Aino - yhtyeen soittaja Rami Aalto tuomittiin pedofiliasta

Tänne keskustelut seksuaalirikoksista. Muista että henkirikoksille on oma palstansa.
Plagueis
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Plagueis »

Itseäni lähinnä huvitti, nyt vähän jo pelottaa Oravan innostus asiaa kohtaan. Yhteisöön "soluttautunut" kaveri, huima päivittäisten viestien määrä ja se miten "kaverin kanssa pyöritellään keissiä" selvästi ajan kanssa.
Tuntuu, että joidenkin elämä on saanut aivan uuden kipinän ja merkityksen tämän tapauksen johdosta :?
Itse pyrin pitämään kantani täysin neutraalina, kunnes virallinen taho antaa jotain faktoja ja omasta näkökulmastani tuntuu, että olet jo ajamassa henkilökohtaista vendettaa Aaltoa ja kaikkia hänen ystäviään kohtaan.
Toivottavasti et ota tätä sodanjulistuksena. Tämä on lähinnä toteamus.

Flame on
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Se Oravan perkele kirjoitti: Kuten olen aiemminkin todennut oma lähtökohtani tämän asian pyörittelyssä on ollut se, että oikeusvaltion tuleekin toimia niin, että epäillään aiheesta ja epäillään oikeaa henkilöä.
Juu. Kyllä epäilylle pitää aina olla hyvä syy ja peruste. Eri asia on, onko epäilty lopulta syyllinen.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
ulrikeM
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja ulrikeM »

KaverinPuolella kirjoitti:
=M= kirjoitti:
Mike Manner kirjoitti:Ei sen vuoksi, että Se Oravan perkele olisi sympaattinen kirjoittaja, vaan siksi, että hän puhuu asiaa ja perustelee näkökantansa muullakin, kuin "-minun mielestä..." näkökannoilla.
Jaa, kun mun mielestä ainoa fakta on että RA on ollut vangittuna ja syyttäjä päättää miten homma etenee aikanaan. Muuten koko tarinointi täällä on ollut spekulointia mielestäni. Pätee Kylmäpäisiin ja Oraviin.

Ja tuon UlrikeM:n hymiöt kanssa.... :)
Pitkästä aikaa asiaa. Kukaan ei mielestäni ole ottanut missään vaiheessa kantaa siihen kuinka suuresta, poikkeuksellisesta ja törkeästä rikoksesta Suomen mittakaavassa tässä on kyse. Eikä ihme. Lehdissä kerrottu ainoastaan yhtenä päivänä kyseisestä ringistä, ja sieltä nostettiin yksi nimi esiin ja sitten täydellinen hiljaisuus. Kukaan ei puhu siitä oikeasta rikoksesta jota tutkitaan. Olisiko joku Teistä menettänyt jotain jos asia olisi kerrottu vasta tammikuussa? Ei olisi välttämättä tätä ketjua ollut?
Onko käynyt mielessä että jos poliisi tutkisi nyt todella tarkasti kaikki joiden voidaan liittyvän tähän rinkiin milläänlailla? Voiko olla että pidätettyihin/vangittuihin voi kuulua "ylimääräisiä" ihmisiä? Voiko olla ringin laajuden takia että epäiltyjä on paljon ja tutkimukset kestää? Pyytäisin pientä spekulointia Teiltä asiantuntijoilta vasta kun olette hiukan miettinyt asiaa useammalta taholta. Kiitos!
Totuus voi olla tarua ihmeellisempää!
Hmm. Kumma kommentti. Sori, mutta en sitten yhtään ymmärrä kenelle ja mitä yrität sanoa? Omasta ja monen muunkin puolesta uskallan sanoa, että kyllä nuo mainitsemasi "kinkkiset" kysymyksesi on jo moneenkin kertaan mietitty omissa pikku päissämme, joten ei kiittämistä.
Minkä taakseen jättää, sen netistä löytää.
ulrikeM
Nikke Knatterton

Plagueis kirjoitti:Itseäni lähinnä huvitti, nyt vähän jo pelottaa Oravan innostus asiaa kohtaan. Yhteisöön "soluttautunut" kaveri, huima päivittäisten viestien määrä ja se miten "kaverin kanssa pyöritellään keissiä" selvästi ajan kanssa.
Tuntuu, että joidenkin elämä on saanut aivan uuden kipinän ja merkityksen tämän tapauksen johdosta :?
Itse pyrin pitämään kantani täysin neutraalina, kunnes virallinen taho antaa jotain faktoja ja omasta näkökulmastani tuntuu, että olet jo ajamassa henkilökohtaista vendettaa Aaltoa ja kaikkia hänen ystäviään kohtaan.

