Enkeli-Elisan tapaus

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Michelangela
Neuvoja-Jack
Viesti:

Re: Enkeli-Elisan tapaus

Viesti Kirjoittaja Michelangela »

Joo, kyllähän sen huomaa, että keskivertoinenkin trolli osaa vakuuttavammin tekeytyä moneksi ihmiseksi kuin tämä Minttis. Voi voi, jos on kerta pakko saada sepittää tarinoita, miksi pirussa niitä ei sitten voi ihan avoimesti fiktiona kirjoitella? Sairasta.
"Tropic corridor, tropic treasure/ What got us this far, To this mild equator?"
irmuska
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja irmuska »

Viimeisin kirjoitus blogissa (kynsisakset) on suoraan minttiksen kynästä vaikkakin bloggaajana on toiminut "Malla". En jaksa ymmärtää, miksi ei voi kirjoittaa omalla nimellään kaikkea. Tai niin, huomionhakuisena ihmisenä minttis on kaiketi huomannut että saa paljon enemmän huomiota nettimaailmassa koplailemalla juttujen kanssa. :lol:
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
Michelangela
Neuvoja-Jack
Viesti:

Toistaiseksi ainakin on joka päivä ilmestynyt uusi teksti "eri kirjoittajalta". Onneksi on jonkin verran tullut asiallisen kriittisiä kommenttejakin lukijoilta, ainakin tuo nimimerkki "puola" on mielestäni laittanut ihan aiheellisia palautteita sinne. Eiköhän ennen pitkää käy niin, että joku "Outi" vastaa vahingossa "Inkerinä" kommentteihin, tosin senkin voi sitten ihan varmasti selitellä jonakin muuna kämminä, kuin että Minttis itse se siellä säveltää pää kuumana seitsemää eri tarinaa... :P Saas nähdä. Epäuskottavia juttuja tosiaan noissa bloggauksissa riittää. Saas nähdä meneekö vaan villimmäksi koko aika. Dramatiikan haku ja todellisuuden taju kun itse kirjoittajalla on mitä on...
irmuska
Rico Tubbs

^mitä kävin kommentteja lueskelemassa niin johan siellä on innokkaasti ristikommentoitu bloggauksiin (mm http://jossainkaukana.net/arki/?p=188#comment-89) ja kun tuota jankkaamista kommenteissa lukee, niin kummasti Inkerinkin kommentit on kirjoitusasultaan ja hermostumistavaltaan hyvin samanlaisia kuin minttiksen oli esim facebookin "enkelielisa"-ryhmässä aikanaan.

Mielenkiinnolla odotan alkaako jossain vaiheessa kuumeinen mietintä kaikilla näillä bloggaajilla sen suhteen, että pitäisikö tässä ihan kirjoittaa kirja tai ah, vielä parempaa, antaa minttikselle käyttöön nämä omat muistiinpanot blogista että hän saa kirjoitettua niistä kun on niin mahdottoman hyvä kirjailija...
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
Michelangela
Neuvoja-Jack
Viesti:

Irmuska, hyvä kommentti, uumoilen samoin. Pienestäpä Minttis/Outi hermostuu, kun piti poistaa nimimerkki "Sirin" varsin asialliset kysymykset siitä, että eikö muslimi-tapoihin kuulu, että yhteen muutetaan vasta naimisiin mentyä, ja ensin laaditaan kirjallinen sopimus puolisoiden välille. Itse en noista tiedä mitään, mutta eipä näyttänyt tietävään itse "Outikaan", yllätys yllätys! :P
http://jossainkaukana.net/arki/?p=207#comment-140
irmuska
Rico Tubbs

No kappas, niinpä onkin! Ja sitten puolustellaan ja ärhäköidytään ja kiitellään vielä sivupersoonan nimissä :lol: On se kapine!

