ja sitä paitsi suomen wp skinien keikoilla käy huomattava määrä välillä ei poliittisia skinheadeja kuuntelemassa hyvää musiikkia ja pogoomas.. esimerkkinä vaikka t.m.f yms..
SKINIT
Ja sekö muka on joku meriitti? Kyllä koko Suomi nyt on susta ylpeä.odin kirjoitti:ja nocontrolin kirjotuksista paistaa jo kilometrien läpi et sä et oo ollu todellakaan kaduilla tappelemas/kautta liikkunutkaan skiniporukoissa yhessäkään suuremmassa kaupungissa
Eikä muuten monikaan skinheadi ole kummoinenkaan katutappelija, paitsi porukassa viisi yhtä vastaan Vittu mitä "tosimiehiä".
Ohhoijaaa... Pitääkö tämä näihin tappeluihin aina vetää. Itse ainakin mieluummin juon olutta, katson jalkapalloa & kuuntelen musaa. tappeluihin en ole vuosiin joutunut ja olisin ihan iloinen jos niitäkään ei olisi ollut.guugeli kirjoitti:Ja sekö muka on joku meriitti? Kyllä koko Suomi nyt on susta ylpeä.odin kirjoitti:ja nocontrolin kirjotuksista paistaa jo kilometrien läpi et sä et oo ollu todellakaan kaduilla tappelemas/kautta liikkunutkaan skiniporukoissa yhessäkään suuremmassa kaupungissa
Eikä muuten monikaan skinheadi ole kummoinenkaan katutappelija, paitsi porukassa viisi yhtä vastaan Vittu mitä "tosimiehiä".
Ja odin, kyylä, jollekin tuolle skaalalle putoan. Aika vaikea se on eroa tehdä noiden välillä.
-
kakojootti
- Olivia Benson
Dresdenin kaduilla tuhansia uusnatseja
14.2.2009 23:33
Dresdenin pommituksen muistopäivä kirvoitti jälleen yhteenottoja Saksassa lauantaina.
Kaupungin keskustaan oli kokoontunut tuhansia uusnatseja sekä heidän marssiaan vastustaneita mielenosoittajia.
Mellakkapoliisi oli määrätty kaduille valvomaan järjestystä ja uusnatsien marssin kulkua. Silminnäkijöiden mukaan rauhallisesti sujunut marssi muuttui väkivaltaiseksi, kun vasemmiston mielenosoittajat yrittivät tunkeutua poliisiketjun läpi.
Useat poliisit loukkaantuivat, kun väkijoukko alkoi heitellä heitä kivillä ja pulloilla. Poliisin mukaan useita ihmisiä otettiin kiinni ja kuulusteltiin.
Liittoutuneiden pommituksessa helmikuussa 1945 sai surmansa arviolta 25 000 kaupunkilaista. Uusnatsit syyttävät liittoutuneita sotarikoksesta. Uusnatsien marssin vastustajien mukaan marssi loukkaa uhrien muistoa.
STT-AFP-DPA
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200902 ... 2_ul.shtml
14.2.2009 23:33
Dresdenin pommituksen muistopäivä kirvoitti jälleen yhteenottoja Saksassa lauantaina.
Kaupungin keskustaan oli kokoontunut tuhansia uusnatseja sekä heidän marssiaan vastustaneita mielenosoittajia.
Mellakkapoliisi oli määrätty kaduille valvomaan järjestystä ja uusnatsien marssin kulkua. Silminnäkijöiden mukaan rauhallisesti sujunut marssi muuttui väkivaltaiseksi, kun vasemmiston mielenosoittajat yrittivät tunkeutua poliisiketjun läpi.
Useat poliisit loukkaantuivat, kun väkijoukko alkoi heitellä heitä kivillä ja pulloilla. Poliisin mukaan useita ihmisiä otettiin kiinni ja kuulusteltiin.
Liittoutuneiden pommituksessa helmikuussa 1945 sai surmansa arviolta 25 000 kaupunkilaista. Uusnatsit syyttävät liittoutuneita sotarikoksesta. Uusnatsien marssin vastustajien mukaan marssi loukkaa uhrien muistoa.
