Jyväskylän laukkusurma v. 2011
Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä
johnny rebel: no sinä voinet sitten kertoa kun tiedät.
There are no crimes behind enemy lines
- Toripolliisi
- Andy Sipowich NYPD
Jahas, kiitos selvennyksestä, ihmettelinkin jo itse asiassa tuota samaa Roy-nimeä, joka aiheuttaa hämäännystä. Ensimmäinen nimi kun ei välttämättä ole käytettävä etunimi. Ei itsellänikään.Cassandra kirjoitti:Tässä ketjussa on jo moneen kertaan sanottu, että tuossa ketjussa mainittu Matti Nurmenniemi on uhrin aviomiehen veli, eikä uhrin aviomies, vaikka kolmas nimi hämäävästi onkin sama.
No mikäs se tuomio sitten tällä varsinaisella Roylla sitten olikaan..
..saapa nähä..
tää salapoliisi kävi lukee muita sun julkasemia viestejä profiilin kautta ja ihmettelee miten esim. pääkaupunkiseudulla tapahtuneeseen palottelu surmaan koskevaan viestiketjuun laittamissasi viesteissä on aika voimakkaastikkin tuomitsevia viestejä. mm.niskalaukaus tollasille jotka ei arvosta ku itseään. epäilen vahvasti, että sinä tunsit näitä ihmisiä, niin kuin nyt laukkusurma tapauksessa sanoit, että ei pitäisi spekuloida jos ei tunne ihmisiä..johnny rebel kirjoitti: [Salapoliisit taas aivan ulkona.
sitä mietin, että miksi nyt sitten juuri tässä jyväskylän tapauksessa tapauksessa käännät kelkkasi aivan toiseen suuntaan..?
summum ius summa iniuria
-
Tiina
- Sherlock Holmes
johnny rebel kirjoitti:Salapoliisit taas aivan ulkona.
No jos olet itse kerran "sisällä", niin voisitko kertoa, että miten kauan se suhde sitten oli jatkunut ennen ratkaisevaa askelta eli naimisiinmenoa ?
Päivän ? Viikon ? Kuukauden ?
iineksen avoin tilitys tänään suomi24.
Epäiltyjen (epäillyn21.1.2011 22:08 Johoo, missäs mun päivityksessä on mitään pamien ottamisesta? Ja mitä helvettiä se imetänkö lasta ja miksen, liittyy tähän? Jos asia niin kiinnostaa, niin maitoa ei herunut lapselle tarpeeksi. Kerronko synnytyksestä myös? Tai kuukautiskierrosta?
Ja toisekseen mulle määräs lääkäri viime viikolla diapamit masennuksen ja ahistushäiriön takia ja tänään neuvolassa oli siitä puhetta. Ja miks depressiohoitaja olis nostanut mielialalääkkeen määrää, kun mulla oli tyttö mukana siellä kun ei hoitajaa saanut ja puolisolla oli magneettikuvauksien takia kirurgille aika.
Ja lisää spekulaatiota, jos oon isäni kanssa naimisissa, puolison kanssa kihloissa, ni onko tuo lapsi sitten mun ja veljen yhteinen, kun aikasemmin arveltiin mun olevan isäni vaimo? Ja jos pidätettynä olo tarkottaa kotona lapsen ja eläinten hoitamista, ni oon sitten ollu koko elämäni sellissä
JA SITTEN NIITÄ SYYTTEITÄ JOITA OLIKIN JO ODOTETTAVISSA.
Mm. äitini nimi ja monien muiden nimet on joku muu tuonut julki, joten siitäkin voi nostaa syytteen, ja jos uhkailuja ym. tulee, niin asianajaja ei jätä asiaa siihen.
Ja sossut voi toki tulla meille katsomaan miten lasta hoidetaan ja voidaan vaikka joka päivä käydä antamassa puhtaat seulat, jos se ulkopuolisten 'lapsen parasta ajattelevien' mieltä helpottaa.
