Tuli tosta chillauksesta mieleen että muistan jostain lukeneeni Sigridin kaverin sanoneen, ettei hän käytä kyseistä sanaa. Onhan hän silti voinut sen sanoa, mutta outo yksityiskohta.kettulainen kirjoitti: Mitä sanaa tyttö oli käyttänyt tarkalleen? Tuskin chillailla, sillä sehän olisi suomennettu versio sanasta chilling. Ja kyllä jotkut käyttää edelleen sanaa chillailla ihan tosissaankin. Ehkä yleisemmin kuitenkin suomessa hengata sanaa.
16-vuotias Sigrid Schjetne katosi Oslossa
-
Viikatemies
- Lauri Hanhivaara
Re: 16-vuotias Sigrid Schjetne katosi Oslossa
-
kettulainen
- Hetty Wainthropp
Itselle tuli mieleeni, että luultavasti tyttö ei normaalisti puheessaan ko. sanaa (mikä se ikinä sitten alkuperäisesti onkaan ollut) käytä tai muita slangisanoja, mutta entäs joskus vitsillään? Tuskin tietenkään tuossa tilanteessa kaverille on edes tullut mieleen, että Sigrid olisi voinut edes vitsillään moista kirjoittaa ja on haluttu nähdä ehkä "outoutta" sielläkin missä sitä ei välttämättä edes ole.Viikatemies kirjoitti:Tuli tosta chillauksesta mieleen että muistan jostain lukeneeni Sigridin kaverin sanoneen, ettei hän käytä kyseistä sanaa. Onhan hän silti voinut sen sanoa, mutta outo yksityiskohta.kettulainen kirjoitti: Mitä sanaa tyttö oli käyttänyt tarkalleen? Tuskin chillailla, sillä sehän olisi suomennettu versio sanasta chilling. Ja kyllä jotkut käyttää edelleen sanaa chillailla ihan tosissaankin. Ehkä yleisemmin kuitenkin suomessa hengata sanaa.
Ystäväpiirissänikään ei käytetä slangisanoja, mutta silti olen itsekin heittänyt vähän vitsillä joskus jotain, kuten "mites skoles?". Jos olisin lähettänyt tuollaisen vitsin ja kadonnut, niin kukaan ei uskoisi sitä minun kirjoittamakseni.
Että onko tästäkin tehty vähän sellainen kärpäsestä härkänen - juttu? Mahdollista on, että joku on tytön puolesta viestin lähettänyt. Itse ihmettelisin enemmän sitä, MIKSI tyttö on sanonut olevansa kotona, jos ei kerta ole. Paitsi jos on pitänyt aluetta jo lähes kotinaan, kuten itse aiemmin ehdotin.
TOISAALTA mitäpä jos tyttö on ollut kidnappaajansa kanssa siinä puistikon lähellä, saanut ehkä viestin ystävältään ja tämä kidnappaaja pakottanut Sigridin vastaamaan? Tyttö kysynyt, mitä hänen pitäisi vastata ja tämä sanonut, että "kirjota että chillaat kotona"! Samalla se voi olla ikään kuin vihje siitä, että tyttö on ollut pulassa, sillä ei käyttäisi sitä sanaa. Ehkä, tai sitten hän on vaan heittänyt sen enemmän vitsillä kuin tosissaan.
Käväsi mielessä että mitäs jos Sigrid olisikin ollut isommassa tai pienemmässä seilissä ja keksinyt sopia tapaamisen puolitutun (nettitutun tms..) kanssa. Ystävät olisivat estelleet, mutta Sigrid pitänyt päänsä ja lähtenyt ilman sen suurempia selityksiä. Kaverit sitten soitelleet huolestuneena perään jolloin tyttö olisi lähettänyt viestin "chillaan kotona", vaikka todellisuudessa nähnyt tämän puolitutun. Onkohan mitään aineistoa siitä, että oliko S.S (tai eikö ollut) saanut mitään yhteydenottoja ennen viestin lähettämistä. Jos oli niin ihan meni ohi. 
