Gustafssonin vammat

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Kotipoliisi
Martin Beck

Re: Gustafssonin vammat

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

Jos nyt puhutaan Nissen vammoista tässä ketjussa niin näyttää siltä, että täällä on Sariolan toimesta diagnosoitu keskivaikea aivovamma Nisselle.

Ihmettelen sitä asiaa, että Nisse ei ole koskaan itse maininnut tästä aivovammasta sanaakaan!

Jos itse olisin kolmoismurhasta syytettynä niin kyllä vaan korostaisin aivovammaa joka käänteessä vakuuttaakseni syyttömyyttäni. Enkä todellakaan mainostaisi kuviteltuja kymmeniä puukoniskuja päässä (ei jälkeäkään), 5x5 senttiä venttiä poskessa (anteeksi missä?) ja että olisi puoli päätä tohjona (huh).

Miksi Nisse ei kuulusteluissa kertonut vakavasta, kaksinkertaisen muistiaukon aiheuttaneesta aivovammastaan? Miksi?

8)
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kas kun Nisse on tiennyt, ettei linja-auton kuljettajaksi hyväksytä sellaista, jolla tuollainen vamma on ollut, ihan vaan varmuuden vuoksi.

Joko Gustafssonni on valehdllut vuosikausia työnantajilleen, tai lääkärintarkistuksissa ei ole läydetty mitään sellaista vikaa, että joskus tullaisia vammoja olisi ollut.

Veikkaan tuota viimeistä, sillä kyllä lääkäri olisi löytänyt aivovammat, jopa ne vanhat röntgenkuvatkin.

Noitahan olisi voinut kysäistä sieltä linjautoyhtiön terveyshuollosta, sillä kyllä ainakin Espoon Autolla on sellainen ollut, kuten Vantaan Liikenne Oy:lläkin.

Tioetääkseni kuskeilla on ollut melko hyvä terveydenhuolto!

Meillä eräässä firmassa, jossa työskentelin, pyydettiin tarkat tiedot kaikista aiemmista sairauksiata, tapaturmista ym.

Ja se oli autoalan yritys.
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Ei kuulosta luonnolloiselta:

NG: "Mutta minullahan on ollut keskivaikea diffuusi aksonivaurio, joka on aiheuttanut kaksi muistiaukkoa. Yksi ennen iskua ja toinen iskun jälkeen. Sehän ei näy päällepäin valokuvissa, ja toinen mustiaukko on ollut "totaali" ilman hajanaisia saarekkeita, joita Öhman kaipaili. Mutta niitä ei kuulunut. Olen kyllä lukenut lehdistä omista vammoistani tarkkoja tietoja, ja kuullut vaihtelevia arvioita niistä kotona ja kaveriporukoissa. Tiaknoosi on aivoruhje, ja sillä sipuli!".

Tämä huumorilla. Lääkäreillä on oma kielensä, potilas voi selitellä eri tavoin.
Sariola
Horatio Caine

ERÄÄN KIRJOITTAJAN IKIOMA VAMMALUETTELO (Kenen?)

"Käyppäs jututtamassa vanhaaa Nisseä ensin tietää tapahtumasta kaikkein eniten. Ihmepelastuminen oli Nissen tapaus ensin kolme muuta tapettiin erittäin raa`asti telttaan ja Nisse jotenkin lentänyt teltan ulkopuolelle muutaman naarmun saaneena? (Poikkeaa reippaanlaisesti esim. Öhmanin vammaluettelosta). Toisen kerran vapautui vuosikymmeniä myöhemmin syytteistä ja vielä tuli tapporahaa päälle. Kyllä on ihmeellistä ? Mutta elämä on! Ps. Vai on juttu jo "ratkaistuna siellä päin" Entäs täällä päin?"

