Tyhmiä kysymyksiä
-
kameleontti
- Lauri Hanhivaara
On se mahdollista, todella epätavallista kylläkin. Kysyin asiaa vielä tutulta poliisimieheltä ja sanoi, ettei koskaan itse ole kirjoittanut sakkoa vapaa-ajalla, mutta mahdollista sekin olisi. Joskus kuulemma tehnyt mieli. Virkamiehistöä säätää omat lakinsa ja asetuksensa, joista varmaan löytyy tarkemmin tietoa.
Poliisimies on ilman eri määräystä velvollinen
ryhtymään kiireellisiin toimiin koko maassa myös
toimialueensa ulkopuolella ja vapaa-aikanaan, jos
se on välttämätöntä vakavan rikoksen estämiseksi,
tällaista rikosta koskevan tutkinnan aloittamiseksi
tai yleistä järjestystä ja turvallisuutta uhkaavan
vakavan vaaran torjumiseksi taikka milloin se näihin
rinnastettavan muun erityisen syyn vuoksi on
tarpeen.
ryhtymään kiireellisiin toimiin koko maassa myös
toimialueensa ulkopuolella ja vapaa-aikanaan, jos
se on välttämätöntä vakavan rikoksen estämiseksi,
tällaista rikosta koskevan tutkinnan aloittamiseksi
tai yleistä järjestystä ja turvallisuutta uhkaavan
vakavan vaaran torjumiseksi taikka milloin se näihin
rinnastettavan muun erityisen syyn vuoksi on
tarpeen.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Olen joskus lukenut, että CIA:lla olisi käytössä jotain lääkkeitä tai huumeita jotka saisivat paatuneimmankin konnan avautumaan ja kertomaan kaiken?tempura kirjoitti:Kyllähän kiduttamalla rikollisen puhumaan saa. Puheen sisällön todenperäisyys on sitten ihan eri asia. Jos tietoa ei ole niin sitten ilmiannetaan joitain sattumanvaraisia henkilöitä.kaia kirjoitti:Onko waterboarding tehokas keino saada rikollinen puhumaan?
-
Mike Manner
- Jessica Fletcher
Miksihän CIA on aina (siis ihan aina) taho joka mainitaan tiedustelupalveluista puhuttaessa...kaia kirjoitti:Olen joskus lukenut, että CIA:lla olisi käytössä jotain lääkkeitä tai huumeita jotka saisivat paatuneimmankin konnan avautumaan ja kertomaan kaiken?
CIA:lla ja myös muilla tiedustelupalveluilla on on omat lääkekaappinsa, joiden sisällöllä voidaan erittäin huomattavasti edesauttaa kuulusteltavan yhteistyö halua, mutta ei niillä käsittääkseni saada ketään kertomalla kertomaan kaikkea tietämäänsä.
Eli jos kuulusteltava on esim. empivällä tai hiukan vastaan hankaavalla asenteella, niin estot voidaan aukaista lääkityksellä, mutta jos kuulusteltavan asenne on ehdottoman vastahakoinen, niin se ei dopingilla siitä miksikään siitä muutu...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
-
Mike Manner
- Jessica Fletcher
Kellä on, kellä ei...Loka kirjoitti:Paras lääke rehelliseen avautumiseen on viina. Sitä ei edes Mossad ole tajunnut.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Varmaan siksi, koska CIA on ainoa tiedustelupalvelu, joka toitottaa amerikkalaiseen tapaan tekemisistään julkisesti. Muut tiedustelupalvelut tuskin pohtisivat julkisesti, että käytetäänkö pakkokeinoja.Mike Manner kirjoitti:Miksihän CIA on aina (siis ihan aina) taho joka mainitaan tiedustelupalveluista puhuttaessa...kaia kirjoitti:Olen joskus lukenut, että CIA:lla olisi käytössä jotain lääkkeitä tai huumeita jotka saisivat paatuneimmankin konnan avautumaan ja kertomaan kaiken?
CIA:lla ja myös muilla tiedustelupalveluilla on on omat lääkekaappinsa, joiden sisällöllä voidaan erittäin huomattavasti edesauttaa kuulusteltavan yhteistyö halua, mutta ei niillä käsittääkseni saada ketään kertomalla kertomaan kaikkea tietämäänsä.
Eli jos kuulusteltava on esim. empivällä tai hiukan vastaan hankaavalla asenteella, niin estot voidaan aukaista lääkityksellä, mutta jos kuulusteltavan asenne on ehdottoman vastahakoinen, niin se ei dopingilla siitä miksikään siitä muutu...
-
IhmeTyyppi
- Nikke Knatterton
-
Mike Manner
- Jessica Fletcher
Menee kuin häkä päähän...IhmeTyyppi kirjoitti:Viina ja sauna yhdistelmä toimii parhaiten.Loka kirjoitti:Paras lääke rehelliseen avautumiseen on viina. Sitä ei edes Mossad ole tajunnut.
Nämä ovat oikeastaan kompakysymyksiä, kun käsittääkseni eksaktia vastausta ei ole vielä tiedossa kumpaankaan:
Mihin avaruus laajenee?
Ja jatkokysymys:
Mitä on ollut olemassa ennen maailmankaikkeuden syntyä?
(Ajattelin ensiksi kysyä yksärillä eräältä palstalaiselta, mutta tulin sitten siihen tulokseen että muitakin palstalaisia ehkä kiinnostaa tietää
)
Mihin avaruus laajenee?
Ja jatkokysymys:
Mitä on ollut olemassa ennen maailmankaikkeuden syntyä?
(Ajattelin ensiksi kysyä yksärillä eräältä palstalaiselta, mutta tulin sitten siihen tulokseen että muitakin palstalaisia ehkä kiinnostaa tietää