Kysy mitä tahansa seuraavalta (ketju 5)
Re: Kysy mitä tahansa seuraavalta (ketju 5)
Ei passaa dementiaa sairastaa jos aikoo tehdä minkä tahansa ruuan hyvin.
Tartar-pihviä tehdessä ei kannata unohtaa käsien pesua, muuta hyvää hygieniaa, lihan laadun tsekkausta, huolellista lihan silppuamista ihan melkein jauhelihaksi ja lisukkeiden valmistamista taiteen sääntöjen mukaan, voi olla dementikolle liian haasteellista.
Ite en oo tartarpihvistä välittäny pahemmin vaikka puoliraa'asta verisestä härän pihvistä pidänkin, harvoin saa Suomessa hyvää, pitää mennä Argentiinaan.
Pitääkö salaatin kanssa mielestäsi syödä leipää?
Tartar-pihviä tehdessä ei kannata unohtaa käsien pesua, muuta hyvää hygieniaa, lihan laadun tsekkausta, huolellista lihan silppuamista ihan melkein jauhelihaksi ja lisukkeiden valmistamista taiteen sääntöjen mukaan, voi olla dementikolle liian haasteellista.
Ite en oo tartarpihvistä välittäny pahemmin vaikka puoliraa'asta verisestä härän pihvistä pidänkin, harvoin saa Suomessa hyvää, pitää mennä Argentiinaan.
Pitääkö salaatin kanssa mielestäsi syödä leipää?
-
TiiaStiina
- Vic Mackey
Ei.
Pitääkö joka päivä syödä aterioita ja pitääkö joka yö nukkua?
Pitääkö joka päivä syödä aterioita ja pitääkö joka yö nukkua?
Pitää ja kaksi ainakin. Nukkuminen yliarvostettua, koska elämä on liian lyhyt siihen, että käytät aikaasi sängyssä makaamiseen, joten välillä ainakin valvottava vaikka aamuun asti. Itselläni parhaat fiilikset yleensä tulleet silloin kun illalla menee baariin ja aamulla hiippailee jostain pois auringon paistaessa silmiin.
Mitä mieltä ateisteista?
Mitä mieltä ateisteista?
-
Tiina
- Sherlock Holmes
Omasta mielestäni olen ihan yes tyyppinä.
Jos olisi aivan pakko liittyä johonkin uskontokuntaan, niin mikäpä olisit?
Jos olisi aivan pakko liittyä johonkin uskontokuntaan, niin mikäpä olisit?
Se mihin olen jo itse keskenäni liittynyt, eli ripaus luonnonuskontoja, hindulaisuutta, buddhalaisuutta, kristinuskoa ja muita muinaisia tarinoita. Ilman kirkollisveroa.
Onko huomiselle ruusut valmiina vai onko ihan muita suunnitelmia?
Onko huomiselle ruusut valmiina vai onko ihan muita suunnitelmia?
All is pretty.
- Andy Warhol
- Andy Warhol
- maija turjukka
- Ainesta Watsoniksi
Juu, kyllä on ruusuja. Maalasin itse ruusuisen onnittelukortin veljentyttärelle, toivottavasti kelpaa. Ja miksei kelpaisi, kun oheistin siihen useammankin setelirahan.
Koska edelliset ruoka-aiheiset kysymykset meni ohi, kysynpä seuraavalta, millä maustaisit uunilahnan?
Koska edelliset ruoka-aiheiset kysymykset meni ohi, kysynpä seuraavalta, millä maustaisit uunilahnan?
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
- paccasucco
- Axel Foley
Valkopippuria suoraan myllystä, suolaa(mieluiten merisuolaa), ripaus inkivääriä, sitruunan mehua, purjoa, tilliä, mietoja yrttejä..
Mutta jos tahdomme lähestyä täydellistä kulinaarista makuelämystä, on ehdottoman välttämätöntä ja tärkeää lisätä joukkoon seuraavia ja jo karjalaisen ruokaperinteen ammoisilta ajoilta hyvin tuntemia mausteita:muskotti, kumina,meirami ja sahrami.
Mitä taas varsinaiseen marinaadiin tulee, niin siitähän maija turjukalla on jo riittävästi kokemusta eiliseltä illalta!
Mikä ärsyttää kaupan kassoissa eniten?
Mutta jos tahdomme lähestyä täydellistä kulinaarista makuelämystä, on ehdottoman välttämätöntä ja tärkeää lisätä joukkoon seuraavia ja jo karjalaisen ruokaperinteen ammoisilta ajoilta hyvin tuntemia mausteita:muskotti, kumina,meirami ja sahrami.
Mitä taas varsinaiseen marinaadiin tulee, niin siitähän maija turjukalla on jo riittävästi kokemusta eiliseltä illalta!
Mikä ärsyttää kaupan kassoissa eniten?
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty
- Kissankello
- Andy Sipowich NYPD
Huono asiakaspalvelu, jos sellaista ilmenee.
Laatu vai määrä?
Laatu vai määrä?
"Before you embark on a journey of revenge, dig two graves."
- Confucius (Chinese philosopher & reformer, 551 BC - 479 BC)
Riippuu niin paljon asiasta, mutta yleensä kai sitä laadun perään kahtelloo.
