Minä taas enemmän mietin sitä, että onko kyse kuitenkin vain poliisin tiedottajan käyttämästä sanamuodosta, jota nyt tiedotuksen ollessa niin vähäistä, luetaan kuin piru raamattua. Että tarkoitetaan sitä, että ei ole kyse mistään sellaisesta perinteisestä kotona tapahtuvasta vahingosta/onnettomuudesta, jossa uhri olisi vaikka tippunut portaista, jakkaralta, kaatunut ja lyönyt päänsä... "Tarkoitus tappaa" olisi juuri sitä, että on esim. lyöty golfmailalla, hiilihangolla, teräaseella, maljakolla.. päähän tai muuhun kohtaan, mikä sinänsä riittää täyttämään rikosoikeudellisen tahallisuuden. Ei sen täydy tarkoittaa mitään suunnitelmallisuutta tai kymmeniä puukoniskuja. Mutta sitä vaan, että tekijän on tullut ymmärtää teostaan seuraavan todennäköisesti kuolema.chupacabra kirjoitti:18 sivua tullut tähän ketjuun viime lukemasta....
Kyllä tuo nimi on tässäkin keskustelussa tullut ilmi.....
Mutta minua edelleen häiritsee tuo poliisin tiedottaminen "Vahingon mahdollisuus on suljettu pois heti alkuvaiheessa. Tarkoitus on ollut tappaa."
Mikä ollut niin selvä asia että sen voi heti tiedottaa noin? Ensimmäisenä mieleen tietenkin tulee useat veitsen/puukon iskut tms teräaseella tuotetut vammat.... Se kaulavaltimon viiltäminen pelkästään ois saattanutkin lukeutua ns vahingoksi (tytöillä jotain käsikähmää ja jompikumpi tarttunut veitseen uhkaillakseen ja sitten olisi vahinko jo käynyt...)
juuri erästä vanhaa juttua lueskelin ja siinä olevassa artikkelissa tämmöinen: "Kaulavaltimon aukeaminen esim puukon iskusta johtaa lähes aina kuolemaan, kyse on sekunneista"...
Mutta edelleen tuo tiedotus niin ei asia voi olla näinkään vaan jotain paljonpaljon raaempaa sieltä löytyy...
Tämä siis vain minun spekulaatiotani, joka perustuu lähinnä siihen, että sen tiedon valossa mitä nyt on, (15-vuotiaat tyttökaverukset, epäillyn "tavallisuus" eli ei väkivaltataustaa, hänellä ystäviä jne) on vaikea uskoa, että kyseessä olisi suunnitelmallisuus, vaan enemmän täytyy uskoa johonkin käsittämättömään riitaan ja tekijän napsahtamiseen. Ja onhan sekin virallisen tiedotuksen kautta tullut, että poliisikin puhuu yllättävästä tilanteesta.