STT-AFP-DPA
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200902 ... 2_ul.shtml
Kyllä skitskofrenia aina yksin olemisen voittaa.
-
seppoilmari
- Martin Beck
Re:
ns_ kirjoitti:Kyllä. Juurikin näin. Vai eikö musiikkihistorian tuntemus ole kunnossa. Northern soulia, skinhead reggaeta & skata täällä kuunnellaan.seppoilmari kirjoitti:http://www.northernsoul.net/home.html
Juu, ei ole historia hanskassa eikä ole väliksikään, kuuntelen mistä tykkään enkä mistä muut tykkää tai kuuluisi tykätä.
Näitä eri alalajeja/tyylejä on enemmän kuin kaljupäitä suomessa
Re: Re:
seppoilmari kirjoitti:ketä vattua kiinnostaa minkäväriset kengännauhat jollain on ja mitä se edustaa, tehkööt jotain selvää ja lopettakoot piilosleikin
OT: katkaisin maihareista nauhat ja löysin tilalle ihanat punaset kengännauhat. nyt ku oon näitä lukenu ni ehkä en niitä punaisia nauhoja maihareihin laitakaan, ettei kukaan vaan saa mitään väärinkäsityksiä. mitä sitä oikeesti enää uskaltaa pukea päälleen ettei vahingossa tule luokitelluksi mihinkään ryhmittymään ja saa turpaansa? ei tavan rivikansalainen voi tietää tällasista alakulttuurien pukeutumissäännöistä..
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
Re: Re:
esmes- kirjoitti:seppoilmari kirjoitti:ketä vattua kiinnostaa minkäväriset kengännauhat jollain on ja mitä se edustaa, tehkööt jotain selvää ja lopettakoot piilosleikin![]()
![]()
OT: katkaisin maihareista nauhat ja löysin tilalle ihanat punaset kengännauhat. nyt ku oon näitä lukenu ni ehkä en niitä punaisia nauhoja maihareihin laitakaan, ettei kukaan vaan saa mitään väärinkäsityksiä. mitä sitä oikeesti enää uskaltaa pukea päälleen ettei vahingossa tule luokitelluksi mihinkään ryhmittymään ja saa turpaansa? ei tavan rivikansalainen voi tietää tällasista alakulttuurien pukeutumissäännöistä..
Nämä ns. braces & laces-koodit eivät kyllä tarkoita mitään. Ihmiset ovat kyllä kovia keksimään kaikenlaisia selityksiä kengännauhojen, henkseleiden etc väreille. Itsellänikin on mustissa maihareissa punaiset nauhat & punaisissa mustat. Näyttävät hyvältä, imo. eli pidä mitkä nauhat haluat, kunhan kengät lankkaat. Itse suosittelen muuten nauhoiksi anorakinnauhaa, löytyy ompelukaupoista, väreissä valikoimaa & kestää & on halpaa.
-
14_Bullets
- Alokas
Re: SKINIT
En lukenut koko ketjua, mutta muutama viesti houkutteli rekisteröitymään ja tuomaan oma näkemys asiaan.
Eli hieman taustaa itsestäni: Olen ollut skinhead/bonehead/natsi/etc. useamman vuoden. En ole koskaan hakannut yhtään maahanmuuttajaa/pakolaista/muutenvainerinäköistä. Muutamia läheltä-piti tilanteita tosin on tullut, jotka ovat johtuneet minun pukeutumistavasta, ei niinkään käyttäytymisestä.
Mutta, mikä on siis tämän kirjoituksen tarkoitus? Tuoda "skinin" näkökulma "skineistä".
Nykyään suorastaan häpeän olla wp skinhead. Joka helvetin keskustelufoorumi, irc-galleriat yms. käsittelee aihetta skinit negatiivisesti. Niin, mutta miksi? No, koska tietyt alaikäiset pikku-hitlerit aukovat päätään pitkin tätä bittiavaruutta. Aivan, kyllähän se vituttaa kun maine on pilalla ennen kuin astuu edes baariin sisään.