KUKA KIRJOITTAA? Tässä voi arvuutella. Epäilykset suuntautuvat tiettyyn suuntaan. Tuo "muutaman naarmun saaneena" paljastaa kirjoittajan ajatusmaailmaa. Tuon kirjoittaja irrottautuu ikävistä tosiasioista mielikuvituksen maailmaan ja luo uudet faktatiedot, joihin hän uskoo yksioikoisen vakuuttavasti, ja luotettavan tuntuisesti vakuuttaa niiden olevan todellisia. Tätä uutta luomaansa tosiasioiden maailmaa hän sitten puolustaa fanaattisesti muita keskustelijoita vastaan. Mitkään oikeat tosiasiat eivät saa häntä luopumaan omasta mielikuvitustodellisuudestaan, jonka puolesta hän kiivailee raivoisasti. Nyt jo varmaan arvataan kuka noin voisi kirjoittaa. Nimeä ei tarvinne mainita. Melko edesvastuutonta kirjoittelua. Sanotaan nyt näin varovasti.
Matlock
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Matlock »

Hessuhan se täällä hassuja kirjoittelee, mutta hessun kirjoitusten voi antaa mennä toisesta silmästä sisään ja toisesta ulos, ellei ole satujen ystävä.

Yksi hessun parhaista saduista on kamojen sukeltamisprojekti Bodom-järven pohjasta, minkä toteutumista taidamme odotella vielä 30 vuoden päästäkin... :lol:
Pasilan mies.
Sariola
Horatio Caine

Kyllä tosiaan vähän muistuttaa Hessun kirjoitustyyliä. Saattaa olla oikea arvaus. Kun tätä juttua asiallisesti tutkii, kannattaa vammojen osalta lukea pätevien erikoislääkärien tekemiä vammaluetteloja. Paras on ehkä neurokirurgi Öhmanin laatima. Siitä näkee, että melko vakavat vammat ovat olleet kysymyksessä. Tuo kirjoittajan laatima vammaluettelo, "muutamia naarmuja", poikkeaa siitä radikaalisti, ja näyttää olevan lähinnä toiveajattelua, vai miksi tuota nyt sanoisi. Kyseinen kirjoittaja saisi kyllä tarkistaa kantaansa ja lukea kertauksena vaikka Öhmanin ja Hirvensalon laatimat vammaluettelot, jotka poikkeavat kuin yö ja päivä kirjoittajan laatimasta vammaluettelosta... 8)

Etenkin rikosasioissa tosiasiat kannattaa huomioida ja tunnustaa.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Tuominen (http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I), esitti hyvin yksiselitteisesti sen faktan, että Gustafssonin omien kertomusten ja sairaalan antamien tietojen välillä, Gustafssonin vammoista ja vammojen hoidosta, on aikalailla ristiriitaa.

Oletan, että Tuominen tarkoitti sitä, että toinen valehtelee, joko sairaalan antamat tiedot - tai kertomansa mukaan, toinen puoli päätä tohjon oleva, puukko silmässä ja toistakymmentä niskapistoa saanut mies.

Sariola nimenomaan kertoo ja ylistää, että sairaalan antamat tiedot ovat oikeita, koska ne ovat aikalaislääkärin kertomia. Mielenkiintoinen ristiriita Sariolan katkeamattomissa kertomuksiassa.

Vai onko kuitenkin "Sariolalaisittain" niin, että Gustafssoniin ei ole luottamista näissä vamma-asioissa ja nyt ei ole luottamista sairaalan antamiin tietoihinkaan!?

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Poistettu henkilöspekulaatiota, kirjoittaja lähtee tuomioistuimen käsiteltäväksi.

-Dante
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Gustafssonilla olleista kasvovammoista olen täällä esittänyt sen faktan, että tuon kaltaisilla kasvovammoilla nykyihminen ei asiantuntijoiden kertomana ole tajuttomana päiviä ja muistamattomana ikuisesti. Lienee kiistaton fakta.

Lisättäköön, että tuollaiset kasvovammapotilaat ovat juuri näitä asiantuntijalääkärin mainitsemia ja hänen hyvin osuvasti kuvaamia jokapäiväisiä "nakkikioskivammpotilaita".

