No ihan siten että toi joulu kun tuppaa olemaan uskonnollinen juhla (ja kun siihen liittyvään uskontoon ei kaikki oikein usko), ei suinkaan mikään joulupukki ja tonttu leikki.Samarina kirjoitti: Miten uskonnonopetus tähän liittyy?
Rasistiset sivut netissa (kalamies)
Kukaanhan ei tässäkään ketjussa ole vastustanut yksittäisiä maahanmuuttajia eikä kunnollisia maahanmuuttajia. Se, että jos kritisoi maahanmuuttopolitiikkaa ja maahanmuuttajien rikollisuutta ei kohdistu keneenkään yksittäiseen maahanmuuttajaan.ruoska kirjoitti:Joo rajat kiinni vaan niinkuin Koreassa ja sitten katsotaan kuinka kauan meillä on hyvinvointi suomi pystyssä.kahvitar kirjoitti: Mitä hyötyä on siitä, että tänne otetaan ulkomaalaisia, joista monet päätyvät työttömiksi?
Tuleeko muuten mieleesi että suomellakin on jotain kansainvälisiä suhteita ja niihin liittyviä sopimuksia?
Mutta sä voit nyt alkuun eristäytyä itseksesi ja päästää sinne omalla alueellesi vain oman makusi mukaista kansaa rellestämään, ostat vain ison maapalan ja aitaat sen ja luot sinne oman valtiosi.
Minä voisin kysyä, että kerropa sellaisia kansallisuuksia, joiden muutto Suomeen on ollut Suomeen enemmän hyödyksi kuin haitaksi? Et varmaan saa lueteltua tähän tiettyjä kansalaisuuksia.
En ole myöskään kirjoittanut, että rajat pitäisi sulkea, mutta Suomella ei ole varaa yhtä holtittomaan maahanmuuttopolitiikkaan kuin mitä esim. Ruotsi on käyttänyt.
Eikä minulla ole mitään oman makuni mukaista kansaa. Minä en vaan ymmärrä tätä ulkomaalaisten aiheuttamien lieveilmiöiden sokeaa puolustamista. Jos uskaltaa sanoa jonkun negatiivisen totuuden ulkomaalaisista niin on heti automaattisesti rasisti. Niinhän se menee...
Eikö joulu ole alun alkaen pakanallinen juhla? Toisekseen Suomen asukkaista yli 80 % kuuluu kristilliseen kirkkoon eli he ovat kristittyjä. Suomessa on lisäksi kristillinen kulttuurihistoria. Kukaan ei myöskään pakota ketään osallistumaan uskontotunneille tai uskonnollisiin juhliin vastoin oppilaan vakaumusta.ruoska kirjoitti:No ihan siten että toi joulu kun tuppaa olemaan uskonnollinen juhla (ja kun siihen liittyvään uskontoon ei kaikki oikein usko), ei suinkaan mikään joulupukki ja tonttu leikki.Samarina kirjoitti: Miten uskonnonopetus tähän liittyy?
Joo sen on varmaan moni muukin huomannut että olet itsekäs, ja pientä kateuttakin on havaittavissa.Herkkis kirjoitti:Mielestäni ensin pitää huolehtia itsestään ja sitten vasta muista, ja Suomessakin on vielä monta epäkohtaa missä nuihin pakolais-rikollisiin poltettavat rahat tekisivät PALJON enemmän hyötyä.
Ulkomaalaisille jotka saavat mielestäsi liian helpolla jotakin suomessa. Kerrot kohta ettei se ole sitä, mutta sitä se pohjimmiltaan on johtuen juuri tuosta itsekkyydestäsi.Herkkis kirjoitti:Mutta kenelle olen kateellinen?
Viimeksi muokannut ruoska, Pe Elo 10, 2007 1:24 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Siis suomalaisillahan ei tosiaankaan ole kristillistä kulttuuripohjaa, vaan se on tänne väkipakolla tuotu ja istutettu. Eli periaatteessahan mä voisin syyttää sua kulttuurimme tuhoamisesta, kun kerran kannatat väkipakolla tänne tuotua kristinuskoa. Pois täältä tollaiset kulttuurintuhoajat!Samarina kirjoitti:Kyse oli nyt siitä, että suomalaisuudella nyt vaan sattuu olemaan kristillinen/luterilainen kulttuuripohja ja miksi se pitäsi kieltää? Miksi ei saa vaalia perinteitä ja laulaa suvivirttä keväällä?
