TEORIA JA TODISTEET ULKOPUOLISESTA TEKIJÄSTÄ

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
awa
Angus MacGyver

Re: TEORIA JA TODISTEET ULKOPUOLISESTA TEKIJÄSTÄ

Viesti Kirjoittaja awa »

Hessu52 kirjoitti: Minä olen sitä mieltä, ettei surmaaja ole siinä teltan vieressä vetäissyt kuivia liinaan, vaan ne ovat jonkun aikaisemman hooitokerran jäännöksiä.

Tuollaisesta väitteestä, että liina olisi surmaajan, ei saa osakseen kuin räkäisen naurun, ken sellaista väittänee, eli näin on.
Olen samaa mieltä.

Jos surmaaja olisi jotain surmaajalle tärkeää Gustafssonin laukkuun pakannut - niin kai hän olisi tuon, hänelle (surmaajalle) niin tärkeän liinasen mukaan ottanut.

Jospa tuo liinanen oli kuitenkin kuukautissuoja, joka saattoi olla sekaverisellä puukolla irti leikattu ja sekaverisyyden vuoksi oli tutkinnallisesti aikalaistutkijoiden ulottumattomissa - > veriryhmän määrittelyn suhteen. Fakta. Saatan olla oikassa.

Surmaajaa tuo liinanen ei liioin kiinostanut. Omituista.

Voi se olla niinkin.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Re: TODISTEET ULKOPUOLISESTA TEKIJÄSTÄ

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Hessu52 kirjoitti:.. väitteestä, että liina olisi surmaajan, ei saa osakseen kuin räkäisen naurun, ken sellaista väittänee, eli näin on.
Väität siis Arskaa surmaajaksi ?
Minä en sellaista ole väittänyt.

Kun olet ollut kertomasi mukaan duunissakin isänsä firmassa niin kai se on uskottava.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

No mutta Wagner, mitä sinä nyt oikein ajat takaa?

Sinähän olet väittänyt Arskaa mitä suurimmalla äänellä Bodomin surmaajaksi ja jopa maailman kuuluksi Zodiakiksi sen takia, kun keran näit avonaisen Readest Digesin hänen pöydällään ja siinä oli juttua Zodiak killerinä, amerikassa riehuneesta tunnetusta sarjamurhaajasta.

Kyllä, olet oikeassa siinä suhteessa, että tunsin tämän väittämäsi Arskan isän ja olin hänen johtamassaan firmassa duunissa.

Tunsin hänet jopa melko hyvin, kuten hänen vanhan äitinsä, sekä uuden vaimonsa.

Se jäi sinulta mainitsematta, että väitteistäsi huolimatta, näin tämän Arskan vuonna, joko 1973, tai 1972 Dipolissa, ollessani siellä soittokeikalla ja jutelleeni silloin Arskan ja hänen isänsä kanssa.

No tuohan olisi kaatanut sen teoriasi, että Arska olisi ollut muka "maanpaossa" jenkkilässä jonnekin pitkälle -80 luvulle saakka, mikä ei todellakaan pidä paikkaansa.

Minkäs ikäisiä ne Arskan lapset nyt ovatkaan?

Niin ja missä syntyneet?
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Hessu52 kirjoitti:No mutta Wagner, mitä sinä nyt oikein ajat takaa?

Sinähän olet väittänyt Arskaa mitä suurimmalla äänellä Bodomin surmaajaksi ja jopa maailman kuuluksi Zodiakiksi sen takia, kun keran näit avonaisen Readest Digesin hänen pöydällään ja siinä oli juttua Zodiak killerinä, amerikassa riehuneesta tunnetusta sarjamurhaajasta.

Kyllä, olet oikeassa siinä suhteessa, että tunsin tämän väittämäsi Arskan isän ja olin hänen johtamassaan firmassa duunissa.

Tunsin hänet jopa melko hyvin, kuten hänen vanhan äitinsä, sekä uuden vaimonsa.

Se jäi sinulta mainitsematta, että väitteistäsi huolimatta, näin tämän Arskan vuonna, joko 1973, tai 1972 Dipolissa, ollessani siellä soittokeikalla ja jutelleeni silloin Arskan ja hänen isänsä kanssa.

No tuohan olisi kaatanut sen teoriasi, että Arska olisi ollut muka "maanpaossa" jenkkilässä jonnekin pitkälle -80 luvulle saakka, mikä ei todellakaan pidä paikkaansa.<blabla>
Väittämäsi ovat perättömiä ja solvaavia.
En ole ketään syyttänyt surmaajaksi.

Se pitää paikkansa, että Arska on ilmoittanut surmanneensa Bodomillakin.

En ole väittänyt hänen olleen 'maanpaossa' 80-luvulle vaan kertonut palanneensa Suomeen joskus 1970 luvulla.

