Mies ammuttiin kadulle Helsingin Puotilassa 23.11.2022 - 10 v 6 k tuomio taposta

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Pimeän renki
Poliisikoira Rex
Viestit: 286
Liittynyt: Su Elo 14, 2022 7:23 pm

Re: Mies ammuttiin kadulle Helsingin Puotilassa 23.11.2022 - murhana tutkitaan

Viesti Kirjoittaja Pimeän renki »

Topelius kirjoitti: Ti Marras 29, 2022 2:49 pm Ja turha täällä on nyt jakaa vielä tuomioita kun ei todellakaan tiedetä mitä oikeasti tapahtui. Kaikki on vielä mahdollista välillä Hätävarjelun liioittelu -> murha.
Tulemme kyllä varmasti asiasta enemmän kuulemaan myöhemmin.
Poliisi tutkii murhana.Miten tuo voisi mennä hätävarjelun liiotteluna?
sikakoira kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 3:08 am (pikku sisäpiiri info niin olen työskennellyt Suomen pankissa ) :wink:
Avatar
Mc Mafia
Olivia Benson
Viestit: 715
Liittynyt: Pe Marras 25, 2022 11:46 am

Re: Mies ammuttiin kadulle Helsingin Puotilassa 23.11.2022 - murhana tutkitaan

Viesti Kirjoittaja Mc Mafia »

Kamala lässytys.. ihan oikein ottaa henki pois, mikäli perhettä uhataan.
Best,
Mäk

You gotta be—”
Avatar
KokenutMies
Nikke Knakkertton
Viestit: 199
Liittynyt: Pe Tammi 01, 2021 4:07 pm

Re: Mies ammuttiin kadulle Helsingin Puotilassa 23.11.2022 - murhana tutkitaan

Viesti Kirjoittaja KokenutMies »

Mc Mafia kirjoitti: Ti Marras 29, 2022 3:58 pm Kamala lässytys.. ihan oikein ottaa henki pois, mikäli perhettä uhataan.
Kyllä. Miestä voi uhata ja vaatia, mutta jos aletaan perheen turvallisuuteen vihjata, niin kaikki keinot ovat sallittuja. Nyt perhe on elossa ja isä myös, vaikka voi joutua istua useamman vuoden. Uhkaaja taas ei ole. Se on tärkeintä.
Carelin
Rico Tubbs
Viestit: 1267
Liittynyt: Su Elo 21, 2011 8:37 am

Re: Mies ammuttiin kadulle Helsingin Puotilassa 23.11.2022 - murhana tutkitaan

Viesti Kirjoittaja Carelin »

Poliisi tutkii usein näitä aluksi murhana. Syyttäjä sitten ratkaisee mistä syytetään ja tuomari tuomitsee lopulta minkä parhaaksi näkee.
Murha on suunniteltu tai erityistä raakuutta oleva henkirikos. Tässä kysymyksessä suunniteltu, mutta jos uhkailua takana niin voi mennä tapoksi. Voi toki mennä jopa syyntakeettomana jos tehty mielenhäiriössä. Silloin on syyntakeeton eli mielisairaalaan.

Murhaa tässä tutkitaan, kun muuta ei vielä tiedetä, kuin se että se on suunniteltu.

Jos veikata pitää, niin uskon tappoon ja lieventävään tuomioon jos perhettä uhkailtu. Silloin ei monta vuotta tule tuomiota.
Nämä spekulaatiot kuitenkin turhia, kun ei tiedä asiaa.

Sen itse tiedän, että Veijola pidetty asiallisena ja selkärankaisena vanhan liiton ukkona. Tuskin pillastui ihan pienestä. Eiköhän siinä mennyt raja kun mutiainen alkoi uhkaamaan läheisiä.
Avatar
borrachero
Alibin satunnaislukija
Viestit: 52
Liittynyt: La Loka 20, 2012 5:18 am

Re: Mies ammuttiin kadulle Helsingin Puotilassa 23.11.2022 - murhana tutkitaan

Viesti Kirjoittaja borrachero »

Eiköhän tämä tappona mene. Murha kuitenkin vaatii suunnitelmallisuutta ja päivällä keskellä kaupunkia tapahtuva ammuskelu ei hirveän suunnitelmalliselta vaikuta.

