Siinä vaiheessa, kun Raision Volvoa sijoittelin tapahtumiin, ei tietoa ollut (varastetun) auton tarkemmasta mallista. Nyt se tieto on ja ITSE kumosin väitteeni perustuen olemassaoleviin faktoihin. Kukaan muu ei tätä asiaa (varastetun Volvon mallia) kuitenkaan ennen tätä päivää tuonut esiin.Ailar kirjoitti:Matula, jos sinä ehdotat 760-mallista Volvoa ja poliisit toisen sarjan Volvoa, eikö tämä sinunkin ehdotuksesi sodi tosiasioita vastaan? Jos siis kaikkea poliisien suusta ulos tulevaa pidetään tosiasiana, ehdotustasi voidaan pitää "turhana". Omasta mielestäni se tosin on kiinnostava, mutta se logiikka, se logiikka... samaa logiikkaa kun pitäisi soveltaa kaikkien kirjoittajien osalta, eikö niin?
Ulvilan tapaus ( ketju 3 )
Itse uskon murhan olleen tilaustyötä. Oma ajatusrakennelmani on tällainen:
Tämä kuukausia jatkunut uhkailu on mielestäni tärkeä tekijä. Jostain yksittäisestä tapauksesta loukkaantunut ihminen ei varmasti aloittaisi uhkailusoppaa, vaan toimisi nopeasti. Ei tavallinen ihminen vaaranna itseään tekemällä uhkailusoittojen jälkeen murhan, sillä eihän hän voi tietää onko Lahti kertonut uhkailuista jollekin.
Uhkailujen täytyy olla siis sen laatuisia, ettei Lahti voi kertoa niiden sisällöstä tai uhkaajasta itsestään vaimolleen tai läheisilleen. Muutenhan Lahti olisi kertonut esim. satunnaisen hullun häirikkösoitoista poliisille. Voi tietysti olettaa, ettei Lahti osannut pelätä, mutta minä ainakin ilmoittaisin häirinnästä poliisille vaikken pelkäisikään.
Entä jos uhkailija onkin Lahti itse? Lahdella saattoi olla jotain salaista tietoa liiketuttavastaan tai jostain tärkeästä henkilöstä. Lahti ryhtyy raha tai asema mielessään kiristämään tiedoillaan eikä ymmärrä vaaraa. Tiedon pitää olla jotain todella uhkaavaa, että Lahti on lopulta pakko surmata. Tieto voi liittyä vaikka talousrikoksiin, pedofiliaan tms.
Lahden kiristysyritys epäonnistuu ja henkilö X palkkaa alan ammattilaisen hoitamaan Lahden pois päiviltä. Vaimoa ei tarvitse tappaa, koska hän ei tiedä mitään. Eihän Lahti kertoisi vaimolleen syyllistyneensä rikolliseen kiristykseen. Murhan suorittajalla ei ole mitään kontaktia Lahteen.
Puputin saisi kytkettyä asiaan siten, että hän oli lähde, jolta Lahti kuuli henkiö X käsittelevän tiedon. Puputti ei tiedä mitään Lahden suorittamasta kiristyksestä ja kohtaa täysin yllätettynä kohtalonsa.
Tämä kuukausia jatkunut uhkailu on mielestäni tärkeä tekijä. Jostain yksittäisestä tapauksesta loukkaantunut ihminen ei varmasti aloittaisi uhkailusoppaa, vaan toimisi nopeasti. Ei tavallinen ihminen vaaranna itseään tekemällä uhkailusoittojen jälkeen murhan, sillä eihän hän voi tietää onko Lahti kertonut uhkailuista jollekin.
Uhkailujen täytyy olla siis sen laatuisia, ettei Lahti voi kertoa niiden sisällöstä tai uhkaajasta itsestään vaimolleen tai läheisilleen. Muutenhan Lahti olisi kertonut esim. satunnaisen hullun häirikkösoitoista poliisille. Voi tietysti olettaa, ettei Lahti osannut pelätä, mutta minä ainakin ilmoittaisin häirinnästä poliisille vaikken pelkäisikään.
Entä jos uhkailija onkin Lahti itse? Lahdella saattoi olla jotain salaista tietoa liiketuttavastaan tai jostain tärkeästä henkilöstä. Lahti ryhtyy raha tai asema mielessään kiristämään tiedoillaan eikä ymmärrä vaaraa. Tiedon pitää olla jotain todella uhkaavaa, että Lahti on lopulta pakko surmata. Tieto voi liittyä vaikka talousrikoksiin, pedofiliaan tms.