Tänäpäivänä en enää pukeudu skinhead tyyliin, tosin maihareita käytän satunnaisesti. Pilottitakista on tullut häpeän symboli. Mielipiteitäni en kuitenkaan häpeä, ja eihän aatteeni tarvitse vaatteista näkyä.
Tässäkin ketjussa, taisi joku hieman nuorempi skini kirjoitella, ainakin niin ymmärsin. Enkä nyt puhu näistä troijalaisista
Eli ihan vinkkinä kaikille nuoremmille wp skineille: Hillitkää kiukkunne, älkääkä perkele nolatko itseänne netissä. Perus "vittu tuu sanoo päin naamaa!!111" jutut lähinnä naurattaa.
...ja vielä, tuosta loistavasta SS-meetingistä...noh, en sano mitään...
Eli hieman taustaa itsestäni: Olen ollut skinhead/bonehead/natsi/etc. useamman vuoden. En ole koskaan hakannut yhtään maahanmuuttajaa/pakolaista/muutenvainerinäköistä. Muutamia läheltä-piti tilanteita tosin on tullut, jotka ovat johtuneet minun pukeutumistavasta, ei niinkään käyttäytymisestä.
Mutta, mikä on siis tämän kirjoituksen tarkoitus? Tuoda "skinin" näkökulma "skineistä".
Nykyään suorastaan häpeän olla wp skinhead. Joka helvetin keskustelufoorumi, irc-galleriat yms. käsittelee aihetta skinit negatiivisesti. Niin, mutta miksi? No, koska tietyt alaikäiset pikku-hitlerit aukovat päätään pitkin tätä bittiavaruutta. Aivan, kyllähän se vituttaa kun maine on pilalla ennen kuin astuu edes baariin sisään.
Tänäpäivänä en enää pukeudu skinhead tyyliin, tosin maihareita käytän satunnaisesti. Pilottitakista on tullut häpeän symboli. Mielipiteitäni en kuitenkaan häpeä, ja eihän aatteeni tarvitse vaatteista näkyä.
Tässäkin ketjussa, taisi joku hieman nuorempi skini kirjoitella, ainakin niin ymmärsin. Enkä nyt puhu näistä troijalaisista
...ja vielä, tuosta loistavasta SS-meetingistä...noh, en sano mitään...
^Sano vaan! Haluaisin itse kuulla "teikäläisen" mielipiteen tuosta miitistä.
There are no crimes behind enemy lines
-
14_Bullets
- Alokas
Tästähän paistaa hieman vittuilu läpi?Rezah kirjoitti:^Sano vaan! Haluaisin itse kuulla "teikäläisen" mielipiteen tuosta miitistä.
En siis itse ollut paikalla, mutta videon perusteella sanon, että en hetkeäkään ihmettele miksi skinien maine on mitä on. Näitähän Suomen SS-Seuran miittejä on vissiin ollut 2 kappaletta. Eli Tampereella ja Lahdessa.
Tuolta ihanasta irc-galleriasta huomasin erään skinin kirjoituksen tampereen miitistä. Tekstistä ilmeni mm. seuraavia asioita: Mäkissä riehuttu ja ilmeisesti saatu jonkunlainen porttikielto. Vessasta pöllitty wc-pöntön kansi, jonka päälle sitten eräs nokkela kaveri istui housut kintussa keskellä keskustaa.
Eli ei näin, siis en ymmärrä miksi eräät idiootit käyttäytyvät näin? Alkuillasta puhutaan miten maahanmuuttajat riehuvat, raiskaavat ja pilaavat meidän rakkaan kotimaan. Ja yöllä mennään kiljun voimalla mäkkiin riehumaan.
Siinä tuli "meikäläisten" näkökulma.
Ei siin ollu kyll yhtään vittuilua, ei puhdasta eikä likaista. Halusin kyllä ihan oikeasti kuulla mielipiteesi, honestly.