Flame on
Mua pelottais kyllä enemmän se, että ihmiset suhtautuisivat asiaan välinpitämättömästi. Ja ihmetyttää se, että miksi olet täällä keskustelupalstalla, jos ei asia sinua niin kauheasti kiinnosta?

Itse olen monessa mielessä samalla asenteella ja intensiteetillä mukana tässä jutussa kuin Orava. Orava on vain parempi kirjoittamaan, joten minun tehtäväkseni on jäänyt viime aikoina reagointi hymiöillä ;) Minulla myös kavereina RAn tuntevia, joten asia kiinnostaa jo ihan siitäkin syystä. Mutta eritoten tämä keissi kiinnostaa psykologisesta, sosiaalisesta ja yhteiskunnallisesta näkökulmasta katsottuna. Tämä ei ole mikä tahansa rikoskeissi, kuten tämä keskustelukin sen paljastaa. Tämä RAn epäily kertoo hyvin paljon yhteiskuntamme asenteista, ja eritoten esiin on mielestäni noussut välinpitämättömyys, mustavalkoisuus, itsekkyys, vastuuntunnottomuus, jne. joku voi jatkaa jos haluaa.
mulli
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja mulli »

Tämähän on puolesta/vastaan ketju...
osa toivoo syyttömyyttä ja osa on vahvasti syyllisen kannalla. Kuinka vain, niin asia koskettaa monia yksilöitä kipeästi (ja näköjään yhteisöjäkin)
Jos RA on niin hyveellinen Aiti Teresa kuin puolesta puhujat antavat ymmärtää niin olen pahoillani hänen ja läheistensä puolesta, mutta jos tuomitaan kyseisen kaltaisista rikoksista niin tahtoisin hänet kanssani samalle kongille...
Lapsiin kohdistyneissa seksuaalirikoksissa ei voi tuomita liian ankarasti...

provo on pop!!
Se Oravan perkele
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Se Oravan perkele »

ulrikeM kirjoitti:
Plagueis kirjoitti:Itseäni lähinnä huvitti, nyt vähän jo pelottaa Oravan innostus asiaa kohtaan. Yhteisöön "soluttautunut" kaveri, huima päivittäisten viestien määrä ja se miten "kaverin kanssa pyöritellään keissiä" selvästi ajan kanssa.

Flame on
Mua pelottais kyllä enemmän se, että ihmiset suhtautuisivat asiaan välinpitämättömästi. Ja ihmetyttää se, että miksi olet täällä keskustelupalstalla, jos ei asia sinua niin kauheasti kiinnosta?

Itse olen monessa mielessä samalla asenteella ja intensiteetillä mukana tässä jutussa kuin Orava. Orava on vain parempi kirjoittamaan, joten minun tehtäväkseni on jäänyt viime aikoina reagointi hymiöillä ;) Minulla myös kavereina RAn tuntevia, joten asia kiinnostaa jo ihan siitäkin syystä. Mutta eritoten tämä keissi kiinnostaa psykologisesta, sosiaalisesta ja yhteiskunnallisesta näkökulmasta katsottuna. Tämä ei ole mikä tahansa rikoskeissi, kuten tämä keskustelukin sen paljastaa. Tämä RAn epäily kertoo hyvin paljon yhteiskuntamme asenteista, ja eritoten esiin on mielestäni noussut välinpitämättömyys, mustavalkoisuus, itsekkyys, vastuuntunnottomuus, jne. joku voi jatkaa jos haluaa.
Olen ulrikeM:n kanssa täysin samaa mieltä. Minäkin olen kuin koira, joka älähtää, kun kalikkaa kalahtaa. Nimittäin suuri osa ystävistäni on muusikkoja tai muuten tekemisissä Suomen musiikkiteollisuuden kanssa ja minullakin on tämän kaverin kanssa yhteisiä tuttuja. Tästäkin syystä tapaus on äärimmäisen mielenkiintoinen. Luonnollisesti tässä on vaikuttanut myös se, että minulla on lisäksi ystävä, joka on joutunut pedofiilin uhriksi. Kolmannekseen en voi sietää tyhmyyttä ja valitettavasti näiden puolustajien jutuista se hieman paistaa läpi. Ei kukaan järjellä ajateltuna voi perustella jonkun henkilön syyllisyyttä sillä, että kuuluu lähipiiriin. Jos jotain minun ystävääni epäiltäisiin jostain näin kamalasta olisi totaalisen järkyttynyt - aivan kauhuissani. Mutta jotenkin minun on vaikea uskoa, että lähtisin ristiretkelle julistamaan hänen syyttömyyttään. En voi yksinkertaisesti mennä siitä takuuseen, vaikka ystäväni syyttömyyttään vakuuttaisikin. Eivät ne pedofiilit saunaillassa ilmoita, että: "..kaverit hei mä tykkään lapsista." Anteeksi groteski esimerkki, kun itseäkin alkoi jo kuvottaa. Mutta ehkä myös KaverinPuolella ymmärtää pointtini.