Eikös nykyajan nuorilla suurimmalla osalla ole älypuhelimet ja niissä yleensä lukitus päällä? Miten joku ulkopuolinen tuollaisessa tapauksessa pääsisi lähettämään viestiä? Itse en pitkään aikaan ole törmännyt sellaiseen teiniin, jolla ei olisi lukitusta puhelimessa. Ja vaikka olen aikuinen eikä mitään salattavaa, niin on minunkin älypuhelimessa lukitus koko ajan päällä.
Tuo chillaa on kyllä erikoinen sana nuorison piirissä. Mutta toisaalta, mistä me tiedetään että miten Norjassa nuoriso puhuu.
Tuo chillaa on kyllä erikoinen sana nuorison piirissä. Mutta toisaalta, mistä me tiedetään että miten Norjassa nuoriso puhuu.
Täysi Purenta kirjoitti:Minusta kaikki merkit viittaavat siihen, että Sigrid vietiin väkisin. Tuon ikäiset tytöt eivät luovuta kännykkää kädestään millään ehdolla ja tärkeimmistäkin tilanteista tehdään päivityksiä kavereille ja sosiaalisiin medioihin.
Uskon lisäksi että tuo chillailen kotona-viesti tuli hyökkääjältä. Chillailu-sana on jo niin eilistä päivää että kukaan nykynuori ei sitä käyttäisi kuin korkeintaan vitsinä. Uskon tässä asiassa Sigridin ystävään.
Epäilisin että juttu on mennyt jotensakin näin: Sigrid kävelee kotiin. Matkalla hänet bongaa pari autolla liikkunutta poikaa. Heitetään ehkä huulta ja Sigridiä vongataan kyytiin. Hän ei suostu. Kotiintuloaika painaa päälle. Päiväkodin kohdalla Sigrid kuitenkin jää juttusille, onhan siitä enää lyhyt matka kotiin eikä hän vielä ole mitenkään erityisen myöhässä. Pojat vaikuttavat hauskoilta ja ehkä Sigrid tuntee mielenkiintoakin toista kohtaan. Tai sitten hän vain lämpenee saamastaan viattomasta huomiosta. Jos äiti soittaisi, hän voisi sanoa olevansa jo käytännössä takapihassa. Paljain jaloin ja valmiina tulemaan sisään. Voi hyvin olla että tässä vaiheessa vaihdellaan puhelinnumeroita ja kännykät ovat muutenkin esillä. Toinen ehkä antaa Sigridin kuunnella Ipodistaan jonkun hyvän biisin tai videon jolloin tyttö ottaa pojan puhelimen ja kuulokkeet eikä siis näe eikä kuule muuta kuin pienen ruudun. Silloin pojista toinen hyökkää.
Juttu on ehkä suunnittelematon. Ehkä tarkoitus ei ole murhata vaan vain raiskata, tai sitten pelkästään kähmiä ja päästä iholle. Sigrid menettää tasapainonsa väistäessään kädet Ipodilla ja horjahtaa. Hän ehtii kirkaista ja huutaa kaatuessaan ja kops. Pää lokasuojaan tai asfalttiin ja pojilla on edessään tajuton tai hengetön tyttö. Seuraa paniikki. Äkkiä tyttö autoon ja pois tapahtumapaikalta. Tunnin kuluttua pojat ovat sen verran tointuneet paniikista että tajuavat Sigridin kännykän puuttuvan. He toki tietävät että se voidaan jäljittää joten ehkä se jätettiin tarkoituksella mutta kaiken varalta toinen käy vielä sen luona ja näpyttelee Sigridin kaverille viestin jonka toivoo hämäävän tilannetta. Jos hän on hiukan vanhempi, hän voisi helpommin käyttää tuollaista muutaman vuoden takaista muotitermiä kuin nykyteini.
Sitten: ruumis johonkin hunttaan tai vesistöön piiloon ja kotiin niinkuin ei oltaisi sen kauempana käytykään.