Mainittakoon vielä sekin, että näitä saman kaltaisia kasvovammoja joita Gustafsonilla oli, ja paljon pahempiakin nakkikioskivammoja, hoidetaan pelkästään Helsingissä vuosittain satoja.

Tätä faktaa Sariolan on vaikea niellä.
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Varmaan tyhmä kysymys, mutta en tietoa mistään löytänyt ja suoraan sanoen en jaksa kahlata koko ketjua läpi joten esitän yksinkertaisen kysymyksen, vastatkoon kuka tietää: Onko Gustafssonista yhtään valokuvaa kun hän on saapunut sairaalaan? (olihan sairaalassa poliisit jo tuoreeltaan NG:tä "haastattelemassa heikoin tuloksin)
Ainakin nykyisin kaikki vammat jotka aiheuttavat verenvuotoa/ovat vähänkin vakavampia, kuvataan jotta vammojen vakavuus selviäisi myöhemmin potilasasiakirjojen lisäksi valokuvista (mikäli kyse on rikosasiasta).
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

matlockb kirjoitti:Onko Gustafssonista yhtään valokuvaa kun hän on saapunut sairaalaan?
Eipä taida olla. En ole ainakaan koskaan nähnyt sellaista esitettävän tai edes kuullut sellaista kuvaa otetun.

Gustafssonin isä ei ilmeisesti päästänyt lehtimiehiä kovin lähelle poikaa. Jostain syystä miehen kerrottiin vihaavan toimittajia. Ei ilmeisesti halunnut asiasta liian tarkkaa kuvausta ulkopuolisille.

- hymm -
Hessu52
Watson itse

Itse olen monasti ihmetellyt noiden poliisien paikalle ehtimistä?

Eivät poliisien valmiudet varman silloin helluntaipyhänä ole olleet niin korkeat, että puolen tunnin kuluttua hälytyksestä sairaalassa olisi ollut vastassa kaksi poliisia.

Tuskin ovat edes tienneet, mihin sairaalaan potilasta kuljetetaan!

Jossainhan se pari ylimääräistä tuntia on kulunut, löytöhetketä sisäänkirjautumiseen, eli ei ole potilaalla ollut kiire hoitoon, kun pari tuntia voi jossain aikaaviettää, mutta missä?
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Ainakin Hessu ja awa ovat nyt kysymykseni lukeneet eikä kummallakaan ole tietoa etä Gustafssonista olisi yhtään kuvaa otettu sairaalaan tultaessa jossa poliisit jo olivat vastassa/hyvin pian NG:n saapumisen jälkeen. Näin ollen vammojen laatu voidaan näyttää toteen ainoastaan potilaskertomusten avulla jotka nyt on silloin laadittu miten on, eli yksikään (olematon) valokuva NG:stä tapahtumien jälkeen ei anna selitystä siihen, että Gustafsson olisi ollut vakavasti vammautunut sairaalaan tuotaessa, vaan jopa tajuissaan vastatessaan epäselvillä sanoilla kysymyksiin.
Olen edelleen sitä mieltä että vammat ovat olleet pahempia kuin ns. nakkikiskavammat mutta en ole luotettavaa tietoa saanut siitä ettäNG:n vammat olisivat todella voineet johtaa kuolemaan kun potilas on (tässä tapauksessa) päässyt asianmukaiseen sairaalahoitoon, en väitä etteikö näinkin olisi voinut olla mutta tilanne ei siltä vaikuta.
Edelleen korostan että kirjoitukseni ei ole kannanotto syyllisyyteen tai syyttömyyteen vaan nimenomaan ihmettelen NG:n nopeaa toipumista noinkin vakavasta tapauksesta jossa IB Ja SB kuolevat välittömästi, Irmeli jopa ylitapettiin ja kunnolla, TM taas on ilmeisesti hetken elänyt tapahtuman jälkeen mutta vammat ovat olleet saamani käsityksen mukaan niin pahat että olisi todennäköisesti myöhemmin (ilmeisesti tajuihinsa tulematta) menehtynyt niihin vaikka nykyisenkaltainenkin hoito olisi paikalla ollut minuuteissa.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

