Madeleinen tapaus ( Ketju 4)

Ulkomailla kadoksissa olevat henkilöt
MissHolmes
Ben Matlock

Re: Madeleinen tapaus ( Ketju 4)

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Tiedätkö, että Madeleine katosi juuri tuolloin 2 vuotta sitten. Ei 2009.

Vai olemmeko me eri henkilöissä?

Se mitä tuolloin 2007 toukokuussa on tapahtunut, ei ole muuttunut, eikä muutu. Olen pahoillani.
Jos nauhaa saisikin kelattua nyt taaksepäin ja tuon katoamisen ajankohdan kelattua uudestaan, varmasti jokainen syöksyisi apuun ja estäisi lapselle tapahtuneen vääryyden. mutta ikävä kyllä se ei ole mahdollista. Ja ne tapahtumat ovat ja pysyvät.
Nuotio & Äreät Tiput
matkaaja
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

MissHolmes kirjoitti:Tiedätkö, että Madeleine katosi juuri tuolloin 2 vuotta sitten. Ei 2009.

Vai olemmeko me eri henkilöissä?

Se mitä tuolloin 2007 toukokuussa on tapahtunut, ei ole muuttunut, eikä muutu. Olen pahoillani.
Jos nauhaa saisikin kelattua nyt taaksepäin ja tuon katoamisen ajankohdan kelattua uudestaan, varmasti jokainen syöksyisi apuun ja estäisi lapselle tapahtuneen vääryyden. mutta ikävä kyllä se ei ole mahdollista. Ja ne tapahtumat ovat ja pysyvät.

Tiedän aivan varmasti että Madelinen McCann katosi vuonna 2007 keväällä, mutta olet nyt jo kaksi vuotta kirjoittanut siitä tapahtumasta. Tuossa on jo huolestuneita viestejä siitä, että eikö ole mitään uutta? No ei varmaan koska sinä jatkat vuoden 2007 kevään tapahtumista kirjoittamista, jotka oikeus mm. on katsonut ne siltä osin kun on voinut, ja 'me täällä ei varmaan tiedetä asioista sen enempää'. Turhat spekulaatiot on syytä jättää; tämä on mielipiteeni.

Nyt taitaa olla hiljaisempi vaihe, ja ei auta muu kuin odottaa taas uutisia. Toivotaan että ne ovat positiivisia Madeleinen suhteen, että hän jo voisi palata kotiin, niinkuin me kaikki toivomme.
MissHolmes
Ben Matlock

Jos sinua tai jota kuta muuta ei kiinnosta ja teistä on hiljaisempi vaihe tai minä käyn läpi samoja vanhoja asioita, olisi varmaan sitten syytä jättää kirjoitukseni lukematta. Yksinkertaista, eikös?

Tapahtumiin tuskin tulee lisää käänteitä, vaikka odottaisimme hamaan tuomiopäiväämme asti.

Mutta sen sijaan kaiken taphatuneen, kirjoitetun, kuvatun ja kerrotun välistä löytyy jostain se totuus ja punainen lanka.

Tottakai voi kehitellä vaikka mitä tarinoita, joissa ''juttu uudistuu'', mutta siitäkään ei ole hyötyä Madeleinen kannalta.
Vai auttaako sinusta tytön löytymiseen se, että täällä puidaan esim. suomalaisen poliisiylijohtajan itsemurhaa tai espanjan aurinkorantoja vavisuttanutta operaatio valkoista valasta?
Nekö liittyvät oleellisemmin tytön katoamiseen?
Nuotio & Äreät Tiput
Tutkiskelija
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Tutkiskelija »

matkaaja kirjoitti: Tiedän aivan varmasti että Madelinen McCann katosi vuonna 2007 keväällä, mutta olet nyt jo kaksi vuotta kirjoittanut siitä tapahtumasta. Tuossa on jo huolestuneita viestejä siitä, että eikö ole mitään uutta? No ei varmaan koska sinä jatkat vuoden 2007 kevään tapahtumista kirjoittamista, jotka oikeus mm. on katsonut ne siltä osin kun on voinut, ja 'me täällä ei varmaan tiedetä asioista sen enempää'. Turhat spekulaatiot on syytä jättää; tämä on mielipiteeni.

Nyt taitaa olla hiljaisempi vaihe, ja ei auta muu kuin odottaa taas uutisia. Toivotaan että ne ovat positiivisia Madeleinen suhteen, että hän jo voisi palata kotiin, niinkuin me kaikki toivomme.
Noh minkäs takia sinä olet sitten palstalla jos et ole keskustellaksesi Madeleinen katoamisesta. Eilen juuri ajattelin että joillekkin tämä palsta on jonkinlainen henkireikä. Madeleinen katoaminen ei kiinnosta heitä vaan motiivina on saada sanoa jotain vaikka ei ole mitään sanomista. Sekin on yksi tapa saada kontakteja. Paras mutta erittäin infantiilinen keino on provosoida tai olla vastarannankiiski kaikessa, tai Marskin tapa halkoa hiuksia.