Näitä juttuja joissa kadonneen tytön tapauksen taustalla ovat autolla liikkuneet poikaporukat on surullisen paljon. Tyttöjä imartelee vähän vanhempien puolituttujen poikien huomio eivätkä he osaa kuvitella olevansa vaarassa tavallaan tutussa seurassa. Kuka pelkäisi poikaa jonka äidin tuntee nimeltä ja jonka isä vetää pikkuveljen futisharkkoja? Sitten tilanne riistäytyy käsistä ja pahin tapahtuu.
Tuo voisi olla ihan varteenotettava vaihtoehto, siis tuo kohta että olisi riisunut kengät kun on jo melkein kotona. Äidille voisi sitten sanoa, että olin jo kotona ja sitten menin vielä juttelemaan.
Mutta sitten tuohon pään lyömiseen asfalttiin, eikös siellä näkyisi jotakin verijälkiä? Sellaisia ei kuitenkaan kai ole löydetty?
Nooo täällä Päijät-Hämeessä se on ihan yleisesti käytössä nuorten keskuudessaelli72 kirjoitti:Tuo chillaa on kyllä erikoinen sana nuorison piirissä. Mutta toisaalta, mistä me tiedetään että miten Norjassa nuoriso puhuu.
-
nuusku-nella
- Adrian Monk
[quote="kettulainen"
Että onko tästäkin tehty vähän sellainen kärpäsestä härkänen - juttu? Mahdollista on, että joku on tytön puolesta viestin lähettänyt. Itse ihmettelisin enemmän sitä, MIKSI tyttö on sanonut olevansa kotona, jos ei kerta ole. Paitsi jos on pitänyt aluetta jo lähes kotinaan, kuten itse aiemmin ehdotin.
TOISAALTA mitäpä jos tyttö on ollut kidnappaajansa kanssa siinä puistikon lähellä, saanut ehkä viestin ystävältään ja tämä kidnappaaja pakottanut Sigridin vastaamaan? Tyttö kysynyt, mitä hänen pitäisi vastata ja tämä sanonut, että "kirjota että chillaat kotona"! Samalla se voi olla ikään kuin vihje siitä, että tyttö on ollut pulassa, sillä ei käyttäisi sitä sanaa. Ehkä, tai sitten hän on vaan heittänyt sen enemmän vitsillä kuin tosissaan.[/quote]
Olen vähän taipuvainen uskomaan myös että tytön katoaminen, sen aiheuttama pelko ja hämmennys on vaan antanut sille yhdelle sanavalinnalle liian suuret mittasuhteet. Eli todellakin kun ei ole oikein mitään mistä alkaa etsiä tai mistä ottaa kiinni, viesti on joten kyllä sitä mietitään ja "tulkitaan". Ihmismieli toimii siten. Jos Sigrid ei olisikaan viestin jälkeen kadonnut niin tuskin kaveri miettisi että sen varmaan lähetti joku muu kun oli niin outo sanavalinta.
Itse edelleen miellän että jos se "chillaan kotona" oli vastaus kysymykseen mitä teet tai mitä teet tänään niin Sigrid saattoi vain tarkoittaa että on menossa kotiin eikä enää lähdössä mihinkään. Minkäänlaisena hämäyksenä tuo viesti on ihan surkea koska vanhemmathan sen ensin huomaa ettei olekaan kotona, hämäystarkoituksessa viesti olisi siis pitänyt lähettää vanhemmille, "jään tänne yöksi" tai "anteeksi, tulen myöhässä" olisi ollut loogisempi hämäys. Toki jos oletettu sieppaaja ei tuntenut Sigridiä niin ei tullut ehkä ajatelleeksi että vanhemmat odottavat tätä kotiin. En kuitenkaan näe mitään syytä miksi sieppaajan olisi ollut pakko vastata viestiin, olis vaan sulkenut puhelimen vaikka.