Lahden kiristysyritys epäonnistuu ja henkilö X palkkaa alan ammattilaisen hoitamaan Lahden pois päiviltä. Vaimoa ei tarvitse tappaa, koska hän ei tiedä mitään. Eihän Lahti kertoisi vaimolleen syyllistyneensä rikolliseen kiristykseen. Murhan suorittajalla ei ole mitään kontaktia Lahteen.
Puputin saisi kytkettyä asiaan siten, että hän oli lähde, jolta Lahti kuuli henkiö X käsittelevän tiedon. Puputti ei tiedä mitään Lahden suorittamasta kiristyksestä ja kohtaa täysin yllätettynä kohtalonsa.
Tosi hyvä pointti! Muutenkin ajatuksia herättävä kirjoitus. Just tällaisten puolestapuhuja minä olen. Toiset voi olla toista mieltä.Caracalla kirjoitti:Itse uskon murhan olleen tilaustyötä. Oma ajatusrakennelmani on tällainen:
Matula, joskus on niin pirun vaikee tietää, minkä mahdollisuuden poliisit ovat poissulkeneet, kun ei asiasta kuulu pihaustakaan. Myös hyvin ristiriitaisia tietoja on liikkeellä mm. tapahtuman tarkasta ajasta.
^^ Nyt täytyy valitettavasti olla ilkeä, ja rytätä tuo teoria
Jo ihan siitä syystä, että murha tehtiin "henkilökohtaisella tavalla", ja ns. ammattitappaja ei jättäisi todistajia. Vaikkakaan tilaustyö olisi koskenut pelkästää hra Lahtea eikä rva Lahtea olisi ollut syytä teilata, olisi ammattimies tämän kuitenkin tehnyt siinä vaiheessa kun rva lähti apua hälyttämään.
(mulla onkin näköjään ollut pieni tauko kirjoittelussa - täytyy varmaan taas terästäytyä
)
Jo ihan siitä syystä, että murha tehtiin "henkilökohtaisella tavalla", ja ns. ammattitappaja ei jättäisi todistajia. Vaikkakaan tilaustyö olisi koskenut pelkästää hra Lahtea eikä rva Lahtea olisi ollut syytä teilata, olisi ammattimies tämän kuitenkin tehnyt siinä vaiheessa kun rva lähti apua hälyttämään.
(mulla onkin näköjään ollut pieni tauko kirjoittelussa - täytyy varmaan taas terästäytyä
Nosce te ipsum!
Valitettavasti muistelet kyllä nyt väärin.
Tosin tämäkin on tainnut olla keskustelun aiheena tällä palstalla, kuinka vähän tästä tapauksesta ylipäätään liikkuu "virallisia" huhuja. Suorastaan ihmeen vähän.
Kukaan Lahden lähipiiristä, tuttavista, ystävistä, työkavereista taikka niistä paikkakuntalaisista ei ole tuonut julki minkäänlaisia huhuja näillä keskustelupalstoilla, saati lehtien sivuilla..
Jos täällä jollakin on joitain huhuja kerrottavana, antaa tulla vaan
Minulla ei valitettavasti ole 
Tosin tämäkin on tainnut olla keskustelun aiheena tällä palstalla, kuinka vähän tästä tapauksesta ylipäätään liikkuu "virallisia" huhuja. Suorastaan ihmeen vähän.
Kukaan Lahden lähipiiristä, tuttavista, ystävistä, työkavereista taikka niistä paikkakuntalaisista ei ole tuonut julki minkäänlaisia huhuja näillä keskustelupalstoilla, saati lehtien sivuilla..
Jos täällä jollakin on joitain huhuja kerrottavana, antaa tulla vaan
Nosce te ipsum!
-
MotiivitOn
- Rico Tubbs
Caracalla kirjoitti:Itse uskon murhan olleen tilaustyötä.
Totah, itselläni on koko keissin prosessointi vieläkin pahastoi kesken, mutta en voi vaan uskoa, että kukaan ihmisen hengiltä saattamisesta edes amatööritasolla perillä oleva onnistuisi ryssimään näin monta asiaa, mitä tämä pellehermanni on onnistunut ryssimään.
En siis pidä itseäni missään nimessä ammattilaisen veroisena, mutta olisin itse tehnyt monen asian, joka teon suorittajan vaikutuspiirissä on, täysin eri tavalla, takaoven lasin rikkomisesta alkaen.
