta uhkaavan
vakavan vaaran torjumiseksi taikka milloin se näihin
rinnastettavan muun erityisen syyn vuoksi on
tarpeen.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
kaia
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja kaia »

Onko waterboarding tehokas keino saada rikollinen puhumaan?
tempura
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja tempura »

kaia kirjoitti:Onko waterboarding tehokas keino saada rikollinen puhumaan?
Kyllähän kiduttamalla rikollisen puhumaan saa. Puheen sisällön todenperäisyys on sitten ihan eri asia. Jos tietoa ei ole niin sitten ilmiannetaan joitain sattumanvaraisia henkilöitä.
kaia
Neuvoja-Jack

tempura kirjoitti:
kaia kirjoitti:Onko waterboarding tehokas keino saada rikollinen puhumaan?
Kyllähän kiduttamalla rikollisen puhumaan saa. Puheen sisällön todenperäisyys on sitten ihan eri asia. Jos tietoa ei ole niin sitten ilmiannetaan joitain sattumanvaraisia henkilöitä.
Olen joskus lukenut, että CIA:lla olisi käytössä jotain lääkkeitä tai huumeita jotka saisivat paatuneimmankin konnan avautumaan ja kertomaan kaiken?
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

kaia kirjoitti:Olen joskus lukenut, että CIA:lla olisi käytössä jotain lääkkeitä tai huumeita jotka saisivat paatuneimmankin konnan avautumaan ja kertomaan kaiken?
Miksihän CIA on aina (siis ihan aina) taho joka mainitaan tiedustelupalveluista puhuttaessa...

CIA:lla ja myös muilla tiedustelupalveluilla on on omat lääkekaappinsa, joiden sisällöllä voidaan erittäin huomattavasti edesauttaa kuulusteltavan yhteistyö halua, mutta ei niillä käsittääkseni saada ketään kertomalla kertomaan kaikkea tietämäänsä.
Eli jos kuulusteltava on esim. empivällä tai hiukan vastaan hankaavalla asenteella, niin estot voidaan aukaista lääkityksellä, mutta jos kuulusteltavan asenne on ehdottoman vastahakoinen, niin se ei dopingilla siitä miksikään siitä muutu...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Paras lääke rehelliseen avautumiseen on viina. Sitä ei edes Mossad ole tajunnut. 8)
rapier
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja rapier »

Loka kirjoitti:Paras lääke rehelliseen avautumiseen on viina. Sitä ei edes Mossad ole tajunnut. 8)
Oho, käytätkö sitä muhun kun tuun teillä käymään?
Paskanen tukka
Mike Manner
Jessica Fletcher

Loka kirjoitti:Paras lääke rehelliseen avautumiseen on viina. Sitä ei edes Mossad ole tajunnut. 8)
Kellä on, kellä ei...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Loka
Alibin Kestotilaaja

rapier kirjoitti:
Oho, käytätkö sitä muhun kun tuun teillä käymään?
Toki.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Mike Manner kirjoitti:
Kellä on, kellä ei...
Sanoo se, joka on alkanut juomaan punaviiniä -sitahän juodaan yleisesti ottaen sivistyneesti vähemmän humaltuen. :mrgreen:
kaia
Neuvoja-Jack

Mike Manner kirjoitti:
kaia kirjoitti:Olen joskus lukenut, että CIA:lla olisi käytössä jotain lääkkeitä tai huumeita jotka saisivat paatuneimmankin konnan avautumaan ja kertomaan kaiken?
Miksihän CIA on aina (siis ihan aina) taho joka mainitaan tiedustelupalveluista puhuttaessa...

CIA:lla ja myös muilla tiedustelupalveluilla on on omat lääkekaappinsa, joiden sisällöllä voidaan erittäin huomattavasti edesauttaa kuulusteltavan yhteistyö halua, mutta ei niillä käsittääkseni saada ketään kertomalla kertomaan kaikkea tietämäänsä.
Eli jos kuulusteltava on esim. empivällä tai hiukan vastaan hankaavalla asenteella, niin estot voidaan aukaista lääkityksellä, mutta jos kuulusteltavan asenne on ehdottoman vastahakoinen, niin se ei dopingilla siitä miksikään siitä muutu...
Varmaan siksi, koska CIA on ainoa tiedustelupalvelu, joka toitottaa amerikkalaiseen tapaan tekemisistään julkisesti. Muut tiedustelupalvelut tuskin pohtisivat julkisesti, että käytetäänkö pakkokeinoja.
IhmeTyyppi
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja IhmeTyyppi »

Viina ja sauna yhdistelmä toimii parhaiten.
Mike Manner
Jessica Fletcher

IhmeTyyppi kirjoitti:
Viina ja sauna yhdistelmä toimii parhaiten.
Menee kuin häkä päähän...
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Nämä ovat oikeastaan kompakysymyksiä, kun käsittääkseni eksaktia vastausta ei ole vielä tiedossa kumpaankaan:

Mihin avaruus laajenee?

Ja jatkokysymys:

Mitä on ollut olemassa ennen maailmankaikkeuden syntyä?

(Ajattelin ensiksi kysyä yksärillä eräältä palstalaiselta, mutta tulin sitten siihen tulokseen että muitakin palstalaisia ehkä kiinnostaa tietää :D)
Lukittu