TOISAALTA mitäpä jos tyttö on ollut kidnappaajansa kanssa siinä puistikon lähellä, saanut ehkä viestin ystävältään ja tämä kidnappaaja pakottanut Sigridin vastaamaan? Tyttö kysynyt, mitä hänen pitäisi vastata ja tämä sanonut, että "kirjota että chillaat kotona"! Samalla se voi olla ikään kuin vihje siitä, että tyttö on ollut pulassa, sillä ei käyttäisi sitä sanaa. Ehkä, tai sitten hän on vaan heittänyt sen enemmän vitsillä kuin tosissaan.[/quote]
Olen vähän taipuvainen uskomaan myös että tytön katoaminen, sen aiheuttama pelko ja hämmennys on vaan antanut sille yhdelle sanavalinnalle liian suuret mittasuhteet. Eli todellakin kun ei ole oikein mitään mistä alkaa etsiä tai mistä ottaa kiinni, viesti on joten kyllä sitä mietitään ja "tulkitaan". Ihmismieli toimii siten. Jos Sigrid ei olisikaan viestin jälkeen kadonnut niin tuskin kaveri miettisi että sen varmaan lähetti joku muu kun oli niin outo sanavalinta.
Itse edelleen miellän että jos se "chillaan kotona" oli vastaus kysymykseen mitä teet tai mitä teet tänään niin Sigrid saattoi vain tarkoittaa että on menossa kotiin eikä enää lähdössä mihinkään. Minkäänlaisena hämäyksenä tuo viesti on ihan surkea koska vanhemmathan sen ensin huomaa ettei olekaan kotona, hämäystarkoituksessa viesti olisi siis pitänyt lähettää vanhemmille, "jään tänne yöksi" tai "anteeksi, tulen myöhässä" olisi ollut loogisempi hämäys. Toki jos oletettu sieppaaja ei tuntenut Sigridiä niin ei tullut ehkä ajatelleeksi että vanhemmat odottavat tätä kotiin. En kuitenkaan näe mitään syytä miksi sieppaajan olisi ollut pakko vastata viestiin, olis vaan sulkenut puhelimen vaikka.
-
kettulainen
- Hetty Wainthropp
Kuten itse sanoin:nuusku-nella kirjoitti: Olen vähän taipuvainen uskomaan myös että tytön katoaminen, sen aiheuttama pelko ja hämmennys on vaan antanut sille yhdelle sanavalinnalle liian suuret mittasuhteet. Eli todellakin kun ei ole oikein mitään mistä alkaa etsiä tai mistä ottaa kiinni, viesti on joten kyllä sitä mietitään ja "tulkitaan". Ihmismieli toimii siten. Jos Sigrid ei olisikaan viestin jälkeen kadonnut niin tuskin kaveri miettisi että sen varmaan lähetti joku muu kun oli niin outo sanavalinta.
Itselle tuli mieleeni, että luultavasti tyttö ei normaalisti puheessaan ko. sanaa (mikä se ikinä sitten alkuperäisesti onkaan ollut) käytä tai muita slangisanoja, mutta entäs joskus vitsillään? Tuskin tietenkään tuossa tilanteessa kaverille on edes tullut mieleen, että Sigrid olisi voinut edes vitsillään moista kirjoittaa ja on haluttu nähdä ehkä "outoutta" sielläkin missä sitä ei välttämättä edes ole.
-
nuusku-nella
- Adrian Monk
Niin? Minähän juuri lainasin viestisi ja kerroin myös olevani sitä mieltä. Että en koittanut varastaa kuningasideaasi ja esittää omanasi jos se tässä nyt oli murheenasi. Vai mikä tämän viestin pointti oli?kettulainen kirjoitti:Kuten itse sanoin:nuusku-nella kirjoitti: Olen vähän taipuvainen uskomaan myös että tytön katoaminen, sen aiheuttama pelko ja hämmennys on vaan antanut sille yhdelle sanavalinnalle liian suuret mittasuhteet. Eli todellakin kun ei ole oikein mitään mistä alkaa etsiä tai mistä ottaa kiinni, viesti on joten kyllä sitä mietitään ja "tulkitaan". Ihmismieli toimii siten. Jos Sigrid ei olisikaan viestin jälkeen kadonnut niin tuskin kaveri miettisi että sen varmaan lähetti joku muu kun oli niin outo sanavalinta.