En tiedä mitä tässä on tarkalleen tapahtunut, mutta jos nämä huhut pitävät paikkaansa, että molemmat ovat olleet hämärähommissa ja Milad perinyt kyseenalaista tai jopa täysin keksittyä velkaa ja samalla uhkaillut perhettä, niin ei tässä Veijolalle ole todennäköisesti jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin yrittää selvittää tilanne. Ja kun vastassa on selkeästi todella iso kokoinen kaveri, jolla on väkivaltainen tausta, niin melkein pakkohan tuollaiseen tilanteeseen on ottaa ase mukaan omaksi turvaksi. Tuskin sitä asetta on otettu sillä mukaan, että Milad ammutaan hengiltä, vaan omaksi suojaksi. Jos tarkoitus olisi ollut tehdä suunnitelmallinen murha, niin luulisi tyhmemmänkin tajuavan tehdä se jossain muualla kuin keskellä kaupunkia päiväsaikaan. Todennäköisesti tässä on kyse itsepuolustuksesta tai vaihtoehtoisesti vain tilanteessa on vain hermo mennyt ja hetken mielijohteesta ammuttu pari kertaa. Tämä ei täytä murhan tunnusmerkistöjä, vaan menee tappona. Jotta tämä menisi murhana, niin syyttäjän pitäisi pystyä osoittamaan, ampuminen on ennalta suunniteltu eikä tilanteeseen ole vain ajauduttu. Itsepuolustus voi mennä jopa hätävarjelun liioitteluna, mutta tämä lienee kuitenkin melko epätodennäköistä. Se että asiaa tutkitaan nyt murhana on vain poliisin taktiikka, jossa tutkimusvaiheessa rikosnimike laitetaan niin kovaksi kuin on mahdollista, jotta saadaan parhaat resurssit tutkimiseen.

Mikäli tuo tieto perheen uhkailusta pitää paikkaansa, niin kyllä omaltakin kohdalta sympatiat menee Veijolan puolelle, vaikka hän tuskin mikään pulmunen on. Itse tein aikaisemmin turva-alan hommia ja kerran muistan, kun asiakas alkoi uhkailemaan yhden työkaverin perhettä. Työkaveri tuli silloin siihen tulokseen, että turha poliisia asiaan sotkea, kun eivät kuitenkaan voisi mitään. Tilanne ratkesi ihan rehellisesti siihen, että uhkailija sai turpiinsa. Joskus miettinyt mitä itse tekisi vastaavassa tilanteessa, niin enpä osaa sanoa. Voisi olla, että ratkaisin itse tai sitten poliisiin yhteys. Kuitenkin selvää, että jos tähän uhkailuun liittyisi omat hämärähommat, niin poliisi olisi poissa laskuista.

ps. ja sitten kun täällä on jotkut sanoneet, ettei Milad mitenkään erityisen iso ollut. Itse olen harrastanut voimailulajeja ja nähtyä eri kokosia ihmisiä livenä ja kuvissa, niin voin todeta, että mitä pitempi ihminen on, niin sitä enemmän kuvat vääristää. Milad oli ilmeisesti yli 190 cm ja tuollainen monesti näyttää kuvissa melko vaatimattomalta, mutta livenä voi olla kunnon karju. Soldierillahan on kuva missä istuu miladin kanssa sohvalla ja tuo soldier on kohtuu lihaksikas ja ilmeisesti keskimittainen. Paino arviolta n. 110 kg ja pituus 179cm. Miladin vierellä tuo soldier kuitenkin näyttää aivan kääpiöltä, vaikka ei mikään pikkupoika hänkään ole.
hutkivajournalisti
Adrian Monk
Viestit: 2941
Liittynyt: Ke Elo 21, 2019 11:22 am

Re: Mies ammuttiin kadulle Helsingin Puotilassa 23.11.2022 - murhana tutkitaan

Viesti Kirjoittaja hutkivajournalisti »

Carelin kirjoitti: Ti Marras 29, 2022 4:09 pm Poliisi tutkii usein näitä aluksi murhana. Syyttäjä sitten ratkaisee mistä syytetään ja tuomari tuomitsee lopulta minkä parhaaksi näkee.
Murha on suunniteltu tai erityistä raakuutta oleva henkirikos. Tässä kysymyksessä suunniteltu, mutta jos uhkailua takana niin voi mennä tapoksi. Voi toki mennä jopa syyntakeettomana jos tehty mielenhäiriössä. Silloin on syyntakeeton eli mielisairaalaan.