Pahoittelen viestieni määrää, mutta olen nopea kirjoittamaan ja yleensä sitä tekstiä tulee paljon. Pyrin kuitenkin pitämään kurissa itseni siinä määrin, että viesteissä olisi edes himpun verran sisältöäkin.

En käy henkilökohtaista taistelua Ramia tai hänen "ystäviään"/ystäviään kohtaan. Ramin syyllisyydellä tai syyttömyydellä ei ole juuri mitään tekemistä sen kanssa, että se netissä oleva Ryhmä on täysin älytön ja korni. Olisi TÄYSIN ERI ASIA, jos Iltalehti olisi todella ylilyönyt. Lehdissä on kuitenkin nyt uutisoitu vain ja ainoastaan ihan oikeasti tapahtuneista asioista, kuten pidätyksestä ja vangitsemisesta. Ja kuten tiedämme eihän se Nissekään saanut läpi kunnianloukkaussyytettään. Tietysti mediarumpa oli sen tapauksen kohdalla aivan muuta kuin nyt. Mutta toisaalta melkein vuosisadan murhamysteeriksi tituleerattavaa tapausta ei voi verrata tähän, vaikka nyt puhutaankin Suomen oloissa poikkeuksellisesta tapauksesta.

Lähinnä olen järkyttynyt siitä kuinka ensimmäisenä heittäydytään sen leiriin, johon virkavallan syyttävä sormi osoittaa. Se ei vaan yksinkertaisesti mahdu meikäläisen kaaliin. Ja toisaalta perustettiinko esimerkiksi Gustafssonille koskaan mitään puolustusinstanssia? Eipä kai taidettu perustaa. Hänen vierellään seistiin ihan kunniakkaasti ja hiljaisen kunnoittavasti - vai olenko väärässä?

Marsalkka kysyi minulta aiemmin miksi ajattelen niin lohduttomasti, ettei kukaan muka ajattele uhria/uhreja. Anteeksi, etten ole kysymykseen aiemmin vastannut. En ajattele niin lohduttomasti. Mutta jotenkin tästä asian pyörittelystä välillä paistaa läpi se ainakin puoltavissa mielipiteissä, että Rami on tässä uhri, johon tämä syyllisyys tai mahdollinen syyllisyys on hypännyt ja unohdetaan, että rikos ihan oikeasti on tapahtunut. Se on voinut tapahtua ilman Ramia, mutta myös hänen toimestaan. Minä näen siis epäillyn vain osana suurempaa palapeliä. Siksi yritin osaltani tuoda keskusteluun myös mahdolliset todistajat. Tähän palapeliin kun kuuluvat myös itse rikos, uhri/uhrit, muut syylliset jne.

Lisättäköön tähän vielä se, että niin ikään kommentit: "Saunan taakse!" ja niin edelleen kertovat myös lyhytnäköisyydestä. Vaikka minustakin tämä Aalto vaikuttaa enemmän syylliseltä kuin syyttömältä niin en minä häntä ole lahdattavaksi lähettämässä. Käytöstapoja yritän siis pitää yllä myös tällä puolella aitaa, vaikka joskus suoranaiseen vittuiluun sorrunkin.
Päästäisiinkö vihdoin asiaan vai kuseskellaanko ympäriinsä asian vieressä?
miss_x
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja miss_x »

tää haluais taas kommentoida pikasesti ennen nukkumaanmenoa.

mäkin olin aluksi sitä mieltä että Orava on sen verran fanaattinen, että menee jo pelottavan puolelle. tää ihan vain fb-ryhmän seinän perusteella. mut nyt, mitä enemmän luen Arvoisan Oravan viestejä, sitä enemmän alkaa tuntua siltä, et tää saattaakin olla ihan hyvä tyyppi. on tullut muunlaistakin tekstiä kun vaan puhtaasti alentuvaa ja ylimielistä. ja siis joissain määrin nuohan on molemmat sallittuja, jos siis on oikealla asialla. :wink:

sitä vaan jäin miettimään, että monikohan näistä "Ramin takana seisojista" voi sanoa, että kaveri on varmasti syytön. olikohan ryhmän ideologia se, että ollaan ramin kavereita niin kauan kun se tuomitaan, vai se, että uskotaan sen olevan syytön kunnes se tuomitaan. toivon jälkimmäistä koska ensimmäinen kuulostaa melko typerältä.
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Se Oravan perkele kirjoitti: Marsalkka kysyi minulta aiemmin miksi ajattelen niin lohduttomasti, ettei kukaan muka ajattele uhria/uhreja. Anteeksi, etten ole kysymykseen aiemmin vastannut. En ajattele niin lohduttomasti.
No mutta hyvä. Ehdin jo hieman huolestua.