Ja ikävä kyllä myös elämänkatsomustiedon opiskelijat joutuvat istumaan joulujuhlissa ja kevätjuhlissa kuuntelemassa virsiä ynnä muuta kristillistä sontaa.
Voisin huomenna mahdollisesti jaksaessani vastata näihin muihin, ainakin osittain mulle osotettuihin viesteihin. Nyt ei vaan jaksa vääntää yhtään enempää rautalankaa.
Ei kaikki, mutta reilu 80% kuitenkin kuuluu luterilaiseen kirkkoon. Mutta se ei ole nyt pointti vaan se, että joulu, pääsiäinen sun muut vaan nyt sattuu kuulumaan suomalaiseen kulttuuriperinteeseen, halusit tai etruoska kirjoitti:No ihan siten että toi joulu kun tuppaa olemaan uskonnollinen juhla (ja kun siihen liittyvään uskontoon ei kaikki oikein usko), ei suinkaan mikään joulupukki ja tonttu leikki.Samarina kirjoitti: Miten uskonnonopetus tähän liittyy?
Hm jos olisin heille kateellinen toivoisin että saisin itse suunnattoman elintason nousun "ilmaiseksi" ja muiden ihmisten kustannuksella.ruoska kirjoitti:Ulkomaalaisille jotka saavat mielestäsi liian helpolla jotakin suomessa. Kerrot kohta ettei se ole sitä, mutta sitä se pohjimmiltaan on johtuen juuri tuosta itsekkyydestäsi.
Siis en ole heille kateellinen enkä nyt välttämättä vihainenkaan, jos ilmaiseksi saa niin mikä ettei. Olen vihainen nykyiselle pakolais/maahanmuuttopolitiikalle.
Ei saa olla tavan pakolaiselle vihainen/kateellinen siitä että he pelasivat korttinsa oikein ja saivat valtaisat edut. Rikollisille saa ja pitää olla vihainen aina ja ikuisesti.
I am an African!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomalaist ... et_jumalatkatupoika kirjoitti:Siis suomalaisillahan ei tosiaankaan ole kristillistä kulttuuripohjaa, vaan se on tänne väkipakolla tuotu ja istutettu. Eli periaatteessahan mä voisin syyttää sua kulttuurimme tuhoamisesta, kun kerran kannatat väkipakolla tänne tuotua kristinuskoa. Pois täältä tollaiset kulttuurintuhoajat!Samarina kirjoitti:Kyse oli nyt siitä, että suomalaisuudella nyt vaan sattuu olemaan kristillinen/luterilainen kulttuuripohja ja miksi se pitäsi kieltää? Miksi ei saa vaalia perinteitä ja laulaa suvivirttä keväällä?
Ja ikävä kyllä myös elämänkatsomustiedon opiskelijat joutuvat istumaan joulujuhlissa ja kevätjuhlissa kuuntelemassa virsiä ynnä muuta kristillistä sontaa.
Voisin huomenna mahdollisesti jaksaessani vastata näihin muihin, ainakin osittain mulle osotettuihin viesteihin. Nyt ei vaan jaksa vääntää yhtään enempää rautalankaa.
Samarinalla on kyllä todelliset suomalaiset juuret hukassa. Ev. Lut. (tai ylipäätänsä koko aavikkouskonto) kuuluu tänne pohjoiseen yhtä hyvin kuin Hindu Israeliin.
Viimeksi muokannut Bombay, Pe Elo 10, 2007 1:37 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En ole kristitty. Mutta ainakin meidän koulussa sai kaikki ei-kristilliset jäädä pois joulujuhlista, pääsiäisjuhlista ym. uskonnollisista tilaisuuksista. Jos sinun koulussasi ei niin käynyt niin se olisi ollut valituksen paikka. Ei uskonnottomia/muihin uskontoihin kuuluvia pakoteta istumaan kristillisissä juhlissa. Se lukee jo koululaitosta koskevassa laissa, mikä sitten sen lain virallinen nimi onkaan.katupoika kirjoitti:Siis suomalaisillahan ei tosiaankaan ole kristillistä kulttuuripohjaa, vaan se on tänne väkipakolla tuotu ja istutettu. Eli periaatteessahan mä voisin syyttää sua kulttuurimme tuhoamisesta, kun kerran kannatat väkipakolla tänne tuotua kristinuskoa. Pois täältä tollaiset kulttuurintuhoajat!Samarina kirjoitti:Kyse oli nyt siitä, että suomalaisuudella nyt vaan sattuu olemaan kristillinen/luterilainen kulttuuripohja ja miksi se pitäsi kieltää? Miksi ei saa vaalia perinteitä ja laulaa suvivirttä keväällä?