Murhaa tässä tutkitaan, kun muuta ei vielä tiedetä, kuin se että se on suunniteltu.

Jos veikata pitää, niin uskon tappoon ja lieventävään tuomioon jos perhettä uhkailtu. Silloin ei monta vuotta tule tuomiota.
Nämä spekulaatiot kuitenkin turhia, kun ei tiedä asiaa.

Sen itse tiedän, että Veijola pidetty asiallisena ja selkärankaisena vanhan liiton ukkona. Tuskin pillastui ihan pienestä. Eiköhän siinä mennyt raja kun mutiainen alkoi uhkaamaan läheisiä.
Murha on murha, jos teko on suunniteltu. Ei voi mennä tappona mitenkään. Poliisi on kertonut tutkivansa murhana suunnitelmallisuuden vuoksi. Veijolalla näyttää olevan harras elämänkoululaisten fanikerho kasassa murha.infossa. Se varmasti häntä lämmittää elinkautista lusiessa.
Olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.
Avatar
Skloddi
David Starsky
Viestit: 4561
Liittynyt: Ma Elo 26, 2019 12:20 pm

Re: Mies ammuttiin kadulle Helsingin Puotilassa 23.11.2022 - murhana tutkitaan

Viesti Kirjoittaja Skloddi »

Käsiaseen (luultavasti väkivaltarikollisella luvaton?) mukaan otto viittaa sellaiseen suunnitelmallisuuteen, että totta kai tämä murhaksi menee. Ei "selkärankaiset vanhan liiton miehetkään" mitään oman käden oikeutta saa tuolla seriffeinä jaella, vaikka kuinka olisi perhettä uhkailtu.
hutkivajournalisti
Adrian Monk
Viestit: 2941
Liittynyt: Ke Elo 21, 2019 11:22 am

Re: Mies ammuttiin kadulle Helsingin Puotilassa 23.11.2022 - murhana tutkitaan

Viesti Kirjoittaja hutkivajournalisti »

borrachero kirjoitti: Ti Marras 29, 2022 4:12 pm Eiköhän tämä tappona mene. Murha kuitenkin vaatii suunnitelmallisuutta ja päivällä keskellä kaupunkia tapahtuva ammuskelu ei hirveän suunnitelmalliselta vaikuta.

Siis miksi päivällä ja keskellä kaupunkia tehtävä surmatyö ei voisi olla suunniteltu? :roll:
Olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.
Kuupeili
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: La Loka 03, 2020 8:53 pm

Re: Mies ammuttiin kadulle Helsingin Puotilassa 23.11.2022 - murhana tutkitaan

Viesti Kirjoittaja Kuupeili »

[/quote]

Murha on murha, jos teko on suunniteltu. Ei voi mennä tappona mitenkään. Poliisi on kertonut tutkivansa murhana suunnitelmallisuuden vuoksi. Veijolalla näyttää olevan harras elämänkoululaisten fanikerho kasassa murha.infossa. Se varmasti häntä lämmittää elinkautista lusiessa.
[/quote]

Ihmettelen tätä Veijolan fanitusta. Kiivaspäinen kuumakalle joka ottaa oikeuden omiin käsiin. Yäk.
Paikalla
Millavaan
Christopher Lorenzo
Viestit: 1615
Liittynyt: Su Elo 28, 2022 8:31 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Mies ammuttiin kadulle Helsingin Puotilassa 23.11.2022 - murhana tutkitaan

Viesti Kirjoittaja Millavaan »

Uskon kans että murhana tutkitaan ja murhana myös pysyy.
Kummisetä
Jessica Fletcher
Viestit: 3279
Liittynyt: Ma Joulu 16, 2019 4:52 pm

Re: Mies ammuttiin kadulle Helsingin Puotilassa 23.11.2022 - murhana tutkitaan

Viesti Kirjoittaja Kummisetä »