Tähän yksi hymiö. Sellainen perushymynaama.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Maybrick kirjoitti:^ Hymyileekö Marsalkka avatarissa hieman vai riehakkaasti?
Marsalkka hymyilee avatarissa, ilmeisesti, sillälailla hiukan , mutta ei riehakkaasti. Ei missään nimessä. Hän hymyilee ehkäpä silleen *tähän hymiö* -hymyä ennemminkin. Olenko väärässä?
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
ulrikeM
Nikke Knatterton

SEISON RAMIN TAKANA KUNNES OIKEUS PÄÄTTÄÄ ASIAN!-groupissa jäsenkato, nyt 85 jäsentä. Tietävätkö he edelleen enemmän kuin me täällä?
Meike R.
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Meike R. »

ulrikeM kirjoitti:SEISON RAMIN TAKANA KUNNES OIKEUS PÄÄTTÄÄ ASIAN!-groupissa jäsenkato, nyt 85 jäsentä. Tietävätkö he edelleen enemmän kuin me täällä?
Siitä en tiedä. Ehkä, ehkä ei. On varmaa kuitenkin että kankaanpään kokoisessa kaupungissa kaikki tuntee kaikki, ja huhut kiertää ja kasvaa ja ehkä saa jengin poistumaan ryhmästä... Sen sijaan huvittavampaa on se, että ryhmään on kutsuttu jengiä, joista 59 ei ole vaivautunut edes vastaamaan kutsuun... Hmm. Kertoo mulle ainakin jotain.

Mullakin on yhteisiä "kavereita" näemmä tuon R.A:n kanssa, mutta nämä eivät tiedä asiasta enempää. Täytyykin heittää koodia Kpään alamaailman keskukseen ja kysellä asiasta.. ;)

Irony is a dead scene?
"If I hit bottom and everythings gone
In the great Mississippi, please drown me and run

The right words spoken gold,
if I was God you'd sell your soul to...

THE GREAT SOUTHERN TRENDKILL"
ulrikeM
Nikke Knatterton

Meike R. kirjoitti:On varmaa kuitenkin että kankaanpään kokoisessa kaupungissa kaikki tuntee kaikki, ja huhut kiertää ja kasvaa ja ehkä saa jengin poistumaan ryhmästä... Sen sijaan huvittavampaa on se, että ryhmään on kutsuttu jengiä, joista 59 ei ole vaivautunut edes vastaamaan kutsuun... Hmm. Kertoo mulle ainakin jotain.
Meinaatko, että Ryhmässä oli pääosin kankaanpääläisiä? Jos näin on, niin ihme porukkaa siellä elää...

Mistä näit nuo 59 kutsuttua, sehän on suljettu nykyään (joka taas kertoo paljon)? Vai oletko kenties itse soluttautunut ;)
Meike R.
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Meike R. »

ulrikeM kirjoitti:Meinaatko, että Ryhmässä oli pääosin kankaanpääläisiä? Jos näin on, niin ihme porukkaa siellä elää...
No sanotaanko näin, että tässä facebook-ryhmässä varmasti on Kankaanpääläisiä tai siteet Kpäähän omaavia suurin osa. Tavallaan ihan ymmärrettävää koska onhan tämä mahdollinen syyllinenkin Kankaanpäästä. Mutta en tosiaan tiedä, yhtään henkilöä en tunne ketä ryhmään kuuluu mutta tiedän paikkakunnan jollakin tapaa enkä yhtään ihmettele
ulrikeM kirjoitti:Mistä näit nuo 59 kutsuttua, sehän on suljettu nykyään (joka taas kertoo paljon)? Vai oletko kenties itse soluttautunut ;)
En kuulu ryhmään, en edes soluttautumismielessä. :) En koe sitä tarpeelliseksi, sillä saan jo tästä ketjusta melkein kaiken tarpeellisen infon ketjun sisällöstä. :D

Eli tässä "ohjeet" miten tuon näkee.