Haluaisinkin että teon ammattimaisuutta tukevat seikat tulisivat nyt luetelluksi teon ammattimaisuutta tukevien henkilöiden toimesta.
Teossa on vain liian monta sattuman varaan jätettyä seikkaa, jotta tekijää voitaisiin pitää edes puoliammattilaisena. Täysin ammattimaisen tappajan olisi ollut helpohkoa hoitaa Lahti päiviltä myös niin, että tapahtumalla ei olisi lainkaan todistajia ja niin että surmatyöstä olisi jäänyt huomattavasti vähemmän tekniselle tutkinnalle materiaalia.
Tällä hetkellähän murhan selvittämättä jääminen on lähinnä sattumanvaraisten asioiden ja murhaajan selkeän Lahteen kytkeytymisen puuttumisen ansiota.
En kuitenkaan edelleenkään suostu arvuuttelemaan murhan tekijän henkilöllisyyttä tai motiiveja, ennenkuin olen saanut perehdyttyä kaikkeen löytämääni aineistoon. Avainasiana pitäisin ketään moittimatta seksuaalista poikkeavuutta. En myöskään ymmärrä, miksi seksuaalinen poikkeavuus koetaan jotenkin loukkaavana tai rikostutkinnassa väheksyttävänä asiana?
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
Olen minäkin ihmetellyt tuota aikakysymystä. Ekaksi kerrottiin esim. Lahden kotiintuloajaksi aamuyö, jotain puoli kaksi, mutta sitten äkkiä hän olikin kotona jo aikaisin ja ehti asettua yöpuulle.Ailar kirjoitti:
Matula, joskus on niin pirun vaikee tietää, minkä mahdollisuuden poliisit ovat poissulkeneet, kun ei asiasta kuulu pihaustakaan. Myös hyvin ristiriitaisia tietoja on liikkeellä mm. tapahtuman tarkasta ajasta.
Onko joku muu kuin vaimo varmistanut Lahden koiintuloajan?
Muista lähdekritiikki!
-
loneliness
- Jessica Fletcher
-
MotiivitOn
- Rico Tubbs
Hetkinen...siis kaikki jotka tuntevat jonkun homon,ovat myös homoja?ABC kirjoitti:^ Tuo seksuaalinen poikkeavuushan on vanha juoru, joka ilmeisesti juontaa juurensa Puputti-yhteyteen.
Lisäksi paikkakunnalla on kuulemma juoruttu, että uhrin "silmät oli puhkottu ja munat survottu" mikä kyllä viittaisi seksuaaliseen motiiviin, jos se on totta.
Oikeasti, nyt saatte selittää tarkkaan.
silmät oli puhkottu ja munat survottu
Jos murhaaja on halunnut Lahden kärsivän, niin silloin on aika ymmärrettävää hänen keskittyvän kaikkein arimpiin ruumiinosiin.
Niihin ruumiinosiin minäkin keskittyisin jossain itsepuolustustilanteessa ,ilman mitään seksuaalista motiivia.
-
MotiivitOn
- Rico Tubbs
Anile kirjoitti:Hetkinen...siis kaikki jotka tuntevat jonkun homon,ovat myös homoja?ABC kirjoitti:^ Tuo seksuaalinen poikkeavuushan on vanha juoru, joka ilmeisesti juontaa juurensa Puputti-yhteyteen.
Lisäksi paikkakunnalla on kuulemma juoruttu, että uhrin "silmät oli puhkottu ja munat survottu" mikä kyllä viittaisi seksuaaliseen motiiviin, jos se on totta.
Oikeasti, nyt saatte selittää tarkkaan.
silmät oli puhkottu ja munat survottu
Jos murhaaja on halunnut Lahden kärsivän, niin silloin on aika ymmärrettävää hänen keskittyvän kaikkein arimpiin ruumiinosiin.
Niihin ruumiinosiin minäkin keskittyisin jossain itsepuolustustilanteessa ,ilman mitään seksuaalista motiivia.
En lähde ollenkaan näin pieniin yksityiskohtiin vielä tässä vaiheessa. Sanon vain, että mikä selittää teon henkilökohtaisuuden ja sen että kenelläkään lähipiirissä ei ole tietoa henkilökohtaisista uhkauksista, edes vaimolla?
Ja mikä on se seikka millä suljetaan pois seksuaalisesti poikkeava suhde?
Se vaan selittää monta asiaa, mutta ei oikeastaan ole ristiriidassa minkään kanssa.
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-