ulrikeM kirjoitti:Plagueis kirjoitti:Itseäni lähinnä huvitti, nyt vähän jo pelottaa Oravan innostus asiaa kohtaan. Yhteisöön "soluttautunut" kaveri, huima päivittäisten viestien määrä ja se miten "kaverin kanssa pyöritellään keissiä" selvästi ajan kanssa.
Tuntuu, että joidenkin elämä on saanut aivan uuden kipinän ja merkityksen tämän tapauksen johdosta :?
Itse pyrin pitämään kantani täysin neutraalina, kunnes virallinen taho antaa jotain faktoja ja omasta näkökulmastani tuntuu, että olet jo ajamassa henkilökohtaista vendettaa Aaltoa ja kaikkia hänen ystäviään kohtaan.
Toivottavasti et ota tätä sodanjulistuksena. Tämä on lähinnä toteamus.
Flame on
Mua pelottais kyllä enemmän se, että ihmiset suhtautuisivat asiaan välinpitämättömästi. Ja ihmetyttää se, että miksi olet täällä keskustelupalstalla, jos ei asia sinua niin kauheasti kiinnosta?
Itse olen monessa mielessä samalla asenteella ja intensiteetillä mukana tässä jutussa kuin Orava. Orava on vain parempi kirjoittamaan, joten minun tehtäväkseni on jäänyt viime aikoina reagointi hymiöillä ;) Minulla myös kavereina RAn tuntevia, joten asia kiinnostaa jo ihan siitäkin syystä. Mutta eritoten tämä keissi kiinnostaa psykologisesta, sosiaalisesta ja yhteiskunnallisesta näkökulmasta katsottuna. Tämä ei ole mikä tahansa rikoskeissi, kuten tämä keskustelukin sen paljastaa. Tämä RAn epäily kertoo hyvin paljon yhteiskuntamme asenteista, ja eritoten esiin on mielestäni noussut välinpitämättömyys, mustavalkoisuus, itsekkyys, vastuuntunnottomuus, jne. joku voi jatkaa jos haluaa.
Olen ulrikeM:n kanssa täysin samaa mieltä. Minäkin olen kuin koira, joka älähtää, kun kalikkaa kalahtaa. Nimittäin suuri osa ystävistäni on muusikkoja tai muuten tekemisissä Suomen musiikkiteollisuuden kanssa ja minullakin on tämän kaverin kanssa yhteisiä tuttuja. Tästäkin syystä tapaus on äärimmäisen mielenkiintoinen. Luonnollisesti tässä on vaikuttanut myös se, että minulla on lisäksi ystävä, joka on joutunut pedofiilin uhriksi. Kolmannekseen en voi sietää tyhmyyttä ja valitettavasti näiden puolustajien jutuista se hieman paistaa läpi. Ei kukaan järjellä ajateltuna voi perustella jonkun henkilön syyllisyyttä sillä, että kuuluu lähipiiriin. Jos jotain minun ystävääni epäiltäisiin jostain näin kamalasta olisi totaalisen järkyttynyt - aivan kauhuissani. Mutta jotenkin minun on vaikea uskoa, että lähtisin ristiretkelle julistamaan hänen syyttömyyttään. En voi yksinkertaisesti mennä siitä takuuseen, vaikka ystäväni syyttömyyttään vakuuttaisikin. Eivät ne pedofiilit saunaillassa ilmoita, että: "..kaverit hei mä tykkään lapsista." Anteeksi groteski esimerkki, kun itseäkin alkoi jo kuvottaa. Mutta ehkä myös KaverinPuolella ymmärtää pointtini.
Pahoittelen viestieni määrää, mutta olen nopea kirjoittamaan ja yleensä sitä tekstiä tulee paljon. Pyrin kuitenkin pitämään kurissa itseni siinä määrin, että viesteissä olisi edes himpun verran sisältöäkin.
En käy henkilökohtaista taistelua Ramia tai hänen "ystäviään"/ystäviään kohtaan. Ramin syyllisyydellä tai syyttömyydellä ei ole juuri mitään tekemistä sen kanssa, että se netissä oleva Ryhmä on täysin älytön ja korni. Olisi TÄYSIN ERI ASIA, jos Iltalehti olisi todella ylilyönyt. Lehdissä on kuitenkin nyt uutisoitu vain ja ainoastaan ihan oikeasti tapahtuneista asioista, kuten pidätyksestä ja vangitsemisesta. Ja kuten tiedämme eihän se Nissekään saanut läpi kunnianloukkaussyytettään. Tietysti mediarumpa oli sen tapauksen kohdalla aivan muuta kuin nyt. Mutta toisaalta melkein vuosisadan murhamysteeriksi tituleerattavaa tapausta ei voi verrata tähän, vaikka nyt puhutaankin Suomen oloissa poikkeuksellisesta tapauksesta.
Lähinnä olen järkyttynyt siitä kuinka ensimmäisenä heittäydytään sen leiriin, johon virkavallan syyttävä sormi osoittaa. Se ei vaan yksinkertaisesti mahdu meikäläisen kaaliin. Ja toisaalta perustettiinko esimerkiksi Gustafssonille koskaan mitään puolustusinstanssia? Eipä kai taidettu perustaa. Hänen vierellään seistiin ihan kunniakkaasti ja hiljaisen kunnoittavasti - vai olenko väärässä?
Marsalkka kysyi minulta aiemmin miksi ajattelen niin lohduttomasti, ettei kukaan muka ajattele uhria/uhreja. Anteeksi, etten ole kysymykseen aiemmin vastannut. En ajattele niin lohduttomasti. Mutta jotenkin tästä asian pyörittelystä välillä paistaa läpi se ainakin puoltavissa mielipiteissä, että Rami on tässä uhri, johon tämä syyllisyys tai mahdollinen syyllisyys on hypännyt ja unohdetaan, että rikos ihan oikeasti on tapahtunut. Se on voinut tapahtua ilman Ramia, mutta myös hänen toimestaan. Minä näen siis epäillyn vain osana suurempaa palapeliä. Siksi yritin osaltani tuoda keskusteluun myös mahdolliset todistajat. Tähän palapeliin kun kuuluvat myös itse rikos, uhri/uhrit, muut syylliset jne.
Lisättäköön tähän vielä se, että niin ikään kommentit: "Saunan taakse!" ja niin edelleen kertovat myös lyhytnäköisyydestä. Vaikka minustakin tämä Aalto vaikuttaa enemmän syylliseltä kuin syyttömältä niin en minä häntä ole lahdattavaksi lähettämässä. Käytöstapoja yritän siis pitää yllä myös tällä puolella aitaa, vaikka joskus suoranaiseen vittuiluun sorrunkin.