matlockb kirjoitti:Olen edelleen sitä mieltä että vammat ovat olleet pahempia kuin ns. nakkikiskavammat mutta en ole luotettavaa tietoa saanut siitä ettäNG:n vammat olisivat todella voineet johtaa kuolemaan kun potilas on (tässä tapauksessa) päässyt asianmukaiseen sairaalahoitoon, en väitä etteikö näinkin olisi voinut olla mutta tilanne ei siltä vaikuta.
Onhan selvää, että nakkikioskilla tulee lievempiäkin vammoja, ruhjeita ja mustia silmiä jne... Totuus on se, että juuri tuon kaltaisia kasvojen luiden murtumia seuraa tappeluista nakikkikioskeilla. Ne ovat tyypillisiä nyrkiniskun seurauksena tulleita kasvojen luisten rakenteiden vammoja. Asiantuntija nimitti näitä "nakkikioskivammoiksi" ehkä juuri siksi, että ne ovat tyypillisiä nakkikioskilla/kaupungilla tapahtuneiden tappeluiden seurauksena tulleita vammoja.

Voi olla vaikea uskoa sitäkin, että osa näistä potilaista ei hoitohenkilökunnan kertomusten mukaan hakeudu hoitoon välittömästi, vaan saattavat nuolla haavojaan kotioloissa tai ryyppyporukassa päiviä, aina siihen asti kun "porkkanan" haukkaaminen tuntuu mahdottomalta. Tähän "liemiruuasta" kiinteään ruokaan siirtymisessä voi alkoholistilla todellakin kulua päiviä.

Tuollaiset kasvovammat eivät kerrotun mukaan aiheuta minkäänlaista toimintakyvyttömyyttä, kuten leukakirurgian erikoislääkäri Risto Kontio totesikin. Hän on näiden vammojen ehdoton asiantuntija, joka hoitaa näitä vammapotilaita päivittäin - toisin kuin kukaan muu oikeudessa esiintynyt asiantuntijalääkäri. Leukakirurgian erikoislääkäri Risto Kontion sana on todella painava. Oikeuden asiantuntijalääkäreistä kaikki muut paitsi neurologi Tenovuo olivat vammakirurgeja.

Syyttäjän asiantuntijalääkärit olivat vammoihin erikoistuneita asiantuntijalääkäreitä. Puolustus oli nimennyt asiantuntijakseen neurologi Tenovuon. Neurologin erikoisalaa ei ole vammat, ei ainakaan kasvovammat. Neurologi hoitaa esimerkiksi dementiaa ja MS-tautia.

Nämä kasvojen murtumat, jotka syntyvät pahoinpitelyn seurauksena, eivät todellakaan ole mitään harvinaisuuksia - vaan niitä hoidetaan päivittäin ja paljon. Valitettavasti.

Joku voisi tilastoida sen, että kuinka moni näistä potilaista on päiväkausia tajuttomana.

- hymm -
Hessu52
Watson itse

Niin ja kuinka moni kärsii kaksinkertaisesta muistinmenetyksestä.

Yksinkertaisesta saattaa kärsiä, mutta siinä onkin sitten syynä "pirun viina", tai kuningas alkoholi, kuten pirunvinaa myöskin kutsutaan.

En ole nähnyt minäkään heti tuoreeltaan Gustafssonnista otettuja kuvia, mutta kuten awa jo kertoikin, Gustafssonnin Otto isä vihasi lehtimiehiä, joten kuvia ei saatu.

Poliisit eivät kait siihe aikaan kuvanneet muita kuin ruumiita, joten ei Gustafssonni ihan ruumis vielä kuitenkaan ollut, vaikka omien sanojensa mukaan sitä melkein olikin!
Lukittu