Kyllikki Saari - Isojoki 1953 (ketju 1)
Re: Kyllikki Saari
Se oli kai nimimerkki Kekkonen, joka oli ottanut selvää siitä, että Assman oli Saksassa Kyllikki Saaren murhan aikoina. Kuitenkin Assman oli antanut Paloarolle ymmärtää, että "Kyllikki Saaren tapaus" oli vahinko. Vahinko tai ei, mutta Assmanilla ei tainnut olla siinä osaa eikä arpaa. Olisiko niin, että Assman vain halusi saada helppoa rahaa haastatteluista. Sama motiivi saattoi olla vaimollakin. Puhuivat täysin pehmoisia. Vai tuli Assman kotiin ja toinen sukka oli kadonnut! Todellisuudessa Assman oli Saksassa - uskon Kekkosta tässä asiassa. Kyllä se taisi olla se kaksikko sieltä paikanpäältä, joka oli siinä takana, eli tässä Kyllikki Saaren tapauksessa. Tunsi alueen tarkoin ja osasi upottaa pyörän suon silmäkkeeseen 1,5 km:n päähän haudasta. Minä henkilökohtaisesti pidän sitä toista epäiltyä liian vaatimattomana teon varsinaiseksi tekijäksi, mutta se toinen oli pystyvämpi teon suorittajaksi. Kyllä siinä molemmat olisi tuomittu, jos juttu olisi saatu käräjille ja todisteita löytynyt. No, teoriaa tämä on - todisteita ei ole, mutta teoriassa mahdollista. Kuten sanoin, se Santtilan profilointi sopii hyvin. Kyllä siinä jotkut poliisit ovat ilmeisesti olleet oikeilla jäljillä.
Mun mielestä tässä on seuraavanlaiset vaihtoehdot:Sariola kirjoitti:Se oli kai nimimerkki Kekkonen, joka oli ottanut selvää siitä, että Assman oli Saksassa Kyllikki Saaren murhan aikoina. Kuitenkin Assman oli antanut Paloarolle ymmärtää, että "Kyllikki Saaren tapaus" oli vahinko. Vahinko tai ei, mutta Assmanilla ei tainnut olla siinä osaa eikä arpaa. Olisiko niin, että Assman vain halusi saada helppoa rahaa haastatteluista. Sama motiivi saattoi olla vaimollakin. Puhuivat täysin pehmoisia. Vai tuli Assman kotiin ja toinen sukka oli kadonnut! Todellisuudessa Assman oli Saksassa - uskon Kekkosta tässä asiassa.
1. Assmann on tehnyt murhan, mutta sekä hän että hänen vaimonsa ovat olleet niin rahanahneita, että ovat tosiaan halunneet tuota helppoa rahaa paljastumisen uhallakin. Eikö ollut niin että poliisi ei Assmannia halunnut kuulustella koska tämä oli jokin KGB:n agentti?
2. Assmann ei tehnyt murhaa, vaan keräsi huomiota ja pakotti/kiristi/suostutteli vaimonsa mukaan.
3. Assmann ei tehnyt murhaa, vaan vaimo halusi huomiota ja helppoa rahaa.
4. Assmann teki murhan, jonka vaimo todisti. Assmannia ei paljastuminen hetkauttanut, koska olen ymmärtänyt ettei häntä kukaan uskaltanut epäillä?
"You say stick to the highway. I say we should take my shortcut.
Why don't we just flip a coin?"
-
strangelove
- Adrian Monk
Epäilen noista vahvimmin vaihtoehtoa numero 3. Assmannin viimeisinä kuukausina konkretisoitui myös vaihtoehto 2. Joka tapauksessa assmann kannattaa jättää kokonaan pois Kyllikki-spekulaatioista.
Kyllikin tapauksessa on kaksi todennäköistä tekijää selvillä plus yksi "jokerikortti" jos tällaista ilmaisua voidaan käyttää.
Kyllikin tapauksessa on kaksi todennäköistä tekijää selvillä plus yksi "jokerikortti" jos tällaista ilmaisua voidaan käyttää.
Sain eilen isovanhemmiltani kirjan "Murha ei vanhene koskaan". Kirjassa on vaikuttavasti selitetty kaikki yksityiskohdat Kyllikin etsinnöistä, hautajaisista ja epäillyistä. Kirjassa kerrottiin että hautajaisissa arkku oli muovilla päällystetty hygieniasyistä.
Mistähän saisin käsiini Kyllikistä kertovan dokumentin? Tietääkö kukaan?
Mistähän saisin käsiini Kyllikistä kertovan dokumentin? Tietääkö kukaan?
Ai niin! Googletin kuvia Kyllikki Saaren suohaudasta ja löysin tällaisen:
http://annaleena.blogit.uusisuomi.fi/fi ... mbnail.jpg
Mitä tuossa kuvassa teidän mielestänne on? Minulla on oma mielipiteeni mutta haluan kuulla muiden mielipiteitä ensin?