Zodiac ei muuten ole aivan omaa keksintöäni Arskan yhteydessä.

Mutta olkoon, sinulle on turha kertoa mitään, kun asioita joutuisi oikaisemaan jokaisen vääristelevän kommenttisi jälkeen päivittäin.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Hessu52
Watson itse

Sovitaanko siis, ettet enää puhu paskaa kenestäkään, josta kirjoitat?

Et Arskasta, etkä hänen suvustaan?

Jos jatkuu, niin kuinka toimimme, Bodomin koukkupojat koukkaavat yllättäen itsensä koukkuun, vai miten, häh?
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Mutta hänen isoisästään pitäisi hieman rupatella, voisihan siellä krp kin mukana olla. Ei ole kiellettyä. Voin olla oikessakin.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Baretta
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Baretta »

Saattaisi olla että viimeisen havainnon leiriläisistä ennen verityön alkua näki tilanhoitaja Aili Karjalainen. Hän näki siis kaksi hahmoa, joista toinen juoksi...
Oliko tuo juokseminen leiriä uhkaavan vaaran merkki?
Itse ajattelisin hyvinkin siten... Joku on kokenut uhkaa ja juoksee hakeakseen apua ystävältään, tai sitten tuo juoksia on uhkaaja...?
Hessu pohti juoksijan henkilöllisyyttä eräässä vanhassa kirjoituksessa mielestäni erittäin loogisesti. Hessun mielestä juoksia oli toinen tytöistä, koska poikien pituusero olisi jäänyt Karjalaisen mieleen...
Sepihän oli metskaamassa.
Jos ajatellaan toisen tytöistä lähteneen hakemaan Sepiä rannalta, niin on hyvinkin todennäköistä ettei tyttö osu suoraan Sepin kohdalle, vaan jollekkin muulle kohdalle rantaa. Sieltä tyttö on sitten juosten, Sepin huomattuaan, jatkanut Sepin luo.

Kysymys kaikille: Onko meillä tietoa henkilöiden tarkasta sijaintipaikasta tuossa Karjalaisen näköhavainnossa... Voisiko leiriltä tulija kulkea niin etäälle Sepistä, mikäli lähtee tätä summittain rannalta etsimään?
yövuoro
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Kännissä oltu, siirrytty? ylös töyräälle/teltalle zaikaa, epäselvää,
sepi oli metskaamassa,
oliko muu kolmikko teltalla kun alkoi tapahtua, Tuulikki hakemaan Sepiä apuun.
Aamun viileys ja laskuhumala, verensokerit alhaalla, muuta epämukavaa.

Oliko niin , että Karjalainen kuuli jotain hiljaista keskustelua ja kalastajat? vaikuttivat jotenkin oudoilta, vaistosiko jotain olevan pahasti pielessä.

Tuota on spekuloitu,
mutta telttatöyräältä näkee hyvin niemellä olijan eli seuraava etsintäsuunta on keskiniemi.
Nyt jo aamut ovat valostuneet, että kyllä näkyvyyttä jo oli 5.6 kello 4-5 aikaan hyvinkin.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Hessu52
Watson itse

Tappoteorioita on mielestäni kolme ja jokainen voi ne mielessään ajatella, eli:

Surmaaja tuli jostain niemen puiden joukosta ja tappoi kolme ihmistä yhtä aikaa, ryösti heidät ja sitten vielä vei kengät piiloon, joka ei olisi osunut millään tavalla viisaan murhaajan mieleen.

Herättää kysymyksiä, miksi Irmeli on riisuttu alastomaksi, sillä kaiketi hänellä oli vaattaeet yllänsä, aiemmin teltalla ollessaan?

Surmaaja teki joitain muitakin virheitä rannalla ollessaan, mutta sitä me emme ole vielä tajunneet, yritetään kuitenkin, jookos?
Oliko surmaaja sittenkin ulkopuolinen ?????

Minä uskallan sanoa, ettei ollut ja siinä se.
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Viitteitä ulkopuoliseen tekijään on ainakin:
1) Se liina, jossa on vierasta DNA:ta
2) Lintupoikien näkemä hahmo teltalla
3) Kivilahden näkemä klo 6:n kävelijä
4) Rouva Karjalainen ei ole tunnistanut noita kahta "aikamieskalastajaa" noiksi retkeläisiksi, niinkuin täällä jatkuvasti oletetaan. Sellainen on vain arvailua.