Ryhdytäänkö veikkauspuuhiin? Kauanko, noin suunnilleen menee, ennen kuin blogissa otetaan ensimmäistä kertaa puheeksi mahdollinen novellikokoelma blogisisällön tiimoilta? Minttis toki yksinoikeutetusti kirjoittajana sillä onhan hän aiemminkin kirjoittanut muiden puolesta näiden blogiteksteihin nojaten kuten nyt koulukiusatun Elisan tapauksessa? Eikun hups... Elisan isä olikin minttis... niin ja äiti oli... minttis. Hmmm... :roll:
irmuska
Rico Tubbs

No nyt kävi kyllä niin, että annoin pikkusormen ja se vei koko käden joten pakko oli tuoda nämä kommentit poiston syystä tänne :oops:
puola says:
November 14, 2013 at 6:21 pm
Hah hah, vai sellasta sitten, noh, eipä ole yllätys, että valikoit itse mitä tänne voi kirjoittaa ja mitkä sitten moderoit “hyvän hengen nimissä”.

Reply
Outi says:
November 14, 2013 at 7:07 pm
Minä pyysin Minttua poistamaan asiattomat kommentit. Ja tiedätkö mitä…myös minä voin nyt poistaa näitä kommentteja :D

Reply
minttis says:
November 15, 2013 at 7:41 am
Kappas, kun mulla on oikeus päättää mitä sivuillani kirjoitetaan. Enkä suinkaan ole mitenkään poikkeustapaus bloggaajasta, joka poistaa mielestään turhia kommentteja.
Minttiksenkös sivut ne nyt sitten onkin, olin aiemmin käsittävinäni että kirjoittajia on useampikin :lol: :lol: :lol:
Valoviikate
Christopher Lorenzo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valoviikate »

Kirjoitin tuonne todella yksinkertaisen kysymyksen islamista, jota Outi ei voisi olla tietämättä, jos on sitä, mitä väittää olevansa. Ensin kommenttini ilmestyi sinne, sitten se meni piiloon ja ilmestyi teksti, että kommenttini odottaa moderointia. Kuvittelin jo sieluni silmin, miten Mintis kylmän hien valuessa googlaa pikavauhtia vastauksia ja lopulta sain vastauksen:
"Tunsit sivupersoona-Outin jääneen tappiolle asian tietämyksen kanssa? Ymmärrän…"
Tämäkin on niin perus minttis asennetta.

No, en naura... lähinnä säälittää. Minulla oli yläasteella "kaveri", joka muistutti yllättävän paljon Minttistä. Hänellekään todellisuus ei riittänyt, vaan piti keksiä mahtavia tarinoita, nostaa itseään jalustalle ja kirjoitella naamakirjassakin mielikuvitusystävien nimissä. Viime aikoina on pyörinyt mielessä aika useinkin, että mitä ihmiselle oikein pitää tapahtua, että pitää tehdä tällaista.

Eiväthän nuo ihmiset sitä itse kunnolla ymmärrä, eivätkä varsinkaan halua myöntää, että todellisuus ja haavemaailma ovat kaksi eri asiaa. Jos ei joku niistä Minttiksen miehistä häntä pakota hoitoon, novellikokoelmaa ei luultavasti tarvitse odottaa kauan.
irmuska
Rico Tubbs

Aika monta sivupersoonaa se minttis on ehtinyt luoda joten enpä ihmettele, että joku sivupersoonien perään jo kyseleekin. :lol:

Satuin aiemmin lukemaan kommentit tuosta bloggauksesta ja silloin ne poistetutkin näkyi siellä. Ilmeisesti sivupersoona-Outi oli jäämässä tappiolle islamin tuntemuksessa kun ne niin reippaalla tahdilla sieltä katosi.