Turhaan pahoittelen sanomisiani, sillä sanat eivät paljon paina, mutta pyydän silti anteeksi Aijan omaisilta! Asia on kalvanut mieltäni monta päivää, sillä tiedän tuskan olevan suurempi Aijan läheisillä. (Ja suurin osa jota olen sanonut on Aijan itse sanomaa).
Isäni tekemisiä en puolustele (paitsi niitä, jotka tiedä tekemättömiksi), mutta esimerkiksi surmakassia isäni ei olisi edes voinut kantaa rappukäytävästä alas tai yleensäkään, sillä hänellä on selässä enemmän vikaa, eikä pysty edes kauppakasseja kantamaan, saati välillä nousemaan sängystä. Ja yliopisto ei saa antaa nimiä esille, varsinkaan tällaisissa tilanteissa
KYLLÄ ELÄMÄ POTKII PÄÄHÄN. JA KAIKKI IHAN SYYTTÄ SUOTTA.. E:THÄN TÄSSÄ HEIDÄN PUHEIDEN PERUSTEELLA NIITÄ UHREJA ON.. VOI JESSUS SENTÄÄ..
Epäiltyjen (epäillyn21.1.2011 22:08 Johoo, missäs mun päivityksessä on mitään pamien ottamisesta? Ja mitä helvettiä se imetänkö lasta ja miksen, liittyy tähän? Jos asia niin kiinnostaa, niin maitoa ei herunut lapselle tarpeeksi. Kerronko synnytyksestä myös? Tai kuukautiskierrosta?
Ja toisekseen mulle määräs lääkäri viime viikolla diapamit masennuksen ja ahistushäiriön takia ja tänään neuvolassa oli siitä puhetta. Ja miks depressiohoitaja olis nostanut mielialalääkkeen määrää, kun mulla oli tyttö mukana siellä kun ei hoitajaa saanut ja puolisolla oli magneettikuvauksien takia kirurgille aika.
Ja lisää spekulaatiota, jos oon isäni kanssa naimisissa, puolison kanssa kihloissa, ni onko tuo lapsi sitten mun ja veljen yhteinen, kun aikasemmin arveltiin mun olevan isäni vaimo? Ja jos pidätettynä olo tarkottaa kotona lapsen ja eläinten hoitamista, ni oon sitten ollu koko elämäni sellissä
JA SITTEN NIITÄ SYYTTEITÄ JOITA OLIKIN JO ODOTETTAVISSA.
Mm. äitini nimi ja monien muiden nimet on joku muu tuonut julki, joten siitäkin voi nostaa syytteen, ja jos uhkailuja ym. tulee, niin asianajaja ei jätä asiaa siihen.
Ja sossut voi toki tulla meille katsomaan miten lasta hoidetaan ja voidaan vaikka joka päivä käydä antamassa puhtaat seulat, jos se ulkopuolisten 'lapsen parasta ajattelevien' mieltä helpottaa.
Turhaan pahoittelen sanomisiani, sillä sanat eivät paljon paina, mutta pyydän silti anteeksi Aijan omaisilta! Asia on kalvanut mieltäni monta päivää, sillä tiedän tuskan olevan suurempi Aijan läheisillä. (Ja suurin osa jota olen sanonut on Aijan itse sanomaa).
Isäni tekemisiä en puolustele (paitsi niitä, jotka tiedä tekemättömiksi), mutta esimerkiksi surmakassia isäni ei olisi edes voinut kantaa rappukäytävästä alas tai yleensäkään, sillä hänellä on selässä enemmän vikaa, eikä pysty edes kauppakasseja kantamaan, saati välillä nousemaan sängystä. Ja yliopisto ei saa antaa nimiä esille, varsinkaan tällaisissa tilanteissa
KYLLÄ ELÄMÄ POTKII PÄÄHÄN. JA KAIKKI IHAN SYYTTÄ SUOTTA.. E:THÄN TÄSSÄ HEIDÄN PUHEIDEN PERUSTEELLA NIITÄ UHREJA ON.. VOI JESSUS SENTÄÄ..