There are no crimes behind enemy lines
Tämmösessä tilanteessa tekis mieli käydä kysymässä et oliskohan meidän veteraanit nyt ylpeitä teistä? Mitä tuota videon pätkääkin katselin galleriasta sieltä mäkistä, niin ei hyvää päivää! Täysin naurettavaa sakkia.. Tää touhu ei kyllä mee mitenkään mun jakeluun. Onhan se mukavaa terrorisoida tätä meidän rakasta isänmaata.14_Bullets kirjoitti: Tuolta ihanasta irc-galleriasta huomasin erään skinin kirjoituksen tampereen miitistä. Tekstistä ilmeni mm. seuraavia asioita: Mäkissä riehuttu ja ilmeisesti saatu jonkunlainen porttikielto. Vessasta pöllitty wc-pöntön kansi, jonka päälle sitten eräs nokkela kaveri istui housut kintussa keskellä keskustaa.
no nyt jos ollaan saatu asiallisesti ja selkeästi itseään ilmaiseva joukon edustaja paikalle ni on ihan pakko kysyä (koskee muitakin ääri-ryhmiä): minkä perusteella pidät itseäsi nimenomaan skininä? eikö musiikkia voi kuunnella kavereiden kanssa ja vastustaa elintasopakolaisten ottamista maahan ilman skini-korttia? minusta on jotenkin kummallista leimata itse itsensä joksikin edustajaksi. muut ihmiset tekee sen kuitenkin sun puolesta. jos itse vielä nimittäytyy skiniksi (tai miksi tahansa muuksi -iksi), ni eikö se rajota omaa persoonallisuutta ja yleistä kasvamista pidemmän päälle? se ois niinku sulkis itsensä johonkin lasiseen laatikkoon, aliarvioisi itseään. "mä en ole virtasen mikko, mä oon skini."
tajuan että nuorisolla on tarve laumaantua, hakea rajoja ja kokeilla eri rooleja. oon mäkin ollu gootti, natsi, hippi, uskis ja vaikka mitä, mut nyt oon vaan mä. oon varmasti ottanu vaikutteita itseeni kaikenlaisita aatteista, mut senkin oon oppinu et niistä minkään varaan en elämääni perusta.
..tai ehkä oon vaan kadottanu nuoruuden intoni, musta on tullu harmaa ja tylsä..
tajuan että nuorisolla on tarve laumaantua, hakea rajoja ja kokeilla eri rooleja. oon mäkin ollu gootti, natsi, hippi, uskis ja vaikka mitä, mut nyt oon vaan mä. oon varmasti ottanu vaikutteita itseeni kaikenlaisita aatteista, mut senkin oon oppinu et niistä minkään varaan en elämääni perusta.
..tai ehkä oon vaan kadottanu nuoruuden intoni, musta on tullu harmaa ja tylsä..
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
-
14_Bullets
- Alokas
Re:
Pidän itseäni skininä pukeutumistyylini perusteella. En näkemysteni takia. Ja kyllä musiikkia voi kuunnella kavereiden kanssa ilman, että leimaa itsensä joksikin alakulttuurin edustajaksi.esmes- kirjoitti:no nyt jos ollaan saatu asiallisesti ja selkeästi itseään ilmaiseva joukon edustaja paikalle ni on ihan pakko kysyä (koskee muitakin ääri-ryhmiä): minkä perusteella pidät itseäsi nimenomaan skininä? eikö musiikkia voi kuunnella kavereiden kanssa ja vastustaa elintasopakolaisten ottamista maahan ilman skini-korttia? minusta on jotenkin kummallista leimata itse itsensä joksikin edustajaksi. muut ihmiset tekee sen kuitenkin sun puolesta. jos itse vielä nimittäytyy skiniksi (tai miksi tahansa muuksi -iksi), ni eikö se rajota omaa persoonallisuutta ja yleistä kasvamista pidemmän päälle? se ois niinku sulkis itsensä johonkin lasiseen laatikkoon, aliarvioisi itseään. "mä en ole virtasen mikko, mä oon skini."
Mutta siis en ole nyt ihan satavarma mitä haet takaa. Eikö se nyt kuitenkin ole ihan normaalia jos pukeutuu kuten hoppari, niin käyttää itsestään myös termiä hoppari. Sama skininä tai punkkarina.
Vai pitäisikö kaikkien olla vain virtasen mikkoja, ja sitten valtaväestö laittaisi ihmiset eri kategorioihin?