Itse sanoit juuri pari päivää sitten että please mennään aiheeseen. Kun Miss Holmes kirjoitta aiheesta niin sekään ei sinulle ole mieliksi. Olla vaiko eikö olla. Jospa olisit itse esimerkillinen ja alkaisit keskutella aiheesta.
Tutkiskelija
Jane Marple

Kyllä uutisia tulee jatkuvalla syötöllä kunhan vaan viitsii selata nettiä. Vanhoissakin on vielä paljon pohtimista.

Luen silloin tällöin Algavressa asuvien englantilaisten lehteä, Algavre Resident. He ovat seuraneet aivan paikan päällä alsuta lähtien Madeleinen tapausta.

Lehti kirjoittaa uudesta Madeleinen kampanjasta. Mainosfirma joka sen pani ylle on näköjään expatien omistama. Toimiston edustaja Suzi Steinhofel sanoo :

"At the time of Madeleine’s disappearance the emphasis was placed more on international appeals and it has been recognised that the local Portuguese residents of Praia da Luz and the surrounding areas have never been properly asked about information they may have to give.”

-Taas vedotaan portugalilaisten tyhmyyteen. Ikään kuin portugalilaiset eivät olisi osanneet lukea lehtiä.

“We were employed on this campaign because of our knowledge of the Portuguese culture. The message on the adverts says “Não desista de min” meaning: do not give up on me, and this message comes straight from Madeleine and no other party”.

- Ja taas pidetään portugalilaisia tyhminä. Ai että viesti julisteissa tulee suoraan Madeleinelta, ei keneltäkään muulta. Hmmm. kertoisivat nyt sitten että missä Madeleine piileksii.

"“The Portuguese community are more likely to respond to a plea from a child. People have told me that the campaign has given them shivers when they see it and this is good because we hope that the posters will produce an emotional response with a positive outcome.”

- Portugalilaiset reakoivat herkemmin jos vetoomus tulee lapselta. Hmmm. Ja lisää...Madeleine julisteet antavat heille "tärinää", "väreitä" kun portugalilaiset näkevät Madeleinen julisteissa. Voi hyvänen aika sentään. Portugalilaiset ovat nähneet ihan tarpeekseen jo Madeleinen kuvia ja vielä oikein täristen ja vapisten, paremminkin itkien ovat niitä katselleeet.

Yhteenveto: jopa Algavressa asuvat englantilaiset pitävät portugalilaisia alempiarvoisina ja tyhminä. Nyt yritetään sitten vedota vain portugalilaisten tunteisiin viittaamalla siihen ettei he aikaisemmin vielä ole reakoineet englantilaisten mielestä oikealla tavalla. Saan ihan semmoisen käsityksen että tarkoitus on todellalkin ärsyttää ja provosoida portugalilaisia noilla julisteilla.

http://www.algarveresident.com/story.asp?XID=31001
matkaaja
Christopher Lorenzo

Jaa tutkiskelija, minkä tähden sinä kommentoit aina toisille annettuja viestejä, inflantiilisti?

Tuota vanhan kertaamistahan se näyttää olevan sinullakin, joten ei uutta ei. Ja on minun asiani minkä tähden minä palstalla olen; sitä en aio selitellä, ja miksi sinäkään, kun tämäkin ketju käsittelee siis tuota Madelinen asiaa. :)
MissHolmes
Ben Matlock

Minä ymmärrän hyvin, että nuo julisteet aiheuttavat 'väristyksiä' paikallisissa: Madeleine case ja sen mukaan tuoma ''turvattomuuden tunne'' vaikutti tuolloin 2007 kesällä kovasti paikalliseen businekseen, joka pääasiassa perustuu turismille.

Nyt McCann-tiimi on nostamassa asiaa taas uudelleen esille, vaikka turismia riivaa varmasti jo taloustaantumakin.
Kiukustuneena paikalliset ovatkin jo repineet alas laitettuja julisteita.
________________________________________________________________________________________________

En ymmärrä mikä uuden kampanjan idea on, mutta ainakin se tulee tuottamaan taas uusia ja uusia otsikoita.
Ja sitä myötä todennäköisesti taas uusia ja uusia korvausvaateita kirjoittelun sävystä.
________________________________________________________________________________________________
Nuotio & Äreät Tiput
Tutkiskelija
Jane Marple

MissHolmes kirjoitti:Minä ymmärrän hyvin, että nuo julisteet aiheuttavat 'väristyksiä' paikallisissa: Madeleine case ja sen mukaan tuoma ''turvattomuuden tunne'' vaikutti tuolloin 2007 kesällä kovasti paikalliseen businekseen, joka pääasiassa perustuu turismille.