1. Search- kohtaan esim. "seison ramin takana"
2. Paina sitä kohtaa missä lukee "85 Members" (Mulla on Eng. kielinen FB)
3. Siinähän se lukee, 59 haven't replied

Tuolla on muutama kenen profiilin näkee (ts. julkinen profiili). Sieltä voi katsoa mistä päin ryhmään kutsutut ovat. Eiköhän nämä Kpäähän kaikki liity...
"If I hit bottom and everythings gone
In the great Mississippi, please drown me and run

The right words spoken gold,
if I was God you'd sell your soul to...

THE GREAT SOUTHERN TRENDKILL"
PääKylmänä
Susikoski

Viesti Kirjoittaja PääKylmänä »

Nyt on varmaa tietoa: Ensi vuonna selviää!
Se Oravan perkele
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Se Oravan perkele »

Meike R. kirjoitti:
ulrikeM kirjoitti:Meinaatko, että Ryhmässä oli pääosin kankaanpääläisiä? Jos näin on, niin ihme porukkaa siellä elää...
No sanotaanko näin, että tässä facebook-ryhmässä varmasti on Kankaanpääläisiä tai siteet Kpäähän omaavia suurin osa. Tavallaan ihan ymmärrettävää koska onhan tämä mahdollinen syyllinenkin Kankaanpäästä.
ulrikeM kirjoitti:Mistä näit nuo 59 kutsuttua, sehän on suljettu nykyään (joka taas kertoo paljon)? Vai oletko kenties itse soluttautunut ;)

Eli tässä "ohjeet" miten tuon näkee.

1. Search- kohtaan esim. "seison ramin takana"
2. Paina sitä kohtaa missä lukee "85 Members" (Mulla on Eng. kielinen FB)
3. Siinähän se lukee, 59 haven't replied

Tuolla on muutama kenen profiilin näkee (ts. julkinen profiili). Sieltä voi katsoa mistä päin ryhmään kutsutut ovat. Eiköhän nämä Kpäähän kaikki liity...
Kaverini sanoi osuvasti, että jotain siinä Kankaanpään vedessä kyllä on...

Katsopas vain. Salminen on pestannut itselleen Ylläpitäjä -kaveriksi Terhin, joka joskus vastailikin Seinällä kirjoituksiin. Oravakin oli (kuten arvata saattaa) sen verran utelias, että kun tuo Ryhmä joskus ilmestyi niin tarkkaan kävi nuuskimassa kuka on ja mistä. Yllättävän paljon linkittyi yhteisiä kavereita noihin ryhmäläisiinkin. Todellakin suurimmalla osalla niistä, joiden profiili on julkinen jonkinlaisia Kankaanpää -kytköksiä tai vaikuttavat faneilta. Rami sitten heitä lisäili kavereihinsa, kun vapaudenpäivät koittivat. Huvittavinta oli se, että eräs oikeustieteiden opiskelijakin siellä vakaasti puolusti Aaltoa Ryhmässä, jonka ideologia perustuu ainakin kuvauksen perusteella siihen, että Iltalehti on perseestä, on leikkinyt Jumalaa ja syyllinen tähän Ramin "tilanteeseen".

Kun noita vastaamatta jättäneitä on nyt tuo 59 niin muutama on tässä parin päivän aikana päättänyt, ettei ikinä liity Ryhmään. Hauskaa, että ovat kuitenkin pitäneet sitä mahdollisuutta siellä vielä yllä koko tämän ajan. Noita kutsuttuja, kun ei ole näyttänyt tulevan Ryhmän historian aikana lisää. Ja tässä kohtaa jälleen pyydän anteeksi, että olen tätäkin asiaa tarkkaan seurannut. Minulla kun ei ole päivätyötä (yksi vain) eikä opiskelupaikkaa (niitäkin vain yksi eikä edes korkeakoulussa, jonne pitäisi hakea) enkä harrasta mitään (valokuvauksen ja lenkkeilyn lisäksi).

Mutta Orava on nyt niin hövelillä päällä, että toivottaa tässä vaiheessa kaikille oikein makoisaa uutta vuotta. Olette sitten varovaisia niiden Jättitykkienne kanssa, jos ette ole nuukuuksissanne niitä kauppaan takaisin kiikuttaneet. Minä lähden nyt kauppaan ostamaan marinoituja käpyjä. Ei sitten ahdista niin paljon tämä paha maailma.

Onnea.
Päästäisiinkö vihdoin asiaan vai kuseskellaanko ympäriinsä asian vieressä?
Vastaa Viestiin