summum ius summa iniuria
-
johnny rebel
On mullakin tunteetterrieri kirjoitti:tää salapoliisi kävi lukee muita sun julkasemia viestejä profiilin kautta ja ihmettelee miten esim. pääkaupunkiseudulla tapahtuneeseen palottelu surmaan koskevaan viestiketjuun laittamissasi viesteissä on aika voimakkaastikkin tuomitsevia viestejä. mm.niskalaukaus tollasille jotka ei arvosta ku itseään. epäilen vahvasti, että sinä tunsit näitä ihmisiä, niin kuin nyt laukkusurma tapauksessa sanoit, että ei pitäisi spekuloida jos ei tunne ihmisiä..johnny rebel kirjoitti: [Salapoliisit taas aivan ulkona.
sitä mietin, että miksi nyt sitten juuri tässä jyväskylän tapauksessa tapauksessa käännät kelkkasi aivan toiseen suuntaan..?
Poistettu henkilöspekulaatiota.
*10 §* Nimimerkin ja hänen oikean nimensä yhdistäminen tai aiheeseen
liittyvä vihjailu sekä arvuuttelu ovat poikkeuksetta äärimmäisen
rangaistavia. Modekeskustelut kuuluvat tähän piiriin myös.
-Dante
*10 §* Nimimerkin ja hänen oikean nimensä yhdistäminen tai aiheeseen
liittyvä vihjailu sekä arvuuttelu ovat poikkeuksetta äärimmäisen
rangaistavia. Modekeskustelut kuuluvat tähän piiriin myös.
-Dante
Ei saa arvuutella^
Mutta täytyy myöntää iineschellä on hjuumorintajua
Mutta täytyy myöntää iineschellä on hjuumorintajua
There are no crimes behind enemy lines
tarkoitus ei ole luokata tunteitasi..esitin vain kysymyksen?johnny rebel kirjoitti:On mullakin tunteetterrieri kirjoitti:tää salapoliisi kävi lukee muita sun julkasemia viestejä profiilin kautta ja ihmettelee miten esim. pääkaupunkiseudulla tapahtuneeseen palottelu surmaan koskevaan viestiketjuun laittamissasi viesteissä on aika voimakkaastikkin tuomitsevia viestejä. mm.niskalaukaus tollasille jotka ei arvosta ku itseään. epäilen vahvasti, että sinä tunsit näitä ihmisiä, niin kuin nyt laukkusurma tapauksessa sanoit, että ei pitäisi spekuloida jos ei tunne ihmisiä..johnny rebel kirjoitti: [Salapoliisit taas aivan ulkona.
PAHOITTELEN JOS KYSYMYKSENI LUOKKASI TUNTEITASI!!!
summum ius summa iniuria
Heip vaan kaikille, pidemmän aikaa seurannu foorumia ja nyt uskaltauduin mukaanLAWoman kirjoitti:
Sori on pakko kommentoida vähän ohi aiheen, mutta tarkoitus on vain korjata, ettei allekirjoittanutta nyt pidetä täysin tietämättömänä koirien suhteen. Jenkeissä amstaffia kutsutaan pittbulliksi joten tästä johtuen käytin sitä termiä. Nulli tarkoitti varmaan bullterrieriä tuolla pienellä koiralla eikä pittbullia. Googlettakaa ja katsokaa. Pahoittelut jos johdin harhaan väärällä termillä eli ihan samoja kuvia katseltiin![]()
Harmi mielestäni, että tälläiset koirat yhdistetään aina agressiivisuuteen ja väkivaltaan jota veljeksetkin ovat tällä hakeneet. Toivottavasti haukku on tosiaan rento ja mukava kaveri eikä esim. tappelukoiraksi kuritettu, kun tosiaan näistä koirista oikealla koulutuksella saa yhtälailla ihmisen parhaan kaverin kuin mistä muusta rodusta tahansa.