Nyt McCann-tiimi on nostamassa asiaa taas uudelleen esille, vaikka turismia riivaa varmasti jo taloustaantumakin.

En ymmärrä mikä uuden kampanjan idea on, mutta ainakin se tulee tuottamaan taas uusia ja uusia otsikoita.
Ja sitä myötä todennäköisesti taas uusia ja uusia korvausvaateita kirjoittelun sävystä.
Algarvessa asuu paljon englantilaisia jotka omistavat ravintoloita, kahviloita, myymlöitä, autonvuokraamoja, asunnonvälittäjiä ja- myyjiä ja ties mitä. Madeleine kampanja voi iskeä negatiivisesti myös heidän talouksiin. Sitä paisti, ei kaikki englantilaisetkaan näe McCannien touhuja postiiviseltä taholta. Monet jättävät menemästä lomalle Algavreen koska ja kun McCannit aloittivat uuden kampanjansa siellä. McCannit kai luulevat että kun he saivat englantilaisen median hiljennettyä niin englantilaiset nyt sitten kaikki ovat kääntyneet McCannien linjalle. Kauhistuttaa ihan mitkä suuret luulot McCanneilla on itsestään.

Pahinta tässä kampanjassa on se että kuten lehti väittää niin kampanja on erikoisesti tehty portugalilaisille, ei expateille, jotka jo ovat McCannien ja mainostoimiston mukaan ymmärtäneet yskän. Portugalaiset pitää nyt valistaa että he todellakin tajuaisivat että Madelinen on siepattu. Tavallaan tämä on protesti Amaralia ja syyttäjää kohtaan jotka eivät usko sieppauksen mahdollisuuteen. Nyt on portugalilaiset saatava kääntymään Amaralia ja syyttäjää vastaan ja puolustamaan McCanneja vedoten portugalilaisten tunteisiin kuten mainostoimiston edustaja sanoi artikkelissa.
Tutkiskelija
Jane Marple

matkaaja kirjoitti:Jaa tutkiskelija, minkä tähden sinä kommentoit aina toisille annettuja viestejä, inflantiilisti?

Tuota vanhan kertaamistahan se näyttää olevan sinullakin, joten ei uutta ei. Ja on minun asiani minkä tähden minä palstalla olen; sitä en aio selitellä, ja miksi sinäkään, kun tämäkin ketju käsittelee siis tuota Madelinen asiaa. :)
Ai onko täällä kiellettyä vastaamasta kenelle haluaa. Noh olkoon sitten. Voin aivan hyvin jättää sinut väliin, vaikka tiedän että tarkoituksesi oli saada minut reakoimaan ja vastaamaan sinulle. Vastasin ja jääköön tämä tähän sitten.
matkaaja
Christopher Lorenzo

Tutkiskelija kirjoitti:
MissHolmes kirjoitti:Minä ymmärrän hyvin, että nuo julisteet aiheuttavat 'väristyksiä' paikallisissa: Madeleine case ja sen mukaan tuoma ''turvattomuuden tunne'' vaikutti tuolloin 2007 kesällä kovasti paikalliseen businekseen, joka pääasiassa perustuu turismille.

Algarvessa asuu paljon englantilaisia jotka omistavat ravintoloita, kahviloita, myymlöitä, autonvuokraamoja, asunnonvälittäjiä ja- myyjiä ja ties mitä. Madeleine kampanja voi iskeä negatiivisesti myös heidän talouksiin. Sitä paisti, ei kaikki englantilaisetkaan näe McCannien touhuja postiiviseltä taholta. Monet jättävät menemästä lomalle Algavreen koska ja kun McCannit aloittivat uuden kampanjansa siellä. McCannit kai luulevat että kun he saivat englantilaisen median hiljennettyä niin englantilaiset nyt sitten kaikki ovat kääntyneet McCannien linjalle. Kauhistuttaa ihan mitkä suuret luulot McCanneilla on itsestään.

Pahinta tässä kampanjassa on se että kuten lehti väittää niin kampanja on erikoisesti tehty portugalilaisille, ei expateille, jotka jo ovat McCannien ja mainostoimiston mukaan ymmärtäneet yskän. Portugalaiset pitää nyt valistaa että he todellakin tajuaisivat että Madelinen on siepattu. Tavallaan tämä on protesti Amaralia ja syyttäjää kohtaan jotka eivät usko sieppauksen mahdollisuuteen. Nyt on portugalilaiset saatava kääntymään Amaralia ja syyttäjää vastaan ja puolustamaan McCanneja vedoten portugalilaisten tunteisiin kuten mainostoimiston edustaja sanoi artikkelissa.