Mitä tuossa kuvassa teidän mielestänne on? Minulla on oma mielipiteeni mutta haluan kuulla muiden mielipiteitä ensin?
^Ainakin minulla kuva näkyy postimerkin kokoisena, joten vaikea sanoa.
-
BlackFriday
- Poliisikoira Rex
Vasen käsi näyttäis olevan.Crishelle kirjoitti:Ai niin! Googletin kuvia Kyllikki Saaren suohaudasta ja löysin tällaisen:
Hmm. Kuulostaa mielenterveysongelmaiselta kakkapyllyltä!
ny rillataan @ murobbs: "En puutu tuohon sherlockointiin mutta nyt tässä ketjussa alkaa olla oikeanlaista otetta. Vähän kuin murha.info mutta järkevillä ihmisillä."
ny rillataan @ murobbs: "En puutu tuohon sherlockointiin mutta nyt tässä ketjussa alkaa olla oikeanlaista otetta. Vähän kuin murha.info mutta järkevillä ihmisillä."
Kun mä itse zoomasin sitä isommaksi ja tutkailin tarkkaan, näytti siltä että siinä olisi ollut Kyllikin ruumis vielä suohaudassa olevana. Kun Kyllikin löytöasentoa oli kuvailtu, kuvaus täsmää myös tuohon. Alaruumis paljaana, oikealla kyljellään mutta yläruumis selällään, käsi luonnottamassa asennossa ylhäällä, jalat suorassa kulmassa ruumiiseen nähden.BlackFriday kirjoitti:Vasen käsi näyttäis olevan.Crishelle kirjoitti:Ai niin! Googletin kuvia Kyllikki Saaren suohaudasta ja löysin tällaisen:
-
strangelove
- Adrian Monk
Siinä on Kyllikin ruumis vielä suohaudassa vaatteiden peittämänä. Siksi kasvot eivät näy. Takki oli vedetty pään yli.
Minusta tuossa kuvassa näkyy vain vasen käsi.
Kuvaa suurennettaessa se tulee rakeiseksi , mutta ei varsinaisesti " laajene "
Onko siitä joku toinenkin kuva , josta näkyy muuta ruumista ?
Kuvaa suurennettaessa se tulee rakeiseksi , mutta ei varsinaisesti " laajene "
Onko siitä joku toinenkin kuva , josta näkyy muuta ruumista ?
Aha , selkis , kiitos Strangeloven viestin , jonka laittoi samanaikaisesti kuin minä edelliseni.
-
strangelove
- Adrian Monk
Minulla on arkistossa vastaava kuva alkuperäisen kokoisena lehtikuvana. Se löytyy myös noin kuukausi sitten julkaistusta Satakunnan Kansan Kyllikki Saari-reportaasista.
Yritin etsiä tuota reportaasia mutta ei löytynyt kyllä mistään. Toisaalta olen varma että tuosta kuvasta jonka laitoin, löytyy nimenomaan Kyllikin ruumis. Katsokaapa tarkkaan: kuvassa on selvästi keskivaiheilla mustat rintaliivit joista toinen kuppi on revitty irti.
-
strangelove
- Adrian Monk
SK:n Sunnuntai-liite 13.12. 2009. Jostain kirjastosta vaan etsimään.
Mitä tuohon kuvaan tulee, niin se on täytynyt ottaa ennen lääninlääkärin ja rikostutkijoiden saapumista paikalle. Siis paikalla on heitä ennen ollut reporttereja. Poliisin tutkinnalliset valokuvathan eivät ole julkisia. Tuo vain kertoo sen, kuinka intensiivisesti lehtiväki aikoinaan suhtautui tapaukseen. Etunenässä Vaasa-lehden Enska Kallio ja "Lentävä".
Mitä tuohon kuvaan tulee, niin se on täytynyt ottaa ennen lääninlääkärin ja rikostutkijoiden saapumista paikalle. Siis paikalla on heitä ennen ollut reporttereja. Poliisin tutkinnalliset valokuvathan eivät ole julkisia. Tuo vain kertoo sen, kuinka intensiivisesti lehtiväki aikoinaan suhtautui tapaukseen. Etunenässä Vaasa-lehden Enska Kallio ja "Lentävä".
Joo, siinä kirjassa "Murha ei vanhene koskaan" kerrottiin että siihen aikaan läväyteltiin naamoja ja nimiä lehtiin aivan eri tavoin kuin ennen. Ei tiedetty mistään rahvaan kunnianloukkaussyytteistä tai muustakaan. Olisi tuo kuva kyllä saanut jäädä julkaisematta, tuskin vainajakaan olisi halunnut että hänen puolialastoman ruumiinsa kuvia leviteltäisiin ympäriinsä. Jutun ratkaisemiseksi otettu kuva poliisin toimesta on ihan eri asia.