Itselle tuli mieleeni, että luultavasti tyttö ei normaalisti puheessaan ko. sanaa (mikä se ikinä sitten alkuperäisesti onkaan ollut) käytä tai muita slangisanoja, mutta entäs joskus vitsillään? Tuskin tietenkään tuossa tilanteessa kaverille on edes tullut mieleen, että Sigrid olisi voinut edes vitsillään moista kirjoittaa ja on haluttu nähdä ehkä "outoutta" sielläkin missä sitä ei välttämättä edes ole.
Itse asiaan, onko Sigridin laukkua kaipailtu polisiin toimesta? En jaksa noita norjankielisiä uutisia kääntäjän kanssa käydä läpi, pahoittelen laiskuuttani. Kun edelleen vaan kummastelen sitä miten ne kengät, sukka ja puhelin jää siihen paikalle mutta laukku ei? Tai siis lähinnä että jos tarkoituksella itse jättää esim kengät ja puhelimen jonnekin niin miksi sitä laukkua mukanaan raahaa?
Hmm, otetaanpa nyt tällainen näkökulma: Jospa siellä laukussa olikin varakengät, varapuhelin, varapaita ja pikkaritnuusku-nella kirjoitti: Itse asiaan, onko Sigridin laukkua kaipailtu polisiin toimesta? En jaksa noita norjankielisiä uutisia kääntäjän kanssa käydä läpi, pahoittelen laiskuuttani. Kun edelleen vaan kummastelen sitä miten ne kengät, sukka ja puhelin jää siihen paikalle mutta laukku ei? Tai siis lähinnä että jos tarkoituksella itse jättää esim kengät ja puhelimen jonnekin niin miksi sitä laukkua mukanaan raahaa?
Eli ihan poissuljettu ei kai ole vieläkään tahallinen katoaminen, joskin on kyllä kestänyt aika kauan.
Emme voi lopuin viimein tietää kotioloista, minkälaiset ovat. Kotiintuloaika on varsin yleinen monilla teineillä ja sen ehdottomuus vaihtelee perheittäin. Muistelen jossain ketjun alkupäässä puhutun nimenomaan ehdottomasta kotiintuloajasta. Minun mielestä vanhemmat tekivät katoamisilmoituksen todella nopeasti, joten tytöllä kai ollut tapana noudattaa kotiintuloaikoja ja ne ovat olleet tarkat.
Tosin täytyy kyllä sanoa, että ajattelemattomasti tehty, jos on nuo itse jättänyt ja kadonnut omasta halustaan. Sitä vanhempien tuskaa
-
nuusku-nella
- Adrian Monk
On varmaan joo noudattanut kotiintuloaikoja aiemmin tai sitten ainakin vastannut puhelimeen jos ollutkin myöhässä koska vanhemmaat niin nopeasti huolestuivat.Hauki kirjoitti:Hmm, otetaanpa nyt tällainen näkökulma: Jospa siellä laukussa olikin varakengät, varapuhelin, varapaita ja pikkaritnuusku-nella kirjoitti: Itse asiaan, onko Sigridin laukkua kaipailtu polisiin toimesta? En jaksa noita norjankielisiä uutisia kääntäjän kanssa käydä läpi, pahoittelen laiskuuttani. Kun edelleen vaan kummastelen sitä miten ne kengät, sukka ja puhelin jää siihen paikalle mutta laukku ei? Tai siis lähinnä että jos tarkoituksella itse jättää esim kengät ja puhelimen jonnekin niin miksi sitä laukkua mukanaan raahaa?![]()
Eli ihan poissuljettu ei kai ole vieläkään tahallinen katoaminen, joskin on kyllä kestänyt aika kauan.
Emme voi lopuin viimein tietää kotioloista, minkälaiset ovat. Kotiintuloaika on varsin yleinen monilla teineillä ja sen ehdottomuus vaihtelee perheittäin. Muistelen jossain ketjun alkupäässä puhutun nimenomaan ehdottomasta kotiintuloajasta. Minun mielestä vanhemmat tekivät katoamisilmoituksen todella nopeasti, joten tytöllä kai ollut tapana noudattaa kotiintuloaikoja ja ne ovat olleet tarkat.