Ja oikeasti. Jos kerran sivupersoonakin pystyy poistamaan kommentteja niin miksi ihmeessä pyysi minttiksen sen tekemään? Ai kappas. Niin joo -heillä on yhteinen näppis :lol:
Michelangela
Neuvoja-Jack
Viesti:

"Outi" isänsä kuolemasta:
"... tätini, joka kuunteli valitustani, vaikka myös hän suri veljensä kuolemaa..."
http://jossainkaukana.net/arki/?p=280

Suomen Islam-keskuksen islam-opas:

"Vainajan omaisten on oltava kärsivällisiä surun edessä. On sopima tonta ilmaista murhettaan huutaen ja ääneen valittaen. Tällainen tuottaa kärsimystä vainajan sielulle. Muslimin on alistuttava Jumalan tahdon edessä. Kärsivällisyys luetaan ansioksi."
http://www.islamopas.com/bok/kuolma.htm
Valoviikate
Christopher Lorenzo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valoviikate »

Tuo ei kyllä välttämättä tarkoita sellaista "normaalia valitusta", aiheesta puhumista, vaan sellaista, mitä esim. Iranissa harrastetaan joidenkin vainajien muistopäivinä, että vollotetaan ja ulvotaan kovaan ääneen (joskus myös revitään omia vaatteita ja lyödään itseä).
Eipä tuo "Outi" kyllä islamista mitään tiedä kuitenkaan, omien sanojensa mukaan kääntyi islaminuskoon 2003, mutta ei tänä aikana ole oppinut rukoilemaan, eikä ilmeisesti ei tiennyt sitäkään, ettei maistraatissa avioituminen ole ehto muslimien avioliiton hyväksyttävyydelle.
Michelangela
Neuvoja-Jack
Viesti:

Valoviikate kirjoitti:Tuo ei kyllä välttämättä tarkoita sellaista "normaalia valitusta", aiheesta puhumista, vaan sellaista, mitä esim. Iranissa harrastetaan joidenkin vainajien muistopäivinä, että vollotetaan ja ulvotaan kovaan ääneen (joskus myös revitään omia vaatteita ja lyödään itseä)...
ation alle

Juu, noinkin sen voi tosiaan toki tulkita. Lienee ajan kysymys, että Minttis laittaa kommentit kokonaan esimoderoinnin alle (eli että blogin pitäjän pitää hyväksyä kommentit ennen niiden julkaisemista), kun kerta on noin "kauhean vihamielistä häiriköintiä" esiintynyt. :lol: No, sekin kertonee lukijoille jotakin. Ainakaan mm. Vauva-palstan ja Minfon keskusteluille Minttis ei sitten juuri mitään mahdakaan, joten kritiikkiä ei pääse pakoon.

Mihinkähän sekin perustuu, että tämä Outi olisi Minttiksen toisen miehen, Kimin, sukulainen? Jonkun nimimerkin jossain, esim. vauva-foorumilla, sanomisiin? :roll: On tämä netti sitten mainion metka hiekkalaatikko, joillekin! 8)
irmuska
Rico Tubbs

Ei voi olla totta, mä repsahtelen ja kopsahtelen ja muksahtelen täällä hillittömän hihityskohtauksen kourissa :lol: :lol: :lol:

No nyt se on sitten jo ohjeistanut kommentoinnitkin :shock:
Muutama sana kommenteista

Hei vain kaikille ja iloista perjantaita!

Meillä menee täällä tämmöinen pieni keinuhepparatsastaja, josta jokaiselle tekisi hyvää ottaa oppia. Turhista ei viitsitä valittaa ja hymy on korvasta korvaan aina vaan…

Mutta asiaan. Haluan sanoa pari sanaa blogin kommenteista. Viime päivinä Outin viime viikkoinen kirjoitus oman parisuhteensa historiasta on saanut osakseen aika paljon kommentointia. Outi on kaikinpuolin asiallisesti yrittänyt niihin vastailla, mutta eilen tehtiin yhdessä päätös, että turhat kommentit poistetaan. Outi on alusta lähtien kirjoittanut blogia omalla nimellään ja omilla kuvillaan. Hänellä, eikä kenelläkään muullakaan bloggaajalla, ei ole minkäänlaista velvollisuutta todistella kenellekään omaa olemassaoloaan tai esimerkiksi sitä miten hyvä tai huono muslimi on tai onko muslimi ollenkaan. Kommenteissa on myös todettu toisaalta Outin olevan minun sivupersoonani ja toisaalta todettu se mitä Outi todellisuudessa on – toisen kumppanini sukulainen.