Perustelu se on seuraavakin: Jos kuvitellaan, että kaikki tapahtui suurinpiirtein niinkuin muutamat kuvittelevat, eli että nyt jo syyttömäksi todettu olisi sittenkin se oikea tekijä, niin aivan liian paljon on häneltä vaadittu eri vaiheissa, jotta olisi selvinnyt ilman, että olisi jättänyt joitakin merkkejä toiminnastaan. Mitään todistetta tai edes vihjettä hänen syyllisyydestään ei kuitenkaan ole. Tästä voi vetää senkin johtopäätöksen, että hän on todellakin syytön, ja oikea tekijä on todellakin joku ulkopuolinen. Minä pidän tätä todennäköisenä, että juuri näin on.

Entäpä jos liinan toi paikalle joku ulkopuolinen vihjeeksi oikeaan tekijään.
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Sariola kirjoitti: Entäpä jos liinan toi paikalle joku ulkopuolinen vihjeeksi oikeaan tekijään.
Olisihan voinut samantein kirjoittaa lapun että XXX teki sen. Muista lääkkeet. :D
Baretta
Hetty Wainthropp

Sariola kirjoitti:Viitteitä ulkopuoliseen tekijään on ainakin:
1) Se liina, jossa on vierasta DNA:ta
2) Lintupoikien näkemä hahmo teltalla
3) Kivilahden näkemä klo 6:n kävelijä
4) Rouva Karjalainen ei ole tunnistanut noita kahta "aikamieskalastajaa" noiksi retkeläisiksi, niinkuin täällä jatkuvasti oletetaan. Sellainen on vain arvailua.

Perustelu se on seuraavakin: Jos kuvitellaan, että kaikki tapahtui suurinpiirtein niinkuin muutamat kuvittelevat, eli että nyt jo syyttömäksi todettu olisi sittenkin se oikea tekijä, niin aivan liian paljon on häneltä vaadittu eri vaiheissa, jotta olisi selvinnyt ilman, että olisi jättänyt joitakin merkkejä toiminnastaan. Mitään todistetta tai edes vihjettä hänen syyllisyydestään ei kuitenkaan ole. Tästä voi vetää senkin johtopäätöksen, että hän on todellakin syytön, ja oikea tekijä on todellakin joku ulkopuolinen. Minä pidän tätä todennäköisenä, että juuri näin on.

Entäpä jos liinan toi paikalle joku ulkopuolinen vihjeeksi oikeaan tekijään.
Ymmärrän kantasi. Kuitenkaan en sulje mitään vaihtoehtoa pois olemassa olevien viitteiden valossa... Katsos, jos syyttömäksi todetun toiminnasta halutaan niitä merkkejä etsiä, niin niitä kyllä löytyy. Kysymys onkin vain siitä että miltä kantilta me itsekukin juttua haluamme tarkastella.
Itse en ole valmis sulkemaan ulkopuolista tekijää pois, mutta pidän edelleen mahdollisena sitä toistakin teoriaa.
Sariola
Horatio Caine

kukkuu kirjoitti:
Sariola kirjoitti: Entäpä jos liinan toi paikalle joku ulkopuolinen vihjeeksi oikeaan tekijään.
Olisihan voinut samantein kirjoittaa lapun että XXX teki sen. Muista lääkkeet. :D
Olipa ruma vihjaus "Kukkuulta". Sattuu olemaan niin, että en käytä mitään lääkkeitä. No joskus aspiriinia. Jos käyttäisinkin, yhtä ruma se olisi. Tuollaisesta pitäisi tuomita vuodeksi vedelle ja leivälle! Ja tukka pois ja linnaan, häpeämään. :? 8) Ilmoitan ylläpidolle!

Vakavissaan on ajateltu, että Kyllikki Saaren tapauksessa joku toi alueelle kengän, jossa oli sisällä sukka kiinni langalla. Tuo on jossakin arveltu vihjeeksi oikeaan tekijään. Tämä saattaisi olla saman suuntainen, mutta sitä en usko, että se oli siinä paikalla jo koko edellisen illan.

Itse arvelen tilanteen sellaiseksi, että jos tuo liina olisi ollut siinä paikassa jo illalla, olisivat retkeläiset sen nostaneet tikun nokassa sivummalle piiloon.

"Ja käki kukkuu (käkenä) siellä ja kevät on...."
Baretta
Hetty Wainthropp

Tyynyliina on siis osoittunut erittäin huonoksi vihjeeksi, mikäli se sellaiseksi olisi tarkoitettu.

ps. aspiriiniä ei lasketa
Sariola
Horatio Caine

^Jos nyt sattuisi kuitenkin vielä löytymään samanlainen DNA, niin vihje olisi hyvä. On kyllä mahdollista, että tekijä on jo kuollut. Ja tietysti on sekin mahdollisuus, että tuo liina on tuotu muualta sekoittamaan tutkimuksia. Varmaa tietoa ei ole.

Käki kukkuu siellä ja kevät on...
Vastaa Viestiin