Tosin täytyy kyllä sanoa, että ajattelemattomasti tehty, jos on nuo itse jättänyt ja kadonnut omasta halustaan. Sitä vanhempien tuskaaMutta kuka muistaa itsensä 15-16-vuotiaana? Ei sitä silloin niin ajateltu vanhempien tuntemuksia ja usein ajateltiin muutenkin, että eivät ne välitä, varsinkin kun eripuraa saattoi olla monista asioista.
Sitä voi sitten tosiaan miettiä että onko sille laukun mukaanottamiselle joku syy vai jäikö se vahingossa/sattumalta. Toivottavasti se ympäristö on tutkittu tarkkaan, ettei tyttö sittenkin vaan ois menny jonkun salapullon kanssa jonneki kiven koloon vielä iltaa jatkaan.
-
Kyllikki S
- Adrian Monk
Minusta on ollut vähän kummallista, ettei sitä laukkua ole yhtään kyselty, vaikka se on niissä linja-auton kuvissa mukana. Jotain ihme korua peräänkuuluttivat kyllä.
Melkein veikkaan, että nämä Sigrid ja kaverit on harrastelleet pössyttelyä ja ehkä jotain kovempaakin ja sitä myöden eksyneet mielenkiintoisiin tuttavuuksiin.
Ihmettelen kovasti jos ei Sigridin ystävää (sitä jonka luota kotiinsa lähti ko iltana) ole jo hiillostettu oikein olan takaa.
Miten nyt tulikin sellainen olo, että nämä kunnolliset ja kiltit tytöt jotka ei ikinä ryyppää ja alkon kanssa sekoile saattavat sitäkin hanakammin seota huumeisiin.nuusku-nella kirjoitti: Toivottavasti se ympäristö on tutkittu tarkkaan, ettei tyttö sittenkin vaan ois menny jonkun salapullon kanssa jonneki kiven koloon vielä iltaa jatkaan.
Melkein veikkaan, että nämä Sigrid ja kaverit on harrastelleet pössyttelyä ja ehkä jotain kovempaakin ja sitä myöden eksyneet mielenkiintoisiin tuttavuuksiin.
Ihmettelen kovasti jos ei Sigridin ystävää (sitä jonka luota kotiinsa lähti ko iltana) ole jo hiillostettu oikein olan takaa.
Totuus
Pahoittelen aiempaa linkkiäni, kun itse luin linkin ekan kerran niin siinä oli tasan kaksi riviä. Myöhemmin linkkiin oli tullut lisää tietoa kuolleesta.
Ja mitä tulee karkausreissun varakenkiin yms, niin kuvissa olevaan laukkuun tuskin saisi muuta kuin kokoontaitettavat varvastossut tungettua ellei sitten ollut suunnittelut karkausreissua niin hyvin, että varakengät yms olivat jo esim. karkausreissulle lähtevän pojan autossa. Itse en jotenkin pidä karkausreissua todennäköisenä.
Uusimpien norjalaislehtien mukaan Sigrid olisi mahdollisesti nähty kotimatkalla, mutta poliisi ei kerro missä ja miten havainnot on tehty.
Olisi kyllä kiva tietää, mitä mahdollisia muita tutkimussuuntauksia poliisilla on.
Ja mitä tulee karkausreissun varakenkiin yms, niin kuvissa olevaan laukkuun tuskin saisi muuta kuin kokoontaitettavat varvastossut tungettua ellei sitten ollut suunnittelut karkausreissua niin hyvin, että varakengät yms olivat jo esim. karkausreissulle lähtevän pojan autossa. Itse en jotenkin pidä karkausreissua todennäköisenä.
Uusimpien norjalaislehtien mukaan Sigrid olisi mahdollisesti nähty kotimatkalla, mutta poliisi ei kerro missä ja miten havainnot on tehty.
Olisi kyllä kiva tietää, mitä mahdollisia muita tutkimussuuntauksia poliisilla on.