Toisaalta tämän tyyppiset kommentit jatkuvat:

“Sama laulu kuin Elisankin aikaan. Ja miten kävi?”

Eteenkin, kun ottaa huomioon miten harva ihminen Oikeasti tietää koko Elisa-jutun taustan, pyytäisin lopettamaan tämänkin jatkuvan vääntämisen. Ei, tämä ei ole Elisa-blogi. Minä en ole muslimi, enkä varmaan jonkun mittapuun mukaan kovin hyvä kristittykään, mutta minulle on opetettu jotain Toisesta Mahdollisuudesta. Siitä, että jokainen ansaitsee toisen mahdollisuuden ja että virheitä saa tehdä, mutta niistä pitää oppia.

Siispä, jos jotakuta ärsyttää ihan suunnattomasti se, että kirjoittajat eivät suostu antamaan suurin piirtein henkilötunnuksiaan todistaakseen keitä ovat, tai jos jotakuta ärsyttää tapa, jolla kommentteja siivotaan, niin suosittelen lämpimästi hankkimaan itselleen jokun mieluisamman harrastuksen kuin täällä blogissa vääntämisen. Hyvää mieltä ei koskaan voi olla liikaa.

PS. Kaikilla blogiin kirjoittavilla on yhtälailla oikeudet puuttua kommentteihin, joten minä en edes yksin millään diktaattorivallalla täällä päätä mikä kommentti on sopimaton ja mikä ei.
Michelangela
Neuvoja-Jack
Viesti:

Niin, Irmuska, siellä vallitsee ihana demokratia ihan kaikkien sivup... öö bloggaajien kesken, Minttis kun ei todellakaan oo mikään diktaattori! :lol: Eikä siitä Enkeli-Elisastakaan kannata (=saa) siellä mitään enää jankuttaa, se kun on jo ihan vanha, monta ketaa läpikäyty ja selväks puhuttu juttu, eikä kukaan muu blogin lukijoista kuitenkaan tiedä, tai ainakaan muista, koko jutusta enää yhtään mitään! Mitäs menneistä, eletään nyt tätä hetkeä vaan, katseet rohkeasti tulevia kohti vaan!

Säännöt luettuani tuumin, että eipä mun passaa nyt varmaan sitten tätäkään kysymystäni sinne yrittää saada, että mites kouluilla (ja päiväkerhoissa?) suhtauduttiin, kun Minttiksen lapset sitten varmaan väsäsivät isänpäivä-kortteja oikein kahdelle isukille, joista toinen ei siis ollut vaari! Tai ans ku mä arvaan. "Aivan ihanasti, tosi kannustavasti, niiden mielestä ihan kaikilla pitäis olla oma Kimi, tai siis Minttis! Onpa lapsilla ihanan rakastava ja turvallinen koti, ihan kateeksi käy! Kumpa kaikilla lapsilla olisi noin hyvin asiat. Ihan itkettiin onnesta siinä kaikki yhdessä!"
irmuska
Rico Tubbs

^niin se polymikäjokujuttusysteemi. :lol: Joo, siis mulla on ihan huono omatunto kun mun lapsilla, noilla poloisilla, ei ole kuin YKS isi. Reppanat. Karmeaa kärsimystä tällainen. Pitäs olla se kaks koska siis mikään ei oo yhtä onnellista kun lahden isin rikkaus!

Mun on tehnyt muutaman kerran mieli kommentoida tonne blogiin mutta en tiedä miten kysyisi kohteliaasti että onko lääkitys kohdallaan... :roll:
Vastaa Viestiin