Pakko vielä tähän koira-asiaan palata vaikka se joitakin häiritsee, ja menee kyllä hiukan OT, sori.. Ihan pakko sen verran vielä korjata että amerikan staffordshirenterrieri (amstaffi) ja amerikan pitbull on eri rodut, (tosin pitkälti samoista sukujuurista alunperin jne ja näyttävät melkein samalta, suomessa on lähinnä amstaffeja, pitbulleja vain parisenkymmentä.) Amerikan bulldoggi taas on aivan eri rotu ja eri näköinen. Bullterrieri on niin omalaatuisen näköinen että sitä kukaan tuskin voi näihin sekoittaa
Löysin myös googlettamalla I.E:n ilmoituksen missä etsittiin uutta kotia heidän koiralleen vauvan syntymän takia, voisko tää olla se äidin ja isän hoitokoira? Tuli vaan mieleen kun saattaa olla hankalaa löytää nopeasti uusi koti aikuiselle koiralle. Vaikka eipä kyllä liity aiheeseen.
Tää koko juttu on tosiaan aikamoinen, ymmärrän et läheiset ihmiset toivoo spekuloinnin loppuvan, tiedän kokemuksesta ettei tälläsiä ole mukava seurata läheisistään kun ihmiset ei tiedä faktoja, ainakaan vielä. Mutta ihmisiä vaan kiinnostaa tälläset asiat, toivottavasti tää auttais ihmisiä myös tajuamaan sen että myös rikollisilla, narkomaaneilla jne on läheisiä jotka välittää ja joihin sattuu "paskanpuhuminen". Tuntuu vaan että monet ihmiset aattelee rikoksentekijöistä ym kovin mustavalkosesti ennenku omalle kohdalle osuu..
-
JustinCase
Pitipä oikein liittyä ja tuoda esiin itselleni mieleen tullut seikka aiheesta josta ei hirveästi ole jauhettu eli laukun löytöpaikasta. On ihmetelty miksi jätetty näkysälle ja miksi viety juuri Taka-Keljoon ym. Noh, itselleni tuli tällainen hassu juttu mieleen:
Kuinka moni on nähnyt Nelosen uutisten pätkän jossa toimittaja vierailee sekä Pupuhuhdassa, että laukun löytöpaikalla? Ja kuinka moni havaitsi kuka oli tämä Taka-Keljossa asusteleva mies ketä haastateltiin kyseisessä klipissä? Videollahan höpöttää ilmeisesti (korjatkaa jos olen väärässä) mies joka kantaa omatunnollaan vuosina 1997 ja 2003 tehtyjä tappoja ja muistaakseni jotain kolmattakin hieman tapaturmamaisempaa kuolemantapausta aiemmilta ajoilta. Eli voitaisiin puhua varsinaisesta asiantuntijahaastattelusta.
Olisiko laukku siis viety kyseiseen paikkaan tietäen, että lähistöllä asustaa kolmoistappaja ja olettaen/toivoen epäilyjen surmatyöstä kohdistuvan häneen?
Miehellä on ikää jo reilusti ja hänen tekosistaankin on jo aikaa eli kaikki nuorimmat puuhastelijat, kuten J.E., eivät välttämättä edes tiedä kyseistä miestä, hänen historiaansa, saati asuinpaikkaa, joten epäilykseni lankeaa M.E.:n suuntaan, joka on hieman kokeeneempi kettu näissä rikollisympyröissä, että hän olisi laukun sinne vienyt tai ainakin paikan laukunviejää varten keksinyt.
Laukku on jätetty näkyviin mahdollisesti sen takia, että se löydettäisiin mahdollisimman pian, koska kun henkilö, A, ilmoitetaan kadonneeksi, hänen kytköksensä perheeseen E tietäen, ei ole vaikea arvata ketä pyydetään kuultavaksi.
Ja näin se polkaistiin meikäläisenkin dekkariura käyntiin! Just In Case.