No niin, kyllähän karkausreissu tässä vaiheessa jo tuntuu aika epätodennäköiseltä. Mutta spekuloida ja miettiä uusia selityksiä aina voi.
Alkaa kyllä niin vaikuttaa K. Kesti-tyyppiseltä caselta, että huonoa lopputulosta alkaa ennustaa. Mistä löytyneekään ja toivottavasti löytyy ja pian. Sikäli tietysti oleellisesti poikkeaa Kesti-casesta, että hän katosi itselleen ilmeisesti tuntemattomassa kaupunginosassa, mutta Sigrid ihan kotinurkilla, jos sinne asti todellisuudessa pääsi
Löytyikö esim. jotain kiistattomia todisteita tästä, yksilöityjä jalanjälkiä, sormenjälkiä, hiuksia tms. Vai voiko olla, että tavarat on vain hämäysmielessä viskattu sinne. Siksi ehdotan samaa, kuin joku tuossa edellä: illanviettokaveri prässiin.
Alkuvaiheessa puhuttiin myös jostain Oslossa toimivasta sarjamurhaajasta, siitä ei ole nyt enää puhuttu mitään. Onko se tutkintalinja hylätty vai eikö siitä puhuta. En viitsi nyt alkaa asiaa tarkistamaan, mutta tällaisestä oli puhetta. Tietysti todennäköisyys sarjamurhaajan uhriksi joutumiseen kohoaa lähes olemattomasta mahdolliseksi, jos sellainen lähitienoilla kulkee.
Alkaa kyllä niin vaikuttaa K. Kesti-tyyppiseltä caselta, että huonoa lopputulosta alkaa ennustaa. Mistä löytyneekään ja toivottavasti löytyy ja pian. Sikäli tietysti oleellisesti poikkeaa Kesti-casesta, että hän katosi itselleen ilmeisesti tuntemattomassa kaupunginosassa, mutta Sigrid ihan kotinurkilla, jos sinne asti todellisuudessa pääsi
Alkuvaiheessa puhuttiin myös jostain Oslossa toimivasta sarjamurhaajasta, siitä ei ole nyt enää puhuttu mitään. Onko se tutkintalinja hylätty vai eikö siitä puhuta. En viitsi nyt alkaa asiaa tarkistamaan, mutta tällaisestä oli puhetta. Tietysti todennäköisyys sarjamurhaajan uhriksi joutumiseen kohoaa lähes olemattomasta mahdolliseksi, jos sellainen lähitienoilla kulkee.
-
Kyllikki S
- Adrian Monk
Vai oliko tuon titteli ennemmin sarjaraiskaaja? En tutustunut enempää tyyppiin, mutta oliko niin, ettei tällä raiskaajalla ainakaan toistaiseksi ollut henkirikoksia tilillään?Hauki kirjoitti: Alkuvaiheessa puhuttiin myös jostain Oslossa toimivasta sarjamurhaajasta, siitä ei ole nyt enää puhuttu mitään. Onko se tutkintalinja hylätty vai eikö siitä puhuta. En viitsi nyt alkaa asiaa tarkistamaan, mutta tällaisestä oli puhetta. Tietysti todennäköisyys sarjamurhaajan uhriksi joutumiseen kohoaa lähes olemattomasta mahdolliseksi, jos sellainen lähitienoilla kulkee.
Mutta kun nyt tuommoinenkin lähistöillä hiippailee, niin herää suuri kysymys miksi vanhemmat ylipäätään sallivat 16-vuotiaan tyttärensä kuljeskella yksin keskellä yötä pitkän matkan??
Vastaavassa tilanteessa olisin mennyt itse hakemaan lapseni kotiin tai ainakin vaatinut tulemaan taksilla ovelta ovelle. Näin siinäkin tapauksessa ettei mitään sarjaraiskaajaa ole liikkeellä.
Olisiko mahdollista, että Sigrid olisikin ottanut taksin?
Jospa nyt etsitty viinipunainen auto olikin taksi?
Totuus