No ainakin sellainen tulee mieleen tuosta viestistäsi, että taidat hiukan kuvitella, että mitä algarvelaiset ja englantilaiset ajattelevat? Kyllä siitä on vaikeaa mennä tekemään johtopäätöstä, että mitä ajattelevat? Kun ei voi edes yleistää. Joku repii julisteita, ja se on hänen asiansa, mutta eivät kaikki portugalilaiset varmaankaan ole mukana repimisissä.

Ja totakai totuus pitää kertoa; eihän siinä muuta totuutta ole, kun että on siepattu. Tuskin protestista on kysymys millään lailla.
matkaaja
Christopher Lorenzo

Tutkiskelija kirjoitti:
matkaaja kirjoitti:Jaa tutkiskelija, minkä tähden sinä kommentoit aina toisille annettuja viestejä, inflantiilisti?

Ai onko täällä kiellettyä vastaamasta kenelle haluaa. Noh olkoon sitten. Voin aivan hyvin jättää sinut väliin, vaikka tiedän että tarkoituksesi oli saada minut reakoimaan ja vastaamaan sinulle. Vastasin ja jääköön tämä tähän sitten.

Ei ole varmaankaan kiellettyä, mutta aina odottaisi vastusta siltä, kelle mm. vastaa itse. Sitä tässä vaan pohdin, että onko jokin symbioosi sitten?
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Tutkiskelija kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:
MissHolmes kirjoitti:Minulle henkilökohtaisesti riittää se, että tutkiva poliisi (vieraan maan poliisin avustuksella) päätyy siihen tulokseen, että lapsi on kuollut asunnossa.
Oletko sinä yleensäkin eri rikostutkinnoissa samalla kannalla kuin tutkiva poliisi?
Olen huomannut että jotkut luulevat tietävänsä enempi ja varmemmin kuin poliisit tai syyttäjä.
Minä taas olen huomannut, että poliisi ja jopa syyttäjä voi olla väärässä ja että kaikkea heidän sanomaansa ei voi pitää faktana.
Joillakin voi olla poliisiviha motiivina, syystä tai toisesta.
Näin on. En kylläkään tiedä miten tämä liittyy tässä ketjussa käsiteltäviin asioihin.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

MissHolmes kirjoitti: Ei. En ole aina.
Kiitoosshh!
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
MissHolmes
Ben Matlock

Mr McCann told how he and his wife Kate found themselves at the heart of an international media storm after their daughter disappeared in Portugal, shortly before her fourth birthday in May 2007.

He said: 'Although elements of the coverage have undoubtedly been helpful in the search, our family have been the focus of some of the most sensationalist, untruthful, irresponsible and damaging reporting in the history of the press.'
Madeleine McCann

Madeleine McCann: She vanished on holiday in Portugal in May 2007

Reliving the early days after Madeleine went missing from Praia da Luz, he said: 'To be thrust from being on holiday one minute into the middle of an international media storm, and how to cope with that, was very, very difficult.'
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... rance.html

No hups!!! Nyt tuo onkin sitten kääntynyt ihan päälaelleen.
Raukkaparat joutuivat 'valtaisan kansainvälisen mediamyrskyn silmään'.
Tuolla muutaman sivun päässä on lainaukseni siitä, kuinka tuo samainen heppu ''uhoaa'' pystyvänsä pitämään jutun julkisuudessa vaikka kuinka pitkään, järjestävänsä suuria tapahtumia, joissa esiintyy Elton John jne jne.
Nyt on siis aika asettua martyyrin asemaan, kun kaikki ei pomppinut kiltisti sedän pillin mukaan, vaan kirjoittivat muutakin kuin valmiiksi tarjottua kampanjatavaraa. So sad! :cry: ja huh huh.
Nuotio & Äreät Tiput
Tutkiskelija
Jane Marple

Gerry McCann on saapunut Lissaboniin mukaanan ryhmä englantilaisia lehtimiehiä. Mukana on myös ITV tiimi. Tarkoituksena on kuvata ihan ikioma rekonstruktio Praia da Luzissa 3.5 illan tapahtumista. Kate eikä muut tapasryhmäläsiet ole kuitenkaan Portugalissa vaan jotkut muut tulevat näyttelemään Katen ja muiden osapuolten roolia. Jopa joku tyttö saa näytellä Madeleinen roolia.

Samalla kerrotaan että 21 Ocean Clubin työntekijää saivat potkut ja heillä on tänään viimeinen työpäivä. Kerrotaan että he aikovat vaatia korvauksen McCanneilta työpaikkansa menetyksestä.

ITV ryhmä on seurannut McCanneja tammikuun alusta lähtien ja osa ohjelmasta on filmattu McCannien kotona Rothleyssä.

ITV on lahjoittanut 10000 puntaa Madeleine fundiin Madeleinen etsimisen rahoittamiseksi.
Vastaa Viestiin