Joo, tonkin perusteella kyllä tekisi mieli katsoa se uudelleen. Lisäksi oon haaveillut jo kauan, että poikani näkis senkin.Mietintämyssyttelijä kirjoitti: Su Syys 13, 2026 6:39 pmKannattaa ehdottomasti antaa mahdollisuus uusintakatselulle. Visuaalisella puolella kyseisellä elokuvalla on niin korkeat tuotantoarvot varsinkin puvustuksen ja lavastuksen osalta ettei se monen mielestä ole vanhentunut siinä mielessä lainkaan.Bird kirjoitti: Su Syys 13, 2026 5:58 pm Tykkäsin aikoinaan Blade runnerista tosi paljon ja on tehnyt mieli katsoa se uudelleen, mutta toisaalta mietin kannattaako. Sitähän sanotaan, että joskus kun palaa johonkin, mikä oli aikanaan tosi hyvä, huomaakin ettei sitä samaa kokemusta enää saakaan.
Äänimaisema ja Vangeliksen sävellystyön syvyys on jo sitten ihan oma lukunsa. Kulttielokuvan status ja keikkuuhan tuo aina maailman parhaimpina pidettyjen elokuvien listoilla.
Myös pääteemaltaan ehkä ajankohtaisempi kuin koskaan.
Jo pelkkä elokuvan alku on syöpynyt allekirjoittaneen psyykeen niin vahvasti että ihokarvat nousevat aina pystyyn:
Täytyisi vain ensin miettiä, miten sen katsoisi. Ihanteellisinta olis, jos joku leffateatteri näyttäisi uudelleen näitä vanhoja hyviä teoksia.
Oon myös käytännössä luopunut television katselusta jo viime vuosikymmenellä, joten Blade Runnerille pitäisi varmaan rakentaa joku ihan oma katselujärjestelynsä.
Millä tavalla itse katsoisit sen, jos haluaisit saada siitä mahdollisimman hyvän kokemuksen?