Tuohon kassa-asiaan minä sanon että oon ihan hyvilläni ainakin niistä kassoista joissa itse asioin. liukuhihna pyörii, kassaneitikin hymyilee ja vähän vallitsevasta säätilastakin voi mukavasti hetkellisesti keskustella. Sellaisia kauppoja on jo olemassa jossa lataat applikaation kännykkään ja kauppaan astuessasi näytät vain kännykkääsi oven vieressä olevaan lukulaitteeseen. Tämän jälkeen voit lapata repun täyteen tavaraa ja "ryöstömäisesti" vain kävellä suoraan ulos. Ei näy kassaneitejä eikä liukuhihnoja, mutta älä innostu liikaa koska se kännykkä ja applikaatio kyllä huolehtii että ottamiesi tavaroiden hinta lähtee hiluistasi. Kuitinkin saat kännykkään muutaman minuutin kuluttua poistumisesta. Se on kai sitä tulevaisuutta, mutta se ei hymyile eikä se vastaa vaikka tokaisisitkin että onpa ilmoja pielly.
Kuinka usein käyt ravintolassa syömässä?
Tuohon kassa-asiaan minä sanon että oon ihan hyvilläni ainakin niistä kassoista joissa itse asioin. liukuhihna pyörii, kassaneitikin hymyilee ja vähän vallitsevasta säätilastakin voi mukavasti hetkellisesti keskustella. Sellaisia kauppoja on jo olemassa jossa lataat applikaation kännykkään ja kauppaan astuessasi näytät vain kännykkääsi oven vieressä olevaan lukulaitteeseen. Tämän jälkeen voit lapata repun täyteen tavaraa ja "ryöstömäisesti" vain kävellä suoraan ulos. Ei näy kassaneitejä eikä liukuhihnoja, mutta älä innostu liikaa koska se kännykkä ja applikaatio kyllä huolehtii että ottamiesi tavaroiden hinta lähtee hiluistasi. Kuitinkin saat kännykkään muutaman minuutin kuluttua poistumisesta. Se on kai sitä tulevaisuutta, mutta se ei hymyile eikä se vastaa vaikka tokaisisitkin että onpa ilmoja pielly.
Kuinka usein käyt ravintolassa syömässä?
Onnellisuutta on se ettei vituta ihan joka päivä.
En kovin usein enaa, on kiva kehitella omia kulinaristisia kokeiluja
Oletko ennakkoluuloton maistelija?
Oletko ennakkoluuloton maistelija?
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
Pamela Anderson
-
J.Maybrick
- Axel Foley
Olen hyvin ennakkoluuloton maistelija. Vain sushia en kielelleni laske.
Anna hyvä vinkki, miten voi oppia pitämään shampanjasta tai muista kuplivista. Lahjaksi tänään sellainen hieno puteli, enkä osaa sille mitään tehdä
Anna hyvä vinkki, miten voi oppia pitämään shampanjasta tai muista kuplivista. Lahjaksi tänään sellainen hieno puteli, enkä osaa sille mitään tehdä
Mikä piilee lumessa, tulee julki suvessa, ja sama toisella kotimaisella Vad som göms i snö kommer upp i tö
- Kissankello
- Andy Sipowich NYPD
^Juomalla.
Nautiskelet siitä suussa. Ihanaa! Ja hyvässä seurassa parasta.
Mikä on kallein hotelli, missä olet koskaan majoittunut?
Mikä on kallein hotelli, missä olet koskaan majoittunut?
- Kissankello
- Andy Sipowich NYPD
^ Edellinen kysymykseni on ilmeisesti osoittautunut hankalaksi. Korvataan uudella kysymyksellä siis. Mikä on pelottavin maa/paikka, missä olet käynyt tai tilanne mihin olet maailmalla joutunut?
- paccasucco
- Axel Foley
Moi Kissankello ja suloista suvenaikaa!
Olihan tuo edellinen kysymyksesi kieltämättä aika kinkkinen.Olen vain yhden kerran yöpynyt hotellissa tämän inkarnaationi aikana.Ja siihenkin sisältyi varsin epätoivottavia piirteitä.
Mutta yleisesti ottaen: Koska harrastan mm. pyöräilyä, niin yövyn mieluiten laavussa, teltassa, autiotalossa tai jossain vastaavassa paikassa.
Kuinka monta kertaa olette elämänne aikana rakastuneet oikein kunnolla? Enkä tarkoita tällä kysymyksellä mitään ohimeneviä ihastuksia.
Olihan tuo edellinen kysymyksesi kieltämättä aika kinkkinen.Olen vain yhden kerran yöpynyt hotellissa tämän inkarnaationi aikana.Ja siihenkin sisältyi varsin epätoivottavia piirteitä.
Mutta yleisesti ottaen: Koska harrastan mm. pyöräilyä, niin yövyn mieluiten laavussa, teltassa, autiotalossa tai jossain vastaavassa paikassa.
Kuinka monta kertaa olette elämänne aikana rakastuneet oikein kunnolla? Enkä tarkoita tällä kysymyksellä mitään ohimeneviä ihastuksia.
- paccasucco
- Axel Foley
Ai niin; se pelottavin paikka.Olen yöpynyt Tulilahden rannassa 1980-luvulla.