Tässä lienee se motiivi mitä Jukka ei poliisille ole kertonut, mutta poliisi on todistajilta saanut tekoon jonkinlaisen motiivin.Kuumakahvi kirjoitti:Olen seurannut tätä tapausta nyt tiiviisti, Savonlinnalaisena itsekin. Järkyttävää.. olen Annin kanssa suht samoja ikäluokkia ja tiesin hänet siis, en kuitenkaan henkilökohtaisesti tuntenut. Hänen ystäviään ja kavereitaan tunnen.
Huhuna liikkuu, että Anni olisi ollut raskaana jollekin toiselle miehelle, ja tästä tämä mulkeromies olisi sitten siitä suivaantunut ja tappanut Annin.. mutta tosiaan huhu lie vaan. Ja vaikka olisi tosikin, eipä se oikeuttaisi tappoon. Tai tällaisessa tilanteessa voisi ehkä kyseessä olla jopa murhan.. mene ja tiedä..
Sisäpiiritietoa on tapauksesta jonkin verran, oikeastaan alusta asti olen tiennyt kuka oli tämä mies ja mikä heidän suhteensa työssä että sen ulkopuolella oli. Suhde on ollut alkujaankin hyvin mustasukkaista miehen osalta.. Eivät ole tosiaan suhteessa vielä kauaa ehtineet olla, kuten täällä joku toinenkin suht lähipiiriläinen mainitsi. Tunnen myös tekijän työkavereita, ja siellä (työpaikalla) ollaan kyllä koko tapauksesta aika tavalla järkyttyneitä, kuten arvata saattaa..
Jos suhde on ollut miehen osalta hyvin mustasukkainen, on varmaankin aika todennäköistä, että hän itse on tällaista huhua laittanut epäluuloissaan liikkeelle. Mustasukkainen, itsestään epävarma ihminen voi keksiä hyvinkin vainoharhaisia kuvitelmia partneristaan.Kuumakahvi kirjoitti:Itse ymmärsin huhun nimenomaan siis niin, että olisi tullut raskaaksi tämän Jukan suhteen aikana toiselle miehelle.. tai siis toinen mies olisi tämän J:nkin tuntema henkilö.. Tietysti en itsekään tiedä kuinka varhaisessa vaiheessa raskaus olisi ollut, olisiko mahdollista selvittää sikiön tai alkion dna:ta.. mutta jos J on siitä pettämisestä sitten pultit ottanut, ja kun lapsikin saattaisi olla toiselle..... mutta edelleen, varmaa tietoa tämä ei ole, spekluaatiota vaan. Julkaiseeko lie poliisit tällaista käännet koskaan, jos tämä totta olisi?
Ehkä tämä Jukan mustasukkainen epäluulo on ilmennyt Annille vasta kun on ollut liian myöhäistä ja Jukka olisi seläntakana levitellyt tällaista huhua Annin olevan raskaana toiselle. Kuitenkin asuivat eri paikkakunnilla, niin huhut ei välttämättä olleet päätyneet Annin korviin. Kyseenalaistaisin tuon Jukan antaman tiedon, että he olivat muuttamassa yhteen. Jos hän ei ole suostunut kertomaan teolle minkäänlaista motiivia, mutta todistajilta on saatu jonkinlainen motiivi tekoon, niin hän saattaa yrittää valehdella yhteen muuttamisesta jotta näyttäisi siltä että suhteessa ei ollut mitään sellaista joka selittäisi tekoa. "Kaikki oli hyvin, olimme jopa suunnitelleet muuttamista yhteiseen asuntoonkin." Kuitenkin olivat töissä eri toimipisteissä, Jukka Savonlinnassa ja Anni Mikkelissä. Juvallekko olisivat muuttaneet vai jonnekkin muualle puoliväliin näitä kahta kaupunkia? Kuitenkin niin lyhyt suhde, että tällainen olisi vaatinut muutoksia jo työjärjestelyihinkin, joka luultavasti ei olisi ollut mikään nopea asia hoitaa.Greta kirjoitti:Jos Anni on ollut raskaana toiselle miehelle niin eihän se silloin mikään ihme ole jos poikaystävä on ollut mustasukkainen ja epäluuloinen. Annilta olisi ollut reilua ottaa etäisyyttä ja muutenkin ajatella asiaa vähän paremmin mutta sen sijaan on ollut innolla muuttamassa miehen kanssa yhteen. Joku tässä ei nyt täsmää.