Kuinka moni on nähnyt Nelosen uutisten pätkän jossa toimittaja vierailee sekä Pupuhuhdassa, että laukun löytöpaikalla? Ja kuinka moni havaitsi kuka oli tämä Taka-Keljossa asusteleva mies ketä haastateltiin kyseisessä klipissä? Videollahan höpöttää ilmeisesti (korjatkaa jos olen väärässä) mies joka kantaa omatunnollaan vuosina 1997 ja 2003 tehtyjä tappoja ja muistaakseni jotain kolmattakin hieman tapaturmamaisempaa kuolemantapausta aiemmilta ajoilta. Eli voitaisiin puhua varsinaisesta asiantuntijahaastattelusta.
Olisiko laukku siis viety kyseiseen paikkaan tietäen, että lähistöllä asustaa kolmoistappaja ja olettaen/toivoen epäilyjen surmatyöstä kohdistuvan häneen?
Miehellä on ikää jo reilusti ja hänen tekosistaankin on jo aikaa eli kaikki nuorimmat puuhastelijat, kuten J.E., eivät välttämättä edes tiedä kyseistä miestä, hänen historiaansa, saati asuinpaikkaa, joten epäilykseni lankeaa M.E.:n suuntaan, joka on hieman kokeeneempi kettu näissä rikollisympyröissä, että hän olisi laukun sinne vienyt tai ainakin paikan laukunviejää varten keksinyt.
Laukku on jätetty näkyviin mahdollisesti sen takia, että se löydettäisiin mahdollisimman pian, koska kun henkilö, A, ilmoitetaan kadonneeksi, hänen kytköksensä perheeseen E tietäen, ei ole vaikea arvata ketä pyydetään kuultavaksi.
-
JustinCase
Korjaus yllä olevaan viestiin eli nuorimmat puuhastelijat kuten J.N. (ei J.E.)
Tiina kirjoitti:johnny rebel kirjoitti:Salapoliisit taas aivan ulkona.
No jos olet itse kerran "sisällä", niin voisitko kertoa, että miten kauan se suhde sitten oli jatkunut ennen ratkaisevaa askelta eli naimisiinmenoa ?
Päivän ? Viikon ? Kuukauden ?
Tai sitten johnny rebel voi lopettaa tämän ketjun lukemisen. Henkilöllisyyttä ei täälä arvailla saa, joten en sano mitään, vaikka aika varma olen....
Ihan vaan, jos tapaukseen ei pysty suhtautumaan objektiivisesti sen koskettaessa liian lähelle, on kait parempi pysyä poissa.
Harmittaa joka ketjuun tulevat "lopettakaa spekulaatio" -hemmot.
Ei lopeteta kuitenkaan, ja kaikki sen tietää!
Ja Iineksen kirjoitukseen... Mä NIIN tahtoisin uskoa, että asiat olis niin kuin kirjoittaa. Että ovat aineista irti, ja vauvalla kaikki hyvin etc etc...
Tässä ketjussa on linkki tuohon nelosen uutispätkään sekä linkki tuohon haastateltuun mieheen, josta oma keskustelukin löytyy. Aika alkupuolen sivuilta löytyy molemmat.JustinCase kirjoitti:Pitipä oikein liittyä ja tuoda esiin itselleni mieleen tullut seikka aiheesta josta ei hirveästi ole jauhettu eli laukun löytöpaikasta. On ihmetelty miksi jätetty näkysälle ja miksi viety juuri Taka-Keljoon ym. Noh, itselleni tuli tällainen hassu juttu mieleen:
Koska Aijan lapsi on syntynyt? Koska Ircissä oli erään kuvan kommenttina (keväältä -08) kysymys, että "joko olet käynyt ultrassa". Muuten sen hetkisten blogimerkintöjen mukaan Aija ei vielä olisi edes tavannut lapsensa isää. Täällä kun nyt ollaan spekuloita koiraroduista lähtien kaikki läpi, ajattelin kun jäi itseäni häiritsemään että onko Aija ollut jollekkin toiselle joskus raskaana vai onko mun laskuopissani vain vikaa. (olettaen että kommentissa oli totuusperää..).
ejh kiittää ja korkkasi palstan.
ejh kiittää ja korkkasi palstan.