Skloddi kirjoitti: Ti Marras 29, 2022 4:18 pm Käsiaseen (luultavasti väkivaltarikollisella luvaton?) mukaan otto viittaa sellaiseen suunnitelmallisuuteen, että totta kai tämä murhaksi menee. Ei "selkärankaiset vanhan liiton miehetkään" mitään oman käden oikeutta saa tuolla seriffeinä jaella, vaikka kuinka olisi perhettä uhkailtu.
Olikos sulla jotain faktaa siitä kumpiko tuon kyseisen aseen jolla mamu ammuttiin alunperin paikalle toi mukanaan?
Entäpä siitä oliko molemmilla ase mukanaan vai vaan toisella?
Knobster:
Äläs nyt sössötä. Tässäkihän äiti on kai siis näitä seonneita "persuuntuneeita" hörhöpuolueissa pyöriviä kristallihippejä. Ja tämä ilmiöhän on Persujen siittämää sekasikiötä. En tosin tiedä paljonko tämä vaikutti itse kuolemaan.
hutkivajournalisti
Adrian Monk
Viestit: 2941
Liittynyt: Ke Elo 21, 2019 11:22 am

Re: Mies ammuttiin kadulle Helsingin Puotilassa 23.11.2022 - murhana tutkitaan

Viesti Kirjoittaja hutkivajournalisti »

Kuupeili kirjoitti: Ti Marras 29, 2022 4:22 pm
Ihmettelen tätä Veijolan fanitusta. Kiivaspäinen kuumakalle joka ottaa oikeuden omiin käsiin. Yäk.
Kaikkien elämänkoulaisten sankari, kun ampui aseettoman matun.
Olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.
hutkivajournalisti
Adrian Monk
Viestit: 2941
Liittynyt: Ke Elo 21, 2019 11:22 am

Re: Mies ammuttiin kadulle Helsingin Puotilassa 23.11.2022 - murhana tutkitaan

Viesti Kirjoittaja hutkivajournalisti »

Kummisetä kirjoitti: Ti Marras 29, 2022 4:30 pm
Skloddi kirjoitti: Ti Marras 29, 2022 4:18 pm Käsiaseen (luultavasti väkivaltarikollisella luvaton?) mukaan otto viittaa sellaiseen suunnitelmallisuuteen, että totta kai tämä murhaksi menee. Ei "selkärankaiset vanhan liiton miehetkään" mitään oman käden oikeutta saa tuolla seriffeinä jaella, vaikka kuinka olisi perhettä uhkailtu.
Olikos sulla jotain faktaa siitä kumpiko tuon kyseisen aseen jolla mamu ammuttiin alunperin paikalle toi mukanaan?
Entäpä siitä oliko molemmilla ase mukanaan vai vaan toisella?
Jos näin olisi, niin poliisi tuskin tutkisi juttua murhana teon suunnitelmallisuuden mukaan, eiks jee? :roll: Mitähän testejä ne on sulle tehneet, jos ovat saaneet tulokseksi yli 100 ÄO:n? :mrgreen:
Olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.
TooToo
Sofia Karppi
Viestit: 442
Liittynyt: Ti Tammi 08, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Stadi

Re: Mies ammuttiin kadulle Helsingin Puotilassa 23.11.2022 - murhana tutkitaan

Viesti Kirjoittaja TooToo »

hutkivajournalisti kirjoitti: Ti Marras 29, 2022 4:31 pm
Kuupeili kirjoitti: Ti Marras 29, 2022 4:22 pm
Ihmettelen tätä Veijolan fanitusta. Kiivaspäinen kuumakalle joka ottaa oikeuden omiin käsiin. Yäk.
Kaikkien elämänkoulaisten sankari, kun ampui aseettoman matun.
Missä mainittu, että aseeton? Tappona tulee menemään ja hyvä niin.
Kummisetä
Jessica Fletcher
Viestit: 3279
Liittynyt: Ma Joulu 16, 2019 4:52 pm

Re: Mies ammuttiin kadulle Helsingin Puotilassa 23.11.2022 - murhana tutkitaan

Viesti Kirjoittaja Kummisetä »

Carelin kirjoitti: Ti Marras 29, 2022 4:09 pm Poliisi tutkii usein näitä aluksi murhana.
Poliisihan tutkisi kuolemia aina murhana jos vaan olisi suinkin mahdollista koska silloin saadaan laajimmat mahdolliset tutkintavaltuudet ja -keinot käyttöön.
Knobster:
Äläs nyt sössötä. Tässäkihän äiti on kai siis näitä seonneita "persuuntuneeita" hörhöpuolueissa pyöriviä kristallihippejä. Ja tämä ilmiöhän on Persujen siittämää sekasikiötä. En tosin tiedä paljonko tämä vaikutti itse kuolemaan.
Vastaa Viestiin