-
Kalessin
- Adrian Monk
mä en ollenkaan usko, että kahvittaren alkuperäinen ajatus oli tämä, vaan lähinnä se, että totta kai media luo aika pitkälle kuvaa häiriköivistä ja sikailevista somaleista, joka todellisuudessa pitää paikkansa vain harvoissa tapauksissa. mutta silti, miksi suomeen muuttavat somalit ovat lähes pääosin nuoria miehiä? miksi saamme lukea kerta toisensa jälkeen "somalinuoret pahoinpitelivät ja ryöstivät", "somalimies raiskasi naisen" yms.yms. tiedän varsin hyvin opinnäytteen median valikoivasta uutisoinnista tehneenä, että kyse voi olla myös pelkästään painopisteestä, mutta...MUTTA miksi suomen pakolaispolitiikka antaa näin paljon saumaa häiriköiville maahanmuuttajille, joilla ei ole edes aikomusta hakeutua töihin, opetella suomenkieltä, suomen kulttuuria etc. suomeen päästyään suunta on, meillä on oikeus säilyttää omat tapamme, (totta kai on, mutta terveen järjen rajoissa), säilyttää oma kielemme (totta kai, mutta suomessa virallinen kieli on suomi, ei swahili, vaikkei se somalian virallinen kieli nyt olekaan)... sairaalassa kaiken pitäisi tapahtua siinä järjestyksessä kuin e.m henkilöt haluaa, ja korostan etten todellakaan tarkoita tätä yleistykseksi, puhun vain nyt omasta kokemuksestani terveydenhuollon ammattihenkilönä. lääkkeitä ei saa antaa, omia rohtoja pitää antaa jotka vaarantavat potilaan hengen, lääkäriä ja hoitajaa ei kuunnella eikä uskota, jos sattuu olemaan nainen, vierailuaikoja ei ymmärretä, eikä edes yritetä ymmärtää,(tiedän että kyse on pohjimmiltaan perhekeskeisestä kulttuurimallista, jossa suku on tiiviisti potilaan kanssa myös sairaalassa) ja kun yritetään sovittaa suomen ja maahanmuuttajan kulttuureita tällaisessa tilanteessa yhteen, ollaan rasistisia ja ikäviä hoitajia, joille kyseessä on vain tilaisuus päästä näyttämään omaa valtaansa, kun sitä ei muuten pääse käyttämään...uhh..huokaus...ruoska kirjoitti:Joo rajat kiinni vaan niinkuin Koreassa ja sitten katsotaan kuinka kauan meillä on hyvinvointi suomi pystyssä.kahvitar kirjoitti: Mitä hyötyä on siitä, että tänne otetaan ulkomaalaisia, joista monet päätyvät työttömiksi?
Tuleeko muuten mieleesi että suomellakin on jotain kansainvälisiä suhteita ja niihin liittyviä sopimuksia?
Mutta sä voit nyt alkuun eristäytyä itseksesi ja päästää sinne omalla alueellesi vain oman makusi mukaista kansaa rellestämään, ostat vain ison maapalan ja aitaat sen ja luot sinne oman valtiosi.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Mä skippasin kaikki ne kristilliset juhlat, jotka vaan pystyin. Mutta kun joulujuhla ja kevätjuhla ovat samalla ne lukukauden päätösjuhlat jossa jaettiin myös todistukset, niin jouduin olemaan paikalla. Vaikka kai periaatteessa nekin juhlat olisi voinut skipata, mutta kai jonkun "yhteisöllisyyden" tai vastaavan takia olin paikalla. En muista enää ihan tarkkaan. Sen verran kuitenkin, että mä olin aika perkeleenmoinen jääräpää noiden uskontojuttujen suhteen. Mikä vähänkin viittasi uskontoon, niin skippasin sen. Joten jos kerran oon noissa juhlissa ollut, niin on siihen ollut joku mun mielestä pätevä syy.kahvitar kirjoitti:
En ole kristitty. Mutta ainakin meidän koulussa sai kaikki ei-kristilliset jäädä pois joulujuhlista, pääsiäisjuhlista ym. uskonnollisista tilaisuuksista. Jos sinun koulussasi ei niin käynyt niin se olisi ollut valituksen paikka. Ei uskonnottomia/muihin uskontoihin kuuluvia pakoteta istumaan kristillisissä juhlissa. Se lukee jo koululaitosta koskevassa laissa, mikä sitten sen lain virallinen nimi onkaan.