_____ kirjoitti:Jos kuvitellaan tilanne...
Loka kirjoitti:Ensinnäkin, Gusseahan ei pistelty neuloilla eikä tajuttomuutta mitenkään testattu.
Tämä ei ole mikään henkilökohtainen hyökkäys sua kohtaan Loka-armaani, vaan otin tuon vain esimerkiksi hessulogiikan leviämisestä. Esitin siis kuvitelman mahdollisesti tapahtuneesta asiasta, jonka kumosit naisellisen näpäkästi lausahduksella, jonka oletat oleva faktaa, eikö totta? Onko se faktaa? Vai onko kyseessä hessumainen lähestyminen tilanteeseen: ”ei ole mitään mainintaa missään, joten sitä ei tapahtunut?” En paljon tiedä, mutta sen kuitenkin että tajutonta potilasta hoidetaan eri lailla kuin tajuissaan olevaa, joten minä olettaisin että asiasta jotenkin yritettäisiin päästä selville. Kun joku kuitenkin haluaa nussia pilkkua, niin tarkennetaan hoitamisen tarkoittavan vaikka kohtelemista tuossa lauseessa, niin ei tarvi tarttua siihen. No, asia on sinänsä tapaukseen kuulumaton koska mitään Nissen tajuttomuutta ei ole edes ollut vaan kyseessä alentunut tajunnantaso, mikä on tietenkin eri asia. Tuollainen yksittäiseen sanaan tarttuminen oli aika typerää sinulta, hyihyi! Olet siis omaksunut muutakin palstan keskustelutyylistä jättäen omat aivosi taka-alalle, mihin olen kai ehkä vähän pettynyt, koska tänne tullessasi hehkuit tuoreutta myös sisäisesti. Eeh… totaaa… en siis kohta rakasta sua enää, jos et palaudu omaksi itseksesi. Ehkä.
Loka kirjoitti:Nythän täällä kerrotaan totena mm. sitä, että Gusse on ollut toimintakyvytön ja tajuton, kussut alleen jne. Mitään noistakaan ei olla testattu millään tavoin, eivätkä ne siten ole mitään faktoja.
Niin, onko Gusse kussut alleen sairaalassa ollessaan? Eikö syyttäjän puolesta olisi ollut varsin hyödyllistä saada esiin aikalaishoitajilta se tieto, että ”normaalisti kai se kusella kävi ja tupakilla?” Aivan, miksi ei saatu? Sehän olisi luonut heti erilaisen näkemyksen ”uhrista”. Allekusemisen on tuonut julkisuuteen käsittääkseni Gusse itse, eikä sitä ole kumottu mitenkään missään muilla perusteilla kuin ”no vittu ei ollut kussut” tai ”mitä sitten vaikka olisikin kussut”, mikä taas todistaa jotain ihan muuta. No, tämänkin aiheen saa kiertämään kehää taas viikoiksi, joten ei viitsi alkaa naputtelemaan asiasta enempää, koska mitään uutta tähän tuskin on kenelläkään annettavaa ja on ainoastaan näkemyseroja joista ei sen valmiimpaa saa aikaan.
Ylipäänsä nämä kaikki keskustelut pyörivät tällähetkellä yksittäisten sanojen ja termien ympärillä siinä määrin, etten ihmettele miten täältä kohta viimeisetkin viisaat kaikkoaa. Faktojen ja ”faktojen” määrittelyt tehdään nussimalla pilkkua, eikä sisäistäen mitä tieteellisessä keskustelussa on oleellista väitteen esittäjän ja vastaanottajan kannalta. Ihan vitun raskasta luettavaa kun juuri kukaan aktiiveista saati moderaattoreista ei viitsi puuttua tyhjänpäiväisyyksiin. Mikäli arvioin tämän kirjoituksen vaikutuksia palstan antiin, niin todennäköisesti kohta joku angstinen raivopääteini naama punoittaen ja savu korvista nousten haluaa päästä sanomaan, kuinka vääristelyä tulee ihan yhtä paljon tai enemmänkin Gustafssonin puolustajien puolesta, minä en itsekään ole kovin tasokas kirjoittaja ja että olen vielä muutenkin ylimielinen kusipää, niin voin lohdutukseksi tälle kertoa jo näin etukäteen, että ”kyllä, näin on ja se on valitettavaa”. Helpotan siis myös heidän hommaa, koska pakkohan tämäkin asia olisi saada käännettyä ihmisten väliseksi kinaksi asioiden sijaan.
Loka kirjoitti:Jos tässä lähdetään sille linjalle, että kaikki mikä paperissa lukee, on totta, voidaan uskoa myös Gussen kootut vol 18.
Näpsäytän vielä loppukevennykseksi, että kuka ja missä on päättänyt mitkä Gussen tarinoista tulee ottaa todesta ja mille niistä pitää naureskella niiden epätäsmällisyyksien vuoksi? Eikö olisi helpompi että naureskelisi kerralla kaikille sen jutuille, kuin että pitäisi osaa niistä edes paikkaansapitävinä? Jahas, lähtiskö kahville… joo.